Transportatorul feroviar de stat CFR Marfa a disponibilizat pana in prezent 2.296 de salariati, cei mai multi de la sucursala Banat - Oltenia (622), din totalul de 2.500 de persoane care sunt concediate in acest an, efectivul companiei numarand in prezent 6.561 de angajati.
Pana in acest moment au fost operate concedieri la sucursalele Muntenia - Dobrogea (570 salariati), Banat - Oltenia (622 salariati), Transilvania (540 salariati), Moldova (291 salariati), Centrul de Intretinere si Reparatii Vagoane (207 salariati) si structura centrala CFR Marfa (66 salariati), potrivit informatiilor transmise de companie la solicitarea Mediafax.
"Procesul de disponibilizare se va incheia la data plecarii ultimului salariat vizat a fi disponibilizat. Pot aparea diferite situatii datorita carora concedierea colectiva sa nu aiba un termen precis de finalizare (salariati cu contracte individuale de munca suspendate din diferite motive, salariati care si-au depus dosarul de pensionare si urmeaza sa le soseasca decizia de pensionare)", au precizat reprezentantii CFR Marfa.
Ministerul Transporturilor a solicitat, printr-un proiect lansat recent in dezbatere, rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli CFR Marfa din acest an, in varianta revizuita veniturile fiind aceleasi, respectiv 1,117 miliarde lei, dar cheltuielile mai mari cu 58 milioane lei, din cauza inceperii cu intarziere a concedierilor colective.
Reprezentantii CFR Marfa au comunicat ca potrivit HG 942/2013 privind... mai mult
Marti, 28 Octombrie 2014, ora 14:35
Profitul CFR Marfa din acest an va fi mai mic cu aproape 60 milioane de lei dupa amanarea concedierilor, iar Ministerul Transporturilor solicita rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli al companiei din acest an.
In varianta revizuita, veniturile ramana celeasi, respectiv 1,117 miliarde lei, dar cheltuielile sunt mai mari cu 58 milioane lei, din cauza inceperii cu intarziere a concedierilor colective, conform Mediafax.
Bugetul de venituri si cheltuieli al transportatorului feroviar de marfa pentru acest an, aprobat de Guvern in luna noiembrie a anului trecut, prevede venituri de 1,117 miliarde lei, cheltuieli de 1,035 miliarde lei si un profit brut de 82 milioane lei,
Documentul prevede cheltuieli cu salariile de 201,1 milioane lei si cheltuieli cu plati compensatorii aferente disponibilizarilor de personal in valoare de 16,8 milioane lei.
Compania estima ca va concedia in acest an la 30% din personal
Compania estima ca va incheia acest an cu 6.376 de salariati, urmand sa astfel renunte la 2.500 de angajati, echivalentul a 30% din personal.
In varianta revizuita a bugetului de venituri si cheltuieli avansata de Transporturi printr-un proiect de HG, veniturile au ramas neschimbate, insa cheltuielile sunt de 1,093 miliarde lei, mai mari cu 58 milioane lei, profitul brut fiind diminuat corespunzator, la 23,69 milioane lei.
In nota de fundamentare a proiectului de modificare, la rubrica "Schimbari preconizate", se precizeaza: "majorarea... mai mult
Luni, 20 Octombrie 2014, ora 16:45
Sumele alocate din bugetul asigurarilor pentru somaj, in anul 2014, pentru plata venitului lunar de completare pentru persoanele disponibilizate de la Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa 'CFR Marfa' SA se ridica la 16,9 milioane de lei, potrivit unui proiect de Hotarare de Guvern, publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor.
Venitul lunar de completare va fi acordat celor 2.500 de persoane disponibilizate de la SNTFM 'CFR Marfa' - SA., urmare aplicarii planului de disponibilizare, aprobat de conducerea acestei societati in conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2013.
Potrivit notei de fundamentare, concedierea salariatilor SNTFM 'CFR Marfa' SA se va face incepand cu luna iulie 2014 si este necesara alocarea de la bugetul asigurarilor pentru somaj a sumei totale de 67,6 milioane de lei, din care in anul 2014 suma de 16,9 milioane de lei.
"Se aproba alocarea sumei de 16,9 milioane de lei din bugetul asigurarilor pentru somaj pe anul 2014 pentru plata venitului lunar de completare pentru persoanele disponibilizate de la Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa 'CFR Marfa' SA, in baza planului de disponibilizare aprobat de catre Adunarea Generala a Actionarilor", se precizeaza in proiect.
