Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Fa-ti vizitatorii din site sa spuna DA cu 2 tactici din Neuromarketing

Fa-ti vizitatorii din site sa spuna DA cu 2 tactici din Neuromarketing


Principiile din Behavioural Economics & Neuromarketing sunt utilizate in digital marketingul marilor giganti: Amazon, Booking, Airbnb, etc. Este next level in digital marketing. Vestea buna este ca poti utiliza aceste principii in online-ul tau. Si nu te costa nimic. Gasesti mai jos doua exemple concrete care au dus la cresteri importante in Sales & Leads.

Timp de citire: 3 minute. Vei afla lucruri utile care-ti pot creste semnificativ business-ul online.

Sa incepem totusi cu o statistica.

Desi sunt produse si preturi relativ similare,

  • Pe Amazon se obtin 9.5 vanzari la fiecare 100 vizite din Ads (anunturi platite)
  • La nivel mondial, celelalte site-uri ecommerce au media de 1.3 vanzari la 100 vizite din Ads

De 7 ori mai mult. Trebuie sa existe o explicatie, nu? Au cel mai performant model de mixare a tehnologiilor digital marketing cu psihologia cumparatorilor, Behavioural Economics & Neuromarketing.

E clar ca nu vei vinde niciodata precum Amazon dar ...
Te poti inspira din strategia si tacticile utilizate de Amazon. Poti face imbunatatiri in online-ul tau:

  1. Elimina erorile din digital marketing (de pe tot parcursul Customer Journey: o mare problema in Romania)
  2. Aplica principii Behavioural Economics & Neuromarketing (psihologia cumparatorilor)

1. Elimina-ti erorile din Digital Marketing

Da, le ai. Nu exista dubii. Nu esti Amazon sau Booking. Pot fi oriunde: de la SEO, campanii Ads PPC, UX design, pe tot parcursul Customer Journey si chiar si la ultimul buton de "Contact" sau "Trimite comanda". Da, cresterea business-ului tau online sta in astfel de "mici detalii".

Nu arunca vina pe agentia cu care lucrezi.

E nevoie de o mare experienta multi-specializata in digital marketing. Poate ai un SEO bun, poate ai campanii Ads, Facebook, email marketing si un site ok. Luate separat poate ca fiecare performeaza ok. Dar esti multumit de Sales & Leads? Crezi ca se poate obtine mai mult?

Ar trebui sa-ti identifici erorile pe parcursul intregului Customer Journey: de la prima interactiune cu brandul tau (anunturi Ads, rezultate afisate de Google) si pana la momentul afisarii butonului "Contact" sau "Trimite comanda". Si chiar si dupa aceea. Nu te poate ajuta firma de SEO, si nici agentia de PPC sau de social media. E nevoie de o mare experienta multi-specializata in digital marketing.
Sa presupunem ca erorile tale din digital marketing sunt minime sau tolerabile. Ce ai putea sa faci pentru a creste Sales& Leads fara sa cresti traficul sau bugetul de Ads?

2. Aplica principii Behavioural Economics & Neuromarketing (psihologia cumparatorilor)

Da, stim, suna foarte sofisticat. Dar nu este un blah, blah. Pentru Amazon sau Booking lucreaza sute de oameni care testeaza zilnic ce fraza vinde mai bine sau daca un buton plasat mai sus este mai performant, samd. Sunt activitatile din spatele unei strategii bazate pe principiile Behavioural Economics & Neuromarketing.

Incercam sa simplificam prin exemple din cazuri reale de la site-uri din Romania. In acest articol doar despre ESP si Overchoice si cum le poti aplica concret pentru online-ul tau daca vrei ca vizitatorii sa spuna DA, sa obtii mai multe Sales & Leads cu acelasi trafic sau buget de Ads.

ESP (emotional selling proposition) = + 67% in vanzari

Deseori oamenii nu cumpara din motive logice. Cumpara din motive emotionale. Cola nu promoveaza si nu vinde un produs realizat din apa si zahar. Este un produs asociat cu bucuria, cu prietenii.

Crezi ca vizitatorii unui site vor cumpara o sapca, o esarfa, o camasa sau o cravata doar pentru ca este 97% din bumbac?

