Operatorul Cailor Ferate din Austria (OeBB) va extinde reteaua sa europeana de trenuri de noapte catre noi destinatii, dupa ce 2019 a adus o crestere de 11% a numarului de pasageri care au preferat calatoriile in timpul noptii, a afirmat directorul general Andreas Matthae, transmite DPA.
"Desigur ca actionam conform asteptarilor legate de protejarea mediului", a declarat joi Matthae, intr-un interviu acordat agentie austriece de presa APA.
Austria, tara amplasata in centrul continentului si fara mari aeroporturi, nu a renuntat niciodata la trenurile de noapte. In urma cu trei ani, OeBB a preluat vagoanele pe care operatorul feroviar german Deutsche Bahn le-a retras din circulatie.
In prezent, brandul Nightjet al OeBB opereaza 18 rute feroviare cu trenuri de noapte precum si opt rute suplimentare cu partenerii europeni.
Rutele de la Zurich la Berlin si Hamburg transporta anual aproximativ 100.000 de pasageri.
Transportul feroviar pe timp de noapte, chiar daca este un produs de nisa, functioneaza, a explicat seful OeBB. Acesta a adaugat ca este in negocieri cu Deutsche Bahn si alti operatori feroviari din Europa pentru extinderea graduala a afacerii pe continent.
Din ianuarie, OeBB va opera un tren care va face legatura intre Viena si Bruxelles, apoi urmeaza o legatura feroviara care va uni capitala Austriei de Amsterdam.
In secolul trecut, trenurile de noapte rulau pe rute precum Paris-Istanbul sau Londra-Venetia. Insa, pe masura ce trenurile de mare... mai mult
Vineri, 27 Decembrie 2019, ora 10:10
Faimoase datorita filmelor precum "Crima din Orient Express", trenurile de noapte aproape au disparut in Europa insa in prezent unele companii se gandesc sa le reintroduca gratie modernizarii, transmite Bloomberg.
In secolul trecut, trenurile de noapte rulau pe rute precum Paris-Istanbul sau Londra-Venetia. Insa, pe masura ce trenurile de mare viteza au permis scurtarea duratei calatoriilor iar aparitia companiilor aeriene low cost si a reglementarilor dure impuse de Uniunea Europeana au facut trenurile de noapte neviabile din punct de vedere, marile companii au renuntat la aceste servicii.
In prezent, insa, dupa ce activistii pentru mediu, precum Greta Thunberg, i-au facut pe oameni sa se rusineze atunci cand zboara cu avionul, segmentul trenurilor de noapte da semne de revenire. De data aceasta nu mai este vorba de un numar mic de calatori de lux care calatoresc in trenuri opulente precum Orient Express ci de oameni obisnuiti si turisti interesati de impactul asupra mediului.
Toate acestea sunt o veste buna pentru Paul Winkler, un inginer de la grupul german Siemens AG, care timp de 27 de ani a construit trenuri si care nu credea ca va mai construi trenuri de noapte pentru un client din Europa Occidentala. "Eram la un punct in care am crezut ca s-a terminat. Oamenii treceau la avioane si calatorii cu trenul de mare viteza. Unele rute populare au fost inchise", a spus Paul Winkler.
Astfel, calatoriile cu trenul de noapte pe ruta Zurich-Madrid au fost oprite in... mai mult
Marti, 03 Decembrie 2019, ora 13:27
Un urias proiect de aproape trei miliarde de euro: Moscova a inaugurat joi primele doua linii ale unei noi retele de trenuri interurbane ce leaga periferiile de centru si care ar urma sa reduca teribilele ambuteiaje ce afecteaza capitala rusa, informeaza AFP.
Aceste noi trenuri, prezentate ca echivalentele ale RER-ul parizian sau S-Bahn-ul berlinez, vor circula pe caile ferate deja existente, insa vor oferi, potrivit primariei Moscovei, mai mult confort si preturi mai atractive decat trenurile actuale.
Primele doua linii leaga periferia de vest a capitalei ruse de orasele din nordul si sudul regiunii Moscova, trecand prin mai multe gari importante. Alte trei linii urmeaza sa fie inaugurate.
Presedintele rus Vladimir Putin a inaugurat aceste linii calatorind pe un traseu alaturi de primarul Moscovei, Serghei Sobianin.
Deja dotata cu 17 linii de metrou, capitala rusa, care numara oficial 12 milioane de locuitori, si-a majorat in ultimi ani costurile proiectelor de infrastructura, la impulsul lui Serghei Sobianin.
Potrivit autoritatilor, factura acestei noi retele de trenuri este estimata la 200 de miliarde de ruble (circa 2,8 miliarde de euro). Cu toate acestea, cotidianul rus Kommersant sustine ca proiectul a costat de peste trei ori mai mult.
