Black Friday 2012 a fost o zi speciala pentru cei care si-au cumparat un telefon mobil sau un laptop, acestea fiind optiunile principale ale vanatorilor de reduceri, potrivit unui sondaj realizat de Business24.
Cei mai multi dintre cititorii Business24 care au raspuns la sondaj, inainte de lansarea Black Friday 2012, doreau sa-si cumpere un telefon mobil (20%) sau un laptop (20%).
Pe de alta parte, 18,5% dintre cei care au raspuns nu au fost impresionati de amploarea Black Friday 2012 si au optat pentru varianta "Nu cumpar nimic".
Ce au mai bifat cititorii Business24 ca vor sa-si cumpere de Black Friday 2012:
- tableta (15,2%)
- televizor (13,4%)
- aparat foto (6,19%)
- consola de jocuri (2,18%)
- software (1,82%)
- sistem audio (1,09%)
- multifunctionala (0,73%)
Un sondaj similar a realizat si Cristian Manafu pe blogul sau. Potrivit rezultatelor, categoriile "Electronice" si "Calculatoare" au fost cele mai cautate. Au urmat categorile "Smartphones", "Electrocasnice" si "Haine".
La capitolul "buget personal de Black Friday", 17% dintre cititorii manafu.ro au spus ca vor cheltui pana in 2.000 lei, 16% nu au avut o limita inainte de eveniment, 14% au pregatit maximum 400 lei, iar 10% au pornit de la 400 lei in sus.
eMAG, cel mai mare magazin online din Romania, a inregistrat de Black Friday 2012 peste 100.000 de produse comandate si peste 70.000 de comenzi, generand 1,2 milioane de vizite pe site-ul magazinului.
In prima ora si jumatate a... mai mult
Duminica, 25 Noiembrie 2012, ora 11:30
Black Friday 2012 a generat vanzari peste asteptari pentru unii retaileri, in timp ce pentru altii a insemnat blocarea site-urilor. Principalele site-uri de profil de pe piata, altex.ro, domo.ro, flanco.ro, evomag.ro sau clickshop.ro, au inregistrat reale probleme in acest interval si nu au putut fi accesate.
Pana la 09.30, eMAG.ro epuizase 40% din stocul de produse desktop si monitor si 69% din stocul de produse electrocasnice. Cele mai mari procente au fost inregistrate de laptopuri (83%), imprimante (84%) si produsele de ingrijire personala (77%).
La ora 12:00, eMAG a anuntat noile cifre record pentru Black Friday: peste 100.000 de produse comandate. Pana la acea ora, peste 1,2 milioane de vizitatori intrasera pe site-ul eMAG.ro, care s-a blocat in cateva momente, cumuland 20 de minute de inactivitate.
Un alt site IT, evoMAG a anuntat pe Twitter in jurul orei 13:30 ca magazinul a vandut pana 60% din stocul de produse aflate in promotia Black Friday 2012.
Flanco si-a indemnat clientii sa viziteze magazinele, iar la doua ore de la lansarea campaniei Black Friday inregistrase vanzari de peste 30 de ori mai mari decat intr-o zi obisnuita, dupa cum au anuntat reprezentantii companiei.
Cele mai vandute produse, in primele doua ore, fusesera televizoarele cu ecran plat, notebook-urile si masinile de spalat.
Ulterior, la ora 13:25, oficialii Flanco au anuntat noi cifre de vanzari. Mai precis, dupa cinci ore de la inceperea Black Friday, Flanco vanduse peste... mai mult
Vineri, 23 Noiembrie 2012, ora 18:36
Black Friday 2012, cea mai asteptata zi din an de reduceri, a generat vanzari chiar si de 30 de ori mai mari decat in mod normal, pentru comercianti. Cea mai mare campanie de marketing din an, reprezinta un dublu beneficiu: companiile mari isi adancesc profitul, iar cele mici dobandesc notorietate.
Chiar daca la inceputul zilei, site-urile principalelor magazine online, cum ar fi altex.ro, domo.ro, flanco.ro, evomag.ro sau clickshop.ro, nu au putut fi accesate, pe parcursul zilei de vineri, probelemele s-au remediat, iar accesarile au ajuns la un nivel record. Comenzile mari inregistrate de cele mai mari companii de electronice, dar si de catre site-uri care comercializeaza carti, cosmetice sau jucarii au rotunjit veniturile retailerilor.
Flanco a incasat vanzari chiar si de 30 de ori mai mari decat in mod normal, eMAG a epuizat stocul de produse electrocasnice in cateva ore, iar elefant.ro a vandut cu aproape 60% mai multe carti ca de obicei.
Cele mai bine vandute produse au fost laptopurile, tabletele, dar si sistemele home cinema, televizoarele sau electrocasnicele.
Business24 a prezentat in format LIVE TEXT principalele momente ale zilei de Black Friday 2012.
- 16.40 - Cele mai multe stocuri au fost epuizate la eMAG, Flanco si domo.ro.
