Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Black Friday sau Black Week? Vezi ce magazine au "furat" startul si la ce fac deja reduceri

Black Friday sau Black Week? Vezi ce magazine au "furat" startul si la ce fac deja reduceri


Multe magazine din Romania incep reducerile de Black Friday inaintea evenimentului, "furand" startul in incercarea de a atrage cati mai multi cumparatori. Dupa ce Black Friday a devenit tot mai cunoscut in Romania, mai multi retaileri au avansat data inceperi reducerilor pe 22 noiembrie, evenimentul putandu-se numi de acum "Black Week".

Dupa ce romanii au importat Halloween, de cativa ani se bucura de interes si ziua reducerilor, Black Friday.

"Tot importam tot felul de obiceiuri. E oarecum normal sa facem asta, in logica lucrurilor, pentru ca, de fapt, importam un sistem economic si cultura aferenta. Sigur, sunt caracteristici locale, de exemplu, in Romania, ca sa se faca reduceri spectaculoase de Black Friday, se incepe prin cresterea preturilor (...) (Avansarea datei pe 22 noiembrie - n.r.) Probabil este ideea de fura startul, nu ii impiedica nimeni sa-si faca strategii fiecare", a declarat pentru Business24 sociologul Mircea Kivu.

Conform unui studiu comandat de Dante International, care detine eMag, anul acesta, numarul romanilor care intentioneaza sa cumpere in ziua de Black Friday se va dubla, urmand sa ajunga la 4,2 milioane de persoane.

Comparativ cu anul trecut, cand 4,1 milioane de romani erau la curent cu Black Friday, anul acesta, 7,4 milioane de romani au sunt la curent cu evenimentul.

Black Friday incepe pe 22 noiembrie

Dupa ce a anuntat la incepurul lunii ca va face reduceri de pana la 70% la aproape toate categoriile de produse, mai ales la cele mai cautate dintre acestea- laptopuri, smartphone-uri, tabletele si televizoarele, evoMAG a anunta data Black Friday, pe 22 noiembrie.

Pentru acest an, retailerul se astepta la o dublare a comenzilor in comparatie cu 2012, cand, in ziua de Black Friday s-au inregistrat comenzi in valoare de 1 milion de euro.

Astfel, anul trecut, evenimentul a adus evoMAG in 9.000 de comenzi, peste 10.000 de produse comandate si peste 250.000 de vizitatori unici.

"Pentru anul acesta ne asteptam la o crestere de cel putin 30 - 40% in comparatie cu anul trecut, pana la aproximativ 350.000 - 400.000 de vizitatori unici", a precizat Mihai Patrascu, CEO evoMAG.

evoMag va avea reduceri la aproape toate categoriile de produse si se va orienta exact pe categoriile cele mai cautate de clientii sai: laptopuri, smartphone-uri, tablete si televizoare.

In acelasi timp, si WatchShop.ro, parte din Grupul Evolution Prest (EvoMAG.ro) incepe Campania de Black Friday pe 22 noiembrie, urmand sa fie afisate pe site reducerile de pana la 90% la ceasuri de marca.

WatchShop.ro se asteapta la o crestere de peste 25 de ori a numarului de vizite in comparatie cu o zi obisnuita de vineri si la o crestere a valorii comenzilor de aproape 30 de ori fara de o zi normala.

Alti retaileri, unul online si unul si ofline, eMag si Flanco vor organiza Black Friday in acest an pe 22 noiembrie, conform lui Iulian Stanciu, directorul general al eMag si proprietarul Flanco.

Stanciu a mai spus ca oamenii nu vor Black Friday nu intr-o zi anume, ci vor Black Friday, precizand ca se se asteapta ca si ceilalti jucatori de pe piata sa schimbe data evenimentului.

Pentru pregatirea Black Friday 2013, eMAG a investit 500.000 de euro in servere si platforma online. Pe 22 noiembrie, oferta speciala a eMAg va cuprinde 250.000 de produse, acoperind de la IT, mobile, foto, produse de ingrijire personala si cosmetice, pana la carti, jucarii, Pet-Shop, produse pentru casa si gradina.

eMAG va organiza Black Friday pe 22 noiembrie, si se asteapta la vanzari in valoare totala de peste 22 de milioane de euro, dublu fata de vanzarile generate in 2012 cu aceeasi ocazie.