Disponibilizatii, protejati de lege
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2013 reglementeaza masurile de protectie sociala de care beneficiaza persoanele disponibilizate prin concedieri colective efectuate in baza unui plan... mai mult
Joi, 19 Iunie 2014, ora 14:15
Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat, joi seara, ca asteapta de la conducerea CFR Marfa un plan de restructurare care sa cuprinda mai multe masuri decat cea a disponibilizarilor, in conditiile in care s-a venit cu o propunere de concediere a unui numar de 1.000 - 1.200 de angajati. Potrivit acesteia, planul de restructurare a companiei se afla in lucru.
"Planul de restructurare trebuie sa il dea managementul de la CFR Marfa. Managementul lucreaza la acest plan. Au venit cu o propunere de disponibilizare a 1.000 - 1.200 de angajati. Eu astept - si i-am spus si managerului de la CFR Marfa - eu astept un plan de restructurare care sa includa mai mult decat disponibilizari. Chiar vreau sa vad: cate contracte poate sa obtina, care este perspectiva din acest punct de vedere, cum vede dezvoltarea, cum vede restructurarea si viabilizarea companiei, pentru ca cel mai simplu este sa vinzi vagoane si sa dai oamenii afara. Probabil ca la un moment dat va trebui sa se intample si lucrul acesta, dar nu vreau sa se intample numai asta. Asta ar trebui sa aduca managementul privat in plus fata de unul de stat si, pana acum, nu a adus asta nicaieri (in niciuna dintre companiile aflate in subordinea ministerului - n.r.)", a spus Manescu, la TVR1.
Seful de la Transporturi a explicat ca, dupa privatizare, CFR Marfa ar trebui sa devina o companie mai puternica, cu un parc de vagoane innoit, o companie care sa aiba posibilitatea sa semneze contracte, sa-si largeasca baza... mai mult
Vineri, 13 Decembrie 2013, ora 07:45
Guvernul si FMI au decis ca CFR Marfa sa fie restructurata "agresiv", prin reducerea costurilor de personal, vanzarea vagoanelor invechite ca fier vechi si oprirea de livrari catre clientii care au acumulat datorii fata de companie.
Pentru CFR Marfa a fost stabilita o noua tinta trimestriala de arierate, care sa ajunga la zero datorii, excluzand dobanzile si penalitatile pentru arieratele existente, se arata in scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu Fondului Monetar International (FMI) si Comisia Europeana in aceasta luna.
"In pofida eforturilor noastre, privatizarea CFR Marfa nu a fost finalizata inainte de expirarea termenului stabilit in hotararea de guvern, iar compania continua sa acumuleze arierate, suferind si o pierdere din exploatare in primele noua luni ale anului. Pentru a asigura viabilitatea CFR Marfa, intentionam sa restructuram agresiv compania si sa continuam procesul de privatizare", se arata in documentul obtinut de Mediafax.
In scrisoare, privatizarea CFR Marfa este estimata sa fie finalizata in luna mai 2015.
Intr-o ordonanta de urgenta pregatita de Guvern se arata ca CFR Marfa va renunta la o parte dintre angajati in 2014, persoanele disponibilizate urmand sa primeasca un venit lunar de completare dupa desfacerea contractului de munca.
Vanzarea a 51% din CFR Marfa catre Grup Feroviar Roman, companie detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica, nu a putut fi finalizata pana la termenul limita, 14 octombrie, pentru ca unele banci... mai mult
Joi, 14 Noiembrie 2013, ora 15:46
CFR Marfa va disponibiliza dintre angajati in 2014, persoanele disponiblizate urmand insa sa primeasca un venit lunar de completare dupa desfacerea contractului de munca, in conditiile in care legislatia actuala, modificata recent de Guvern, nu mai prevede astfel de plati si pentru aceasta companie.
In luna august, cand CFR Marfa era in proces de privatizare, Guvernul a decis ca venitul lunar de completare pentru sprijinirea angajatilor disponibilizati din companii de stat pana la gasirea unui nou loc de munca nu va mai fi acordat tuturor, ca pana in prezent, ci doar salariatilor concediati colectiv din anumite companii, printre care CFR S.A. si CFR Calatori, nu si CFR Marfa.
Prin ordonanta de urgenta, Guvernul va aproba insa o exceptie si va decide ca acest venit de completare sa fie acordat si persanelor care urmeaza sa fie disponibilizate de la CFR Marfa.
