Optimizarea pentru motoarele de cautare, cunoscuta mai bine ca SEO, a devenit o componenta vitala pentru site-uri si afacerile cu prezenta in online, daca vor sa se bucure de vizibilitate in rezultatele cautarilor online.
In Romania, Google este canalul pe care vrei sa te asiguri ca ai o vizibilitate ridicata, iar pentru a face acest lucru este obligatorie o optimizare facuta in mod corespunzator si de aceea este nevoie de specialisti.
Romania duce lipsa de specialisti in SEO, asa ca alegerea unui furnizor cu adevarat profesionist este o misiune dificila, mai ales pentru companiile care vor sa apeleze in premiera la astfel de servicii.
Ovidiu Joita, fondatorul JediSEO School, prima scoala de SEO din Romania, si iAgency, agentie de SEO din top 3 in Romania, ne ofera cele mai utile sfaturi in ceea ce priveste alegerea corecta a unui furnizor de SEO specializat.
"Activitatea de SEO din prezent se intersecteaza intr-o foarte mare masura cu marketingul online si, cu cat activezi in domeniul competitiv, cu atat strategia devine mai complexa si actiunile necesare atingerii rezultatelor genereaza un volum mai mare de munca.
Alegerea furnizorului pentru serviciile SEO este dificila in prezent, cand Google lucreaza constant la algoritmii sai de clasificare, introducand si elemente de inteligenta artificiala.
In prezent, majoritatea specialistilor SEO sunt depasiti de ultimele noutati ale algoritmilor Google, algoritmi ce au suferit modificari majore in 2014-2015... mai mult
Luni, 15 Iulie 2019, ora 11:20
Piata de SEO din Romania este in plina dezvoltare, iar odata cu intelegerea acestui domeniu din partea clientilor si a majorarii bugetelor alocate, in ultimii ani au crescut si salariile, tendinta care are toate sansele sa se mentina.
Perspectivele profesionale si materiale in acest domeniu sunt destul de vaste, in conditiile in care serviciile de marketing online, in general, si cele de SEO, in special, sunt accesate de tot mai multe companii care vor sa aiba o prezenta puternica in online.
"Salariile din domeniul serviciilor SEO sunt similare cu cele din alte zone de marketing online. Tendinta este, insa, de crestere odata cu acceptarea si intelegerea venite din partea clientilor. In aceste conditii au aparut si bugete mai mari, conforme cu rezultatele dorite de acestia. In prezent, salariile nete sunt cuprinse intre 500 si 1.000 de euro in aceasta piata, variatiile fiind date de nivelul de cunostinte ale angajatului.
In schimb, un fost coleg din agentie, care ocupa functia de Head of SEO in cadrul unui lant de magazine de bricolaj din Marea Britanie, are un salariu de 5.000 de lire sterline.
Chiar daca pare o suma foarte mare, brandurile mari din Romania cauta astfel de oameni calificati, dar, din pacate, nu au unde sa-i gaseasca. Ca sa ajungi specialist in SEO, ai nevoie de pregatire", declara Ovidiu Joita, fondatorul iAgency, agentie SEO, marketing online si PPC, si JediSEO School, prima scoala de SEO din Romania.
Romania are deficit mare de specialisti... mai mult
Miercuri, 22 Mai 2019, ora 17:38
JediSEO School, prima scoala de SEO din Romania, anunta inceperea unei noi serii de cursuri, in cadrul carora cei care se inscriu au posibilitatea sa invete cele mai noi tehnici SEO, adaptate noului algoritm de cautare de la Google.
Cursurile primei promotii JediSEO School au demarat la inceputul lunii februarie, iar la finele lunii martie cursantii si-au primit diplomele. Prima editie a cursurilor JediSEO School a pus la dispozitie 12 locuri, dar au fost acceptati 13 cursanti din totalul celor care s-au inscris.
La cea de-a doua editie s-a decis pastrarea numarului de 12 locuri, prin urmare cei care sunt interesati de cursuri sunt invitati sa se inscrie rapid pentru a beneficia de cursurile care vor incepe pe 3 iunie.
Cursantii din a doua promotie vor avea sansa sa invete noile tehnici privind optimizarea pentru motorul de cautare de la Google, care a introdus un nou sistem de pozitionare in rezultatele cautarilor si care au adus un impact major in topul celor mai vizibile site-uri si branduri.
La fel ca la prima editie, cursurile vor fi coordonate de Ovidiu Joita, fondator JediSEO School si al agentiei de marketing online iAgency, care are o experienta de peste 15 ani in industria de marketing online.
In plus, cursantii vor avea parte si de prezentari speciale din partea unora dintre cei mai importanti specialisti din domeniul marketingului online din Romania.
