Romanii au cheltuit cel mai mult, in medie 800 de lei, pentru achizitionarea de televizoare si produse electronice, cu ocazia Black Friday 2019, iar o treime dintre utilizatorii de Internet si-au folosit economiile pentru evenimentul reducerilor, reiese dintr-un studiul de specialitate, publicat miercuri.
Cercetarea realizata de Starcom, in parteneriat cu agentia de cercetare Kantar TNS, arata ca numarul romanilor care aleg sa cumpere de Black Friday este in crestere, cu o rata de conversie din intentie in achizitie in online cu 22% mai mare, comparativ cu anul 2017.
In ceea ce priveste gradul de satisfactie, sapte din zece romani s-au declarat multumiti de Black Friday 2019. In acelasi timp, un numar semnificativ mai mare de utilizatori de internet din mediul urban declara ca, in 2019, campaniile de reduceri incepute inainte de ziua campaniei celor mai multe reduceri din an le-au crescut interesul fata de intregul fenomen: 35% in 2019 vs. 21% in 2018.
Potrivit studiului, romanii utilizatori de internet isi pastreaza obiceiul de a-si pregati din timp cosul de cumparaturi de Black Friday, 28% dintre acestia isi fac selectia de produse cu 3-4 saptamani inainte de eveniment. Totodata, de teama sa nu piarda produsele dorite, consumatorii le achizitioneaza mai repede, mai ales in weekend-ul de dinainte de ziua de Black Friday (36%).
In 2019, principalele surse de informare despre Black Friday sunt: postarile de pe Facebook, reclamele de pe website-uri si cele... mai mult
Miercuri, 18 Decembrie 2019, ora 15:12
Anul acesta, Vitacom deruleaza campania de Black Friday in toate magazinele din tara pe o perioada extinsa pana la 3 zile de promotii si reduceri. Astfel, campania de Black Friday se va desfasura in perioada 21-23 noiembrie pentru clientii B2C care calca pragurile magazinelor fizice.
Reducerile se aplica pentru toate produsele din portofoliul Vitacom, ajungand la preturi mai mici cu 25%.
Reducerile sunt valabile pentru toate produsele, indiferent de brand sau categoria din care fac parte. Diferenta o face suma comenzii plasate, cu cat mai mare, cu atat creste si valoarea reducerii.
Pentru a nu limita optiunile de achizitie si pentru o experienta de cumparare cat mai satisfacatoare, Vitacom ofera reduceri pentru toate produsele din portofoliu
Promotia din aceasta perioada este valabila in toate magazinele Vitacom din tara: Arad, Bacau, Brasov, Bucuresti, Cluj, Iasi si Timisoara.
Asteptarile Vitacom sunt ca vanzarile de anul acesta sa aiba o crestere cu 25% fata de cele din 2018, datorita extinderii perioadei de campanie si a promovarii intense la care a lucrat intreaga echipa.
Vitacom Electronics a fost infiintata in anul 1991 si este una dintre cele mai mari companii si cei mai de incredere parteneri in domeniul produselor si accesoriilor electronice.
Compania a fost fondata de Vasile Andrei Vita, din pasiune pentru produse si accesorii electronice si pentru noi provocari.
Prin profesionalism, siguranta si flexibilitate, Vitacom Electronics a... mai mult
Miercuri, 20 Noiembrie 2019, ora 16:36
In weekendul reducerilor (15 - 17 noiembrie), romanii au cumparat si platit online de peste 245 de milioane de lei, in crestere cu 24% in comparatie cu 2018. Luand in considerare atat comenzile platite online, cat si cele cu numerar la livrare, romanii au cheltuit peste 1,2 miliarde de lei, conform PayU Romania.
In sistemul PayU Romania au fost generate 499.632 de tranzactii, in crestere cu 33% fata de anul trecut. Aproximativ 80% din aceasta suma, respectiv peste 198 de milioane de lei, s-a inregistrat in ziua de vineri, 15 noiembrie.
"In acest an, numai pe data de 15 noiembrie, romanii au cheltuit online cat in toate cele trei zile de Black Weekend de anul trecut. Numarul tranzactiilor a atins aproape jumatate de milion, demonstrand atat interesul romanilor pentru Black Friday, cat si increderea in platile online", a declarat Marius Costin, Country Manager PayU Romania.
Minutul de aur a stabilit un nou record in materie de plati online: in intervalul 7:27-7:28 s-au inregistrat 2.140 de plati online, aproape dublu fata de anul trecut.
Produsele preferate raman cele din categoria IT&C: electronice si electrocanisce
Topul cumparaturilor online ramane si anul acesta dominat de produsele IT&C, urmate de produse din categoria eTail si servicii.
Valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost de 484 de lei, cu 18% mai mica decat anul trecut, in timp ce cosul mediu de cumparaturi in rate a crescut cu 5% si a ajuns la 974 de lei. Peste 37% din totalul volumelor au... mai mult
Miercuri, 20 Noiembrie 2019, ora 12:23
Retailerul online eMag anunta vanzari de peste 115 milioane de lei, la doar 30 de minute dupa inceperea evenimentului de shopping Black Friday, care a debutat la ora 6:55.
