Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Brandul cere sacrificii: 800.000 de euro pentru promovarea magiunului de Topoloveni - Interviu

Brandul cere sacrificii: 800.000 de euro pentru promovarea magiunului de Topoloveni - Interviu


Magiunul de Topoloveni, dupa ce a ajuns pe masa familiei regale din Romania sau a soldatilor din NATO, ar putea ajunge si in tari extracomunitare precum Elvetia, Norvegia sau Rusia.

Sonimpex, producatorul celebrului magiun de Topoloveni, a depus un proiect de finantare europeana in valoare totala de peste 800 mii de euro, pentru promovarea produsului romanesc in tari din afara spatiului comunitar, a declarat intr-un interviu acordat Business24, Bibiana Stanciulov, directorul general al companiei.

O suma mare, dar care nu este aruncata pe fereastra, ne asigura Stanciulov. Magiunul de Topoloveni se vinde singur: in prezent, se afla pe rafturile hipermarketurilor, datorita presiunii clientilor care au gustat produsul la targuri.

Aveti experienta in construirea unui brand de succes la nivel international. Pe scurt, cum ati ajuns la aceasta performanta?

In primul rand m-au ajutat increderea in capacitatile de aliment functional ale magiunului si dorinta de a demostra ca Romania este o tara in care oamenii respecta traditia.

M-a ajutat profesia mea de sociolog si cea de om de radio. Am inteles ca pentru ca un consumator nu are nevoie de reclame ca sa fie convins. Are nevoie sa guste. Am participat la targuri din primul moment, din 2008 si am sa convingem pe fiecare om sa guste magiunul nostru.

Eu lupt acum impotriva curentului.

Nu am urmarit banii. Cred ca sunt firma cu cele mai multe datorii. Banii vor veni, am vrut sa nu se mai vorbeasca rau de Romania. Eu acum lupt cu lanturile
de magazine. Unde este statul roman? Cand prin indicatia geografica protejata pe care noi am obtinut-o trebuiau sa protejeze macar impotriva copierilor. Uitati-va pe piata cate magiunuri false sunt.

In ce masura v-a afectat criza financiara afacerile?

Pe mine nu criza financiara m-a afectat. Eu am preferat sa merg pe orizontala: de la un singur produs in 2008, am ajuns in 2012 la 16 produse. Nu am curajul sa listez toate produsele in supermarketuri pentru ca taxele care se percep sub diverse denumiri sunt foarte mari. Avem 16 produse intre care si produse noi. Cine a auzit pana acum de dulceata de topinambur, de dulceata de flori de salcam?

Ce mai au de invatat oamenii de afaceri romani despre marketing si branding?

Tot ceea ce am facut noi de la inceputurile companiei se numeste branding. Putina lume stie ca noi avem de la inceputul lunii septembrie, inregistrat la Alicante Spania, brandul "magiun de prune Topoloveni". Nu vreau ca produsul meu sa fie confundat cu orice alt produs.

Ce sfaturi aveti pentrui tinerii antreprenori care sunt interesati de o afacere cu produse traditionale romanesti?

Consumatorii pot fi foarte usor educati: daca langa un producator vine un nutritionist adevarat, atunci oamenii il vor asculta. Langa mine a fost Prof. Univ. Dr. Gheorghe Mencinicopschi. Pentru tineri, sfatul meu este sa profite de tot ce le da statul roman, de tot ce le da Uniunea Europeana. Acei bani, daca sunt investiti in produse de calitate, atunci vor avea succes.

Care au fost tehnicile de marketing pe care le-ati aplicat si care v-au adus recunoasterea internationala?

Noi am fost intai la targuri. Oamenii ne-au vazut si apoi ne-au cautat in hipermarketuri. A fost presiunea consumatorului pentru ca eu sa exist in hipermarketuri.

Suntem in aproape toate hipermarketurile. Mai este un hipermarket de sorginte franceza in care nu suntem pentru ca s-a dorit sa ni se impuna un contract oneros, pe care nu l-am acceptat.

Dorim sa iesim la export. Ne-a onorat UE pentru ca ne-a dat dreptul sa ne depunem pentru a doua oara un proiect in valoare totala de aproximativ 980.000 de euro, pentru promovarea magiunului in tari extracomunitare. In primul semestru, nu am fost acceptati pentru ca eram singurul producator din Romania cu acele acreditari europene si era nevoie de un grup de producatori.

Prin urmare, ne-am asociat cu producatori din Grecia. In Elvetia, am alocat 50% din suma pentru ca mi se pare tara cu cea mai mare consideratie fata de alimentatie si cu mare potential. Norvegia va avea 30%, iar grecii au vrut sa ne promovam si pe piata din Rusia in proportie de 20%. Pentru mine, Rusia va fi doar pentru magazinele exclusiviste pentru ca noi nu putem produce in cantitati industriale.

Cea mai mare productie este manufacturiera si de aceea produsele noastre sunt de lux. Am depus pentru finantare, asteptam raspunsul.

La noi a venit intai recunoasterea internationala. In Romania, ne-a ajutat Casa Regala sa ne promovam. Apoi, au fost acele premii la Instutul International de Gust si Calitate. Dupa trei ani, suntem in continuare singura firma cu capital in totalitate romanesc, care a primit un premiu la acest institut.

Avem calitatea de cod operator NATO, ceea ce inseamana ca in orice moment, orice trupa NATO poate sa comande la noi, deci suntem intr-adevar furnizor cu acte in regula al NATO.

Ce masuri ati adoptat pentru combaterea efectelor secetei asupra afacerii dumneavoastra?

Seceta ne-a afectat foarte mult prunele, dar nu aveam ce sa fac, nu puteam sa ii dau in judecata pe producatori. Cat este, atat vom manca.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3810 ori