Care e principalul obstacol cu care se confrunta antreprenorii si proprietarii de afaceri atunci cand isi dezvolta afacerile?
Contrar parerii majoritatii sau impulsului pe care il avem cu totii sa raspundem ca problema e reprezentata de bani sau context (factori externi pe care nu ii controlam), adevarul este ca noi suntem adesea adevarata cauza, fie prin prisma limitelor pe care ni le stabilim constient sau subconstient, fie prin competentele care ne lipsesc la un moment dat pentru a trece la "nivelul urmator".
Daca in cazul limitarii competentelor, lucrurile stau relativ simplu, pentru ca odata ce iti dai seama ce competente iti lipsesc, incepi sa cauti solutii sa le dobandesti cat mai repede, in cazul limitarii personale, lucrurile au tendinta sa se complice putin, pentru ca de cele mai multe ori nu stii ca ele te tin pe loc.
Si, totusi, exista oameni care reusesc sa depaseasca aceste obstacole si sa aiba succesul dorit. Vrei sa stii ce fac ei diferit?
Iata 3 modalitati ...citeste mai departe despre "3 modalitati prin care poti sa depasesti obstacolele care apar in calea dezvoltarii afacerii tale" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 02 Noiembrie 2016, ora 06:27
Care e principalul obstacol cu care se confrunta antreprenorii si proprietarii de afaceri atunci cand isi dezvolta afacerile?
Contrar parerii majoritatii sau impulsului pe care il avem cu totii sa raspundem ca problema e reprezentata de bani sau context (factori externi pe care nu ii controlam), adevarul este ca noi suntem adesea adevarata cauza, fie prin prisma limitelor pe care ni le stabilim constient sau subconstient, fie prin competentele care ne lipsesc la un moment dat pentru a trece la "nivelul urmator".
Daca in cazul limitarii competentelor, lucrurile stau relativ simplu, pentru ca odata ce iti dai seama ce competente iti lipsesc, incepi sa cauti solutii sa le dobandesti cat mai repede, in cazul limitarii personale, lucrurile au tendinta sa se complice putin, pentru ca de cele mai multe ori nu stii ca ele te tin pe loc.
Si, totusi, exista oameni care reusesc sa depaseasca aceste obstacole si sa aiba succesul dorit. Vrei sa stii ce fac ei diferit?
Iata 3 modalitati ...citeste mai departe despre "3 modalitati prin care poti sa depasesti obstacolele care apar in calea dezvoltarii afacerii tale" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 02 Noiembrie 2016, ora 06:27
Noi insine ne punem bete-n roate si tocmai de aceea nu ajungem la adevaratul nostru potential. Insa ne putem reprograma modul de gandire pentru ca sa avem succes chiar si in afaceri.
Despre aceasta tema am stat de vorba cu Rebel Brown, expert in neurostiinte si specialist in aplicarea lor in afaceri, care are o experienta vasta in a lucra cu manageri de top din lume.
Ea a explicat in interviul acordat Ziare.com care sunt motivele pentru care ne dam cu stangul in dreptul, ce inseamna sa fii un lider bun si a dat cateva sfaturi tinerilor care vor sa intre in mediul de business.
De ce ati ales neurostiintele? Cand ati realizat ca exista o conexiune intre neurostiinte si afaceri?
Lucram deja de 20 de ani cu directori si cu echipe de angajati cand am inceput sa explorez neurostiintele. Am vrut sa inteleg de ce oamenii inteligenti se blocheaza in modul in care au facut-o dintotdeauna si ajung pana in punctul in care nu vad oportunitatile si obstacolele din fata lor. Am vrut sa ...citeste mai departe despre "Vrei sa ai succes in afaceri si sa iei deciziile corecte? Reprogrameaza-ti creierul - Interviu" pe Ziare.com mai mult
Sambata, 01 Octombrie 2016, ora 20:06
In zilele de 10 si 11 decembrie 2014, 1500 de participanti si 150 de speakeri sunt asteptati la Bucuresti, la cel mai mare eveniment de business din acest an, Bucuresti Business Days, ce va avea loc la Centrul de Evenimente al Hotelului Caro.
Laszlo Pacso, fondator si coordonator proiecte Business Days, apreciaza ca, dintre cele patru regiuni in care se desfasoara evenimentele Business Days (Timisoara, Iasi, Cluj si Bucuresti), ultimele doua sunt cele mai propice astazi pentru a porni afaceri de la zero, in diverse domenii.
"Romania se afla pe penultimul loc in Europa in ceea ce priveste numarul de companii raportat la mia de locuitori (25 de companii la 1000 de locuitori).