Campanie premargatoare Black Friday, la PCGarage

La randul lor, cei de la PC Garage au inceput o campanie premergatoare Black Friday, "Cumperi la pret de Black Friday" care se desfasoara in perioada 1-28 noiembrie.

In aceasta campanie, indiferent de produsul achizitionat, cumparatorii primesc automat, sub forma de voucher, diferenta dintre pretul la care a fost achizitionat produsul si preturile valabile in ziua de Black Friday.

Anul trecut de Black Friday, PC Garage a inregistrat o crestere a traficului cu 700% fata de o zi normala. In ceea ce priveste comenzile, se poate spune ca acestea au crescut cu 1500% fata de o zi obisnuita.

In acelasi timp, PC Garage a avut, in ultimii doi ani, promotii de Cyber Monday, pregatind "surprize" si pentru acest an.

Cadouri, bijuterii, si accesorii foto, reduceri in "clasicul" Black Friday

Desi principalele categorii de produse cautate de romani in Black Friday au fost in anii trecuti electroIT si electrocasnicele, multi concurenti din afara acestui domeniu intra in joc.

Magazinul online de bijuterii si cadouri BeSpecial.ro va participa in acest an la Black Friday 2013 pe 29 noiembrie urmand sa faca reduceri de pana la 70% produsele din gamele de bijuterii argint, bijuterii inox, ceramica si tungsten, bijuterii fantezie, cosmetice naturale Bella Pierre, lumanari naturale, parfumate, lucrate manual si diverse accesorii.

Produsele pot fi comandate online site-ul sau, iar livrarile le va face prin curierat sau produsele pot fi ridcate de clienti din magazinul partener J'adore Bijoux.

Vinerea neagra aduce si reduceri pentru cadouri. Magazinul online de cadouri CadouriDeTop.ro va organiza propria campanie de Black Friday, cand reducerile vor varia intre 25% si 70% in functie de tipul produselor.

Pentru a face fata potentialelor comenzi, magazinul a anunta ca a facut stocuri pentru produse. Campania acestui magazin online, Cadouri Black Friday, se va desfasura timp de trei zile, intre 29 noiembrie si 1 Decembrie.

Pe langa aparatele foto, unde F64 va avea reduceri de Black Friday, accesoriile pentru acestea sunt prezente la reduceri, Photosetup anuntand ca va participa si anul acesta evenimentului.

Cu ocazia Black Friday, care se va desfasura incepand cu data de 29 noiembrie ora 00:00, pana in noaptea de 30 noiembrie ora 23:59, Photosetup pune la bataie accesorii foto cu discount-uri cuprinse intre 20-40%, chiar si pana la 70%, la unele dintre ele.

Si Photesetup a pregatit cu stocuri masive pentru unele dintre accesoriile foto, respectiv din marcile Mafrotto, Kata, Schnieder B+W, Sigma, Gitzo, Photoflex si Hensel.

Lista cumparatorului de Black Friday

Dupa ce notorietatea evenimentului Black Friday s-a dublat in randul cumparatorilor romani in ultimul an, conform unui studiu Daedalus Millward Brown, lista cumparatorului de Black Friday cuprinde, in 2013, de la electrocasnice mici la cosmetice. De remarcat ca, in acest studiu, tabletele nu sunt in preferintele romanilor, urmand sa fie cumparate de numai 5,2% dintre respondenti.

Electrocasnice mici vor fi cele mai cautate, reiese din studiu, urmand sa fie cumparate de 39,8% dintre participantii la eveniment, fiind urmate de haine (22,9%), televizoare (15,3%), telefoane mobile (10,6%), incaltaminte (10,2%), laptopuri (10,1%), frigidere (5,5%), tablete (5,2%), masini de spalat (5,1%), foto, video (4%), ingrijire personal (4%) si cosmetice (3,9%)

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2897 ori
Citeste mai multe despreBlack Friday Romania black friday