Prima zi a fost marcata de cateva disfunctionalitati, in special erori in orarul plecarilor sau pene la usile de acces.
Orasul Moscova, al carui buget anual este de circa 38 de miliarde de euro, spera ca aceste... mai mult
Joi, 21 Noiembrie 2019, ora 16:44
Ministerul francez al Tranzitiei Ecologice a acordat subsidiarei franceze a companiei Eurostar (EFR) o autorizatie feroviara care permite trenurilor Eurostar sa circule in Franta chiar si in cazul in care nu se va ajunge ajunge la un acord cu Regatul Unit pentru retragerea din Uniune Europeana, potrivit unui anunt publicat joi in Monitorul Oficial, transmite AFP.
"Societatii Eurostar France SAS i-a fost acordata o autorizatie de companie feroviara valabila pentru a efectua servicii de transport de pasageri", se arata in anuntul publicat joi in Monitorul Oficial, care vine in urma unei solicitari formulate de compania Eurostar France SAS la data de 12 februarie. Anuntul precizeaza ca "aceasta autorizatie nu confera, in sine, dreptul de acces la infrastructura feroviara care este guvernata de reglementarile aplicabile fiecarei tari din Uniunea Europeana".
Operatorii feroviari care nu detin decat o autorizatie britanica, cum era cazul pana acum pentru Eurostar, nu vor mai putea circula automat pe caile ferate europene in cazul unui Brexit fara un acord.
Compania Eurostar este detinuta in proportie de 55% de SNCF, compania nationala de cai ferate din Franta, restul actiunilor fiind detinute de Caisse de depot et placement du Quebec (30%), fondul britanic Hermes Infrastructure (10%) si compania nationala de cai ferate din Belgia (5%) . Aceasta companie opereaza trenurile de mare viteza care fac legatura intre Londra si Paris, Bruxelles si Amsterdam via tunelul de sub... mai mult
Vineri, 22 Martie 2019, ora 09:42
Roma, Milano, Zurich, Hamburg, Berlin, Varsovia, Zagreb, destinatiile internationale defileaza pe panouri de plecari de la "Hauptbahnhof", principala gara din capitala Austriei, unul din rarele orase europene care ofera in continuare o gama larga de trenuri de noapte transfrontaliere.
In acest domeniu, Austria este un caz singular in Europa, unde dezvoltarea trenurilor de mare viteza si explozia legaturilor aeriene low-cost a marginalizat calatoriile cu trenul de noapte. Cu toate acestea, compania austriaca de cai ferate, OBB, care opereaza singura sau in parteneriat 26 de linii de tren de noapte, nu se multumeste sa isi mentina reteaua ci vrea sa o dezvolte, transmite AFP.
La finele lui 2016, OBB a preluat divizia de trenuri de noapte a rivalului german Deutsche Bahn (DB), care a dorit sa se desparta de aceasta activitate pe care a considerat-o nerentabila. Dupa preluare, aproximativ 60% din rutele de noapte ale Deutsche Bahn au fost pastrate, printre care si legatura Viena-Berlin, reintrodusa in urma cu cateva luni.
Multumita de cresterea usoara a numarului de pasageri pe aceasta piata (peste 1,4 milioane in 2018), compania austriaca a decis sa comande 13 noi trenuri de noapte care vor fi echipate cu cusete de ultima generatie.
Potrivit sustinatorilor trenurilor de noapte, exemplul austriac este o dovada ca este posibila o alternativa la transportul aerian pentru a lupta impotriva incalzirii globale.
"Cu privire la obiectivul de reducere a gazelor cu efect... mai mult
Vineri, 01 Martie 2019, ora 12:45
Compensatiile platite clientilor pentru intarzierea trenurilor de catre principalii operatori feroviari din Germania au crescut cu aproape 20 de milioane de euro, intre anii 2017 si 2018, a confirmat, luni, un purtator de cuvant al Deutsche Bahn pentru DPA.
Fiecare al patrulea tren pe distante lungi a intarziat in 2018, ceea ce a costat compania sume importante, deoarece din ce in ce mai multi pasageri au profitat de legislatia care le permite sa ceara compensatii pentru intarzieri.
Nivelul compensatiilor a urcat de la 34,6 milioane de euro in 2017 la 53,6 milioane de euro, in 2018.
Nivelul mediu al platilor, in 2018, s-a situat la 20 de euro, cu un euro mai mult decat in 2017.
De asemenea, a crescut numarul plangerilor, respectiv 2,7 milioane in 2018, cu o treime mai multe decat in anul precedent.