Cauzele provin din slaba dezvoltare a culturii antreprenoriale, generata in primul rand de apetitul scazut pentru risc al romanilor, de lipsa unui sistem educational care sa incurajeze spiritul intreprinzator si cel de echipa, dezvoltarea de proiecte si implicarea voluntara a tinerilor in proiecte educationale de dezvoltare a acestor calitati, lipsa capitalului si reticenta bancilor de a finanta afaceri in faza de inceput, doar pe baza unui plan de afaceri.
Business Days isi propune sa completeze aceste carente si sa ii sustina pe participanti sa profite de oportunitatile oferite la acest moment de piata", a spus reprezentantul Business Days.
In urma interviurilor echipei Business Days cu antreprenori din toata tara, au fost extrase patru mari categorii de valori care se regasesc in... mai mult
Joi, 13 Noiembrie 2014, ora 11:30
1Pentru a avea succes si a fi mai fericiti trebuie sa visam mai putin si sa ne ancoram mai mult in realitate, au demonstrat stiintific cercetatori americani, demitizand intelepciunea traditionala care postuleaza gandirea pozitiva.
O carte aparuta la jumatatea lunii octombrie in Statele Unite vine sa combata una dintre cele mai false idei despre gandirea pozitiva, si anume ca schimbarile din viata noastra, de ordin personal sau social, se pot face fara efort, scrie The Guardian in editia electronica.
Gabriele Oettingen si Heather Kappes, psihologi la Universitatea din New York, au publicat in 2011 rezultatele unui studiu in care participantii au fost lipsiti de apa. Unii dintre acesti voluntari insetati au fost supusi apoi unui exercitiu de vizualizare ghidat, in care li s-a cerut sa-si imagineze un pahar cu apa rece, lucrul pe care il doreau probabil foarte mult in acel moment. Ulterior, masurand tensiunea arteriala a fiecaruia, Oettingen a descoperit ca exercitiul a secat nivelurile de energie ale oamenilor si i-a facut sa se relaxeze, informeaza Agerpres.
Implicatia este uimitoare: un pahar imaginar de apa ii poate face pe oameni mai putin motivati sa se ridice si sa mearga la frigider sau la robinet pentru a-si potoli setea reala. Aceasta concluzie este exact reversul unuia din principiile centrale ale psihologiei populare, si anume ideea ca imaginand viitorul dorit face mai probabil ca acesta sa se intample.
Oettingen a aratat in cercetarile ei ca a... mai mult
Luni, 03 Noiembrie 2014, ora 08:40
Riscul este un ingredient necesar daca vrei sa ai succes in afaceri. Cu toate acestea, conditiile economice grele ar indemna mai degraba la evitarea riscului, investitorii considerand ca este mai confortabil sa adopte un ritm ponderat.In realitate, insa, trebuie sa conteze mai mult starea afacerii tale decat starea economiei. In plus, in timpuri nesigure se ivesc unele din cele mai grozave oportunitati, cum ar fi un rival slabit sau o tehnologie cu potential. Iata cateva sfaturi pentru afaceristii dispusi sa isi asume riscuri calculate pe timp de criza, intocmite de Forbes. 1. Depaseste-ti teama - riscul este normal Realitatea este ca neasteptatul se produce tot timpul. Vei fi mereu nevoit sa navighezi prin tot felul de necunoscute, fie ca evaluezi o investitie, angajezi un nou membru al echipei sau iti lansezi un nou produs. Ca lider, trebuie sa te simti confortabil in prezenta riscului, desi unele riscuri sunt mai mari decat altele.2. Nu lasa sansa sa treaca pe langa tine Desi este esential sa iti rezervi timp pentru a evalua situatia, nu trebuie sa astepti pana ai toate informatiile pentru a decide daca risti sau nu.
Deseori, o oportunitate nu asteapta prea mult. Cel mai adesea vei fi nevoit sa-ti folosesti intuitia pentru a completa datele lipsa si a lua o decizie, acceptand existenta unui anumit risc.3. Fa-ti un plan - si fii gata sa-l schimbi Realitatea asumarii oricarui tip de risc este ca vei face tot felul de descoperiri de-a lungul drumului. Pregateste-te pe tine... mai mult
Duminica, 16 Octombrie 2011, ora 21:30
Pasiune, sete de cunoastere, asumarea de riscuri, inovare, inteligenta, si multe alte calitati de care are nevoie un antreprenor de succes nu pot fi dobandite. Trebuie sa te nasti cu aceste calitati, pentru a avea o sansa in lumea afacerilor. Insa acestea nu sunt toate elementele de baza care ai nevoie.Iata o lista cu toate celelalte lucruri pe care trebuie sa le stii pentru a deveni un antreprenor de succes. 1.Planificarea este esentiala
Un plan de afaceri este esential pentru oricine incearca sa porneasca orice tip de afacere. Scopul principal al unui plan de afacere nu este acela de a obtine finantare. El trebuie sa fie un instrument util pe care trebuie sa-l utilizezi, atunci cand iti planifici fiecare aspect al afacerii.2.Capacitate de munca sporita Talentul fara efort nu aduce rezultate. Pentru a deveni un antreprenor de succes, trebuie sa fii pregatit sa lucrezi din greu.
