Facebook ii va transfera pe toti utilizatorii din Marea Britanie de la divizia din Irlanda la cea din California, pentru a-i scoate de sub incidenta legislatiei Uniunii Europene referitoare la confidentialitatea datelor, transmite Reuters.
Schimbarea va intra in vigoare anul viitor si urmeaza modelul unei masuri similare anuntata in februarie de Google.
Facebook, Google si alte companii au sediile europene la Dublin, iar iesirea Marii Britanii din UE va modifica relatia juridica cu Irlanda, care ramane in Uniune.
"Ca si alte companii, Facebook a trebuit sa faca schimbari pentru a reactiona la Brexit si vom transfera responsabilitatile legale si obligatiile fata de utilizatorii din Regatul Unit de la Facebook Ireland la Facebook Inc.
Nu va avea loc vreo schimbare a controlului asupra confidentialitatii datelor sau a serviciilor oferite de Facebook persoanelor din Marea Britanie", a anuntat divizia britanica a a Facebook.
Utilizatorii britanici ai Facebook vor ramane sub incidenta legislatiei britanice referitoare la confidentialitate, care respecta in prezent legislatia GDPR din UE.
Facebook face schimbarea partial pentru ca regimul UE in domeniul confidentialitatii datelor este printre cele mai stricte din lume, potrivit unor persoane apropiate situatiei.
Citeste si:
Donald Trump, dezlantuit pe Facebook dupa ce a pierdut orice sansa la un nou mandat: "Alegeri falsificate, circulati in continuare!" ...citeste mai departe despre "Masura luata de... mai mult
Miercuri, 16 Decembrie 2020, ora 09:24
Criticata inca inainte de lansare, moneda virtuala a Facebook are un nou nume: in loc de Libra aceasta va fi lansata drept Diem Dollar.
Criptomoneda pe care Facebook, impreuna cu celelalte companii care compun Libra Association, vrea sa o lanseze anul viitor se va numi Diem Dollar, in loc de Libra, cum a fost botezata initial.
Schimbarea de nume afecteaza si asociatia de companii care sustin moneda. Libra Association devine, astfel, Diem Association.
Schimbarea de nume vrea sa sugereze o oarecare independenta de Facebook si sa arate ca, in spatele monedei sta o asociatie de mai multe firme, nu doar Facebook.
Fosta Libra a trecut prin schimbari majore inca inainte de a fi lansata. Initial trebuia sa fie un stablecoin care sa se bazeze pe mai multe monede nationale, care sa-i confere mai multa stabilitate.
In urma numeroaselor critici, fosta Libra Association a decis ca moneda virtuala sa aiba la baza doar dolarul american, de aici si numele Diem Dollar.
"Dem Association va furniza o platforma simpla pentru fintech-uri, care sa poata oferi companiilor si utilizatorilor servicii de plati instante, ieftine si sigure" se arata in comunicatul oficial emis cu ocazia redenumirii monedei.
Diem ar putea fi lansata chiar la inceputul anului viitor de asociatia compusa din 27 de membri. ...citeste mai departe despre "Facebook schimba numele criptomonedei pe care urmeaza sa o lanseze" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 02 Decembrie 2020, ora 08:30
Autoritatile din Germania au ordonat joi companiei Facebook sa isi restrictioneze activitatile de colectare a datelor. Biroul Federal pentru Carteluri a decis, in urma unei anchete care a durat trei ani, ca reteaua sociala respectiva abuzeaza de pozitia dominanta pe piata pentru a obtine date ale utilizatorilor fara consimtamantul acestora.
Bundeskartellamt - autoritatea pentru controlul concurentei - a obiectat in special fata de modul in care Facebook colecteaza date de la aplicatii proprii, cum ar fi WhatsApp si Instagram, sau ale unor terti. O alta practica abuziva este, potrivit biroului, urmarirea online a persoanelor care nici macar nu utilizeaza Facebook, cu ajutorul optiunilor "like" ("imi place") si "share" ("distribuie") . Datele provenite de la WhatsApp si Instagram vor putea fi alocate Facebook doar cu consimtamantul voluntar al utilizatorilor; acordul va fi necesar si pentru colectarea de date de la alte site-uri de internet, informeaza Reuters.
"Pe viitor, Facebook nu va mai avea permisiunea de a-si obliga utilizatorii sa accepte colectarea practic nelimitata a datelor si atribuirea datelor din afara Facebook conturilor lor de Facebook", a explicat seful biroului, Andeas Mundt.