Cifra include plangerile de la diversi operatori feroviari din Germania, nu doar de la Deutsche Bahn. Majoritatea plangerilor au vizat serviciile pe distante lungi, operate exclusiv de trenurile Deutsche Bahn. Compania a oferit si o serie de explicatii pentru intarzieri, de la vremea nefavorabila la grevele angajatilor.
Pasagerii pot solicita compensatii echivalentul a 25% din costul biletului de tren daca intarzierea depaseste o ora, iar in cazul in care depaseste doua ore, pot primi jumatate din costul biletului.
In decembrie, Deutsche Bahn si sindicatul din domeniul transporturilor EVG au ajuns la un acord privind disputa lor salariala, la cateva zile de... mai mult
Luni, 18 Februarie 2019, ora 12:32
CFR Calatori anunta ca, incepand de vineri, 2 martie, ca urmare a redeschiderii traficului feroviar intre Bulgaria si Turcia, grupa de vagoane Bucuresti-Istanbul si retur din compunerea trenurilor internationale 461 si 460 Bucuresti Nord-Giurgiu Nord-Ruse-Sofia-Istanbul si retur isi reiau circulatia.
Informatii despre circulatia trenurilor internationale pot fi solicitate la statiile si agentiile CFR deschise in trafic international, la numerele de telefon 021/319.95.65 - interior 134.608 (casa internationala din statia Bucuresti Nord) si 021/314.55.28 (Agentia de voiaj CFR nr. 1 - Bucuresti). mai mult
Vineri, 02 Martie 2012, ora 15:47
Administratia cailor ferate din Grecia a anulat toate trenurile internationale de pe teritoriul tarii, inclusiv cele care asigura legatura cu Romania, din cauza dificultatilor financiare, relateaza Mediafax.
Trenurile care asigura legatura Greciei cu Bulgaria, Romania, Turcia, Macedonia si Serbia nu vor mai circula.
Administratia cailor ferate din Grecia, care are datorii foarte mari, a luat aceasta decizie pentru a implementa un plan de relansare financiara, explica societatea bulgara a cailor ferate BDZ.
In perioada 11-17 februarie, cele doua trenuri de la Bucuresti catre Salonic via Sofia vor circula numai pana la punctul de trecere Kulata, de la frontiera bulgaro-greaca. Dupa 17 februarie, aceste trenuri vor circula numai intre Bucuresti si Sofia.
Trenul international care urma sa efectueze sambata dupa-amiaza legatura intre Salonic si Sofia a fost anulat. De asemenea, cele patru trenuri care efectueaza cursa Sofia-Salonic si retur dimineata si dupa-amiaza au fost anulate incepand de sambata.
BDZ va despagubi toti pasagerii care au achizitionat deja bilete catre Salonic.
In ultimul an, programul trenurilor Sofia-Salonic a fost schimbat de mai multe ori, din cauza grevelor din Grecia.
mai mult
Sambata, 12 Februarie 2011, ora 23:54
CFR Calatori recomanda celor care vor sa plece in Europa trenurile internationale Dacia pentru legatura cu Viena si Ister pentru legatura cu Budapesta, avand in vedere ca spatiul aerian din numeroase tari din Europa este inchis din cauza norilor de cenusa de la eruptia vulcanului din Islanda, informeaza NewsIn.Aceste trenuri sunt: Rapidul 346-1 "Dacia", in relatia Bucuresti Nord (plecare ora 16.00) - Budapesta (plecare ora 06.00) - Viena (sosire ora 08.58); Rapidul 347-2 "Dacia", in relatia Viena (plecare ora 18.50) - Budapesta (plecare ora 23.13) - Bucuresti Nord (sosire ora 14.07); Rapidul 472-1 "Ister", in relatia Bucuresti Nord (plecare ora 19.10) - Budapesta (sosire ora 08.47), precum si Rapidul 473-2 "Ister", in relatia Budapesta (plecare ora 19.13) - Bucuresti Nord (sosire ora 10.34).
Inainte de efectuarea calatoriei, pasagerii pot solicita informatii despre circulatia trenurilor internationale la statiile si agentiile CFR, la telefon: 021/319 95 65/ int 134.608; 134.615 (casa internationala statia Bucuresti Nord) sau 021/314 55 28 (Agentia nr. 1 Bucuresti).
Directorul de comunicare al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), Valentin Iordache, a declarat vineri pentru Agentia NewsIn ca aproximativ 5.000 de pasageri sunt afectati de anularea celor 42 de zboruri de pe Aeroportul Otopeni si a altor zece de pe Aeroportul Baneasa.
De asemenea, alte cinci curse au fost anulate de pe Aeroportul din Cluj, iar doua de pe cel din Timisoara. mai mult
Vineri, 16 Aprilie 2010, ora 15:16