Au existat discutii consistente cu Banca Mondiala pentru proiectul autostrazii Comarnic - Brasov, s-a avansat o solutie, insa la nivel guvernamental s-a ales ca acest proiect sa fie introdus in pachetul de proiecte ce vor fi oferite unor parteneri privati, spune ministrul Transporturilor, Lucian Sova.
El sustine ca nici acum "nu pretinde ca aceasta solutie nu ar fi fost buna (acordul cu Banca Mondiala - n.r.) insa, subliniaza ca "daca ar fi fost aleasa varianta unui imprumut de la Banca Mondiala, acesta ar fi fost inclus in deficitul bugetar".
In plus, mai este un aspect: daca ar fi fost dezvoltate discutiile cu Banca Mondiala, acestea "ar fi putut conduce la semnarea unui acord international, pentru ca un astfel de acord are caracter de acord international, cu validare din partea presedintelui Romaniei, cu aprobare in Parlament etc", ceea ce nu este necesar in varianta parteneriatului public privat.
"La nivelul Ministerului Transporturilor, exista un grup de lucru care a purtat discutii cu reprezentanti ai Bancii Mondiale in vederea unui aranjament financiar in valoare de circa 35 de milioane de euro, care sa sustina efectuarea unui nou studiu de fezabilitate pentru traseul acestei autostrazi mai ales pe partea sa montana si intarirea capacitatii administrative a ministerului si a companiei de drumuri, ceea ce inseamna o cheltuiala dedicata modernizarii resursei umane.
Subliniez: nu exista nici la ora actuala un acord scris, insa trebuie sa recunosc ca exista... mai mult
Duminica, 01 Iulie 2018, ora 18:15
Parlamentarul USR Catalin Drula critica, in termeni duri, decizia Guvernului de a renunta la intelegerea cu Banca Mondiala pentru tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov, spunand ca situatia generata a facut ca de proiect sa se ocupe o Comisie de Prognoza.
"Reactia PSD la scandalul privind autostrada Comarnic-Brasov: nu mai avem nevoie de Banca Mondiala, se ocupa doamna Dancila de proiect prin Comisia Nationala de Prognoza. Ar fi de ras daca n-ar fi pe banii si nervii nostri.
Speriat de reactia publica la enormitatea de a-l pune pe Narcis Neaga a patra oara sa se ocupe de un PPP (Parteneriat Public-Privat - n.red.) pentru aceasta autostrada, ministrul Sova s-a repliat si a anuntat ca de proiect nu se va ocupa Neaga, nu se va ocupa nici macar Ministerul Transporturilor, ci Comisia Nationala de Prognoza din subordinea prim-ministrului. Da, ati citit bine - in Romania mai nou autostrazile se fac la Comisia de Prognoza", scrie Catalin Drula, deputat USR.
Ministrul de Finante, Eugen Teodorovici, a declarat sambata, la Constanta, ca nu este importanta sursa de finantare intr-un proiect, confirmand renuntarea la intelegerea cu Banca Mondiala pentru tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov.
"Simultan dl. Neaga declara presei ca se va apuca de studiile de fezabilitate pentru autostrada, desi spune ca 'eu n-am primit niciun semn ca m-as ocupa eu'. Si ca sa fie comedia completa, pe seara vine dl. Teodorovici care explica de ce s-a renuntat la derularea proiectului cu Banca... mai mult
Duminica, 17 Iunie 2018, ora 13:13
Ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a declarat, sambata, referindu-se la informatiile conform carora Guvernul renunta la proiectul cu Banca Mondiala pentru autostrada Comarnic - Brasov, ca intr-un proiect nu e importanta sursa de finantare, este important sa faci acel proiect si ca Ministerul Transporturilor "a gasit o alta varianta mai rapida de a face lucrurile sa se intample pe acest sector de drum".
"Intr-un proiect nu e importanta sursa de finantare, este important sa faci acel proiect, iar Guvernul, prin Ministerul de Finante, sa aleaga cea mai facila, utila, ieftina sursa de finantare", a explicat Teodorovici.
El a afirmat ca a existat o discutie cu reprezentantii Ministerului Transporturilor, care au gasit o alta solutie pentru acest proiect.
"Dansii au gasit o alta varianta mai rapida de a face lucrurile sa se intample pe acest sector de drum Comarnic-Brasov. Nu este importanta partea de finantare, este importanta calea de a implementa un astfel de proiect. (...) Nu este nicio discutie, niciun scandal, este o simpla optiune a Ministerului Transporturilor pentru o altfel de finantare", a adaugat ministrul Finantelor.
Deputatul USR Catalin Drula a afirmat, joi, ca membrii Comisiei Transporturi din Camera Deputatilor au fost anuntati ca Guvernul renunta la pregatirea proiectului autostrazii Comarnic-Brasov cu Banca Mondiala, intentionand sa realizeze drumul in parteneriat public-privat, sub coordonarea lui Narcis Neaga.
