Primarul Capitalei, Gabriela Firea, sustine ca in scurt timp va exista un sistem de plata automatizat si informatizat in toate parcarile, municipalitatea demarand o procedura de achizitie in acest sens.
Edilul a spus ca este necesar sa se renunte la sistemul "invechit, depasit de a taxa parcarea" si considera ca trebuie folosite "solutii smart".
"Cred ca este momentul ca in Bucuresti sa punem punct acestui sistem invechit, depasit de a taxa parcarea, cu un bon care nu stim unde ajunge, daca este sau nu este fiscalizat.
Intotdeauna ne plangem ca nu sunt suficienti bani pentru a construi alte parcari. Daca am folosi solutiile smart, am avea ceea ce ne dorim", a spus primarul Firea, in cadrul simpozionului international GeoPreVi 2017 "Solutii inteligente pentru o proprietate sigura si valoroasa", organizat de Facultatea de Geodezie a Universitatii Tehnice de Constructii Bucuresti.
Firea a declarat ca municipalitatea a demarat o procedura pentru un sistem de plata automatizat si informatizat in toate parcarile, conform unei hotarari a Consiliului General.
Dispar chioscurile RATB?
Primarul Capitalei a amintit si de inlocuirea chioscurilor pentru emiterea si reincarcarea cardurilor RATB cu un sistem e-ticketing, prin montarea de automate, pentru care consilierii generali si-au dat acordul de principiu in sedinta din 30 august, precum si de promisiunea facuta in campania electorala referitoare la implementarea unui sistem de paza si supraveghere in toate... mai mult
Joi, 14 Septembrie 2017, ora 13:47
Primaria Municipiului Bucuresti va revizui "Planul Urbanistic General al Municipiului", pentru care a semnat un contract in valoare de 35,225 milioane lei (circa 7,83 milioane euro), care a fost atribuit unei asocieri a carei lider este Universitatea de Arhitectura si Urbanism "Ion Mincu".
Prin acest contract, PMB a achizitionat servicii de arhitectura; servicii de inginerie si servicii integrate de inginerie; servicii de amenajare urbana si servicii de arhitectura peisagistica; servicii conexe de consultanta stiintifica si tehnica; servicii de testare si analiza tehnica.
Din asocierea de firme care a castigat acest contract, pe langa Centrul de Cercetare, Proiectare, Expertiza si Consulting al Universitatii de Arhitectura si Urbanism, mai fac parte firmele Arnaiz Arquitectos SLP, Aecom Ingenieria, Intergraph Computer Services, Compania de Consultanta si Asistenta Tehnica si Synergetics Corporation.
Anunt de atribuire a fost publicat pe 11 octombrie 2013.
PUG al Municipiului Bucuresti, proiect de o mare complexitate
Planului Urbanistic General al Municipiului Bucuresti este, se arata in raportul primarului Sorin Oprescu, un proiect de o mare complexitate, care va avea ca finalitate trasarea directiilor de dezvoltare spatiala a Capitalei (in palier strategic) pentru un orizont mediu de timp si, totodata, elaborarea regulamentului local de urbanism (in palier operational) pentru intregul teritoriu administrativ al orasului. De asemenea, este deosebit de... mai mult
Luni, 14 Octombrie 2013, ora 13:27
Compania Rosia Montana Gold Corporation /RMGC/ va trebui sa prezinte un plan de management al deseurilor industriale, iar Ministerul Mediului si Padurilor /MMP/ are la dispozitie 60 de zile sa analizeze documentul, a declarat, miercuri, Attila Korodi, ministrul Mediului.
"La Rosia Montana, pe cele mai multe teme tehnice, dialogul cu compania a fost terminat. Informatiile si raspunsul la intrebarile au fost furnizate de catre compania care doreste sa desfasoare acolo o exploatare miniera. La ora actuala, avem o procedura pe implementarea noii directive de management a deseurilor pentru care compania trebuie sa vina cu un plan de management al deseurilor industriale.
Din informatiile mele, acest plan ne va fi furnizat, iar expertii nostri din cadrul Comitetului de Analiza Tehnica ne spun ca este nevoie de 60 de zile pentru ca un astfel de plan de management al deseurilor industriale sa fie discutat in CAT si fiecare institutie sa-si aduca aportul, comentariile si sa se ajunga la o acceptare la un plan de management a deseurilor industriale. Planul de management al deseurilor industriale cere, din informatiile date de expertii nostri, cel putin 60 de zile", a afirmat Korodi.
Planul de management al deseurilor industriale va fi analizat in cadrul Comitetului de Analiza Tehnica.
Oficialul MMP a adaugat, totodata, ca o alta problema ce trebuie rezolvata, dar la nivel guvernamental, este devierea cursului paraului Corna ce trece, la ora actuala, pe sub zona unde... mai mult
Miercuri, 25 Aprilie 2012, ora 16:19
Conceptul strategic Bucuresti 2035, prezentat joi de catre specialistii de la Institutul de Arhitectura, prevede parcaje supraetajate, construirea de noi parcuri (Ferentari, Vacaresti si Lacul Morii), extinderea metroului in zonele aglomerate ale Capitalei, centrul Capitalei va deveni exclusiv pietonal, iar cladirile monument istoric vor fi puse in valoare.