Prima promotie a putut invata cateva din secretele acestui domeniu de la Liviu Taloi, Ionut... mai mult
Joi, 09 Mai 2019, ora 15:06
Traficul este un factor care antreneaza succesul afacerilor online. Exista doua importante modalitati prin care se poate obtine promovarea unui business, insa intrebarea este cum o alegem pe cea potrivita pentru specificul afacerii. In timp ce SEO reprezinta optimizarea in motorul de cautare, Adwords inseamna plasarea de anunturi. Desi scopul lor final este acelasi, acestea sunt concepte distincte care necesita diferite tehnici si metodologii.
Optimizarea SEO versus AdWords - de partea careia se afla profitul?
Ambele sunt metode eficiente de a conduce vizitatorii pe un site, dar o metoda poate functiona foarte bine pentru anumite business-uri, in timp ce prin intermediul celeilalte puteti intampina dificultati de a genera trafic in aceeasi situatie. Pentru a reusi cu oricare dintre metode sau cu amandoua, trebuie sa stiti ca fiecare impune propriile puncte forte si limitari.
Cand este cel mai bine sa mizati pe serviciile de optimizare SEO?
SEO este un proces de lunga durata care vizeaza propulsarea unui site web in prima pagina a motoarelor de cautare. SEO este foarte important pentru afacerile online, deoarece statisticile arata ca 80% din traficul lunar adiacent unui cuvant cheie este redirectionat spre rezultatele organice, nu spre anunturi. Deci, cand ar trebui sa utilizati optimizarea SEO?
Cand se doresc rezultate consecvente. Atat indexarea optima a magazinelor complexe, cat si urcarea in pozitiile din SERP au nevoie de mult timp. Cu toate acestea,... mai mult
Vineri, 09 Noiembrie 2018, ora 16:15
Competitia este principalul factor pentru care antreprenorii online sunt din ce in ce mai receptivi la noile tendinte si formule de promovare online.
In prezent, marketingul online cuprinde numeroase instrumente si metodologii ca urmare a dezvoltarii sale firesti din industria publicitatii clasice. Asadar, tot mai multi owneri de business-uri online inteleg si investesc in actiuni de optimizare SEO avand ca obiectiv cresterea vizibilitatii online a website-urilor acestora.
Ovidiu Joita este unul dintre cei mai consacrati oameni de marketing din Romania. La debutul carierei sale profesionale a fost manager A.P.I.I.P., ulterior devenind actionar intr-o agentie de publicitate clasica, iar in anul 2008 a infiintat o agentie specializata in servicii SEO, iAgency.ro.
Pentru inceput, de ce sa investesti in servicii de optimizare SEO?
Alegi sa investesti in optimizare SEO cand intelegi o chestiune foarte simpla: nimeni nu cauta informatii in a 2-a sau a 3-a pagina de rezultate Google.
Prezenta online nu este asigurata doar de crearea unui website, fie el magazin de prezentare sau magazin online. Prezenta online trebuie inteleasa in termeni de vizibilitate. In fiecare zi, oamenii cauta informatii pe internet si putini sunt cei care cumpara un produs sau acceseaza un serviciu fara sa se documenteze in prealabil despre calitatea acestora sau fara sa caute informatii despre brand-ul respectiv.
Dezvoltarea unui business online implica o serie de actiuni menite sa... mai mult
Vineri, 19 Octombrie 2018, ora 15:55
Daca nu te-ai mai confruntat pana acum cu optimizarea SEO, este posibil sa te simti intimidat de volumul mare de informatii pe care trebuie sa il asimilezi. Acest lucru se datoreaza faptului ca specialistii in domeniu au in spate ani de experienta, in care au fost nevoiti sa invete permanent lucruri noi pentru a tine pasul cu Google si actualizarile sale periodice de algoritmi.
Bineinteles, ca in orice alt domeniu, exista un numar de aspecte fundamentale ale optimizarii SEO cu care trebuie sa te familiarizezi, urmand ca pe parcurs sa incerci sa ramai la curent cu noile trenduri, tehnici si strategii din domeniu care mai apar.
Inainte de a te simti descurajat, este important sa intelegi ca, desi optimizarea SEO este un domeniu vast, daca incepi cu notiunile esentiale si te lamuresti in privinta fiecareiae, vei reusi cu siguranta sa intelegi fundamentele acestuia si modul in care functioneaza.
Asadar, iata care sunt cele noua aspecte esentiale pe care ar trebui sa le stii despre optimizarea SEO:
1. Imaginea de ansamblu, sau scopul final al unei strategii de optimizare SEO
Inainte de a trece la invatarea unor tehnici specifice, este important sa intelegi imaginea de ansamblu cand vine vorba de SEO. Scopul final al unei strategii de optimizare SEO este de a ajuta un site sa ocupe pozitii cat mai favorabile in motoarele de cautare, pe cuvintele cheie specifice domeniului sau de activitate.