"Ne distrugem orice... mai mult
Sambata, 16 Iunie 2018, ora 17:42
Deputatul USR Catalin Drula scrie, joi, pe pagina personala de Facebook, ca Guvernul a renuntat la constructia autostrazii Comarnic - Brasov, un proiect cu Banca Mondiala, anuntul fiind facut de ministrul Transporturilor, Lucian Sova.
Catalin Drula a participat la sedinta Comisiei Transporturi din Camera Deputatilor, pe tema autostrazii Comarnic-Brasov, desfasurata in Sinaia.
"Vin cu o veste, probabil in premiera. Ministrul Sova ne-a anuntat ca renunta la pregatirea proiectului cu Banca Mondiala. Cu asta se duce pe Apa Sambetei orice sansa de profesionalism pe care o avea aceasta investitie", a scris Catalin Drula pe reteaua sociala.
El aminteste ca pregatirea acestui proiect a fost anuntata de Guvernul Tudose si ca prin decizia de a-l anula "ne distrugem orice credibilitate".
"Reamintesc ca pregatirea proiectului cu Banca Mondiala a fost anuntata cu surle si trambite, anul trecut, de anteriorul guvern PSD (Tudose - n.red.) . Acum actualul guvern PSD se razgandeste. Ne distrugem orice credibilitate, ca tara, in relatia cu institutiile financiare internationale.
In mod incredibil, solutia PSD este aceeasi incercata de 3 ori pana acum, in 2003-2005, 2007-2009 si 2013-2015: magicul partneriat public-privat (PPP) . Mai mult, cel care se va ocupa este acelasi om care s-a ocupat de anterioarele trei esecuri - Narcis Neaga", a adaugat deputatul USR.
"E halucinant ca dl. Neaga, care a participat la sedinta, recunoaste senin ca proiectul nu se poate sustine din... mai mult
Joi, 14 Iunie 2018, ora 23:19
Fostul ministru al Transporturilor Dan Sova a vorbit vag, vineri dimineata, despre faptul ca statul roman a renuntat la construirea in concesiune a autostrazii Comarnic-Brasov.
"Erau neintelegeri de cand eram in functie", a declarat Dan Sova, aflat la IPJ Ilfov, unde trebuie sa dea cu subsemnatul in fiecare luni si vineri, potrivit obligatiilor controlului judiciar impus de procurorii DNA.
"Mai departe nu stiu ce s-a intamplat", a continuat fostul ministru, care nu a dorit sa comenteze mai mult pe marginea acestui subiect.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a anuntat joi ca statul roman a renuntat la construirea in concesiune a autostrazii Comarnic-Brasov.
E oficial! Statul renunta la autostrada Comarnic-Brasov (Video)
"In urma finalizarii negocierii pentru atribuirea contractului de concesiune cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor, CNADNR SA anunta anularea procedurii ...citeste mai departe despre "Ce spune fostul ministru Dan Sova despre esecul autostrazii Comarnic-Brasov" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 19 Iunie 2015, ora 10:49
Contractul pentru constructia in concesiune a autostrazii Comarnic - Brasov va fi semnat, probabil, anul viitor, a declarat marti Alexandru Nastase, seful Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine.
"Pentru 2015 se anunta probabil inchiderea si semnarea contractului de concesiune", a afirmat Nastase, la audierile din Parlament privind bugetul CNADNR pe 2015, fara sa dea alte detalii.
Termenul anuntat de autoritati pentru semnarea contractului a fost amanat de mai multe ori.
Cele mai recente date transmise de CNADNR pe aceasta tema, furnizate MEDIAFAX in noiembrie, arata ca sunt in derulare activitatile prealabile semnarii contractelor de finantare si contractului de concesiune de lucrari publice. Nici CNADNR nu furniza, atunci, alte informatii.
Premierul Victor Ponta si fostul ministru al Transporturilor Dan Sova s-au intalnit in ianuarie, la Palatul Victoria, cu reprezentantii asocierii Vinci - Strabag - Aktor, care a castigat licitatia pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, prilej cu care cele doua parti au semnat un memorandum de intelegere.
Ponta afirma atunci ca autostrada Comarnic-Brasov, in lungime de 53 kilometri, va fi finalizata in 2017, la un cost estimat de 1,8 miliarde euro, lucrarile de constructie urmand sa inceapa in aprilie.
In martie, Sova spunea ca acordul pentru constructia autostrazii va fi semnat in iunie, nu in aprilie, asa cum se anuntase initial, amanarea termenului fiind un... mai mult
Marti, 16 Decembrie 2014, ora 14:25
Ministrul Transporturilor Ioan Rus sustine ca autoritatile vor stabili in toamna daca sunt intrunite conditiile de semnare a contractului pentru constructia in concesiune a autostrazii Comarnic - Brasov, in caz contrar procedura urmand sa fie reluata.
