Cum si in ce sa investesti in 2011 ca sa ai succes

Luni, 17 Octombrie 2011, ora 08:38
3874 citiri
Cum si in ce sa investesti in 2011 ca sa ai succes
Sursa: careeradvisor.ro

Lumea afacerilor s-a rafinat, in 2011, iar concepte ignorate in alti ani devin esentiale in atingerea succcesului. Networking-ul sau puterea brandului personal sunt elementele de noutate in acest an, la care orice om de afaceri trebuie sa se adapteze.

Nu in ultimul rand, in 2011 trebuie sa fii pragmatic si sa investesti doar in initiative menite sa genereze "return on investment".

Cu toate acestea, mentalitatea de castigator, marca Steve Jobs, incepe sa se faca simtita si in randul tinerilor manageri romani. Exemplul personal al lui Jobs ne-a aratat ca totul se poate, cerul este limita si, in plus, tu esti principalul responsabil pentru ceea ce ti se intampla, a declarat Adriana Dutescu, director al Bucharest School of Management, pentru Business24.

Contextul economic actual este o provocare pentru orice manager care vrea sa atinga succesul, tocmai de aceea am stat de vorba cu Prof. Univ. Adriana Dutescu al programului MBA Romano-Canadian pentru a oferi cateva sfaturi pentru cei care au nevoie de indrumare.

- Ce inseamna sa fii manager de succes in Romania, in anul 2011?

- Profilul managerului de succes in anul 2011, dupa o analiza subiectiva realizata asupra studentilor si absolventilor Programului de MBA Romano-Canadian, contine cateva trasaturi care au fost mai pregnante fata de alti ani: pragmatismul, leadershipul, creativitatea.

Asadar, in 2011, trebuie sa fii pragmatic, sa iti administrezi resursele si energia, astfel incat sa le investesti doar in initiative menite sa genereze "return on investment".

Managerul care se asigura ca activitatile sunt executate in termenul dat si la standardele stabilite nu mai este suficient. El trebuie sa aiba calitati de leadership, trebuie sa aiba capacitatea de a-si motiva si inspira echipa si de a insufla in organizatie valori si comportamente comune.

Contextul actual a adus necesitatea unei abordari mai intense a creativitatii, ca parte integranta a business-ului. Sunt unele industrii care au stagnat sau chiar au cunoscut o recesiune dramatica in ultima perioada; furnizorii de produse sau servicii a caror afacere era sustinuta de aceste industrii au trebuit sa gaseasca noi directii de business.

Acest pas este unul esential; jucatorii care nu au reusit sa faca acest lucru au avut mult de pierdut, pana la faliment. In general, creativitatea in dezvoltarea afacerii si pentru identificarea unor oportunitati in nise de piata neexplorate a fost obligatorie in acest an si va fi in continuare.

- Care sunt diferentele intre ideea de succes in 2011 si ideea de succes in urma cu cativa ani?

- In 2011, lumea afacerilor s-a rafinat; incepe sa se puna accent pe concepte uneori ignorate in alti ani, care devin conditii importante in atingerea succesului: networking, puterea brandului personal, intelegerea businessului.

Studentii si absolventii au un mare avantaj in ceea ce priveste networking-ul, pentru ca au acces la un "alumni" valoros pentru absolventi, top manageri sau antreprenori.

In ceea ce priveste puterea brandului personal, calitatea relatiilor pare a fi mai importanta in aceste vremuri de criza; oamenii cauta parteneri de afaceri credibili, cu o imagine etica si care se bucura de recunoasterea pietei.

Si bineinteles, intelegerea businessului este diferita de acum cativa ani: criza a adus schimbari majore atat la nivel mondial, cat si in mediul de afaceri local.

Acestea se adauga conditiilor existente in general pentru a avea succes: curaj, existenta unor obiective clare si incredere si perseverenta in urmarea acestor obiective.

- Care sunt cele mai mari provocari pe care un manager le intalneste in calea sa catre succes?

Provocarile pot fi foarte multe si complexe, dar pentru a enumera numai cateva, as aminti: rezistenta la schimbare (rezistenta personala, dar si a mediului in care isi desfasoara activitatea, respectiv organizatie si colegi), instabilitatea si impredictibilitatea mediului de business actual, necesitatea adaptarii si a unei viteze de reactie mult crescute la modificarile mediului si contextului economic.

- Te invata un MBA cum sa depasesti momentele de cumpana in drumul catre succes?

- MBA-ul ofera instrumentele necesare, atat teoretice, cat si practice pentru a putea identifica un anumit fenomen ce poate deveni problematic, precum si solutiile disponibile pentru el, dar si pentru a face predictii si a pregati astfel o strategie adecvata.

Un program de MBA valoros trebuie sa dezvolte cateva axe pentru a oferi valoare absolventilor sai: vorbim aici despre balanta intre teorie si practica, de abordarea locala a businessului in contextul unui mediu dinamic global si "share best practices".

La MBA-ul Romano Canadian, am reusit sa balansam o curicula valoroasa cu studii de caz relevante si simulari de afaceri pe care echipa noastra de profesori le propune studentilor pentru a-i pregati pentru provocarile care pot aparea in mediul profesional (pentru a le intelege si pentru a merge direct la tinta si fara intarziere in alegerea celor mai potrivite masuri).

- Steve Jobs poate fi un model de succes in management si pentru romani?

- Steve Jobs este rezultatul unei mentalitati care incepe sa se faca simtita si in valul de manageri tineri romani, aceea conform careia totul se poate, in care cerul este limita si in care esti principalul responsabil pentru ceea ce ti se intampla. Rezultatele sunt efectul direct ale propriilor actiuni si decizii bazate pe experienta acumulata, pe nivelul de cunostinte dobandit si pe o mentalitate de invingator.

- Avem vreun manager de talia lui Steve Jobs in Romania?

- Ceea ce a facut Jobs a fost sa schimbe modul in care traim, inventand si dezvoltand o categorie de produse pe care toata lumea, la nivel mondial, a ajuns sa le iubeasca si sa le doreasca. Sunt manageri si antreprenori in Romania care isi pun amprenta in mod vizibil asuprea mediului in care activeaza, la alta scara decat Steve Jobs, dar cu un impact mare la nivel local si in ultimul timp si regional.

Exista si in Romania povesti remarcabile de manageri care au renascut din propria cenusa, asa cum s-a intamplat cu Steve Jobs, povesti care inspira si vor continua sa inspire si alte povesti de succes.

Exploatarea sezonierilor români în Europa: "Este o loterie / Contractul este acolo doar ca să nu zici că nu-l ai"
Exploatarea sezonierilor români în Europa: "Este o loterie / Contractul este acolo doar ca să nu zici că nu-l ai"
În toată Europa, munca agricolă este dependentă de migrație. Încă dinainte de aderarea la Uniunea Europeană, sezonierii români mergeau la culesul recoltelor în Spania sau Italia. Intrarea...
De ce legea păcănelelor nu poate avea un impact real: ””E nevoie de o mai bună reglementare a jucătorilor”
De ce legea păcănelelor nu poate avea un impact real: ””E nevoie de o mai bună reglementare a jucătorilor”
În 2022, piața de jocuri de noroc din țara noastră era considerată ca având cea mai mare rată de creștere din Europa de Est, mai ales în contextul în care, în România, numărul sălilor...
#metode management criza, #unde investesti, #investitii profitabile, #schimbari criza mondiala , #Leadership autentic