Compania Sony nu sta prea bine la capitolul vanzari de telefoane si televizoare. Reprezentantii firmei intentioneaza sa produca mai putine asemenea dispozitive, in favoarea celor PlayStation.
Rezultatele financiare recente anuntate de Sony nu sunt deloc imbucuratoare. Ele arata ca vanzarile slabe de telefoane au sters aproape complet profiturile obtinute din comercializarea PlayStation 4, informeaza Engadget.
Directorul executiv, Hiroki Totoki, a vorbit recent la o conferinta de profil a investitorilor si a spus ca se va face tot posibilul pentru a reduce aceste pierderi inregistrate de compania sa. Estimarile specialistilor in domeniu indica faptul ca pierderea va fi de 1,7 miliarde de ...citeste mai departe despre "Anunt surprinzator facut de compania Sony" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 26 Noiembrie 2014, ora 10:33
Sony trece printr-o perioada grea. Agentiile de evaluare financiara Fitch si Moody's au retrogradat ratingul Sony la "junk", iar Standard &Poor's a avertizat ca va lua, curand, aceeasi decizie. In acelasi timp, compania japoneza si-a anuntat planurile de restrangere a afacerilor din segmentul smartphone.
Sony a anuntat, vineri, pierderi de 1,2 miliarde de dolari in al doilea trimestru al anului fiscal si a confirmat ca se asteapta la pierderi de 2,1 miliarde dolari pentru intregul an fiscal, scrie Money CNN.
De la preluarea functiei de CEO la Sony in 2012, Kazuo Hirai a luat o serie de masuri, printre care vanzarea diviziei de PC-uri Vaio si reducerea numarului de angajat cu cateva mii, in incercarea de a restructura rapid compania.
Acestea sunt modificari pe care investitorii le-au asteptat. Dar pana acum, CEO-ul are prea putine realizari cu care se poate lauda.
Ce a fost si ce a ajuns
Situatia din prezent este intr-un contrast puternic cu zilele de glorie ale Sony.
Walkman-ul a revolutionat modul in care oamenii asculta muzica, iar Chromatron si Trinitron au adus televizorul color in radul maselor. In prezent, compania incearca sa se desprinda de trecut si sa gaseasca noi produse care sa o revigoreze.
In Tokyo, un oficial Sony a prezentat un dispozitiv electronic de dimensiunile unui card bancar, proiectat pentru a inlocui portofelul plin de carduri sau de numerar.
Dispozitivul se conecteaza la un smartphone si permite utilizatorilor sa... mai mult
Vineri, 31 Octombrie 2014, ora 16:20
Lucian Radulescu a prezentat saptamana aceasta la Bucuresti televizorul oficial al Campionatului Mondial de Fotbal FIFA 2014 si a vorbit despre evolutia sa in cadrul Sony Romania din anii '90 si pana acum, dar si despre urmatoarele sale investitii in materie de gadgeturi.
Managerul isi aduce aminte cu entuziasm de inceputurile sale in echipa Sony, mai ales de interviurile cu directorii japonezi de atunci. "A fost o perioada foarte buna, atat ca business cat si ca evolutie personala", spune acesta.
Radulescu ocupa acum functia de Country Head Sony Romania si Republica Moldova si a predat, recent, stafeta la conducerea sediului din Bulgaria pentru a se ocupa in detaliu de piata romaneasca. O piata pe care o indrageste foarte tare, de altfel, si al carei potential il cauta cu fiecare lansare.
Cea mari recenta lansare, Sony Bravia - Televizorul oficial al Campionatului Mondial de Fotbal 2014- l-a convins chiar si pe el: este pe lista achizitiilor sale personale in acest an.
Tot cu ajutorul gadgeturilor pe care compania sa le produce si-a descoperit recent si o noua pasiune, fotografia.
" (...) ma uit la noua serie de camere mirrorless si mai ales la gama noua de lentile Zeiss si sunt fascinat de cata tehnologie e intr-un corp atat de mic. Pana la urma rezultatul final al fotografiei ma face sa cred ca sunt chiar un fotograf innascut", recunoaste managerul, intr-un interviu acordat Business24.
Ce schimbari de management au avut loc recent, la conducerea Sony... mai mult
Sambata, 24 Mai 2014, ora 00:00
Grupul japonez Sony va intra pe piata imobiliara cu o investitie initiala de 2,4 milioane de dolari, diversificand afacerile si cautand sa valorifice informatiile si experienta dobandite ca producator de electronice de consum.
Sony va infiinta o divizie de imobiliare care isi va incepe activitatea in luna august si va include servicii de brokeraj, managementul proprietatilor si consultanta, a anuntat compania intr-un comunicat, transmite Bloomberg.
