CFR are nevoie de aproape 6 miliarde de euro pentru reinnoirea a 10.000 de kilometri de cale ferata, iar Banca Europeana de Investitii (BEI) este dispusa sa ofere companiei un imprumut in acest sens, a declarat, marti, Mihai Frumosu, expert in sectorul transporturilor in cadrul BEI, prezent la o conferinta de profil.
"Ce vrem sa fie caile ferate din Romania, o tinichea ruginita sau un activ valoros? Acum un an am lucrat cu colegii de la CFR SA la o analiza care a stat la baza strategiei CFR SA, iar concluziile acestei strategii sunt ingrijoratoare, chiar deprimante", a aratat reprezentantul BEI.
Potrivit acestuia, este nevoie de 5,8 miliarde de euro pentru inlocuirea a aproape 10.000 de kilometri de cale ferata.
"Avem 60% din subsistemele de cale ferata care sunt scadente la innoire. Toata lumea stie ca restrictiile de viteza duc la prelungirea timpului pentru pasageri, iar la trenurile de marfa durata este mai mult decat dubla. Aproape 10.000 de kilometri de linie de cale ferata scadenti la reinnoire. De ce am ajuns aici? In primul rand, a fost vorba de subfinantare. In al doilea rand, pierderea facilitatilor interne de innoire, atat in cadrul CFR SA, care si-a pierdut utilajele interne de reparatii, dar si la nivel national, in piata de constructii, antreprenorii si-au directionat eforturile catre alte sectoare sau catre alte tari", a continuat Frumosu.
O alta problema invocata de oficialul BEI este intarzierea cu care este aprobat bugetul anual al CFR, de... mai mult
Marti, 16 Octombrie 2018, ora 14:25
Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA are prevazut pentru 2014 un buget de investitii de 1,696 miliarde lei, din care 27,684 milioane lei alocatii de la buget, conform bugetului de venituri si cheltuieli pentru 2014 publicat in Monitorul Oficial.
Veniturile totale ale companiei au fost stabilite la 2,721 miliarde lei, o suma similara fiind estimata si pentru cheltuieli.
Cheltuielile cu personalul sunt preconizate la 827,845 milioane lei, din care 644,232 milioane lei cheltuieli de natura salariala.
Numarul de personal prognozat la finele anului este de 22.867 salariati, iar castigul mediu lunar pe salariat, determinat pe baza cheltuielilor de natura salariala, de 2.347,16 lei.
Pentru cheltuieli aferente contractului de mandat si al altor organe de conducere si control, comisii si comitete, CFR SA are un buget de 1,031 milioane lei.
Platile restante au fost estimate la 436,263 milioane lei, iar creantele restante la 528,352 milioane lei. mai mult
Miercuri, 16 Aprilie 2014, ora 10:18
Esecul privatizarii CFR Marfa va atarna greu la imaginea Romaniei in fata investitorilor straini, sustin analistii financiari. "Nu reusim sa dam un semnal de seriozitate si coerenta" si "confirmam declaratiile reprezentantilor FMI, BM ca nu suntem in stare sa facem privatizari", sunt de parere expertii contactati de Business24.
Vanzarea pachetului majoritar de actiuni ale companiei de stat, CFR Marfa, catre GFR, firma detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica, a esuat. Dupa ce GFR a platit o garantie de 10 milioane de euro si un avans de 20 de milioane de euro, un aviz de la Consiliul Concurentei l-a impiedicat pe Gruia Stoica sa devina proprietarul CFR Marfa.
Pe 14 octombrie omul de afaceri trebuia sa vireze restul de 170 de milioane de euro pentru a intra in posesia companiei, insa mai avea nevoie de un aviz de la Consiliul Concurentei cum ca noua fuziune nu ar crea un monopol pe aceasta piata. Ambele parti acuza neindeplinirea unor conditii ceea ce inseamna ca privatizare, sau, mai bine spus, prima incercare de privatizare a companiei de stat a esuat.
Dupa "circul" de la privatizarea Oltchim, companie pentru care "s-a luptat" omul de televiune Dan Diaconescu, o noua privatizare ramane "ca-n gara". In aceste conditii, Romania pierde tot mai mult la capitolul "imagine" in fata investitorilor straini care ar putea contribui la cresterea economiei nationale.