Vor fi construite trenuri de mare viteza si autostrazi, ce vor facilita legatura intre Capitala si orasele resedinta de judet ale tarii, iar pe raurile din vecinatate se vor amenaja mici porturi.
"Bucurestiul ofera aproape 30% din PIB-ul Romaniei. Este evident ca daca nu vom profita de lucrul acesta, vom pierde din competitivitate si vom fi eliminati de pe piata europeana, la un moment dat, pentru ca nu putem sa ne folosim de aceasta oportunitate, care este statutul de pol regional al Bucurestiului", a declarat arhitectul sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu.
Un aeroport in zona de sud a Capitalei ar putea ajuta la dezvoltarea acestei regiuni
In opinia sa, un aeroport in zona de sud a Capitalei ar putea crea aceasta deplasare spre sud a dezvoltarii, "pentru ca, operatiunea centrul civic din perioada comunista a lasat partea de sud a Capitalei intr-o subdezvoltare, o lipsa de conectivitate, iar aceste proiecte incearca sa refaca aceste lucruri, fara a crea mari proiecte de axe sau de demolari, ci mici interventii care sa refaca unitatea zonei centrale la Bucuresti si a favoriza, intr-un fel, deplasarea... mai mult
Joi, 08 Decembrie 2011, ora 21:30
Din 2012, bucurestenii vor putea traversa orasul cu telegondola, din nordul in estul Capitalei in doar 25 de minute, conform Mediafax.Viteza de deplasare va fi de 5 metri pe secunda, iar capacitatea de transport a unei singure telecabine va fi de 1.500 de persoane pe ora, de cinci ori mai mult decat incape intr-un autobuz.
Intregul traseu al telegondolei va avea o lungime de 10 kilometri, cu sase statii, sau se va putea parcurge fara oprire. Distanta intre doua telecabine va fi de 120 de metri, ceea ce inseamna un timp de asteptare in statie de aproximativ un minut.
Arhitectul Liliana Solon, consultant in cadrul societatii Kasol Group, firma care se ocupa cu elaborarea Planului de Urbanism Zonal al traseului telegondolei, a declarat pentru gandul ca inaltimea cea mai mare la care se va circula va fi de 85 de metri.
"Inaltimea va fi variabila. Se va pleca de la nivelul solului si se va ajunge pana la o inaltime de 85 de metri. In medie se va circula cam la 50 de metri inaltime. Telegondola va opri in sase statii. Acestea vor fi in Pantelimon, in vecinatatea hypermarketului Cora, la Heliade intre Vii, in parcul Plumbuita, pe Barbu Vacarescu, pe Aviatorilor si la Casa Presei".
In fiecare statie se vor amenaja locuri de parcare si vor exista spatii pentru servicii. Telegondola va traversa salba de lacuri Dobroiesti, Fundeni, Colentina, Plumbuita, Tei, Floreasca si va ajunge in Herastrau. mai mult
Joi, 16 Iunie 2011, ora 10:16
In cateva zile, va fi reluata licitatia pentru Planul Urbanistic General (PUG) al Bucurestiului, dupa ce procedura ce trebuia sa aiba loc la 23 martie a fost anulata in urma unor contestatii, a declarat arhitectul-sef al Capitalei, Gherorghe Patrascu, conform NewsIn. El a spus ca, dupa terminarea licitatiei, viitorul PUG va fi gata in 36 de luni. Pana atunci, anul viitor, va fi finalizata strategia de dezvoltare a Capitalei pana in 2035, strategie care va costa bugetul municipalitatii 200.000 de euro, a precizat Patrascu, dupa intalnirea grupului de specialisti care lucreaza la "Conceptul Strategic Bucuresti 2035".
Strategia pana in 2035 isi propune sa aiba alte obiective decat cea adoptata de municipalitate in 1999, care va avea drept orizont anul 2025, au spus arhitectii prezenti la intalnire.
Profesorul Liviu Ianosi, de la Universitatea de Arhitectura si Urbanism "Ion Mincu", a spus ca Bucurestiul, dupa adoptarea PUG si a strategiei din 1999, a cunoscut o dezvoltare de 2-2,5 ori mai mare decat restul tarii, insa aceasta nu s-a vazut in calitatea vietii, ci in dezvoltarea imobliara.
"S-a creat o bula imobiliara care a plesnit in Bucuresti dupa 2009", a mai spus Ianosi, in opinia caruia consecinta dezvoltarii neechilibrate a Bucurestiului a fost o economie cu competitivitate redusa.