"Sony a acumulat informatii personale prin diviziile Vaio si PlayStation, astfel ca ar putea utiliza aceste baze de date cu consumatori in afaceri imobiliare. Noua afacere pare mai degraba o optimizare a modului in care sunt utilizate activele decat o miscare strategica", comenteaza pentru Bloomberg un analist Deutsche Bank Tokyo.
In timp ce cererea pentru televizoare, computere personale si camere digitale scade, piata smartphone-urilor si tabletelor, aflata inca in crestere, este dominata de Apple si Samsung Electronics.
Sony incearca sa-si revigoreze afacerile si sa-si impuna propriile smartphone-uri si tablete pe o piata aglomerata, compania estimand pentru anul financiar incheiat la 31 martie o pierdere de 1,1 miliarde de dolari.
Sony a anuntat recent ca va renunta la inca 5.000 de angajati si va continua reducerile de cheltuieli. mai mult
Joi, 24 Aprilie 2014, ora 11:40
Sony a vandut 7 milioane de console PlayStation 4 in cinci luni de la lansare, a anuntat compania japoneza, in timp ce, potrivit portalului specializat VGChartz, Microsoft a livrat 4,2 milioane de console Xbox One, relateaza Bloomberg.
Vanzarile de PlayStation 4, care costa 399 de dolari, reprezinta potrivit Bloomberg o dovada a faptului ca cererea pentru consolele performante de jocuri se mentine, intr-o era in care utilizatorii beneficiaza de jocurile ieftine pe tablete si smartphone-uri.
Sony urmeaza sa faca economii de 250 de milioane de dolari la divizia de entertainment si vinde o participatie la producatorul de jocuri Square Enix Holdings.
Compania este in cautare de noi produse vedeta, care sa atraga cumparatorii interesati de dispozitivele mobile.
"Vanzarile de console sunt un semnal pozitiv pentru Sony, chiar daca pe ansamblu afacerile cu produse electronice nu au performante bune. Este important si ca alte produse electronice ale diviziei sa isi revina", a declarat Kazuyuki Terao, director de investitii la Allianz Global Investors Japan.
Vanzarile de software pentru PS4 sunt in crestere
Vanzarile de software pentru PlayStation 4, care nu este compatibila cu aplicatiile destinate versiunilor precedente ale consolei, sunt la randul lor in crestere. Peste 20,5 milioane de jocuri au fost vandute, in magazine si online, pana pe 13 aprilie.
Dezvoltatorii intentioneaza sa lanseze circa 120 de jocuri pentru PlayStation 4, in acest an, se arata intr-un... mai mult
Vineri, 18 Aprilie 2014, ora 09:17
Atunci cand cei de la Oculus VR, INC. au facut public proiectul Oculus Rift (menit sa duca realitatea virtuala la un cu totul alt nivel), putina lume credea ca produsul va avea concurenta in viitorul apropiat.
Ca atare, cei de la Oculus VR au reusit sa stranga nu mai putin de 2,5 milioane de dolari de pe site-ul de crowdfunding Kickstarter si alte cateva zeci de milioane din investii private.
Era un prim semn care arata foarte clar ca lumea jocurilor se desprinde de variantele clasice de pe calculatoarele personale si trece intr-o alta dimensiune, solutiile oferite de computerele prezente pe piata fiind deja depasite.
Sony a dezvaluit proiectul Morpheus la Game Developers Conference. Shuhei Yoshida, presedintele Sony Computer Entertainment, a prezentat proiectul nu ca pe un produs concurent pentru Oculus Rift, ci mai degraba ca pe modul companiei Sony de a face saltul in realitatea virtuala.
Practic, intregul dispozitiv va consta dintr-un headset cu ajutorul careia utilizatorii vor putea vizualiza intregul joc la care iau parte in maniera proprie, mult mai realista.
Dispozitivul va avea un display care va rula la o rezolutie de 1080p si un unghi de vizualizare de maxim 90 de grade, iar casca in sine va contine mai multe giroscopuri incorporate, un procesor de 1Ghz menit sa detecteze miscarile jucatorilor, precum si un sistem "Open Air", conceput astfel incat sa nu abureasca display-ul sau lentilele jucatorilor.
Sony s-a gandit inclusiv la cei... mai mult
Joi, 27 Martie 2014, ora 17:51
Sony a inrautatit estimarea privind rezultatele fianciare pentru anul fiscal in curs si a confirmat ca discuta cu fondul Japan Industrial Partners vanzarea diviziei de PC-uri Vaio, parte a unui plan mai amplu de restructurare care prevede si desfiintarea a 5.000 de locuri de munca.
