Cele trei puncte de lucru din Bucuresti si judetul Ilfov ale firmei care a importat 16 containere cu deseuri din Marea Britanie, aduse in Portul Constanta cu un vapor sub pavilion Olanda, au fost verificate, fiind sistate operatiunile de comercializare a produselor second-hand de catre societatea respectiva, a informat marti Garda de Coasta.
Totodata, potrivit sursei citate, la sfarsitul saptamanii trecute a fost finalizata activitatea de incarcare, pe nava olandeza, a celor 16 containere cu deseuri, in vederea returnarii acestora catre expeditor.
"Politistii de frontiera din cadrul Inspectoratului General al Politiei de Frontiera, in colaborare cu lucratori din cadrul Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti si Garda Nationala de Mediu, au efectuat controale in cele trei puncte de lucru de pe raza municipiului Bucuresti si judetului Ilfov ale societatii comerciale in cauza, fiind astfel sistate operatiunile de comercializare a produselor second-hand", reiese dintr-un comunicat de presa transmis de Garda de Coasta, cu mentiunea ca activitatile de control ale autoritatilor implicate sunt in curs de desfasurare.
Pe 20 februarie, Garda de Coasta informa ca doi romani si un cetatean britanic sunt cercetati pentru importarea ilegala de deseuri in Romania, dupa ce politistii de frontiera au depistat in Portul Constanta Sud Agigea 16 containere cu deseuri, care in acte figurau ca fiind obiecte de uz casnic second hand, descarcate de pe o... mai mult
Marti, 25 Februarie 2020, ora 17:12
O poluare cu motorina s-a inregistrat, joi, in zona Siloz a Portului Constanta, iar comisarii Garzii de Mediu Constanta au inceput verificarile in acest caz, descoperind pierderi de produs petrolier in zona unui depozit de carburanti apartinand unei societati comerciale. Firma respectiva a fost amendata cu 7.500 de lei.
Garda Nationala de Mediu a transmis, joi, ca in urma unei sesizari telefonice referitoare la poluarea cu motorina a apei Marii Negre, in zona Siloz din Portul Constanta, o echipa de comisari din cadrul Comisariatului Judetean Constanta s-a deplasat acolo pentru a verifica aspectele sesizate.
"In timpul controlului, s-a constatat ca pe drumul de acces in Portul Constanta, spre siloz (Poarta 3), existau urme ale unei pierderi de produs petrolier, atat pe marginea carosabilului, cat si pe trotuarul din dreptul depozitului de carburanti apartinand unui societati comerciale.
De asemenea, au fost constatate urme de produs petrolier in caminul pluvial din apropierea portii de acces a societatii. In incinta depozitului, pe pavimentul betonat din dreptul gurilor de incarcare a rezervoarelor, erau prezente urme de combustibil, cu extindere spre poarta de acces", au precizat reprezentantii Garzii Nationale de Mediu.
Specialistii au verificat traseul retelei pluviale pana la descarcarea in apa marii din dana 17 si nu au constatat urme de produs petrolier sau irizatii pe luciul apei.
Reprezentantii societatii au actionat pentru neutralizarea pierderilor... mai mult
Joi, 18 Iulie 2019, ora 19:30
O platforma de foraj petrolier gigantica a sosit, miercuri, in Portul Constanta.
Are o lungime de 115 metri si o latime de aproape 87 de metri, fiind prevazuta cu locuri pentru 200 de persoane.
Platforma dispune de helioport, spital, sali de recreere, mai multe dintre componentele acesteia au fost demontate pentru a putea trece prin stramtorile Dardanele si Bosfor, urmand ca, dupa reasamblare, sa fie utilizata pentru executarea lucrarilor de foraj in Marea Neagra.
Potrivit reprezentantilor Companiei Nationale Administratie Porturilor Maritime Constanta, platforma de foraj petrolier gigantica "Scarabeo 9" e proiectata sa efectueze foraje pana la peste 15.000 de metri adancime.