- 15:37 - Vizibilitatea Black Friday in social media: peste 24 de milioane de vizualizari estimate, peste 4.000 de mentionari pe Twitter si peste 18 milioane de vizualizari pe Facebook - via Cristian Manafu.
- 14:05... mai mult
Vineri, 23 Noiembrie 2012, ora 17:38
Retailerii prezinta campania Black Friday drept o ocazie de face cumparaturi la preturi imbatabile, valabile numai o zi din an, insa o analiza Wall Street Journal/Decide Inc. releva ca multe produse sunt mai ieftine in alte perioade ale anului.
"Consumatorii asociaza Black Friday cu preturi bune, fapt care elimina impulsul de a compara preturile", explica Rob Docters, consultant pe probleme de preturi la McKinsey & Co.
Astfel, retailerii se bazeaza pe prejudecatile consumatorilor legate de Black Friday, pariind ca clientul va presupune oricum ca preturile care ii sunt prezentate sunt cele mai avantajose din an.
"Cu ocazia fiecarei Black Friday, retailerii ii ademenesc pe consumatori sa astepte la cozi in orele reci ale diminetii, cu promisiunea unor oferte valabile o singura zi, care nu pot fi intrecute. In fiecare an, consumatorii se intreaba . Se pare ca raspunsul este de multe ori ", noteaza Wall Street Journal in urma unei analize a celor mai mediatizate oferte, efectuata impreuna cu compania Decide Inc., specializata in agregarea datelor privind preturile. mai mult
Vineri, 23 Noiembrie 2012, ora 12:26
In aceasta noapte, dupa ora 00:00, incep cele mai asteptate reduceri ale anului. Vezi care sunt principalele magazine si ce produse au reduceri.
Spre deosebire de anul trecut, reducerile de Black Friday 2012 nu au fost adoptate doar de retailerii IT&C. Business24 iti prezinta principalele companii care au anuntat reduceri.
Din categoria IT&C
- eMAG, Altex, Flanco, Domo, Koyos.ro, evoMAG, pcgarage.ro, F64, clickshop.ro, EuroGSM
Seful eMAG: Black Friday va fi cel mai tare eveniment de shopping din Romania
Din categoria fashion
TinaR, Zorile Store, La Femme, fashionfun.ro, laredoute.ro, Mini Prix, cbstore.eu (magazinul lui Catalin Botezatu)
Black Friday 2012: Afla ce site-uri au mai intrat in campanie
Din categoria carti
Elefant.ro, Humanitas, Libris, Litera, Art, Nemira, bookcity.ro
Black Friday 2012: Peste 4 milioane de romani se pregatesc de cumparaturi
Din categoria anunturi
- Okazii.ro
Black Friday 2012: Okazii.ro, reduceri de pana la 70%
Din categoria jucarii
Strollers.ro, bebeblis.ro, edukid.ro, 101jucarii.ro
Ce sa nu cumparati de Black Friday mai mult
Joi, 22 Noiembrie 2012, ora 16:49
Peste jumatate dintre romanii care au auzit de Black Friday 2012 si-au manifestat intentia de a face cumparaturi, potrivit unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown.
Black Friday 2011 a atras peste 2 milioane de romani care au vanzat ofertele retailerilor online si offline.
Anul acesta, interesul publicului fata de Black Friday s-a dublat si aproximativ 59,3% dintre romani si-au manifestat intentia de cumparare.
Studiul, realizat pe un esantion de 2.000 de respondenti, reprezentativ pentru populatia Romaniei din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani, a aratat ca 27,2% dintre consumatori sunt deja familiarizati cu acest eveniment de shopping si asteapta sa vada care vor fi ofertele in acest an.
Eroarea de esantionare a studiului este de +/-2,2%. Comparativ, anul trecut in Statele Unite 226 de milioane de oameni au vanat reducerile de Black Friday, adica mai bine de 72% din totalul consumatorilor americani.
Black Friday 2012: Cele mai scumpe tablete ar putea beneficia de reduceri
"Dintre toti cei care si-au manifestat intentia de a cumpara de Black Friday, 28,9% au spus ca vor sa cumpere ceva de la eMAG", a declarat Radu Apostolescu, vicepresedinte si director de dezvoltare eMAG.
"Ne asteptam ca inca din primele ore sa avem un trafic de circa 700.000 de vizitatori pe site, iar pe intreaga zi sa primim pana la 2 milioane de vizite".
Se apropie Black Friday 2012. Ce ne pregateste cea mai mare campanie de vanzari a... mai mult
Miercuri, 21 Noiembrie 2012, ora 10:45
eMAG.ro, cel mai mare magazin online din Romania, se pregateste pentru Black Friday 2012, care va avea loc in data de 23 noiembrie.
"Organizam Black Friday 2012 si va fi cel mai tare eveniment de shopping din Romania", a declarat pentru Business24 directorul general al companiei, Iulian Stanciu.