La momentul inceperii evenimentului de reduceri, pe platforma online erau peste 220.000 de oameni, care au plasat mai mult de 100.000 de comenzi, in primele 10 minute.
Cele mai multe comenzi la mia de locuitori au venit din: Bucuresti, Cluj-Napoca, Sibiu, Iasi si Slatina. Pe lista produselor tranzactionate s-a aflat si un Volvo XC 90 de 59.000 de euro, comandat in primele minute.
De asemenea, 25.000 de produse au fost comandate cu livrare in puncte de ridicare easybox. Plata cu cardul are o pondere de 39% din totalul comenzilor.
Potrivit datelor publicate vineri de retailer, pentru aceasta zi sunt disponibile peste 3,5 milioane de produse cu reduceri mari, iar oferta se va suplimenta de-a lungul intregii zile.
Reprezentantii eMag estimau, recent, vanzari de peste 500 de milioane de lei, cu ocazia Black Friday 2019.
Printre ofertele pregatite de eMag de Black Friday 2019 se afla: 70.000 de televizoare (inclusiv la diagonale mari), 120.000 de smartphone-uri, 22.000 de laptopuri, 21.000 de frigidere, 15.000 masini de spalat, 200.000 de electrocasnice mici, 300.000 de produse fashion (ceasuri, genti, incaltaminte, geci de iarna etc.), 150.000 de parfumuri si cosmetice, 400.000 de jocuri si jucarii, 200.000 de anvelope (in special de iarna), 400.000 de produse de casa si gradina, respectiv... mai mult
Vineri, 15 Noiembrie 2019, ora 10:38
Retailerii online din Romania estimeaza o crestere de 20% a vanzarilor in perioada reducerilor de "Black Friday", cu un salt semnificativ al comenzilor provenite din zona rurala.
Conform Asociatiei Romane a Magazinelor Online (ARMO), pe langa produsele traditionale electronice si electrocasnice, anul acesta vor creste mult vanzarile la produsele de mobilier si decoratiuni, jucarii si produse pentru copii, precum si pe segmentul fashion.
"Black Friday este un eveniment care atrage de fiecare data noi clienti care fac prima comanda online. Anul acesta, ne asteptam la o crestere semnificativa a numarului celor din zona rurala, astfel incat 30% dintre comenzi ar putea merge catre aceasta. In plus, peste 70% dintre comenzile din zona rurala vor veni de pe mobil, avand in vedere faptul ca satele si comunele Romaniei sunt legate la internet prin mobile", a afirmat Florinel Chis, director executiv ARMO.
Lansata in anul 2010, Asociatia Romana a Magazinelor Online reprezinta magazinele online din Romania si sustine interesele membrilor sai. ARMO a elaborat "Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online" si un program de atestare a magazinelor online din Romania, in conformitate cu acest Cod de Bune Practici.
Anul acesta, evenimentul de shopping al reducerilor ar urma sa aiba loc, oficial, pe data de 15 noiembrie, insa multi dintre retaileri au ales sa demareze "Black Friday" mai devreme si pe durate de timp de la doua-trei zile, pana la o luna.
Estimarile PayU... mai mult
Miercuri, 13 Noiembrie 2019, ora 16:52
Masini, electrocasnice, ceasuri, credite bancare, fashion, bijuterii, mobila, parfumuri si lista poate continua... Vorbim despre reduceri de preturi intr-o campanie botezata "Black Friday", dar care in Romania s-a transformat incetul cu incetul in "Black Year", "Black Summer", "Black Month", "Black Week", iar in acest an multi retaileri au incurcat intentionat zilele, pentru ca "Vinerea Neagra" a preturilor mici incepe... miercurea.
Estimarile PayU Romania, publicate recent, arata ca romanii vor face cumparaturi cu ocazia "Black Friday 2019" in valoare de 1,2 miliarde de lei, in crestere cu 20% fata de editia de anul trecut, din acest total peste 360 de milioane de lei fiind reprezentate de tranzactiile online, mai mult cu 25% de la an la an.
Pe de alta parte, Consiliul Concurentei remarca, in aceeasi perioada a anului trecut, faptul ca preturile la care se aplica reducerile (preturile de referinta, care apar "taiat") afisate de catre comerciantii online erau mai mari decat nivelul prevazut de lege pentru aproximativ 80% din produsele monitorizate. In plus, in 20% dintre cazuri, preturile erau chiar mai mari decat in mod obisnuit.
De la ofertele pe patru roti la lista de dorinte pentru carti si parfumuri
In acest an, Autovit.ro pregateste trei zile de "Black Friday" pentru cei care vor sa isi cumpere o masina de pe cea mai mare platforma online din Romania destinata comercializarii de autoturisme noi si rulate. Pentru ca este o decizie importanta, consumatorii... mai mult
Luni, 11 Noiembrie 2019, ora 13:59
Romania este campioana de BLACK FRIDAY avand cea mai mare rata de participare din Europa (sursa: Google for Retail).