La tranzitarea stramtorilor, platforma a fost insotita de patru remorchere, o nava de interventie in caz de urgenta si o ambarcatiune.
Din cauza restrictiilor de inaltime si adancime la tranzitarea stramtorilor Dardanele si Bosfor, platforma a fost dezasamblata, la Constanta sosind fara partea superioara, iar componentele demontate vor ajunge ulterior, in Romania, la bordul unor nave maritime.
Platforma a acostat in dana 80, din terminalul Comvex, care dispune de adancimile necesare.
Apoi, timp de circa doua luni, vor fi efectuate lucrarile de reasamblare si pregatire a platformei pentru executarea lucrarilor de foraj in Marea Neagra.
Scarabeo 9 apartine companiei Saipem, una dintre cele mai mari companii din lume, cu activitate in sectorul petrolier. Inmatriculata sub pavilion... mai mult
Miercuri, 20 Septembrie 2017, ora 19:49
Iranul a efectuat prima livrare de titei spre Europa de la ridicarea sanctiunilor - patru milioane de tone - a anuntat Hamid Baeidinejad, director in cadrul Ministerului de Externe de la Teheran, pe pagina sa de Instagram, obiectivul fiind majorarea livrarilor in regiune cu 1,5 milioane de barili pe zi (bpd).
Teheranul a trimis petrolul de la terminalul Kharg Island catre Constanta si alte porturi europene, beneficiarele fiind grupul rus Lukoil, firma franceza Total si rafinaria spaniola Compania Espanola de Petroleosbdin, transmit Reuters si agentia de presa Fars.
"Iranul incearca sa-si refaca productia de titei dupa ridicarea sanctiunilor in ianuarie, obiectivul fiind majorarea productiei si a exporturilor catre Europa in acest an cu 1,5 milioane de barili pe zi", a precizat Hamid ...citeste mai departe despre "Iranul trimite titei catre Lukoil prin portul Constanta" pe Ziare.com mai mult
Sambata, 20 Februarie 2016, ora 18:52
Portul Constanta ocupa primul loc ca destinatie de croaziera din porturile de la Marea Neagra, inaintea celor de la Soci, din Rusia, si Trabzon, din Turcia, potrivit statisticilor prezentate la "Seatrade Cruise Convention", care are loc la Miami, in Statele Unite.
Potrivit unui comunicat al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA Constanta, la "Seatrade Cruise Convention", desfasurata in aceste zile la Miami, au fost facute publice cele mai noi statistici inregistrate in turismul de croaziera mondial, Portul Constanta fiind evidentiat ca destinatia numarul 1 din Marea Neagra.
NATO a trimis nave in Marea Neagra pe fondul "agresivitatii continue a Rusiei": Cum e implicata Romania
"Atat din punctul de vedere al numarului de pasageri, cat si al numarului de nave sosite, Portul Constanta s-a clasat pe locul 1 in randul porturilor din Marea Neagra, inaintea porturilor Soci si Trabzon", spun reprezentantii CN APM SA ...citeste mai departe despre "Portul Constanta, destinatia de croaziera preferata la Marea Neagra" pe Ziare.com mai mult
Joi, 19 Martie 2015, ora 17:38
Radu Mazare, primarul Constantei, a anuntat ca Primaria a pierdut "definitiv" actiunile detinute la Administratia Porturilor Maritime, ca urmare a faptului ca transferul a fost declarat neconstitutional de Curtea Constitutionala.
"Vreau sa va spun ca actiunile pe care Primaria le-a detinut la Portul Constanta le-am pierdut definitiv si nu le vom mai recupera niciodata. Asta inseamna o pierdere in bugetul Primariei pentru anul viitor de 2,5 milioane de euro pentru ca a aparut hotararea Curtii Constitutionale care nu spune, cum credeam noi, ca actiunile ar fi trebuit sa fie date municipiului si nu Consiliului Local, ci spune ca toata legea este neconstitutionala, ca transferul de actiuni ar fi trebuit facut pe bani, ca Guvernul si Parlamentul ar trebui sa stabileasca o legislatie specifica privitor la aceste transferuri", a declarat Radu ...citeste mai departe despre "Radu Mazare: Primaria a pierdut definitiv actiunile pe care le-a detinut la Portul Constanta" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 19 Decembrie 2014, ora 10:40
Premierul Victor Ponta este de parere ca pentru portul Constanta trebuie gandita o strategie de dezvoltare, inclusiv printr-un parteneriat cu un alt port important din China sau din alta zona a Asiei, dar si cu porturi din vestul Europei.