3.Gaseste-ti nisa perfecta
Gaseste-ti nisa si demonstreaza ca poti face acest lucru mai bine decat oricine altcineva. Cand esti motivat si pasionat nici nu vei simti ca muncesti.
4.Viziune
Trebuie sa ai o viziune. Trebuie sa privesti inainte, sa scapi de prejudecati, si sa-ti proiectezi in viitor afacerea.5. Branduieste-te Iesi din anonimat si promoveaza-ti brand-ul. 6.Participa la seminarii si conferinte Daca vrei sa devii antreprenor, pregateste-te sa participi la cat mai multe seminarii si conferinte din domeniul tau de activitate, astfel vei gasi noi oportunitati de networking.... mai mult
Joi, 10 Februarie 2011, ora 17:57
"Oamenii de calitate reprezinta baza succesului antreprenorial si, pentru ca multi oameni de afaceri nu tin cont de acest lucru, vedem atatea falimente. O echipa unita prin motivatie, determinare si curaj este mult mai importanta decat un plan de afaceri", a declarat celebrul miliardar britanic Richard Branson, in cel mai recent numar al revistei Entrepreneur."Tot timpul cautam lideri dispusi sa primeasca feedback de la angajati si clienti - acest lucru este esential pentru a mentine un serviciu sau un produs in stare proaspata si inovatoare. Deseori, atunci cand lucrurile incep sa mearga prost, vei observa ca membrii personalului se simt ignorati, iar ideile lor bune nu sunt luate in seama. Liderii ar trebui sa aiba forta de a lua decizii dure, pasiunea si capacitatea de a-si inspira angajatii si grija ca acestia sa nu treaca prin momente dificile", a mai adaugat miliardarul.Intelege ca angajatii sunt sufletul afacerii Antreprenorul crede ca o afacere de succes nu inseamna numai produsul sau serviciul pe care il vinzi, lantul de aprovizionare sau cultura corporatista pe care o creezi. El spune ca succesul afacerii il reprezinta un grup de oameni uniti de acelasi scop si de aceeasi viziune. "In cazul Virgin, folosim avioane asemanatoare cu cele ale concurentilor nostri iar salile noastre de gimnastica ofera cam aceleasi echipamente, in comparatie cu alte sali. Insa angajatii sunt cei care fac diferenta", subliniaza Branson. Miliardarul este de parere ca si cel mai bun... mai mult
Luni, 10 Ianuarie 2011, ora 13:52
Pe o piata a muncii ca cea actuala, este esential pentru supravietuirea ta profesionala sa ai o retea de cunostinte bine pusa la punct. Atunci cand iti construiesti reteaua de cunostinte, ai grija sa incluzi oameni din diferite domenii, cu baza educationala diferita si varste diferite, astfel incat sa oportunitatile tale sa fie cat mai vaste, te sfatuiesc specialistii in HR. Articolul de fata iti prezinta cele mai importante tipologii de oameni cu care trebuie sa te aflii in legatura directa sau mediata.
Mentorul
Aceasta este persoana care a atins nivelul succesului la care tu aspiri.
Din realizarile si esecurile sale ai foarte multe de invatat, asa ca trebuie sa tii seama de intelepciunea si experienta pe care o detine.
Relatia cu mentorul ofera o perspectiva unica pentru ca acesta iti cunoaste atat perioadele bune, cat si cele rele din viata ta si te-a vazut evoluand.
“Coach”-ul
Cel pe care il consideri un “coach” este o persoana care apare in viata ta in diferite momente.
Acesta te ajuta sa iei decizii importante si iti ofera o perspectiva obiectiva, fara nicio obligatie.
Persoana din interiorul meseriei
O astfel de persoana are acces la informatii la nivel profesionist.
Cu ajutorul acestei persoane vei fi mereu informat in legatura cu ce se petrece in acest moment si ce urmeaza sa se intample in domeniul tau.
Tot aceasta legatura iti poate promova ideile inovative.
“Trendsetter”-ul
Acesta este cineva din afara domeniului tau,... mai mult
Miercuri, 28 Iulie 2010, ora 14:56