Renault va opri productia de automobile la fabrica Flins de langa Paris, pe care o va transforma in centru de cercetare, reciclare si de reparatii, pana in 2024, o masura care are rolul sa salveze locurile de munca full time de la aceasta uzina, a anuntat miercuri grupul francez, transmite Reuters.
Constructorul auto francez, care inregistreaza pierderi, a aratat ca intentioneaza sa angajeze 3.000 de persoane la aceasta unitate care va fi reconvertita, pana in 2030. In caz contract, aceasta fabrica ar fi fost in pericol de inchidere, in conditiile in care Renault se concentreaza pe modelele cele mai profitabile si reduce cheltuielile.
"Continuarea situatiei actuale nu mai este posibila, trebuie sa fim lucizi", a declarat presedintele Renault, Jean-Dominique Senard, in timpul unei conferinte de presa online, dupa o intalnire cu sindicatele la Flins, avandu-l alaturi pe directorul general Luca De Meo.
Renault, care avea probleme legate de profitabilitate si vanzari si inainte de impactul pandemiei de coronavirus, a anuntat in acest an renuntarea la 4.600 de locuri in de munca in Franta si un plan de economii de 2 miliarde de euro.
Sindicatele au anuntat ca propunerile lor pentru pastrarea unor activitati de asamblare de masini au fost respinse.
Compania va continua sa fabrice modelul electric Zoe la fabrica Flins pana in 2024, iar in paralel va incepe noile activitati. Acestea vor include reechiparea unor masini, cum ar fi cele utilizate in leasing, crearea... mai mult
Joi, 26 Noiembrie 2020, ora 11:10
Alianta Renault-Nissan si-a mentinut pentru al doilea an consecutiv titlul de cel mai mare cel mai mare producator mondial in functie de vanzari, in primul semestru din 2018, depasind rivalele Volkswagen si Toyota.
Alianta Renault-Nissan, extinsa in 2016 prin includerea Mitsubishi, regrupeaza zece marci de automobile, 470.000 de salariati si 122 de uzine pe toate continentele, transmite Kyodo.
In primele sase luni din acest an, alianta a vandut pe plan global 5,54 milioane de vehicule, in crestere cu 5% fata de perioada similara din 2017. Grupul german Volkswagen AG a livrat 5,52 milioane de unitati, in timp ce compania nipona Toyota a vandut 5,21 milioane de vehicule.
Luna aceasta, Renault a anuntat ca in primul semestru a vandut un numar record de 2,067 milioane de vehicule la nivel mondial, in crestere cu 9,8% in ritm anual, gratie revenirii pietelor din Rusia si America Latina precum si unei cereri solide in Europa.
Grupul a precizat ca marcile Renault si Dacia au stabilit fiecare un record de vanzari semestrial, 1,378 milioane pentru marca Renault si 378.095 vehicule vandute la nivel global pentru marca Dacia.
De asemenea, livrarile Mitsubishi pe plan global au urcat cu 24,8% in primele sase luni din acest an (la 616.650 vehicule), in timp ce Nissan a raportat un declin al vanzarilor de 1,4% (2,85 milioane de vehicule).
Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un... mai mult
Vineri, 27 Iulie 2018, ora 18:25
Renault va investi peste 600 de milioane de euro in Spania, pana in 2020, inclusiv in constructia unui nou model de automobil si a unui nou motor la fabrica detinuta in Valladolid.
Proiectul industrial al Renault pentru perioada 2017-2020 va depasi doua planuri anterioare ale grupului francez in Spania, a declarat un purtator de cuvant al companiei, citat de Reuters, transmite News.ro.
Noul plan strategic va duce la angajarea a 2.000 de angajati permanenti la Valladolid si a 1.000 de angajati temporari la Palencia, dupa perioada verii, potrivit site-ului Archy World News.