"In baza angajamentelor asumate cu organismele financiare internationale, CFR Marfa este angajata in procesul de privatizare pana in luna mai 2015, fapt pentru care in cursul anului 2014 aceasta societate va efectua disponibilizari colective de personal. Se propune exceptarea CFR Marfa SA de la prevederile articolului 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului 29/2013 (in baza careia disponibilizatii CFR Marfa nu ar mai primi venit de completare-n.r.), astfel incat persoanele disponibilizate sa beneficieze de venit lunar de completare. Aceasta masura este menita sa atenueze tensiunile sociale ce pot fi... mai mult
Luni, 11 Noiembrie 2013, ora 13:46
Federatia Mecanicilor de Locomotiva a primit notificare din partea CFR Marfa pentru disponibilizarea colectiva a unui numar de 1.416 angajati, din care 1.172 muncitori si restul personal TESA si auxiliar, a declarat vineri, pentru AGERPRES, Gigi Bobolicu, vicepresedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva din Romania.
Termenul de punere in aplicare a notificarii este noiembrie-decembrie iar sindicatul are la dispozitie 10 zile pentru a lua masuri de reducere a cifrei persoanelor disponibilizate.
In acest context, vicepresedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva a aratat ca va convoca in regim de urgenta liderii regionali ai federatiei pentru a stabili masurile care vor fi luate in perioada urmatoare si care pot ajunge pana la proteste de strada.
Potrivit notificarii primite, CFR Marfa se angajeaza sa puna in aplicare si prevederile OUG 36/2013 privind aplicarea in perioada 2013-2018 a unor masuri de protectie sociala acordata persoanelor disponibilizate prin concedieri colective. mai mult
Vineri, 06 Septembrie 2013, ora 11:39
Compania Oltchim Ramnicu-Valcea (OLT) nu va putea fi revitalizata astfel incat sa poata fi pastrati toti actualii angajati, iar reduceri de personal vor fi efectuate si la CFR Marfa, potrivit premierului Victor Ponta.
La Oltchim lucreaza in prezent 3.353 salariati.
"Nu cred ca cineva va revitaliza Oltchim la dimensiunea de trei mii si ceva de angajati, insa o parte importanta din Oltchim poate fi revitalizata printr-o investitie privata", a spus Ponta la Realitatea TV.
El a precizat ca nici la CFR Marfa, care urmeaza sa fie privatizata, nu vor ramane toti angajatii, de circa 11.000 salariati.
Saptamana trecuta, prefectul judetului Valcea, Mircea Nadolu, a declarat ca a vorbit cu ministrul Economiei, Varujan Vosganian, care i-a spus ca in urmatoarele 45 de zile nu se vor face disponibilizari la Oltchim, iar dupa data respectiva daca vor fi angajati disponibilizati, acestia vor primi salarii compensatorii.
Ministrul Economiei, Varujan Vosganian, a declarat luni ca nu poate salva singur Oltchim si ca are nevoie de un acord de vointa politica al PSD si PNL, de sustinerea sindicatelor si de pace sociala.
Compania Oltchim a intrat in insolventa la finele lunii ianuarie dupa ce o incercare de privatizare a esuat anul trecut pentru ca Dan Diaconescu, castigatorul licitatiei, nu a achitat banii pe pachetul majoritar de actiuni detinut de stat. mai mult
Marti, 19 Februarie 2013, ora 08:36
"Cartel Alfa" si Federatia Mecanicilor de Locomotiva solicita premierului o intalnire de urgenta privind problemele de la CFR Marfa, intalnire la care sa participe si ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, pentru a incerca evitarea unei noi reorganizari si restructurari, precizeaza Mediafax.Sindicalistii cer primului - ministru, printr-o scrisoare deschisa de luni, o discutie referitoare la procesul de privatizare de la CFR Marfa si la situatia companiei.
"Confederatia «Cartel Alfa» si Federatia Mecanicilor de Locomotiva constata din nou existenta a grave deficiente in managementul companiilor de stat. O ultima demonstratie o reprezinta situatia de la CFR Marfa, companie care se afla, incepand cu 15 mai, prin rotatie in somaj tehnic si urmeaza sa fie supusa unei noi reorganizari si restructurari, dupa ce, cu mai putin de sase luni in urma, in martie 2010, a fost afectata de o actiune similara", se arata intr-un comunicat de luni al "Cartel Alfa".
Sindicalistii considera ca aceasta dovedeste in primul rand gravele deficiente ale managementului de la CFR Marfa a carui reanalizare si restructurare se impune cu prioritate.
"Trebuie mentionat faptul ca intentia unei noi restructurari si reorganizari la CFR Marfa, lasa impresia ca privatizarea urmareste doar vanzarea activelor CFR Marfa ci nu privatizarea unei afaceri in sine. Un amanunt care sustine acest fapt este acela ca, la analiza activitatii au fost luate in calcul doar performantele din ultimii doi... mai mult
Luni, 16 August 2010, ora 15:42