Un pusti de doar 16 ani din Japonia vrea sa calce pe urmele magnatului Masayoshi Son, al doilea in topul miliardarilor niponi. Yoichiro Mikami a abandonat scoala pentru a se dedica afacerilor, copiind parca la indigo traseul miliardarului pe care si l-a ales ca model.
Yoichiro Mikami are deja o companie, Gnex, sustinuta de sase investitori, printre care si Yahoo Japan, detinuta de modelul sau, Masayoshi Son. In mod ironic, desi pustiul a abandonat cursurile scolii, aplicatia pe care o dezvolta in cadrul Gnex vizeaza finantarea proiectelor studentilor, oferirea informatiilor necesare pentru admiterea in universitati si o retea sociala care sa le permita aplicatiilor sa schimbe informatii despre cursuri, se arata in revista Bloomberg.
Copie fidela
La 16 ani, Masayoshi Son facea acelasi pas, de abandon al cursurilor liceale in Japonia pentru a se inscrie la o scoala californiana. Ulterior, omul de afaceri japonez a construit un adevarat imperiu al comunicatiilor in Japonia si Statele Unite. Pentru Mikami, acesta este cel mai bun model antreprenorial.
"Masayoshi Son a continuat sa investeasca in multiple afaceri. Aceste investitii au sporit dividendele actionarilor din companiile sale. Un astfel de antreprenor imi doresc sa devin", explica adolescentul nipon intrat in lumea afacerilor.
Pustiul din Japonia are un omolog de doar 17 ani in Marea Britanie, Nick D'Aloisio, care a reusit sa devina milionar dupa ce, anul trecut, si-a vandut aplicatia Summly catre... mai mult
Vineri, 10 Octombrie 2014, ora 16:20
1Perseverenta, o echipa de profesionisti pe care sa se bazeze, sa stie sa lucreze cu banii altora sunt doar o parte dintre sfaturile pe care Camelia Sucu, Stefan Vuza si Gabriel Biris le au pentru tinerii antreprenori.
Iata care sunt ponturile pe care oameni de afaceri cu experienta le dau tinerilor afaceristi:
Camelia Sucu, manager Class Living: Sa stie sa lucreze pe banii altora
In primul rand, sa incerce sa inteleaga ce inseamna sa fii antreprenor. Este o diferenta intre a vrea sa fii antreprenor si a fi unul de succes. Un antreprenor trebuie sa isi asume toate deciziile si problemele, ca sa nu se descurajeze dupa primele doua usi inchise in fata.
Sa faca exact ceea ce simte ca este pregatit, adica sa mearga pe oportunitatea de investitii in care gaseste o nisa cu potential de succes.
Sa stie sa bata la usi inchise si sa lucreze pe banii altora. Sa stie sa convinga bancile sau fondurile de investii ca afacerea lor va fi una de succes.
Gabriel Biris, Managing Partner Biris Goran: Sa fie sigur ca incaseaza ce vinde
Sa fie sigur ca stie ce face: sa aiba un business bine definit, cu obiective clare.
Sa aiba surse de finantare clare. Sa fie foarte atent la partea contractuala, sa fie sigur ca ce vinde si incaseaza pentru ca, din pacate, legislatia in Romania favorizeaza debitorul si nu creditorul.
Sa aiba o echipa de profesionisti pe care se poata baza.
Stefan Vuza, presedinte AOAR: Nu poti sa conduci oameni dupa ce ai terminat o facultate... mai mult
Joi, 12 Iulie 2012, ora 08:31
Te gandesti sa iti incepi o afacere? Este bine sa stii ca o idee geniala nu este suficienta, ca ai nevoie creativitate, si sa fii pregatit oricand de esec.
Afla care sunt recomandarile unor antreprenori de succes precum fondatorul Mashable sau Flickr pentru tinerii oameni de afaceri, potrivit Businessinsider.
Nu iti fie teama de esec
Inventatorul Spanx si fondatorul Sara Blakely le recomanda antreprenorilor care incep o afacere sa nu se le fie teama de esec.
"Tatal meu obisnuia sa ne intrebe in fiecare saptamana ce nu ne-a iesit. Daca spuneam ca nu avem nicio nereusita era foarte dezamagit.
Asta ne-a schimbat perceptia, esecul nu este cel mai rau lucru care ti se poate intampla, a nu incerca este mai grav decat sa nu reusesti".
Spatiu pentru creativitate
Fondatorul Mashable, Peter Cashmore le recomanda oamenilor de afaceri sa nu uite de creativitate.
"Ai nevoie de spatiu pentru a incerca lucruri noi si pentru a crea. Ai nevoie de timp pentru a trece de la a da sfaturi la creativitate.
In plus, toate aceste treceri produc stres. Daca esti o persoana creativa si vrei sa ramai asa, acorda-ti spatiu si timp pentru aceasta activitate".
Asigura-te ca ai toate promisiunile in scris
Marcia Kilgore, fondatorul Bliss Spa ii sfatuieste pe oamenii de afaceri sa obtina in scris toate promisiunile partenerilor de afaceri.
"Asigura-te ca partenerii de afaceri iti dau in scris promisiunile lor. Cand esti la inceput, toata lumea tinde sa fie... mai mult
Miercuri, 21 Martie 2012, ora 08:14