Desi exista multe instrumente cu ajutorul carora se poate atinge acest... mai mult
Joi, 11 Octombrie 2018, ora 01:31
Ai investit timp si bani in construirea unui website ca la carte? Eforturile tale au fost in zadar daca website-ul nu devine un motor de venituri pentru business-ul tau, acest lucru fiind posibil doar daca genereaza trafic de calitate, targetat pe utilizatorii care cauta produsele si serviciile tale.
Una din cele mai eficiente metode de a atinge acest obiectiv este prin intermediul optimizarii SEO, care iti ajuta site-ul intr-un mod organic sa ocupe pozitii de top in Google pe cuvintele cheie specifice business-ului tau online.
SEO este un proces complex care presupune atat creativitate cat si skill-uri tehnice, motiv pentru care antreprenorii online apeleaza, cel mai adesea, la o agentie SEO profesionista.
Dar cum poti fi sigur ca ai facut o alegere corecta, avand in vedere competitia din acest domeniu? Mai exact, cum poti sti ca ai ales o agentie profesionista si nu una neserioasa?
Adevarul este ca o agentie SEO care stie ce face iti poate aduce pozitii mai bune in Google, mai mult trafic de calitate si potentiali clienti, in timp ce o agentie SEO neprofesionista poate face mai mult rau site-ului tau, distrugandu-ti si ultima farama de vizibilitate online pe care o aveai.
SEO este un domeniu care evolueaza constant, intr-un ritm accelerat, asadar trebuie sa te asiguri ca investesti in serviciile unei agentii SEO care iti aduc rezultate pozitive, prin tehnici eficiente si de actualitate.
O greseala frecvent intalnita printre marketeri este a crede ca SEO... mai mult
Joi, 09 Noiembrie 2017, ora 18:30
1Am ajuns sa traim in perioada in care totul se petrece in mediul online: aici se cauta si se acceseaza cele mai importante informatii, se creeaza opinii si se iau deciziile de achizitii.
Pentru a putea fi gasit de catre clienti, pentru a pune in evidenta produsele sau serviciile oferite de afacerea ta, optimizarea SEO este prima strategie ce trebuie luata in considerare pentru orice afacere prospera.
Optimizarea este considerata primul si cel mai important pas catre succes pentru orice afacere care opereaza in mediul online.
SEO - Publicitatea organica
Search Engine Optimization se traduce prin optimizarea continutului pentru motoarele de cautare cu scopul de a mari traficul organic al unui site.
Aceasta stiinta, relativ noua, implica un set de operatiuni efectuate de echipa de promovare in sensul cresterii pozitiilor unui site web in lista de rezultate ale cautarilor, pentru anumite cuvinte sau expresii cheie, interesante si relevante din punct de vedere al afacerii respective.
Datorita optimizarilor SEO, site-ul tau se poate situa in topul rezultatelor de pe prima pagina in motorul de cautare Google, ceea ce inseamna ca investitiile pe care le vei face in acest serviciu pot aduce venituri inzecite.
Motoarele de cautare se actualizeaza foarte des. Multe schimbari apar, deoarece oamenii cauta mai mult de pe mobil iar cu fiecare eveniment important din contextul tau, statusul planului SEO trebuie verificat.
Ajusteaza planul SEO cand ceva nu functioneaza.... mai mult
Joi, 15 Iunie 2017, ora 00:15
Marketingul a evoluat enorm in ultima perioada, schimbandu-se in mare masura. Au disparut zilele in care numai tehnicile traditionale de marketing, cum ar fi reclamele de la TV si din ziare, controlau piata. Astazi, aproape toata lumea a devenit priceputa in ceea ce priveste tehnologia si foloseste mediul on-line pentru diferite activitati, astfel incat oamenii de afaceri gasesc noi modalitati de a ajunge la cat mai multi oameni.
Una dintre tehnicile de marketing moderne, care este foarte importanta pentru multe companii de astazi, este crearea unui site web pentru promovarea firmei, produselor sau serviciilor.
Un site bine conceput va va ajuta clientii sa afle informati despre dvs. si serviciile dvs. de indata ce acestia vor accesa portalul firmei dvs. Asta inseamna ca este important sa aveti in primul rand un site web si apoi sa incepeti sa il folositi pentru a evidentia afacerea pe care o detineti.
Deci, daca sunteti proprietarul unei afaceri in Bucuresti sau cineva care intentioneaza sa promoveze afacerea in mediul online, este cazul sa apelati o companie SEO profesionista, care va va ajuta sa va atingeti obiectivele.
Notiunea de SEO este o abreviere de la Search Engine Optimization, adica: "optimizarea motoarelor de cautare" si are drept scop marirea traficului calitativ al unui site.
Aceasta "industrie" relativ noua implica un set de operatii efectuate de echipa de promovare in sensul cresterii pozitiilor unui site web in lista de rezultate ale... mai mult
Miercuri, 31 Mai 2017, ora 11:53