Mai mult de 1000 de angajati din cadrul CFR Calatori vor fi concediati, incepand cu 18 iulie, printre munitorii care umreaza sa isi piarda serviciul aflandu-se mecanici de locomotiva, controlori de bilete si casieri. Compania a precizat ca incearca prin aceasta masura sa limiteze numarul datoriilor.
"Alte concedieri nu estimam sa mai fie pana la sfarsitul anului, insa vor mai fi alte masuri cu caracter pozitiv convenite prin acordul cu Fondul Monetar si Banca Mondiala", a declarat directorul de marketing al CFR Calatori, Adrian Vlaicu, citat de Cotidianul.
Fiecare angajat CFR care isi va pierde locul de munca va primi cate sase salarii minime pe economie.
Desi CFR Calatori va ramane cu 14.000 de angajati, dupa valul de disponibilizari, nu va scapa de datorii.
Comapania CFR Calatori are de platit catre CFR S.A., 83 de milioane de euro.
"CFR S.A., gestionarul de infrastructura, are masuri determinante doar in zona operatorilor privati, a mieluseilor. Iar vis -a -vis de cei mari, Societatea Nationala de Calatori si Societatea Nationala de Marfa, nu indrazneste sa opreasca accesul pe infrastructura publica", a spus presedintele sindicatului Electrificare, Ionel Socaciu.
La inceputul anului, CFR estima cheltuielile totale la 2,28 miliarde de lei, dintre care cheltuielile cu salariile pentru cei 15.028 de angajati sunt de 460,01 milioane lei, iar cheltuielile cu asigurarile si protectia sociala se ridica la 143,65 milioane lei.
Potrivit proiectului de buget pe 2011, investitiile sunt estimate la 275 milioane lei, din care CFR Calatori va aloca din surse proprii 25 milioane lei, iar alocatiile de la buget (investitii ale agentilor economici cu capital de stat) vor fi de 250 milioane lei.