CNADNR investeste 1,4 mld. de lei in 2013. Vezi cand e gata tronsonul Sibiu-Pitesti

Miercuri, 12 Decembrie 2012, ora 14:32
1699 citiri
CNADNR investeste 1,4 mld. de lei in 2013. Vezi cand e gata tronsonul Sibiu-Pitesti

Bugetul dedicat investitiilor pentru 2013 al Companiei Nationale de Drumuri se va ridica la 1,4 miliarde de lei, iar cea mai mare mare parte a acestei sume va fi directionata catre platile pentru lucrarile din acest an.

Despre proiectele de autostrada, dar si despre litigiile in care este implicata CNANDR, a vorbit Mircea Pop, directorul general al companiei, intr-un interviu acordat Agerpres.

Cand se va finaliza Coridorul IV pentru ca in ultima vreme au existat rezilieri de contracte si repercusiuni in justitie impotriva celor care au utilizat eronat fondurile europene in acest proiect, asa incat obiectivul revine in atentia populatiei?

Coridorul IV va fi gata in 2016, iar tronsonul Sibiu - Nadlac, de care se vorbeste atat de des in ultima vreme, in 2014, cu toate intarzierile si problemele de pe acest tronson. Pe tronsonul Nadlac - Arad, cel reziliat, vom avea un constructor in martie 2013, cel mai probabil, iar tronsonul Sibiu - Deva va fi gata undeva in vara anului 2013.

Tronsonul Sibiu - Pitesti va intra si el in lucrari, stim ca Romania s-a luptat sa introduca acest sector in finantare europeana, mai ales ca este un proiect destul de complicat, iar finantarea este pe masura.

Acest tronson se va face cu fonduri europene. Acum, documentatia realizata de noi este la JASPERS, organismul de asistenta european pentru astfel de proiecte, pentru a fi verificata astfel incat sa puteam realiza studiul de fezabilitate necesar pentru a obtine finantarea. Cred ca la sfarsitul lui 2013, inceputul lui 2014 vom putea avea un constructor pe acest sector extrem de important.

Sunt probleme referitoare la acest tronson care pot impiedica realizarea lui?

Avem nu mai putin de 22 de obiecte protejate Natura 2000, iar pentru a realiza acest proiect sunt necesare o multitudine de avize, mai ales pe partea de mediu, si tocmai de aceea nu am dorit sa incepem demersurile pentru constructie inainte de a avea toate avizele necesare, pentru a evita blocari ulterioare ale lucrarilor, asa cum s-a mai intamplat.

Alaturi de proiectul Sibiu - Pitesti, despre autostrada Comarnic - Brasov s-a discutat la fel de mult. Va fi pana la urma realizata?

Aici trebuie sa vedem interesul bancilor, pentru ca va fi realizata in concesiune. Daca vom avea un astfel de interes, si suntem in discutii, atunci vom avea un nou consultant in martie -aprilie 2013, iar in decembrie 2013 am putea lansa licitatia de executie.

Comarnic - Brasov face parte din Autostrada A3 cum a fost ea denumita. Avem, pana acum, Bucuresti - Ploiesti, fara cei 6,5 kilometri de la centura Capitalei. Cand vor fi gata si acestia?

In martie 2013 vom avea toate terenurile predate, stiti ca au fost probleme mari, litigii, legate de exproprieri. De la momentul predarii terenurilor, undeva in doi ani - trei ani va fi gata si aceasta portiune.

Care este suma pe care CNADNR o are alocata anul viitor?

Avem un buget de investitii de 1,4 miliarde lei, din care insa 500 milioane de lei reprezinta plati pentru lucrari realizate in 2012. Anul viitor vom putea finaliza centura de Nord, pe o portiune de 11 kilometri intre DN 7 si DN 1 A, centura Cluj Est si Centura Suceava. Proiectele pe fonduri europene vor lucra in viteza maxima.

Ati inaugurat Autostrada Bucuresti - Constanta, mai exact tronsonul Medgidia - Cernavoda. Aici intarzierea a fost produsa de un contract care a fost reziliat, cu societatea Colas. Diferendul dintre CNADNR si compania franceza a fost stins?

E adevarat ca am avut o intarziere aici, dar in cele din urma proiectul a fost finalizat. E adevarat si ca avem un litigiu cu cei de la Colas.

In fiecare an, in prag de iarna, apar problemele legate de deszapezire. Ce suma veti aloca in acest an pentru companiile care vor realiza aceste lucrari?

Anul acest vom avea cam aceeasi suma ca si in 2011. Este vorba despre 250 milioane de lei, chiar putin sub anul trecut, cand am cheltuit 277 milioane de lei pentru deszapezire.

Este un subiect in voga sa zic asa. Insa inainte de a arunca cu cifre astronomice, trebuie sa realizam ca este posibil sa nu platim nici macar aceasta suma, daca vremea ne ajuta.

Cifrele vehiculate prin presa erau maximale, adica plafonul maxim de cheltuieli admise, avand in vedere tiparul iernii din Romania nu se plateste niciodata valoarea maxima a contractelor, ci lucrarile efectiv derulate.

#interviu director CNADNR, #investitii CNADNR 2013, #autostrazi romania, #proiecte autostrada CNADNR, #litigii CNADNR , #Infrastructura