In mai putin de o saptamana TeamDeals Marketplace va incepe campania pentru Black Friday 2019 prin care isi doreste sa depaseasca recordurile de vanzari din anii trecuti.
In 2018 TeamDeals Marketplace a reusit sa se clasifice prin campania de Black Friday in topul site-urilor de profil, cu peste 100.000 de comenzi. Mai mult decat atat, proiectul se bucura de o crestere a succesului de la an la an, inregistrand in campania din 2018 vanzari de peste 2.000.000 EURO.
Incepand cu 15 noiembrie 2019, cumparatorii vor gasi pe site conceptul Real Black Friday ce propune timp de o saptamana, sute de produse la pret special.
Campania Black Friday 2019 inseamna pentru TeamDeals Marketplace, pe langa cele mai bune preturi, o gama diversificata de produse pentru cumparatori - de la accesorii pentru casa si gradina, la parfumuri si produse de ingrijire personala, electrocasnice, produse auto si multe altele.
In plus, TeamDeals Marketplace le pregateste utilizatorilor o categorie cu produse surpriza, care va fi prezenta pentru prima data pe site.
Mai mult, marele eveniment de shopping din aceasta luna va surprinde cumparatorii TeamDeals cu un concurs despre care vom acorda mai multe informatii incepand cu 15 noiembrie.
Despre TeamDeals Marketplace
TeamDeals este un marketplace pozitionat in zona e-commerce de peste 8 ani, cu un portofoliu ce... mai mult
Vineri, 08 Noiembrie 2019, ora 17:21
Comertul romanesc va inregistra, in acest an, cel mai spectaculos Black Friday din istorie, cu peste 10 milioane de produse vandute in numai cateva zile si incasari de circa 300 de milioane de euro la nivelul lunii noiembrie, arata o analiza Frames, realizata pe baza estimarilor din piata.
Cea de-a 9 editie a Black Friday a debutat deja la unele magazine, insa punctul culminant va fi pe 15 noiembrie, ziua in care toti marii jucatori din piata, de la IT&C la fashion, home&deco, food, beauty, servicii etc. au anuntat campanii speciale in care reducerile de preturi vor merge pana la 80-90%.
Potrivit estimarilor analistilor de la Frames, editia din acest an va aduce un plus de cel putin 50 de milioane de euro incasari pentru retaileri, in conditiile in care campania de,, Black Friday'' a ajuns la un nivel de maturitate.
"De la gestiunea stocurilor la pricing, extinderea optiunilor de plata (rate fara dobanda, leasing etc.) si campaniile de promovare mult mai bine targetate, 2019 va consemna un plus semnificativ la capitolul oferte si servicii de suport. Business-ul de Black Friday 2019 vine, pe de alta parte, intr-un moment cum nu se poate mai bun si in privinta cererii, cresterile de salarii si modificarea obiceiurilor de consum generand un plus semnificativ si in acest segment", arata analiza Frames.
In 2018, Black Friday a adunat, in numai citeva zile, vanzari de 250 de milioane de euro, cu eMAG, Altex & Mediagalaxy, Flanco si FashionDays in prim-plan.
Unul... mai mult
Vineri, 01 Noiembrie 2019, ora 10:48
PayU Romania, liderul pietei de plati online, estimeaza ca Black Friday isi va continua trendul ascendent, iar editia de anul acesta va aduce o crestere cu 25% a valorii tranzactiilor online comparativ cu anul trecut, ajungand la peste 360 milioane de lei.
In acelasi timp, estimarile arata ca valoarea totala a cumparaturilor online, inclusiv achitate cu numerar la livrare, va inregistra o crestere similara.
"Investitiile constante si sustinute ale furnizorilor de servicii de plata online, cat si ale comerciantilor in noi tehnologii si in educatia cumparatorilor, au transformat Black Friday in cel mai asteptat eveniment in e-commerce. De la an la an, tot mai multi romani vad ca este mai simplu, mai sigur si mai rapid sa cumpere si sa plateasca online. Ne asteptam ca intreaga valoare a tranzactiilor sa creasca cu 20% si sa ajunga la 1,2 miliarde de lei, incluzand atat pe cele achitate online, cat si cumparaturile cu numerar la livrare", a declarat Marius Costin, Country Manager PayU Romania.
Categoria IT&C va ramane in topul preferintelor romanilor, in timp ce valoarea medie a cosului de cumparaturi va continua sa scada
Vanzarile produselor din categoriile fashion, home & deco si turism inregistreaza cresteri constante de la an la an, dar in topul preferintelor romanilor vor ramane produsele IT&C (electronice si electrocasnice), urmate de fashion (imbracaminte, incaltaminte, accesorii).
Valorea medie a cosului de cumparaturi reprezinta un indicator relevant al... mai mult
Joi, 31 Octombrie 2019, ora 16:29