Facebook a anuntat ca va contesta decizia Bundeskartellamt, sustinand ca biroul a subestimat concurenta in domeniu si a subminat regulile europene privind confidentialitatea, intrate in vigoare anul trecut. "Nu suntem de acord cu concluziile lor si intentionam sa facem apel,... mai mult
Joi, 07 Februarie 2019, ora 15:55
Facebook "este gratuit si asa va fi intotdeauna", scrie pe pagina de pornire a site-ului. Asta atat timp cat esti dispus sa accepti reclamele personalizate care iti sunt afisate pe baza datelor personale la care i-ai dat acces.
Utilizatorii care vor ca sa nu mai primeasca deloc astfel de anunturi publicitare vor trebui sa plateasca pentru acest lucru, a spus Sheryl Sandberg, seful departamentului de operatiuni la Facebook, intr-un interviu pentru NBC News, noteaza Time.
Declaratiile au fost facute in contextul scandalurilor in care compania lui Mark Zuckerberg a fost implicata in ultima vreme, incepand cu dezvaluirea ca firma de consultanta Cambridge Analytica, cea care a lucrat pentru campania prezedentiala a lui Donald Trump in 2016, ar fi accesat datele a zeci de milioane de utilizatori. Conform celor mai recente informatii oferite de Facebook, au fost afectate 87 de milioane de persoane.
Facebook colecteaza o mare varietate de date personale despre utilizatorii sai, de la date demografice, la interese specifice si preferinte. Aceste informatii valoroase sunt puse apoi la dispozitia companiilor care isi fac publicitate pe Facebook si care pot astfel sa le afiseze utilizatorilor reclame personalizate.
Utilizatorii pot ajusta setarile de confidentialitate, insa, potrivit directorului de operatiuni al Facebook, eliminarea integrala a publicitatii personalizate va fi un serviciu contra cost - in cazul in care o asemenea optiune va fi disponibila in viitor.... mai mult
Duminica, 08 Aprilie 2018, ora 10:02
La IBC Amsterdam, cel mai mare targ de tehnologie media din Europa, Facebook seamana frica.
Puternica furtuna care s-a abatut asupra Amsterdamului a afectat starea de spirit a participantilor la editia IBC de anul acesta. Senzatia s-ar putea sa dainuie si dupa festivitatea de deschidere.
Directorul de produs de la Facebook, Daniel Danker, este unul dintre profesionistii care seamana frica in randul traditionalistilor.
Din luna august, Facebook USA a inaugurat propria platforma pentru spectacole si aparitii live: Facebook Watch - care ingusteaza mult plaja de actiune a actorilor deja consacrati.
Posturile media traditionale trebuie deja sa faca fata concurentei tot mai aprige venite din partea YouTube, Netflix si Amazon. Si nu mai este pentru nimeni un secret ca si Apple va lansa in curand un produs propriu pe aceasta nisa.
Amenintarea este evidenta pentru producatorii TV: Facebook are peste doua miliarde de utilizatori, din care peste un miliard acceseaza zilnic platforma sau viziteaza cel putin o data pe luna unul din nenumaratele grupuri formate aici - informatiile fiind furnizate chiar de gigantul american.
Puterea distribuirii de continut
Fara indoiala ca cel mai de succes produs este reprezentat de clipurile video: "40% din videourile accesate pe Facebook provin din distribuire, din share", a dezvaluit Danker. Mai ales in grupurile formate pe Facebook, videoclipurile sunt extrem de apreciate.
Numeroasele live-videouri realizate in timpul... mai mult
Sambata, 16 Septembrie 2017, ora 21:39
Facebook a prezentat, saptamana trecuta, in cadrul unei conferinte dedicate dezvoltatorilor, cum ar vrea sa arate lumea peste 10 ani.
In viziunea celor de la reteaua sociala, in 2026 toata populatia planetei va avea acces la Internet, transmite Business Insider.
Deja Facebook incearca sa ofere posibilitatea de a intra pe Net celor care locuiesc in tarile mai putin dezvoltate, prin proiectul Internet.org, care ar urma sa fie exploatat la maximum in urmatorii ani.
In plus, Mark Zuckerberg, seful companiei, se gandeste ca vom ajunge sa purtam ochelari de realitate virtuala care sa semene mai mult cu niste ochelari de vedere (sau de soare).
Ultimul plan maret al Facebook este legat de inteligenta artificiala, astfel ca robotii ar urma sa vorbeasca la fel ca oamenii.
Sa facem un exercitiu de imaginatie, prin perspectiva filosofiei Facebook de a aduce oamenii mai aproape unii de altii.
Schimbari semnificative la Facebook Messenger: Viitorul imaginat de Zuckerberg si asul ...citeste mai departe despre "Cum va arata lumea peste 10 ani, in viziunea Facebook: Viitorul e totodata inspaimantator si fascinant" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 20 Aprilie 2016, ora 21:35
Planuri mari pentru cel mai tanar mogul din industria IT. Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, sustine ca reteaua de socializare se va transforma intr-o forma de comunicare telepatica, cu ajutorul tehnologiei.