"Prin stat se intelege MT si autoritatea locala. Comisia Europeana ne-a dat acest punct de vedere - impreuna trebuie sa aiba 50%. Noi acum avem 80% impreuna, ceea ce cu 20% Fondul Proprietatea care este, in general, si la alte companii un actionar destul de obstructionist si care nu ne ajuta foarte mult, dar nu ne-am miscat in vederea modernizarii si a eficientizarii portului Constanta. Povestea care se lansase prin 2011 - sa listam 5%, e o prostie. Cine vrea 5%? Dar minimum 15%, asa cum am facut la Romgaz si la Transelectrica, trebuie listat, trebuie sa ramana bani in companie pentru investitii. Trebuie sa ai un management performant, ca orice companie listata, pentru ca altfel nu te primesc", a spus Ponta, joi seara.
Potrivit acestuia, trebuie gasita o strategie de dezvoltare prin parteneriatul cu un mare port din China sau din alta zona a Asiei, cu Rotterdam sau Hamburg, cu Vest. Problema este ca fluxul principal de investitii si de marfuri este Asia, prin Constanta, spre aceasta zona a Europei. mai mult
Vineri, 01 August 2014, ora 08:50
Toate firmele cu activitate in Portul Constanta sunt controlate joi de politisti, verificandu-se toate trenurile, tirurile si vapoarele care intra si ies din port, in scopul "prevenirii actiunilor ilicite".
Politistii, care au instalat microfiltre pe toate caile de acces in port, verifica toate documentele si marfurile transportate, avand in vedere mai ales incarcaturile de cereale, dar si de lemn, deseuri metalice si nemetalice, se arata intr-un comunicat al Politiei Romane remis Ziare.com.
Politistii ...citeste mai departe despre "Portul Constanta, controlat la sange: Toate marfurile si actele sunt verificate" pe Ziare.com mai mult
Joi, 24 Iulie 2014, ora 14:26
Membrii organizatiei patronale "Operatorul portuar" Constanta afirma ca isi vor suspenda activitatea, pentru a se alatura protestelor anuntate de Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare cu privire la intentia Guvernului de a trece Portul Constanta in administrarea consiliului local.
"Organizatia Patronala 'Operatorul portuar' Constanta a luat act de anuntul facut de Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare, prin presedintele Federatiei, dl. Mircea Burlacu, prin care lucratorii portuari isi arata intentia de a demara actiuni de protest cu privire la intentia Guvernului Romaniei de trecere a actiunilor Portului Constanta catre Consiliul Local Constanta", se arata intr-un comunicat al organizatiei patronale, remis duminica AGERPRES.
"Operatorul portuar" Constanta isi exprima solidaritatea cu Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare. Mai mult, membrii patronatului vor suspenda conform legislatiei in vigoare, activitatea, pentru a se alatura propriu-zis protestelor, pana la rezolvarea imediata a solicitarilor, se mentioneaza in comunicat.
"Lipsa de raspuns a Guvernului Romaniei poate duce in aceasta situatie pana la blocarea efectiva a Portului Constanta'', subliniaza membrii organizatiei.
Organizatia patronala "Operatorul portuar" reuneste 33 de companii care isi desfasoara activitatea pe domeniul portuar.
In cadrul companiilor membre ale organizatiei patronale lucreaza peste 6.000 salariati, reprezentand mai mult de 60% din numarul total de persoane... mai mult
Duminica, 18 Mai 2014, ora 16:00