  • Exemplu concret de aplicare: Magazin online din zona E-commerce Fashion din Romania. Dupa analize comportamentale in site si customer profiling s-a abordat imbunatatirea ESP (emotional selling proposition) . Urmate de optimizare procedura de Checkout, redenumire buton "Adauga in cos" si adaugare de anumite mesaje emotionale (triggers) si de validare pe parcursul Customer Journey.
  • Dupa 11 de zile s-au masurat performantele: + 67 % in vanzari cu acelasi trafic in site (si fara Ads, promotii sau reduceri de preturi).

In functie de specificul business-ului cu mesajele emotionale (triggers) poti transmite:

  • Simte-te important (exemplu: "Este modelul de sapca purtat de Eminem")
  • Simte-te apreciat (exemplu: "Colegii ar putea fi individiosi pe noua ta camasa")
  • Simte-te ca faci parte dintr-un grup unic (exemplu: "Manusile din colectia Moon create in cinstea astronautilor NASA sunt fabricate in doar 900 exemplare")
  • Simte-te atractiv (a) (exemplu: "Aceasta rochia rosie te va scoate in evidenta la orice party")
  • Simte-te la moda (exemplu: "Este modelul de jeans cel mai purtat de fotomedelele din Milano in timpul lor liber")

Retine ca adaugarea unei simple fraze emotionale in pagina de produs nu iti garanteaza nimic. Mesajele trebuie sa-l insoteasca pe potentialul client pe tot parcusul Customer Journey-ului. (de la vizionarea primului Ads si pana la butonul "Trimite comanda")

Overchoice = + 1122% Leads

Overchoice este un proces cognitiv in care oamenii au dificultati in luarea deciziilor atunci cand se confrunta cu multe optiuni.

Un exemplu din viata de zi cu zi. Mergi la mall si gasesti 3 perechi de pantofi absolut fantastici. Petreci mult timp incercand sa te hotarasti pe care sa-i cumperi si pleci fara sa cumperi nimic. De cate ori nu ti s-a intamplat asta?

Este demonstrat stiintific. Un experiment realizat in 2000 de Columbia si Stanford University. Locul: o piata de alimente unde oamenii gaseau un stand cu 24 de tipuri diferite de gemuri pe care le putea degusta si apoi cumpara. Apoi, intr-o alta zi, in aceeasi piata, oamenilor li s-au oferit doar 6 tipuri diferite de gemuri pe care le puteau degusta si apoi cumpara. Ghici care zi a dus la mai multe vanzari?
Exact: ziua cu 6 tipuri de gem a adus mai multe vanzari. De 10 (zece) ori mai multe vanzari.

  • Exemplu concret de aplicare: Site B2B cu echipamente fiscale in Romania. S-a intuit ca poate fi o problema de Overchoice, site-ul prezentand 7 modele case de marcat aparent similare. Pentru validarea concluziei s-a creat un landing page cu prezentarea a doar doua modele: una portabila si una stationara, clasica. Vizitatorii puteau alege rapid in functie de specificul afacerii lor.
  • S-a optimizat Google Ads si directionat traficul catre noul landing page. Dupa cateva zile s-au masurat lead-urile generate: + 1122% crestere. Cu acelasi buget Ads utilizat si inainte de modificari.

Retine ca Overchoice actioneaza diferit in functie de varsta si tipologia clientului tau potential si, desigur, in functie de specificul business-ului. Nu te apuca sa stergi produse din site fara sa faci analize de tip "decision funnel".

ESP (emotional selling proposition) si Overchoice sunt doar doua din multiplele laturi ale Behavioural Economics & Neuromarketing-ului. Aplicarea principiilor din aceste "stiinte" si corectarea erorilor din digital marketing iti poate aduce cresteri de 20 - 50% sau chiar mult mai mult.

Ce ar inseamna aceste procente de crestere pentru business-ul tau?

Ca, in functie de actuala cifra de afaceri, se pot obtine cresteri in vanzari anuale de zeci de mii, sute de mii sau milioane de EUR. Fara sa cresti cheltuielile cu achizitie trafic sau bugetul de Ads. Impactul in profitul companiei este major.

Informatiile din acest articol au fost oferite de consultanti Digital Marketing & Behavioural Economics specializati in cresteri Sales & Leads. Consultanti care activeaza in digital inca de la inceputurile internet marketingului in lume.

Au un model de business mai putin intalnit, bazat doar pe Success Fee: vei plati consultanta doar daca iti aduce cresteri in Sales & Leads.

Ii puteti gasi la Profitabil.ro - Magicieni Digital Marketing.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 321 ori
Citeste mai multe despreneuromarketing Behavioural Economics