Coca-Cola HBC, al doilea producator de bauturi Coca Cola din afara SUA, a avertizat ca tensiunile dintre Rusia si Ucraina vor crea dificultati in acest an, in conditiile in care volumul vanzarilor a scazut cu trei puncte procentuale in primul semestru, transmite Dow Jones Newswires.
Tensiunile geopolitice dintre Rusia si Ucraina au afectat vanzarile din aceste state, dar livrarile au scazut si in Polonia, Romania, Cehia si Italia, aceasta din urma intrand in recesiune in trimestrul doi din 2014. In schimb, vanzarile au urcat pe piata nigeriana. 'In timp ce Nigeria a revenit pe crestere in trimestrul doi din 2014, dupa un start lent la inceputul anului, am inregistrat un declin al volumului vanzarilor in Rusia si o continuare a nivelului mai slab al vanzarilor in Ucraina si Romania', se arata in comunicatul Coca-Cola HBC.
In trimestrul doi din 2014, profitul net a urcat cu 6%, la 135 milioane de euro (180 milioane de dolari), in timp ce veniturile au scazut cu 5%, la 1,8 miliarde de euro. Coca-Cola HBC, prezenta in 28 de state, a avertizat joi ca 'sunt din ce in ce mai multe dovezi ca este putin probabila o imbunatatire a conditiilor de tranzactionare in 2014'.
"Desi estimarile privind mediul macroeconomic au fost revizuite in crestere in unele state in care opereaza compania, nivelul somajului ramane ridicat si venitul disponibil ramane redus. Mai mult, escaladarea situatiei geopolitice in Rusia si Ucraina afecteaza cheltuielile de consum in regiune", se arata in... mai mult
Joi, 07 August 2014, ora 16:55
Volumul vanzarilor Coca-Cola in Romania a scazut cu 9% anul trecut, de la 162,7 milioane de navete in 2012 la 148,5 milioane de navete, ca urmare a impactului negativ al conditiilor macroeconomice si comerciale.
In 2012, volumul vanzarilor a crescut cu 2%.
"Pe parcursul anului, rezultatele au fost influentate negativ de climatul macroeconomic si comercial dificil, precum si de presiunile campaniilor derulate de concurenta", se arata intr-un raport al grupului Coca-Cola HBC.
Cota de piata a Coca-Cola a crescut in functie de volum, dar si dupa valoare, atat pe segmentul bauturilor carbogazoase, cat si pe ansamblul pietei bauturilor racoritoare nonalcoolice (Non Alcoholic Ready to Drink), se arata in raport.
La nivel de grup, volumul vanzarilor Coca-Cola a stagnat anul trecut la 2,06 miliarde de navete.
Veniturile nete din vanzari au scazut cu 2%, la 6,87 miliarde de euro. Excluand impactul cursului valutar, venitul pe naveta a crescut cu 1%, se arata in raport.
Profitul dupa taxe, atribuibil actionarilor, a crescut de la 190,4 milioane de euro in 2012 la 221,2 milioane de euro anul trecut.
Grupul este prezent pe piata romaneasca prin Coca-Cola HBC Romania, care detine trei fabrici, la Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei, precum si o retea de 14 centre de distributie. mai mult
Vineri, 14 Februarie 2014, ora 16:50
Imbuteliatorul elen Coca-Cola HBC AG, al doilea producator de bauturi Coca Cola din afara SUA, a anuntat joi ca in perioada iulie-septembrie 2013 profitul sau net a scazut cu 5% in ritm anual pana la 148 milioane de euro, din cauza conditiilor economice dificile din Europa, transmite Reuters.
De asemenea, cifra de afaceri a scazut si ea cu 5% pana la 1,918 miliarde de dolari in trimestrul al treilea, in conditiile in care volumul vanzarilor a scazut pana la 575 milioane lazi de la 694 milioane lazi in perioada similara a anului trecut.
"Scaderea volumul vanzarilor pe pietele mature si in curs de dezvoltare reflecta mediul macroeconomic dificil din Europa", a declarat directorul general Dimitris Lois. "Conditiile vor ramane dificile pentru restul anului 2013", a adaugat Lois.
La inceputul acestui an Coca-Cola HBC, fosta Coca-Cola Hellenic, si-a mutat sediul fiscal din Grecia in Elvetia si, de asemenea, a decis ca listarea principala a actiunilor sa se realizeze la bursa de la Londra in ideea de a-si imbunatati accesul la pietele de capital.
