ANAF a lansat luni platforma online pe site-ul propriu prin care persoanele fizice pot solicita, in urma inregistrarii si autentificarii cu username si parola, informatii precum situatia obligatiilor de plata, nivelul CAS declarat de angajator si decizia de impunere, raspunsul venind tot electronic.
Platforma, denumita "Spatiul virtual privat", este dedicata deocamdata persoanelor fizice, in cadrul unui proiect pilot pentru Bucuresti si Ilfov, iar datele pot fi consultate 24 din 24 de ore, potrivit Mediafax.
"In 2015 intentionam sa extindem proiectul in toata tara, iar dupa ce-l extindem se vor adauga in Spatiul virtual privat si alte informatii, precum decizii de impunere pentru plati anticipate si pentru alte accesorii, somatii si titluri executorii. De asemenea, tot in 2015 vrem sa extindem programul si catre persoanele juridice, care se vor putea loga cu username si parola", a declarat luni, ministrul Finantelor Publice, Maria Ioana Petrescu, la lansarea platformei, la care a participat si premierul Victor Ponta.
Ea a aratat ca, in prezent, firmele isi pot verifica situatia fiscala doar daca detin un certificat digital de semnatura, care se obtine contra cost.
Bugetul pentru acest program pilot a fost zero, potrivit ministrului, la care a lucrat o echipa mixta a ANAF si MFP, insa pentru extinderea la nivel national este nevoie de o infrastructura de servere.
"Suntem in discutie cu Banca Mondiala pentru ca serverele pe care trebuie sa le trimita pentru... mai mult
Luni, 15 Septembrie 2014, ora 16:43
Persoanele fizice din Bucuresti si Ilfov vor putea solicita Fiscului informatii in sistem electronic despre situatia fiscala si a contributiilor de asigurari sociale declarate de angajatori, in cadrul unui proiect pilot care se va desfasura din septembrie pana la sfarsitul anului.
Comunicarea electronica intre persoanele fizice si Fisc se va efectua prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual", furnizat de sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, care va fi disponibil gratuit 24 din 24 de ore, scrie Mediafax.
In cadrul programului pilot, ANAF va trimite automat deciziile de impunere anuala aferente veniturilor realizate din anul 2013 si emise dupa 1 septembrie 2014, iar la cererea contribuabilului va emite situatia obligatiilor fiscale de plata, foaie de varsamant, precum si situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori, se arata intr-un comunicat al Ministerului Finantelor Publice (MFP).
Prevederile referitoare la utilizarea serviciului fac parte dintr-un proiect de ordin ministrului Finantelor Publice privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoanele fizice.
"Masurile incluse in proiectul de ordin contribuie la cresterea gradului de informatizare a activitatilor desfasurate de organele fiscale si incurajeaza contribuabilii sa depuna la ANAF documente prin mijloace electronice", a afirmat in comunicat... mai mult
Sambata, 23 August 2014, ora 10:54
Declaratia de inregistrare fiscala/de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, formular 010. Se depune de catre persoanele juridice, care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire.
Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane fizice romane, formular 020. Se depune de persoanele fizice, altele decat persoanele fizice romane care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire.
Cititi continuarea articolului pe Avocatnet. mai mult
Miercuri, 10 Iulie 2013, ora 15:28
Declaratia 200 pentru veniturile realizate in 2012 se depune la Fisc pana la 25 mai 2012 inclusiv, amenzile pentru nerespectarea acestui termen fiind cuprinse intre 50 si 500 de lei.
1) Cum se depune formularul:
- la administratia fiscala in a carei raza teritoriala contribuabilul are domiciliul fiscal sau transmise prin posta, cu confirmare de primire, costul trimiterii fiind suportat de catre contribuabili.
- prin mijloace electronice, pe portalul www.e-guvernare.ro, de catre contribuabilii persoane fizice detinatori de certificate digitale, care semneaza in nume propriu declaratia.
Formularele pot fi obtinute direct, gratuit, de la sediile administratiilor fiscale, sau se poate descarca de pe pagina de internet a ANAF/ sectiunea Declaratii electronice/ Persoane fizice/ Descarcare declaratii PF - in cazul depunerii declaratiilor online.
Cititi continuarea articolului pe Avocatnet mai mult
Miercuri, 08 Mai 2013, ora 10:36
Situatiile financiare anuale, declaratia de venit pentru anul trecut si plata impozitului retinut la sursa sunt doar cateva dintre cele peste 30 de obligatii fiscale pe care contribuabilii le au de indeplinit pe parcursul lunii mai. AvocatNet.ro iti prezinta astazi lista completa a obligatiilor fiscale stabilite de ANAF pentru luna care a inceput.
Pana in 7 mai trebuie depusa declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, formular 092.