Noul motor care va fi produs la ...citeste mai departe despre "Tara europeana unde Renault va investi peste 600 de milioane de euro" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 06 Mai 2016, ora 12:59
Renault intentioneaza sa puna China in centrul planului sau strategic pentru perioada 2017-2022, a afirmat, luni, directorul general al aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, la inaugurarea primei fabrici de asamblare a Renault din statul asiatic, o investitie de 870 milioane de euro.
"Renault nu este dependent de China, care este doar o oportunitate pentru noi. Piata chineza va fi in centrul viitorului plan strategic", a spus Ghosn, intr-o conferinta de presa, transmite Reuters.
Acesta a adaugat ca grupul auto va trebui sa propuna vehicule electrice mai convenabile pentru piata globala si cea din China.
Desi Renault are licenta de producere a vehiculelor comerciale usoare (LCV) in China, in prezent compania se concentreaza pe SUV-uri, a explicat seful concernului auto.
Productia fabricii din Wuhan (in centrul Chinei) ar putea fi dublata sau chiar triplata fata de productia sa initiala de 150.000 de vehicule pe an, a sustinut Jacques Daniel, seful societatii mixte formate ...citeste mai departe despre "Renault face o investitie de 870 milioane de euro: Tara pe care mizeaza proprietarul Dacia" pe Ziare.com mai mult
Luni, 01 Februarie 2016, ora 10:55
Compania auto Renault a deschis o fabrica in Algeria pentru a profita de faptul ca piata auto inregistreaza o crestere rapida in statele din Africa de Nord.
Uzina noua este responsabila pentru productia sedanului Renault Symbol si foloseste componente din Romania.
Modelul este dezvoltat pe aceeasi platforma ca Dacia Logan 2 si este realizat in paralel si in tara noastra, aminteste auto-types.
Fabrica din Algeria se afla in orasul Oran si este prima uzina franceza dupa ce tara si-a declarat independenta fata de Hexagon in 1962.
Renault a investit 50 de milioane de euro si detine 49% din afacere, iar statul algerian are restul actiunilor.
La inceput, uzina va avea 350 de angajati, multi dintre ei fiind ...citeste mai departe despre "Renault produce Symbol in Algeria cu componente din Romania" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 28 Noiembrie 2014, ora 12:00
Renault analizeaza micsorarea programului de lucru la fabrica din Flins, Franta, pentru a reduce productia anuala a unitatii la maximum 110.000 de automobile, fata de 145.000 in prezent, potrivit ziarului Les Echos.
Grupul francez, care detine Dacia, vrea sa renunte la unul dintre cele doua schimburi de lucru de la Flins, sustine publicatia franceza Les Echos.
Renault a renuntat la aproximativ 2.500 de angajati din Franta in primul an de la semnarea unui "acord de productivitate" cu sindicatele locale, in vederea reducerii cheltuielilor.
Compania s-a angajat anul trecut ca va mentine productia in Franta, obtinand in schimb mai multe concesii de la sindicate, inclusiv cresterea programului de lucru al angajatilor, incetinirea cresterilor salariale si renuntarea la cel putin 7.500 de angajati pana in 2016.
Potrivit Les Echos, conducerea fabricii de la Flins a anuntat sindicatele ca ar putea renunta la peste 400 de angajati cu contracte temporare de munca, implicati in productia modelelor Clio 3, Clio 4 si Zoe.
Ziarul nu a preciziat sursele informatiilor si a subliniat ca Renault nu a luat inca o decizie.
Totodata, Les Echos noteaza ca masurile pregatite la Flins nu ar trebui sa incalce acordul companiei cu sindicatele, care prevede cresterea productiei din Franta cu aproximativ o treime pana in 2016, la 710.000 de autovehicule pe an.
Renault a vandut anul trecut 2,628 milioane de autovehicule la nivel global, in crestere cu 3,1%, in timp ce veniturile... mai mult
Vineri, 11 Aprilie 2014, ora 11:50
La doi ani dupa intrarea pe piata din India si profitand de lectiile invatate de pe urma esecului Logan, grupul auto francez Renault inregistreaza in prezent o crestere spectaculoasa pe piata din India, gratie adaptarii vehiculelor sale la criteriile locale.
