Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Seful Alibaba face dezvaluiri: Compania, in cel mai periculos moment al evolutiei sale

Seful Alibaba face dezvaluiri: Compania, in cel mai periculos moment al evolutiei sale


La doar doua luni de la listarea sa record pe bursa, Alibaba Group Holding Ltd. (BABA) are de-a face cu cel mai periculos moment din istoria sa, potrivit fondatorului sau, Jack Ma.

Acest lucru se datoreaza faptului ca oamenii ar putea pretinde prea mult de la cea mai mare companie de comert electronic a Chinei si de la listarea sa pe bursa, a afirmat Ma, care este cunoscut pentru folosirea frecventa a comentariilor ce lasa loc de controverse in discursurile sale publice, scrie Bloomberg.com.

Avertismentul continua traditia comentariilor precedente ale miliardarului in legatura cu provocarile pe care le intampina compania, care variaza de la angajatii ce devin multumiti de sine si contribuie la stoparea inovatiei, la esuarea in a fructifica oportunitatile in era mobila. Ma dirijeaza Alibaba in noile afaceri din domeniul divertsmentului digital si din nisa ocrotirii sanatatii, pe masura ce se adapteaza la existenta posterioara listarii la bursa, fiind a cea de-a zecea companie din lume din punctul de vedere al valorii de piata, depasind branduri recunoscute la nivel international precum Coca-Cola Company si Facebook Incorporated.

"Chiar cu doua luni inainte de listarea la bursa, oamenii nu isi manifestau increderea in privinta faptului ca vom castiga bani", a declarant Ma astazi intr-un discurs pe care l-a tinut in cadrul Conferintei Mondiale a Internetului, care a avut loc in Wuzhen, China. "In momentul de fata, problema este ca oamenii ne considera a fi prea buni - suntem capabili sa facem orice. Acesta este cel mai periculos moment", a mai explicat Ma.

Alibaba a produs un record de 25 miliarde $ in cadrul listarii la bursa din luna septembrie. De atunci, actiunile au crescut cu 60%, iar promovarea companiei de Ziua Celibatarilor (replica chineza a Valentine's Day), pe 11 noiembrie, a determinat cumparatorii sa cheltuiasca suma record de 57,1 miliarde yuani, echivalentul a 9,3 miliarde $.

Hollywood si legaturile Alibaba cu covorul rosu

Alibaba, in frunte cu Ma, este tot mai prezenta in filmele si spectacolele de televiziune de la Hollywood, extinzandu-si continutul video si de divertisment pentru dispozitivele de tip STB (set-top boxes). Compania prefera sa investeasca in anumite filme ale mai multor studiouri si evita implicarea intr-un numar limitat de studiouri cinematografice, conform declaratiilor unei persoane din interior, familiarizata cu acesta chestiune.

Compania cu sediul in Hangzhou doreste sa devina un distribuitor semnificativ de continut prin monitorizarea datelor privind traficul de cumparatori, pentru a putea prognoza ce productii vor cunoaste succesul in randul telespectatorilor chinezi, potrivit aceleiasi surse.

Compania se concentreaza pe sanatate si divertisment, deoarece se preconizeaza ca cele mai mari dificultati ale Chinei in urmatorii 10 ani vor fi legate de aceste domenii, potrivit declaratiilor date astazi de catre Ma.

Alibaba a lansat primul sau dispozitiv de tip set-top box (un fel de decodor) in colaborare cu Was Media Holding Co. in septembrie 2013. O luna mai tarziu, a anuntat alt STB sub marca Tmall, denumirea uneia dintre cele mai mari platforme de comert electronic ale Alibaba.

Vanzarea de obligatiuni

Gigantul din domeniul comertului electronic planuieste sa atinga pragul de 8 miliarde de dolari chiar in decursul acestei saptamani, in cadrul primei sale vanzari de obligatiuni organizata in SUA, sustin persoane din interiorul companiei. Alibaba va utiliza profiturile pentru a-si refinanta facilitatile de credit.

Compania are deja 11 milioane de dolari din imprumuturi si linii de credit, conform datelor furnizate de Bloomberg. Fondatorul Ma e de parere ca vor avea foarte multe oportunitati de dezvoltare in intreaga lume, chiar daca nu isi doreste ca gigantul chinez sa concureze cu EBay Inc. sau cu Amazon.com Inc.

Site-ul a devenit deja cel mai bine cotat in pietele din Rusia si Brazilia, desi in aceste regiuni nu s-a implicat atat de mult incat sa deschida filiale cu lucratori si se foloseste inca de serviciul AliExpress, dedicat cumparatorilor din afara Chinei.

Site-ul are si un sistem propriu de plata, Alipay, pe care sa il lanseze la nivel global pe masura ce vanzarile sale digitale vor creste si vor transcede micile afaceri din alte tari. Alipay are deja 17,9 milioane de utilizatori activi in peste 100 de tari si este acceptat de un numar de peste 2.000 de comercianti din afara Chinei, potrivit declaratiilor facute in luna octombrie de catre Sabrina Peng, vicepresedintele de finante internationale Alibaba.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2363 ori