PUG cuprinde analiza, reglementarile si Regulamentul Local de Urbanism pentru intreg teritoriul administrativ, atat din intravilan, cat si din extravilan. Altfel spus, PUG impune regulile dupa... mai mult
Luni, 16 Mai 2011, ora 15:35
Comisia Tehnica de Urbanism a vizat constructia celui de-al doilea tronson al Diametralei Nord-Sud, autostrada care va lega Piata Victoriei de Piata Progresu. Tronsonul va porni de la Podul Hasdeu, va trece printr-un tunel lung de 850 de metri si va ajunge la Piata Progresul, relateaza Mediafax.Arhitectul Sorin Gabrea, membru in cadrul Comisiei de Urbanism, a explicat pentru Gandul ca "tunelul va fi construit la o adancime de 25 de metri in raport cu cota pietii din spatele Parlamentului.
Este nevoie de o adancime atat de mare pentru a putea ocoli constructiile subterane existente in zona Parlamentului.
Solul este unul foarte prost, constructia urmand a fi realizata in panza freatica cu debit mare.
Lungimea tunelului va fi de aproximativ 850 de metri fiind la limita rentabilitatii.
Un utilaj folosit pentru constructia tunelului are o lungime de 400 de metri, adica nici nu intra bine ca trebuie sa iasa. Primaria Capitalei va hotari cat de rentabil este un tunel de 850 de metri".
In tunel se va intra din dreptul Institutului Cantacuzino, pasajul subteran urmand sa treaca pe sub curtea Palatului Parlamentului printre Catedrala Mantuirii Neamului si Parlament, si va iesi pe Bulevardul Uranus.
In subteran se va circula pe doua benzi pe sens iar la suprafata pe cate trei benzi pe sens.
Intre Hasdeu, Izvor si Natiunile Unite urmeaza sa fie amenajat un sens giratoriu, iar Bulevardul Izvor urmeaza sa fie largit.
Arhitectul Sorin Gabrea a mai precizat ca denumirea corecta pentru... mai mult
Joi, 12 Mai 2011, ora 10:38
Guvernul a adoptat o ordonanta de urgenta prin care efectuarea planurilor urbanistice zonale derogatorii prin subventionarea lor de catre investitorii direct interesati este limitata doar pentru anumite scopuri si pentru suprafete foarte mari, informeaza Newsin.Elena Udrea, ministru al Dezvoltarii Regionale si Turismului a anuntat ca modificarea Legii 350 din 2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul a fost aprobata de catre Guvern in sedinta de miercuri, fapt ce constituie un prim pas in limitarea abuzului de planuri urbanistice zonale, abuz ce a prejudiciat interesul public.
"Planul de urbanism zonal ajunsese in ultima perioada un instrument prin care orice persoana interesata putea sa modifice documentatiile generale de urbanism in functie de interesul pe care il avea.
Acum eliminam practicile urbanismului derogatoriu care au generat dezvoltarea incoerenta si exagerata a patrimoniului construit, o dezvoltare care nu respecta nici macar prevederile legii actuale", a apreciat Udrea.
Concret, ministrul a apreciat ca abuzul de PUZ-uri a fost determinat de subventionarea de catre investitori a efectuarii acestuia, fapt ce a condus automat la ignorarea interesului comunitatilor.
"Limitam aceasta posibilitate la cateva cazuri care sa reprezinte intr-adevar investitii importante care sa duca la dezvoltarea economica a localitatilor, cand se solicita planuri de urbanism pentru parcuri industriale, parcuri comerciale, noi cartiere rezidentiale, infrastructura de... mai mult
Miercuri, 02 Februarie 2011, ora 22:51
Autoritatile nu vor mai putea aproba documentatii de urbanism pentru intrarea in legalitate a constructiilor realizate fara autorizatii, acestea putand fi demolate partial sau total, conform unui proiect de ordonanta a Guvernului, elaborat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT), anunta Mediafax.Proiectul vizeaza modificarea si completarea Legii 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul.
"Avand in vedere numeroasele cazuri de abuzuri privind construirea fara incadrarea in regulamentele de urbanism aprobate, prin lucrari neautorizate integral sau care nu respecta autorizatia, cazuri ce pot avea grave consecinte, la nivelul mediului, sanatatii publice, sigurantei cetatenilor, propunerea de ordonanta introduce dispozitii privind imposibilitatea initierii si / sau aprobarii a unor documentatii de urbanism care au ca scop intrarea in legalitate a unor constructii edificate fara autorizatie de construire sau care nu respecta prevederile autorizatiei de construire", se arata in nota de fundamentare a proiectului.
Documentul prevede ca pentru constructiile executate fara respectarea regulamentului local de urbanism aprobat la data constatarii contraventiei de catre organele abilitate sa fie luate masurile de incadrare a acestora in prevederile regulamentului, inclusiv prin demolarea partiala sau totala.
Anularea hotararilor de aprobare a documentatiilor de urbanism, emise cu incalcarea prevederilor legale, poate fi ceruta de catre prefecti in urma... mai mult
Miercuri, 26 Ianuarie 2011, ora 15:35