10 mai este termenul limita pentru declaratia de inregistrare fiscala/de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, formular 010.
Tot pana pe 10 mai trebuie depusa si declaratia de inregistrare fiscala/ Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, formular 070.
Citeste continuarea articolului pe Avocatnet mai mult
Marti, 07 Mai 2013, ora 17:57
Contribuabilii au de indeplinit in luna aprilie aproape 20 de obligatii fiscale, conform calendarului stabilit de Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Numarul formularelor care trebuie depuse la Fisc variaza in functie de domeniul de activitate, dar si de forma de organizare a afacerii.
Pana in 5 aprilie trebuie depusa:
Declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, formular 092.
Se depune de catre persoanele juridice si persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere care au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in luna martie 2013 si sunt obligate sa-si modifice perioada fiscala devenind platitori de TVA lunar.
10 aprilie este termenul limita pentru:
Declaratia de inregistrare fiscala/de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, formular 010. Se depune de catre persoanele juridice, care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire.
Citeste mai multe despre Toate declaratiile pe care trebuie sa le depui la Fisc in luna aprilie pe Avocatnet.ro. mai mult
Marti, 02 Aprilie 2013, ora 16:49
Fiscul are dreptul sa estimeze baza lunara de calcul a contributiei de asigurari sociale pentru persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente. Prevederea se aplica deja de la 1 februarie.
OG nr. 8/2013, actul normativ care a modificat atat Codul fiscal, cat si Codul de procedura fiscala, a stabilit noi reguli privind stabilirea bazei lunare de calcul a contributiilor la pensii datorate de persoanele fizice.
Potrivit noilor reglementari, aplicabile de la inceputul lunii februarie, ANAF are dreptul sa estimeze baza lunara de calcul a contributiei de asigurari sociale pentru persoanele fizice care nu isi depun declaratiile privind venitul asigurat la sistemul public (declaratia 600).
Citeste mai multe despre Fiscul poate stabili din oficiu cat CAS platesc persoanele fizice. Afla in ce situatie! pe Avocatnet.ro. mai mult
Vineri, 01 Martie 2013, ora 10:13
La nivelul directiilor de finante publice au fost infiintate structuri de verificari fiscale care au atributii de control al veniturilor persoanelor fizice, a anuntat joi Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).
"Avem in vedere diferentele semnificative, adica mai mari de 10%, intre veniturile pe care le constatam utilizand metodele indirecte de control si veniturile declarate la Fisc de catre persoanele fizice".
"Structurile judetene vor controla toate persoanele fizice la care se constata aceste diferente semnificative de venit si care nu indeplinesc criteriile pentru a fi verificate de catre structura specializata din aparatul central al ANAF", a declarat presedintele ANAF, Sorin Blejnar.
Structurile vor functiona la nivelul Directiilor Generale ale Finantelor Publice (DGFP) judetene si a municipiului Bucuresti.
"Reorganizarea facuta in urma crearii acestor structuri nu a presupus noi angajari, necesarul de personal fiind asigurat prin redistribuirea angajatilor deja existenti. In ceea ce priveste instruirea personalului, ANAF a beneficiat si va beneficia in continuare de sprijinul expertilor FMI, ai IRS din Statele Unite ale Americii, ai Agentiei Regale pentru Venituri si Vama din Regatul Unit al Marii Britanii, precum si ai Fiscului francez", au precizat reprezentantii ANAF. mai mult
Joi, 08 Martie 2012, ora 19:45
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) informeaza ca persoanele fizice care obtin venituri din activitati independente au dreptul sa opteze, pana la 31 ianuarie 2012, pentru determinarea venitului net in sistem real.
Veniturile pot fi obtinute din activitati independente, din activitati agricole, din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, avand o capacitate de cazare cuprinsa intre una si 5 camere inclusiv sau din drepturi de proprietate intelectuala
Optiunea de a determina venitul net pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla este obligatorie pentru contribuabili pe o perioada de doi ani fiscali consecutivi si se considera reinnoita pentru o noua perioada daca contribuabilii nu solicita revenirea la sistemul anterior, prin completarea corespunzatoare a declaratiei privind venitul estimat, norma de venit si depunerea formularului la organul fiscal competent pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului urmator expirarii perioadei de doi ani.
Potrivit ANAF, contribuabilii care desfasoara activitate de transport de persoane si de bunuri in regim de taxi si obtin venituri din activitati independente pentru care venitul net a fost determinat in sistem real in anul 2011, in conformitate cu prevederile art. 69 din Legea nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, cu modificarile si completarile ulterioare, au dreptul sa opteze incepand cu anul 2012 pentru determinarea... mai mult
Vineri, 20 Ianuarie 2012, ora 11:08