Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) are in buget pentru investitii in jur de 520 de milioane de euro si va trebui sa ceara Ministerului de Finante, la rectificare, banii necesari pentru a acoperi cei 15% cofinantarea pentru proiectele europene, a declarat, duminica, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National, Dan Sova.
Acesta a explicat, intr-o emisiune televizata, ca, la finele anului trecut, CNADNR avea datorii de 680 de milioane de lei si un buget de 1,2 miliarde de lei pentru investitii. In contextul in care Romania s-a angajat fata de Fondul International Monetar sa-si reduca arieratele din economie, CNADNR a trebuit sa-si plateasca datoriile, ramanand in prezent cu 520 de milioane de euro in bugetul pentru investitii.
"Care sunt obligatiile la 31 decembrie 2012 ale CNADNR? 680 de milioane de euro datorii. La un buget de 1,2 miliarde de euro pentru investitii, 680 de milioane de euro sunt datorii. Am ramas acum cu diferenta de suma pentru care va trebui sa mai cerem Ministerului Finantelor Publice, in iunie, la rectificare, alti bani ca sa ne acoperim cei 15% la fonduri europene", a precizat Sova. mai mult
Duminica, 12 Mai 2013, ora 11:41
Bugetul dedicat investitiilor pentru 2013 al Companiei Nationale de Drumuri se va ridica la 1,4 miliarde de lei, iar cea mai mare mare parte a acestei sume va fi directionata catre platile pentru lucrarile din acest an.
Despre proiectele de autostrada, dar si despre litigiile in care este implicata CNANDR, a vorbit Mircea Pop, directorul general al companiei, intr-un interviu acordat Agerpres.
Cand se va finaliza Coridorul IV pentru ca in ultima vreme au existat rezilieri de contracte si repercusiuni in justitie impotriva celor care au utilizat eronat fondurile europene in acest proiect, asa incat obiectivul revine in atentia populatiei?
Coridorul IV va fi gata in 2016, iar tronsonul Sibiu - Nadlac, de care se vorbeste atat de des in ultima vreme, in 2014, cu toate intarzierile si problemele de pe acest tronson. Pe tronsonul Nadlac - Arad, cel reziliat, vom avea un constructor in martie 2013, cel mai probabil, iar tronsonul Sibiu - Deva va fi gata undeva in vara anului 2013.
Tronsonul Sibiu - Pitesti va intra si el in lucrari, stim ca Romania s-a luptat sa introduca acest sector in finantare europeana, mai ales ca este un proiect destul de complicat, iar finantarea este pe masura.
Acest tronson se va face cu fonduri europene. Acum, documentatia realizata de noi este la JASPERS, organismul de asistenta european pentru astfel de proiecte, pentru a fi verificata astfel incat sa puteam realiza studiul de fezabilitate necesar pentru a obtine finantarea. Cred ca... mai mult
Miercuri, 12 Decembrie 2012, ora 14:32