Operatiunile Coca-Cola Hellenic acopera 28 de tari, deservind peste 560 milioane de oameni. Coca-Cola HBC Romania, membra a Grupului Coca-Cola Hellenic, este cea mai mare companie din industria bauturilor non-alcoolice din Romania. Coca-Cola HBC Romania are sediul social in Voluntari si detine trei fabrici de imbuteliere pe teritoriul tarii, localizate in Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei. mai mult
Joi, 07 Noiembrie 2013, ora 14:52
Coca Cola a demarat o schimbare in strategia de business pentru anul acesta si a inceput promovarea racoritoarelor sanatoase, sub brandul "Coca-Cola Life", in paralel cu sustinerea indulcitorilor artificiali, pentru a combate scaderea vanzarilor din prima perioada a anului.
Coca-Cola Life a fost promovata pentru prima data in Argentina si urmeaza sa fie prezentata in curand in toata lumea. Sticla este reciclabila, iar continutul acesteia este promovat ca o racoritoare noua, o alternativa mai sanatoasa la bautura savurata in peste 100 de tari.
Eticheta rosie a Coca-Coca, extrem de recunoscuta la nivel mondial, a fost inlocuita cu una de culoare verde, pentru a trasmite ideea de puritate, sanatate. Coca-Cola Life are in compozitie un tip diferit de zahar ceea ce reduce numarul caloriilor dintr-o bautura de 200 de ml la doar 36, pe baza indulcitorilor naturali.
De asemenea, Coca Cola a lansat o campanie publicitara in favoarea folosirii indulcitorilor in bautura dietetica pe care o produce. Campania este o noua faza a incercarilor de a respinge criticile la adresa produselor companiei, acuzate de cresterea ratei obezitatii in SUA.
Reclama pentru Diet Coke, care infatiseaza doua femei zambitoare care beau Cola dietetica, apare la scurt timp dupa publicarea informatiilor prinvind scaderea vanzarilor Coca-Cola, informeaza dailymail.co.uk, citat de Mediafax.
Coca-Cola pierde teren in America
In al doilea trimestru Compania Coca-Cola a raportat o reducere de... mai mult
Duminica, 18 August 2013, ora 14:35
Pierderile Coca-Cola HBC, al doilea mare imbuteliator de produse Coca-Cola la nivel mondial, s-au atenuat in primul trimestru din 2013, la 15,9 milioane de euro, fata de 19,1 milioane de euro in perioada similara din 2012, datorita reducerilor de costuri.
Reducerea cheltuielilor guvernamentale si somajul ridicat din Grecia si Italia, piete importante pentru Coca-Cola HBC, au afectat cererea pentru bauturi racoritoare, eclipsand cresterea robusta din Rusia, cea mai mare piata a companiei, transmit Market Watch Reuters.
Coca-Cola HBC, care isi reduce costurile si isi adapteaza preturile pentru a majora profitul, a anuntat ca va continua aceasta politica pentru a face fata mediului economic dificil din 2013.
Numarul unitatilor vandute a ajuns la 426,7 milioane in perioada ianuarie-martie 2013, in linie cu estimarile analistilor, de 426 milioane de unitati vandute. Conducerea companiei a propus un dividend de 0,34 euro pe actiune pentru 2012.
In octombrie 2012, Coca-Cola Hellenic, cea mai mare companie greaca din punct de vedere a valorii de piata, a anuntat ca va schimba listarea principala a actiunilor sale de la bursa de la Atena la bursa de la Londra, prin schimbarea tuturor actiunilor sale in actiuni Coca Cola HBC AG, o companie elvetiana, pentru a imbunatati accesul companiei la pietele internationale capital.
Coca-Cola HBC, al doilea mare imbuteliator de produse Coca-Cola la nivel mondial, detine in Romania patru fabrici, la Iasi, Timisoara, Ploiesti si... mai mult
Joi, 16 Mai 2013, ora 16:56
Volumul vanzarilor Coca-Cola in Romania a scazut in primul trimestru cu aproximativ 5%, declin generat in principal de segmentul apelor minerale.
"Volumul vanzarilor in Romania a scazut cu un procentaj median de o singura cifra, categoria apei fiind cel mai mare contribuitor la acest declin", se arata intr-un comunicat transmis joi de Coca-Cola HBC AG, imbuteliatorul companiei americane in regiune.
In categoria bauturilor carbonatate, Coca-Cola Zero a inregistrat o crestere de aproximativ 15% fata de primele trei luni din 2012, in timp ce vanzarile Coca-Cola Regular au urcat usor.
Compania a inregistrat de asemenea cresteri in categoria ceaiurilor gata preparate.
La nivel de grup, volumul vanzarilor Coca-Cola HBC a stagnat la aproximativ 427 milioane de navete.
Venitul net din vanzari a stagnat la 1,43 miliarde euro. Compania a inregistrat o pierdere neta in conditii comarabile de 15,9 milioane euro, fata de 19,1 milioane euro in primele trei luni ale anului trecut. mai mult
Joi, 16 Mai 2013, ora 10:44
Profitul companiei Coca-Cola a crescut cu 3,9% in trimetrul al treilea al acestui an, la 2,3 miliarde de dolari, ca urmare a avansului vanzarilor din Europa.