"Principala problema pe care o avem noi este legata de atragerea de investitii straine. Prin acest nou... mai mult
Marti, 15 Octombrie 2013, ora 14:06
CFR Calatori va transporta circa 50 milioane pasageri in acest an, similar cu 2012, dar cu aproape 70% mai putin fata de 1998, anul infiintarii, si arata ca scumpirea biletelor de la 1 septembrie va genera incasari mai mari cu 3% in ultimele patru luni si un plus de 2% in 2014 comparativ cu 2012.
"In anul 2012, numarul de calatori transportati a fost de 48,676 milioane. Estimam ca in acest an se va mentine acelasi numar de calatori, in functie de evolutia principalilor indicatori macroeconomici. (...) Pentru perioada septembrie - decembrie 2013 se estimeaza o crestere cu 3% a incasarilor CFR Calatori fata de aceeasi perioada a anului 2012. Pentru anul 2014 se estimeaza o crestere cu 2% fata de incasarile realizate in anul 2012", se arata intr-un raspuns al companiei, la solicitarea Mediafax.
CFR Calatori a fost infiintata in 1998, in urma reorganizarii fostei SNCFR, si a transportat in acel an 146,8 milioane pasageri.
"De atunci si pana in prezent traficul a inregistrat un trend descendent, cauzat de mai multi factori, precum: circulatia intre regiuni care s-a diminuat pe fondul unei scaderi generale a economiei, aceasta ducand la reducerea numarului de pasageri si la reducerea numarului de trenuri din pachetul minim social; reducerea numarului de trenuri, determinata de efectuarea de lucrari de reabilitare la infrastructura feroviara si inchiderea temporara a unor sectii de circulatie sau reducerea capacitatii de circulatie a acestor sectii", precizeaza compania.... mai mult
Duminica, 08 Septembrie 2013, ora 17:15
Compania Nationala de Transport Feroviar de Calatori- CFR Calatori are prevazute pentru 2013 pierderi de 400,035 milioane lei, conform bugetului de venituri si cheltuieli publicat in Monitorul Oficial.
Veniturile companiei sunt prevazute la 2,006 miliarde lei, iar cheltuielile la 2,406 miliarde lei. Pentru cheltuielile de personal, compania are alocat un buget de 565,305 milioane lei, din care 425 milioane lei cheltuieli cu salariile. Numarul de personal prognozat la finele anului este de 13.880 persoane, iar castigul mediu lunar pe salariat la 2.570,15 lei.
Pentru plati compensatorii aferente disponibilizarilor de personal, CFR Calatori are prevazuta o suma de doua milioane de lei.
Bugetul de investitii a fost stabilit la 181,53 milioane lei.
Totodata, pentru acest an, compania are aprobate creante de 280 milioane lei si plati restante de 1,1 miliarde lei. mai mult
Luni, 29 Iulie 2013, ora 12:37
Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" AS anunta ca a reusit sa revina pe profit in perioada ianuarie - octombrie 2012, si sa-si reduca datoriile totale cu 65,4%, de la 5.552.773.000 de lei in octombrie 2011.
Astfel, CFR a avut un profit de 58.463.000 de lei in primele zece luni ale anului, in comparatie cu o pierdere de 18.163 mii lei in aceeasi perioada din 2011, arata un comunicat al companiei.
Cheltuielile firmei s-au redus in acelasi interval de timp cu 15,65%, de la 2.498.325.000 lei, la 2.107.288.000 lei.
CFR SA a facut in aceeasi perioada investitii de 1.195.627.000 de lei, dintre care peste 1,06 miliarde de lei au provenit din finantari europene, iar aproximativ 131,23 de milioane de lei au fost investitii cu finantare de bugetul de stat. mai mult
Vineri, 07 Decembrie 2012, ora 12:43
CFR Marfa a incheiat anul trecut cu pierderi de 133,5 milioane lei, mai mari cu 67,9% fata de nivelul aprobat de Guvern prin bugetul de venituri si cheltuieli al companiei, de 79,5 milioane lei.
Ultimul an cand CFR Marfa a inregistrat profit a fost in 2007, cu un castig de 6,12 milioane lei, in scadere cu 85,7% fata de anul precedent, potrivit datelor Ministerului Finantelor. Operatorul de transport feroviar a inregistrat pierderi de 169,44 milioane lei in 2008, de 341,95 milioane lei in 2009 si de 535,26 milioane lei in 2010.
Veniturile de anul trecut au fost cu 6,2% peste nivelul aprobat de Guvern la rectificarea bugetului companiei, in luna decembrie, de la 1,12 miliarde lei la 1,19 miliarde lei, insa si cheltuielile au urcat, cu 10%, de la 1,2 miliarde lei la 1,32 miliarde lei.