Compania se asteapta la o pierdere de 110 miliarde de yeni (1,1 miliarde de dolari) pentru anul fiscal care se incheie in martie, dupa ce anterior anticipa profit de 30 de miliarde de yeni, potrivit Wall Street Journal.
Sony a confirmat joi informatiile aparute in presa internationala privind discutiile de vanzare a Vaio catre fondul de capital privat Japan Industrial Partners, adaugand ca spera sa incheie tranzactia pana la 1 iulie. Valoarea tranzactiei este estimata de presa nipona la circa 400 de milioane de dolari.
De asemenea, divizia de televizoare va fi separata de restul afacerilor, urmand sa fie operata ca subsidiara. Compania estimeaza pierderi de 25 de miliarde de yeni pentru intregul an din productia de televizoare.
Programul de restructurare prevede si desfiintarea a 5.000 de locuri de munca, 1.500 in Japonia si 3.500 in strainatate, pana in martie 2015.
Deciziile Sony evidentiaza dificultatile companiei de revigorare a operatiunilor de produse electronice, care cauzeaza pierderi. Gigantul nipon a devenit faimos si a parcurs decenii cu rezultate bune datorita unor produse inovatoare, precum Walkman sau televizorul Trinitron.
In ultimii ani, divizia de produse... mai mult
Joi, 06 Februarie 2014, ora 14:29
Japonezii de la Sony si chinezii Lenovo au purtat discutii despre o posibila alianta in domeniul PC-urilor, prin care vor sustine afacerile Vaio, a anuntat NHK.
Totusi, grupul japonez a precizat ca informatia este inexacta, insa a recunoscut ca ia in considerare si aceasta posibilitate pentru divizia de lapotop-uri, conform Reuters.
"Sony ia in considerare diferite optiuni pentru afacerile cu PC-uri, insa raportul publicat, despre o alianta intre Sony si Lenovo este inexacta", a anutat grupul japonez.
Sony revizuieste strategia Vaio
Japonezii au anuntat ca intentioneaza sa revizuiasca strategia pentru divizia de PC-uri, dupa ce s-a confruntat cu o scadere a afacerilor din aceasta piata.
Sony urmeaza sa anuntet rezultatele saptamana viitoare, iar anterior a estimat ca afacerile din segmentul PC-urilor pentru anul financiar care se va incheia in luna martie vor fi in pierdere.
Majoritatea veniturilor Lenovo, respectiv 80%, sunt generate de segmentul computerelor personale, insa compania a inceput sa-si extinda agresiv pozitia pe segmente de piata mai atractive.
Actiunile Lenovo au pierdut 15% la bursa
Actiunile Lenovo Group au scazut cu peste 16% marti, dupa informatiile privind discutiile dintre compania chineza si Sony.
Speculatiile despre acordul cu Sony vin dupa doua saptamani agitate pentru Lenovo, care a anuntat investitii mari.
Dupa ce a preluat divizia de servere de la IBM, Lenovo a cumparat si divizia de terminale mobile Motorola... mai mult
Marti, 04 Februarie 2014, ora 16:35
Sony, cel mai mare exportator de produse electronice din Japonia, a scazut estimarile privind profitul anual, pe fondul diminuarii cererii, in timp ce aprecierea yenului erodeaza castigurile din afara tarii.
Venitul net ar putea fi de 255 milioane de dolari la sfarsitul anului fiscal ce se incheie pe data de 31 martie, au spus oficialii Sony, care estimasera initial 385 milioane de dolari pentru mai, potrivit Bloomberg.
Actiunile Sony se afla la cel mai scazut nivel din ultimii 30 de ani, dupa aprecierea yenului, incetinirea cresterii economice globale si orientarea consumatorilor catre produsele Apple si Samsung.
Kazuo Hirai, CEO al companiei Sony, vrea sa restructureze segmentul neprofitabil al televizoarelor, concediind 10 mii de persoane si promitand sa aduca compania pe profit prin dezvoltarea segmentului de jocuri, imagini digitale si dispozitive mobile.
Sony va concedia 10.000 de angajati, adica 6% din personal
"Investitorii vor sa vada semne, privind scaderea pierderilor companiei Sony pe segmentul televizoarelor si telefoanelor mobile", a spus Yasuo Nakane, analist la Deutsche Bank AG. O revenire a segmentului de televizoare nu este prea probabila in anul fiscal actual, tinand cont si de faptul ca Sony a redus numarul de modele.
Sony a raportat o pierdere de 315 milioane de dolari pentru primul trimestru al acestui an, comparativ cu estimarile analistilor de 158 milioane de dolari.
Producatorul japonez de electronice a redus tinta de vanzari... mai mult
Joi, 02 August 2012, ora 10:47