Daca in 2011, cand Renault era practic necunoscut pe piata din India, grupul francez a vandut 1.500 de vehicule, in 2012 vanzarile Renault au crescut la 35.000 de unitati iar pentru acest an spera sa treaca de 80.000 de unitati. Intre mijlocul lui 2011, cand a intrat pe piata indiana, si sfarsitul lui 2012 Renault a lansat cinci modele (Fluence, Koleos, Pulse, Scala si Duster) care se bucura de aprecierea clasei mijlocii, transmite AFP.
Cu toate acestea, directorul general de la Renault India, Marc Nassif, crede ca cresterea prezentei grupului auto francez pe piata indiana se datoreaza prezentei echipei de Formula 1 Renault la primul mare premiu al Indiei, care a avut loc in luna octombrie 2011 pe un circuit din apropiere de New Delhi. "Prezenta Renault in Formula 1 a avut un impact in randul clientilor nostrii", a apreciat Marc Nassif.
Pe langa Brazilia si Rusia, India este al treilea pilon al strategiei internationale a grupului Renault, care in primul trimestru al acestui an a inregistrat o scadere a vanzarilor de 11,8% din cauza conditiilor dificile de pe piata europeana.
Pentru ai cuceri pe clientii din India, grupul Renault a decis sa angajeze un consilier tehnic la fiecare concesionar, dintre care... mai mult
Miercuri, 08 Mai 2013, ora 13:58
Constructorul auto francez Renault intentioneaza sa produca si in Indonezia, a anuntat sambata directorul Renault pentru Asia-Pacific, Gilles Normand, care spera ca o decizie in acest sens va fi luata in 2013.
"Va trebui sa gasim un partener si sa producem local. Suntem in intarziere pentru a intra pe piata, dar avem produsele care trebuie. Sper ca vom lua o decizie in acest an", a declarat Gilles Normand, transmite AFP.
In 2012, piata auto din Indonezia a inregistrat o crestere de 25% pentru a atinge 1,1 milioane vehicule vandute. Potrivit estimarilor, anul viitor Indonezia (a patra mare tara din lume in termeni de populatie) va detrona Thailanda, care in prezent este cea mai mare piata auto din Asia de Sud-Est, cu 1,4 milioane unitati vandute.
De asemenea, grupul auto francez Renault, care are de gand sa demareze productia pe piata din China cu constructorul Dongfeng, spera sa obtina un acord oficial in acest sens pana la finele acestui an. "Asteptam autorizatia guvernului chinez, toate semnele arata ca o vom obtine in cursul anului", a estimat Gilles Normand.
Renault este in prezent unul dintre putinii constructori auto internationali care nu construieste autovehicule in China, cea mai mare piata auto din lume incepand din 2009.
Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit in opt ani un jucator de notorietate pe piata auto europeana. mai mult
Duminica, 21 Aprilie 2013, ora 09:12
Renault va construi o fabrica in Algeria, unde va produce automobile destinate pietelor din Africa, a declarat, marti, pentru Bloomberg purtatorul de cuvant al grupului Raluca Barb.
Unitatea va fi amplasata la Oran, al doilea mare oras algerian, situat in nord-vestul tarii, pe tarmul Marii Mediterane.
Compania va incheia un acord cu guvernul algerian in urmatoarele zile, odata cu o vizita oficiala a presedintelui francez Francois Hollande.
Fabrica va avea o capacitate de productie de pana la 75.000 de automobile pe an, fiind dedicata modelelor din acelasi segment ca Renault Symbol, bazat pe Clio.
Renault se pozitioneaza pentru crestere pe pietele emergente, unde promoveaza autoturisme mai ieftine, precum Dacia Logan, in incercarea de a compensa pentru declinul abrupt remarcat in ultimii ani in Europa.
Tot in Africa, Renault si partenerul de alianta Nissan (Japonia) au investit masiv la fabrica de la Tanger, Maroc. mai mult
Marti, 18 Decembrie 2012, ora 12:04