"Vei fi in stare sa gandesti ceva si prietenii tai sa experimenteze acea senzatie imediat. Aceasta este forma finala spre care se indreapta tehnologia comunicatiei", a comunicat Zuckerberg pe pagina sa de Facebook, relateaza postul CNN Money.
Planuri pe termen lung
Zuckerberg a raspuns astfel intrebarii unui utilizator care vroia sa stie care sunt planurile Facebook pe termen lung.
In ultimul deceniu, Facebook a operat destule modificari in modul de comunicare dintre membrii retelei, ce-i drept niciunul nefiind atat de radical.
De la simple pagini de profil, Facebook s-a imbogatit cu comentarii, Wall de postari, grupuri de prieteni si news feed. In ultimul an, atentia asupra comunicarii in masa s-a redus punandu-se mai mult accent pe mesajele personale.
Facebook a creat si propria varianta de messenger pentru web si reteaua mobile. A platit nu mai putin de 22 de miliarde de dolari pentru achizitionarea serviciului WhatsApp.
Pasul urmator: realitatea vituala
Tot Facebook a achizitionat si compania Oculus, renumita pentru experimentele derulate in domeniul realitatii virtuale.
Acum se asteapta ca varianta ochelarilor de realitate virtuala Oculus se realizeze o conexiune mai stransa intre senzatiile resimtite de utilizatori si prietenii lor,... mai mult
Miercuri, 01 Iulie 2015, ora 09:59
In lumea tech, lucrurile se schimba la minut. Facebook se simte amenintat de doua companii care par ca ii incalca teritoriul: Apple si Google. Fiindca nimic nu este nemuritor in tehnologie, Facebook isi simte suprematia atacata.Reteaua sociala a facut "furori" pe intreg globul pana in prezent, insa are totusi un punct slab.
Aceasta nu detine controlul lumii mobile, segment care se dezvolta pe zi ce trece.
De aceea, Facebook vede viitorul clatinandu-se sub puterea competitorilor. Principalii sai competitori, Apple si Google, au inceput sa se simta destul de confortabil pe scaunele de conducatori ai sistemelor de operare mobile si par ca nu mai vor sa plece din acea pozitie.
In viitor, orice utilizator Facebook va trebui sa treaca prin iOS Apple sau prin sistemul Android de la Google pentru a ajunge la o aplicatie Facebook.
In acest fel, Facebook va ajunge sa depinda de cele doua companii pentru a exista pe piata. Iar asta nu-i convine deloc retelei sociale.
Mark Zuckerberg se teme ca Facebook va fi scos din jocul puterii, de aceea a declarat razboi Apple, potrivit Forbes.
Facebook incearca sa-si consolideze pozitia pe piata si isi dezvolta propriile aplicatii folosind HTML 5.
In plus, se deplaseaza rapid spre o moneda online pentru utilizatori- creditele Facebook.
Intrebarea pe care multi analisti si-o pun este daca intr-adevar Facebook are motive sa se teama de Apple si Google.
Daca luam ca exemplu pozitia de lider a Google in lumea tech care parea inatacabila in urma cu... mai mult
Marti, 21 Iunie 2011, ora 16:33
" In afara de faptul ca se poate socializa, Second Life mai detine si oportunitatea de a castiga bani. Un utilizator de Second Life mananca pe paine alte retele sociale. Second Life este pasul urmator dupa retelele sociale. Dupa ce te-ai obisnuit pe Facebook sau pe Myspace, poti trece la Second Life", a declarat Aura Tatu, business developer Chase Corp, intr-un interviu acordat Bloombiz.ro.Romania trece printr-o criza serioasa. Ce se intampla in Second Life?
Nu s-a resimtit pana acum. Datele oficiale ale platformei Second Life arata ca in ultimul trimestru au crescut atat numarul de utilizatori, cat si numarul de ore petrecute.
In ultimul an si jumatate, de cand am lansat Virtual Bucharest, comunitatea a crescut cam de 5 ori.
Automat creste si numarul de tranzactii. Sunt foarte multi utilizatori care au inceput sa castige bani pe platforma asta.
Sunt multi care inca experimenteaza. Internetul a fost cel mai putin afectat de criza.
Second Life este o extensie a internetului, iar criza nu a afectat atat de mult mediul online.
Reprezentati o companie de advertising digital. Ce servicii oferiti?
Oferim in special servicii pe platforma Second Life si in zona de advertgaming, de proiecte speciale si mergem foarte mult pe proiectele avangardiste.
Second Life este o platforma a viitorului, este ceea ce se considera la nivel international, un preview al viitorului, un internet in 3 dimensiuni.
In prezent, inca este un spatiu al persoanelor asa numite trendsetteri si early... mai mult
Joi, 20 Mai 2010, ora 17:40