Coca-Cola a raportat un profit net de 2,31 miliarde de dolari pentru trimestrul al treilea, in urcare de la 2,22 miliarde de dolari in perioada similara a anului trecut, potrivit Mediafax.
Castigul pe titlu a fost de 51 de centi, conform cu asteptarile analistilor.
Directorul general, Muhtar Kent, a ajustat preturile si a introdus noi produse pentru a face fata cererii mai slabe din tarile europene afectate de criza, precum si incetinirii de pe piete emergente, precum Brazilia si China.
Volumul vanzarilor din Europa a crescut cu 1% in trimestrul al treilea, dupa ce in precedentele trei luni a scazut cu 4%.
Veniturile au avansat in intervalul analizat cu mai putin de 1%, la 12,3 miliarde de dolari.
Coca Cola ramane cel mai valoros brand din lume, urmat de IBM si Microsoft. Producatorul american de bauturi racoritoare valoreaza mai mult de 77 miliarde de dolari, conform unui studiu realizat de Interbrand.
Puterea unui brand: Coca Cola valoreaza 78 de miliarde de dolari
Recent, compania americana a anuntat ca va investi mai mult de 45 de milioane de dolari pentru consolidarea diviziei de produse mai sanatoase, din Kenya.
Coca Cola schimba strategia: Investeste peste 45 mil. de dolari in produse mai sanatoase mai mult
Marti, 16 Octombrie 2012, ora 17:00
Coca-Cola Hellenic a avut in primul trimestru pierderi de 29 milioane euro, fata de un rezultat negativ de 8,9 milioane euro in urma cu un an, din cauza conditiilor meteo nefavorabile si a masurilor de austeritate din Europa, care au afectat cererea.
Profitabilitatea companiei, al doilea mare imbuteliator al produselor Coca-Cola la nivel mondial, a fost afectata si de pretul mai mare al zaharului, potrivit unui comunicat al Coca-Cola Hellenic.
"In pofida mediului de afaceri dificil, am crescut sau am mentinut cota de piata in functie de volum, pentru bauturile acidulate. La curs de schimb valutar constant si excluzand impactul hiperinflationist din Belarus, veniturile nete din vanzari, pe naveta, au urcat cu 3%", a declarat pentru Bloomberg directorul general, Dimitris Lois.
Excluzand costul unor masuri de reorganizare, Coca-Cola Hellenic a inregistrat in primul trimestru pierderi de 18,6 milioane euro, in crestere de la o pierdere de 1 milion de euro in urma cu un an.
Compania intentioneaza sa bugeteze in acest an 50 de milioane de euro pentru restructurare, ceea ce va genera economii de 35 de milioane de euro pe an din 2013.
Masurile de reorganizare aplicate anul trecut vor aduce beneficii de circa 40 de milioane de euro in acest an, potrivit comunicatului.
Scadere de 2% a vanzarilor Coca-Cola in T1
Volumul vanzarilor a scazut cu 2% in primul trimestru, la 425 de milioane de navete, din cauza masurilor de austeritate din tari precum Grecia si... mai mult
Joi, 10 Mai 2012, ora 19:02
Ce au in comun Apple si Coca-Cola? Ambele corporatii par a face parte dintr-un univers paralel cu restul economiei. In timp ce toata lumea stagneaza sau scade, cele doua companii sfideaza criza inregistrand afaceri ce i-au lasat cu gura cascata pe toti analistii.Din cele 500 de companii din raportul Standard & Poor's Index, 122 au raportat o crestere medie de 19% a profitului per actiune comparativ cu vara anului trecut.
Analistii se asteptau la o crestere medie de doar 13%, dar 82% dintre companii au depasit estimarile, conform Bloomberg.
Prognozele analistilor fusesera destul de rezervate, pe fondul cutremurului care a afectat productia din Japonia si a crizei datoriilor din Europa.
Mai mult, fusesera luate in calcul si conflictele din Orientul Mijlociu, ca si indicatorii economici foarte slabi ai Statelor Unite.
"Asteptarile analistilor arata cat de pesimista a devenit toata lumea de la inceputul crizei din 2008", spune Jim Paulsen, seful departamentului de strategie investitionala din cadrul companiei Wells Capital Management.
Este adevarat ca, in ultimele saptamanii, analistii au inceput sa-si imbunatateasca predictiile pentru al doilea trimestru al acestui an, dupa ce companiile au raportat rezultate peste asteptari.
Luminita de la capatul tunelului
Companiile si-au scazut cheltuielile, au crescut eficienta fabricilor si s-au focusat pe pietele cu cele mai mari cresteri.
In toate industriile, companiile au reusit sa gaseasca o cale spre buzunarele... mai mult
Luni, 25 Iulie 2011, ora 17:47