"Daca autostrada aceasta costa 100 de lei si trebuie sa platim in patru ani, la deficit (bugetar - n.r.) iti intra 25 de lei pe an, pentru ca in patru ani se executa autostrada. Daca Uniunea Europeana, Comisia, ne va lasa sa intre la deficit in cei 25 de ani in care avem de platit la castigatorul licitatiei, 100 impartit la 25 e 4, avem doar 4 lei in fiecare an la deficitul curent. Asta se analizeaza acum: risc de trafic, risc de constructie si risc de disponibilitate. Functie de aceste lucruri, si pe noi ne vor obliga la 100 de lei deficit anual sau la 4 lei deficit anual. E o mare diferenta. Noi ducem aceasta discutie, firma castigatoare duce discutia privitor la o constructie financiara", a declarat ministrul Transporturilor.
Rus a spus ca in aceasta toamna va fi luata o decizie privind acest proiect, afirmand: "Ori ne ducem inainte, ori ne ducem inapoi". Ministrul Transporturilor a mai aratat ca traseul Comarnic - Brasov se califica in orice moment pentru constructia unei autostrazi.
CNADNR a anuntat la inceputul lunii iulie ca sunt in desfasurare "activitatile prealabile" semnarii contractelor de finantare si al celui de concesiune pentru aceasta autostrada, precizand ca obtinerea finantarii pentru un proiect de... mai mult
Vineri, 25 Iulie 2014, ora 09:00
Contractul pentru constructia in concesiune a autostrazii Comarnic - Brasov va fi semnat in iunie, iar lucrarile vor incepe in luna urmatoare, a declarat, miercuri, directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, care a precizat ca in acest moment finantarea proiectului este stabilita "in mare parte".
"In iunie semnam contractul. (...) Infirm toate zvonurile referitoare la retragerea Vinci", a spus Neaga, la conferinta ZF Construction & Infrastructure Summit '14, raspunzand unei intrebari.
Autostrada va fi realizata in etape, iar lucrarile vor debuta dupa aproximativ o luna de la semnarea contractului. Neaga a precizat ca termenul de finalizare si costul total de realizare al proiectului vor putea fi comunicate dupa semnarea acordului cu constructorii selectati.
"Este prematur sa avansez niste cifre", a spus Neaga.
Seful CNADNR a afirmat ca nivelul taxei de utilizare a autostrazii nu a fost stabilit deocamdata, precizand ca riscul de trafic este exclusiv al statului, partenerul privat neavand optiuni in privinta taxarii.
Premierul Victor Ponta si ministrul Dan Sova s-au intalnit la jumatatea lunii ianuarie, la Palatul Victoria, cu reprezentantii asocierii Vinci - Strabag - Aktor, care a castigat licitatia pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, prilej cu care cele doua parti au semnat un memorandum de intelegere.
Ponta afirma atunci ca autostrada Comarnic-Brasov, in lungime de 53 kilometri, va fi finalizata in 2017, la un cost estimat de... mai mult
Miercuri, 28 Mai 2014, ora 14:56
Tronsoanele de autostrada Comarnic - Brasov, Craiova - Pitesti si centura de sud a Capitalei vor fi finalizate pana la alegerile din 2016, a declarat ministrul delegat Dan Sova, potrivit caruia anul acesta vor fi inaugurati 142 de kilometri de autostrada.
"Sunt trei proiecte de concesiune: Comarnic - Brasov, centura Sud si Craiova - Pitesti, toate sunt in derulare. Centura Sud si Comarnic - Brasov au aceleasi termene, sunt in derulare in acelasi timp, iar Craiova - Pitesti este intarziata cu doua luni fata de ele.
Noi am spus ca desemnam castigatorul in octombrie la Comarnic, in noiembrie la centura Sud si in decembrie la Craiova - Pitesti. Toate ar trebui sa se termine - cea care poate dura cel mai mult tot Comarnic - Brasov ramane, pentru ca celelalte doua sunt in campie - pana la alegerile din 2016", a spus ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV.
Companii straine, interesate de tronsonul Comarnic-Brasov
La tronsonul Comarnic - Brasov, ofertele pentru preselectie la dialog competitiv au fost depuse la finele lunii februarie, pe lista fiind inscrise compania China Communications Construction si asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor si Impregilo - Salini.
Pentru constructia drumului expres/autostrazii Craiova - Pitesti au depus oferte un consortiu romanesc format din companiile Spedition UMB si Tehnostrade si asocierile... mai mult
Duminica, 12 Mai 2013, ora 11:57