"Vom anuntat mai multe detalii in ziua de joi dupa-amiaza", a spus Stanciu.
Anul trecut, eMAG a avut 1,1 milioane de vizitatori, 90.000 de produse comandate si comenzi in valoare de opt milioane de euro.
In 2011, cand s-a dat startul Black Friday, intre 5 si 6 dimineata, peste 100.000 de vizitatori unici trecusera deja pe site-ul eMAG, generand peste 4.600 de comenzi.
Ce companii au anuntat oficial reduceri de Black Friday
Flanco
Flanco va continua si anul acesta reducerile de Black Friday, iar pregatirile pentru campanie vizeaza reduceri atat pe site-ul companiei, cat si in magazinele fizice, potrivit unei declaratii a directorului de marketing, Marina Zara.
F64
F64, cel mai mare retailer de aparate si echipamente foto din Romania, va avea reduceri de pana la 50% in ziua dedicata Black Friday 2012. F64 va avea reduceri atat pentru aparatele foto compacte, dar si pentru aparatele foto dedicate profesionistilor.
"Am pregatit deja stocul, avem mii de unitati care vor beneficia de reduceri. Actiunea de anul trecut a fost un real succes pentru noi, ne dorim ca anul acesta sa depasim rezultatele din 2011", a declarat Marian Alecsiu, manager general al F64... mai mult
Joi, 15 Noiembrie 2012, ora 13:55
Black Friday 2012, cea mai mare campanie de vanzari a anului, poate fi o modalitate perfecta pentru retaileri sa isi rotunjeasca veniturile si sa inregistreze vanzari record.
Anul trecut, produsele electronice au avut preturi mai mici chiar si cu 60%, iar stocurile de telefoane, tablete, smartphone-uri si electrocasnice s-au epuizat rapid.
In 2011, magazinele din Romania s-au umplut de la primele ore ale diminetii, iar sute de mii de clienti au facut numeroase tranzactii online. Cele mai cautate produse au fost LCD-urile, iar dupa trei ore stocurile erau epuizate.
Black Friday a adus magazinelor online din Romania recorduri dupa recorduri in 2011: milioane de vizitatori online, sute de mii de produse vandute si comenzi in valoare de zeci de milioane de euro.
Printre magazinele online care vor avea oferte cu ocazia Black Friday 2012, se numara eMAG.ro, Domo.ro, Flanco.ro, Altex.ro, evoMag.ro, PCgarage.ro, Koyos.ro, F64.ro, Elefant.ro. Probabil ca promotia Black Friday 2012 va fi si in magazinele fizice ale marilor retaileri, chiar daca niciunul dintre ei nu a anuntat in mod oficial acest lucru.
Anul trecut, eMAG.ro a avut 1,1 milioane de vizitatori, 90.000 de produse comandate si comenzi in valoare de opt milioane de euro.
eMAG.ro a creat deja o pagina dedicata reducerilor Black Friday 2012, care momentan redirectioneaza utilizatorii catre pagina principala. La cautarea pe Google dupa cuvintele "Black Friday 2012", pagina eMAG.ro -... mai mult
Vineri, 09 Noiembrie 2012, ora 13:56
Conceptul de Black Friday, ziua cu cele mai mari promotii din an, a inceput sa aiba succes si in Romania, campania fiind profitabila in 2011, insa ce asteptari ar trebui sa avem in acest an?
Black Friday a adus magazinelor online din Romania recorduri dupa recorduri in 2011: milioane de vizitatori online, sute de mii de produse vandute si comenzi in valoare de zeci de milioane de euro.
Spre exemplu, eMAG.ro a avut 1,1 milioane de vizitatori, 90.000 de produse comandate si comenzi in valoare de opt milioane de euro.
In 2012, Black Friday va pica in data de 23 noiembrie. Ca si anul trecut, promotia va incepe la ora 5 dimineata si se va termina duminica la ora 23.59.
Cea mai mare campanie de vanzari va fi sustinuta in acest an in mediul online de magazine precum eMAG.ro, Domo.ro, Flanco.ro, evoMag.ro, PCgarage.ro sau Koyos.ro.
Anul trecut, stocul din promotia Black Friday a fost epuizat in toate magazinele online.
Asadar, daca ai in minte foarte clar ce vrei sa-ti cumperi, iti recomandam sa fii pe site-urile online inca de la prima ora a reducerilor. Tine cont de faptul ca anul trecut, intre 5 si 6 dimineata, cand s-a dat startul promotiilor, peste 100.000 de vizitatori unici trecusera deja pe site-ul eMAG.ro, generand peste 4.600 de comenzi.
Vei evita, astfel, problemele tehnice pe care le-ar putea intampina site-urile din cauza traficului foarte mare. Chiar si eMAG, pentru care Hostway s-a pregatit cu cinci saptamani inaintea Black Friday si a... mai mult
Luni, 29 Octombrie 2012, ora 13:35