In proiectul de buget pentru acest an, CFR Marfa estimeaza pierderi de 95 milioane lei, rezultatul negativ urmand sa coboare la 23 de milioane lei, pentru a reveni din nou pe crestere in 2014, cand pierderile ar urma sa creasca la 35 de milioane de lei.
Veniturile bugetate pentru acest an sunt in crestere usoara fata de nivelul preliminat in 2011, de la 1,95 miliarde lei la 1,97 miliarde lei. In acelasi timp, cheltuielile ar urma sa creasca de la 1,25 miliarde la 1,26 miliarde lei.
Pentru investitii, CFR Marfa a alocat anul trecut 95,81 milioane lei si estimeaza pentru acest an suma de 97,41 milioane lei.
Operatorul a incheiat anul trecut cu datorii de 1,25 miliarde lei, cu... mai mult
Duminica, 29 Ianuarie 2012, ora 13:42
CFR va plati peste 334 milioane euro pentru lucrari de constructii si instalatii, pe tronsoanele Atel-Micasasa si Micasasa-Coslariu, ambele loturi de lucrari situate pe tronsonul Coslariu-Sighisoara, lucrarile vor fi realizate de Impresa Pizzarotti si, respectiv, Aktor - Arcada.
"Compania Nationala de Cai FerateCFR atribuit doua contracte in valoare totala de 1.434.379.306 lei, (aproximativ 334 milioane euro) fara TVA, pentru Executie lucrari de constructii si instalatii (exclusiv ERTMS, GSM-R, centralizarea electronica), pe tronsoanele Atel - Micasasa (lotul I) si Micasasa - Coslariu (lotul II), ambele loturi de lucrari situate pe tronsonul Coslariu - Sighisoara, parte integranta a Coridorului IV Pan European", se arata intr-un comunicat transmis miercuri de CFR.
Lucrarile de pe trosonul Atel - Micasasa (lotul I) vor fi realizate de consortiului Impresa Pizzarotti & C. S.p.a pentru 712,5 milioane lei (circa 166 milioane euro) fara TVA, cu termen de executie a lucrarilor este de trei ani si doi ani perioada de garantie.
Pentru trosonul Micasasa - Coslariu (lotul II) contractul a fost atribuit asocierii Aktor - Arcada. Propunerea financiara desemnata castigatoare, in urma licitatiei deschise, este de 721,8 milioane lei (aproximativ 168 milioane euro), fara TVA. Termenul cu termen de executie a lucrarilor este de trei ani si doi ani perioada de garantie.
Proiectele cuprind lucrari de reabilitare/modernizare a infrastructurii feroviare pe o lungime totala de... mai mult
Miercuri, 25 Ianuarie 2012, ora 13:39
Compania Nationala de Cai Ferate "CFR"- SA si Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial "Transport" au semnat doua contracte de finantare pentru lucrari de modernizare a instalatiilor de centralizare electromecanica in 19 statii de cale ferata, in valoare de 258,68 mil. lei.
Modernizarea se va face pe sectiile CF Siculeni-Adjud si Ilia-Lugoj, valoarea totala fiind de 258,68 milioane lei, cu TVA, se arata intr-un comunicat transmis vineri de CFR.
Valoarea contractelelor de finantare pentru lucrari de modernizare a instalatiilor de centralizare electromecanica pe sectia CF Siculeni-Adjud este de 175,46 milioane lei, cu TVA, respectiv 83,22 milioane lei, cu TVA, pentru lucrari de modernizare a instalatiilor de centralizare electromecanica pe sectia CF Ilia-Lugoj.
Potrivit CFR, durata totala de valabilitate a celor doua proiecte, in cadrul perioadei de eligibilitate POS-T, este pana la 31 decembrie 2015.
Sursa de finantare este asigurata de Comisia Europeana (71,12%), prin Fondul European de Dezvoltare Regionala, si de Guvernul Romaniei (28,88%) cu fonduri de la bugetul de stat.
De asemenea, CFR va plati peste 77 milioane lei si pentru modernizarea statiilor Botosani, Vaslui, Piatra Neamt si Braila, contractele fiind atribuite in 12 decembrie 2012, potrivit Business24.ro.
Aceste proiecte au fost depuse in cadrul Axei Prioritare 3 "Modernizarea sectorului de transport in scopul imbunatatirii protetiei mediului, a sanatatii umane si a... mai mult
Vineri, 13 Ianuarie 2012, ora 16:36