Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Black Friday 2013: vanzari record si comenzi traznite

Black Friday 2013: vanzari record si comenzi traznite


Black Friday a adus anul acesta vanzari duble ca volum, pentru cei mai multi retaileri. Practic, cam tot ce a fost scos la vanzare cu reduceri s-a vandut, de la autoturisme scumpe, la tablete no name.

Interesul romanilor pentru aceasta campanie s-a accentuat fata de 2012, datorita si faptului ca numarul comerciantilor care au lansat oferte in campania de reducer a crescut semnificativ.

eMAG, 250.000 de comenzi, vanzari de 23 milioane euro

eMAG, cel mai mare retailer online din Romania, a primit, de Black Friday, comenzi pentru 250.000 de produse in valoare totala de 23 milioane de euro.

"Numarul mare de produse din oferta speciala de Black Friday si reducerile in valoare totala de 10 milioane de euro au sustinut dublarea comenzilor fata de anul trecut", declara Iulian Stanciu, Director General eMAG.

Campania Black Friday a eMag a inceput la ora 06:55, cand pe site erau 100.000 de oameni, in momentul de varf, fiind 160.000 de vizitatori simultan pe site.

Pe parcursul campaniei Black Friday, eMag primit 3,1 milioane de vizite. Cresterea traficului fata de anul trecut a fost sustinuta de zona de mobile, care a generat 450.000 de vizite si 13.000 de comenzi.

Un Ford Kuga, comandat de pe telefonul mobil

Cea mai mare comanda plasata de pe telefonul mobil, echivalentul a 22.000 de euro, a fost un Ford Kuga. Tot de pe telefonul mobil a fost comandat si un televizor 4K, redus de la 22.000 de lei la 17.000 de lei. Toate produsele din oferta de Black Friday sunt din gama curenta, iar trei sferturi au fost lansate in 2013.

Livrarea produselor a inceput de vineri, iar jumatate dintre acestea vor ajunge la clienti in cursul zilei de astazi.

"Preluand o apreciere recenta, daca ar exista un institut care sa masoare gradul de fericire a romȃnilor, asa cum este masurata intensitatea cutremurelor, de Black Friday, pe 22 noiembrie, ar fi inregistrat cel mai ridicat nivel din acest an", spune Iulian Stanciu.

40.000 de tablete intr-o singura zi

In total, clientii au cumparat de la eMAG, de Black Friday, 40.000 de tablete, 30.000 de telefoane, 10.000 de televizoare, 12.000 de camere foto si video, 45.000 de produse electrocasnice, de la frigidere si masini de spalat, pana la mixere, storcatoare si expresoare.

Cel mai rapid ritm de epuizare a stocului a fost raportat de categoria tabletelor de 99 de lei, cel mai mic pret al unei tablete vȃndute in Europa. In primele cinci minute au fost vȃndute 1.000 de tablete, 3 tablete pe secunda.

In topul vȃnzarilor s-a situat si categoria produselor de bricolaj pentru casa si gradina, cu 9.000 de produse, de la bormasini si lopeti de indepartat zapada, pana la drujbe si masini.

Prin intermediul eMAG Marketplace, cel mai bine s-au vandut jucariile si cartile, respectiv 10.000 de jucarii si 17.000 de carti vandute.

Peste 300 de cereri suplimentare pentru masini

Pe parcursul unei singure zile, pe eMAG s-au comandat 60 de autoturisme in valoare de peste 1 milion de euro, respectiv Dacia, Ford, Mitsubishi, Hyundai si Mercedes-Benz. Mai mult, au fost generate peste 300 de cereri suplimentare din partea clientilor care si-au dorit autoturismele, dar care nu au reusit sa plaseze o comanda in oferta de Black Friday.

Din categoria auto a venit, in acest an, si cel mai scump produs comandat online, Mercedes-Benz, Clasa E 220 CDI Sedan, in valoare de 45.000 de euro. Primul autoturism, un Ford Focus, a fost deja livrat in Bucuresti.

F64, aproape 15.000 de comenzi de circa 2 milioane de euro

F64 Studio, principalul competitor online pe segmentul foto-video din Romania, a primit aproape 15.000 de comenzi in campania de Black Friday, cu peste 75% mai mult decat in 2012, iar veniturile au fost de peste noua milioane de lei (circa 2 milioane de euro)

F64 a livrat, pana duminica seara, peste 78% din comenzile plasate, urmand ca pana marti sa livreze toate comenzile plasate in aceasta campanie.
Prima livrare a avut loc pe 22 noiembrie, la ora 00:40, la numai 40 min de la plasarea comenzii. Prima comanda online a venit din Timisoara si a continut un aparat mirrorless. Pana dimineata, F64 a livrat primele doua transporturi.

Pana la jumatatea zilei s-au comandat mai mult de umatate din produse

In primele 12 ore ale campaniei s-au comandat 55% din produse, cu o medie de 10 produse pe minut. Call Center-ul companiei a inregistrat peste 6.500 apeluri, fiind preluate in proportie de 86%.

"A fost o experienta interesanta din care am invatat multe, inclusiv faptul ca echipa F64 este una extrem de puternica si unita. Tinem la clientii nostri si facem orice efort necesar pentru a ne asigura ca acestia sunt multumiti si isi pastreaza pasiunea pentru fotografie", a declarat Marian Alecsiu, co-fondator F64.

F64 Studio are aproximativ 130 de angajati, iar din 11 octombrie 2011, a deschis cel de-al treilea sediu, magazinul cu cel mai mare spatiu comercial dedicat echipamentelor foto-video situat in centrul capitalei.

elefant.ro: 90.000 de produse vandute in trei zile. Black Week continua

In intervalul 22-24 noiembrie 2013, cand Black Friday a avut cea mai mare expunere mediatica, elefant.ro a vandut peste 90.000 de produse si aproximativ 600.000 de romani au vizitat mall-ul online.

"Practic, in contextul in care un roman cumpara in medie doar o carte pe an, cu reduceri de 50% aplicate de elefant.ro la zeci de mii de titluri, am permis cititorilor ca, intr-o singura zi, sa isi dubleze accesul la produsele culturale. Am avut un impact spectaculos in prima zi de Black Week iar utilizatorii au continuat sa revina pe elefant.ro si in urmatoarele zile in cautarea celor mai bune oferte", a declarat Dan Vidrascu, CEO la elefant.ro.

Black Week continua la elefant.ro

Campania Black Week continua la elefant.ro, in aceasta saptamana urmand campanii zilnice cu reduceri masive la carti, jucarii si fashion.

"Am pregatit stocuri pentru o campanie de o saptamana special pentru iubitorii de carte, parintii
care vor sa cumpere jucarii de Sf. Nicolae si pasionatele de fashion. Pentru toti acestia avem pregatite 100.000 de produse pe care abia asteptam sa le oferim prietenilor elefant.ro la fiecare comanda pe care o vor face in ziua de 29 noiembrie", a adaugat Vidrascu.

elefant.ro are in oferta, in prezent, peste 100.000 de produse din opt categorii diferite, respectiv carti, film, muzica, eBooks, eReadere, jucarii si fashion.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1505 ori