Britanicii s-au apucat sa construiasca doua portavioane cu francezii, dar raman rapid fara bani

Miercuri, 25 Mai 2016, ora 18:15
8388 citiri
Britanicii s-au apucat sa construiasca doua portavioane cu francezii, dar raman rapid fara bani
Foto: Wikimedia

Asocierea franco-britanica dintre companiile BAE, Babcock si Thales se dovedeste una care ar putea da peste cap bugetul de investitii al Marinei Regale.

Bugetul de 6,2 miliarde lire sterline alocat de Ministerul Apararii pentru construirea a doua noi portavioane de ultima generatie s-ar putea dovedi insuficient, in contextul in care cele trei companii au raportat deja costuri suplimentare inca de la primul vas, relateaza Bloomberg.

"Bugetul este o provocare. Facem eforturi incredibile pentru a pastra costurile de productie la un nivel scazut, dar sunt destule obstacole care se ivesc", admite Jon Pearson, responsabil din partea Babcock cu livrarea primului portavion.

Portavionul Queen Elisabeth ar trebui sa intre in teste inca de anul viitor, pentru a se alatura flotei britanice de razboi in 2020.

Nava ar trebui sa poarte 40 de avioane de vanatoare si 700 de persoane la bord.

Cele trei firme fac mari eforturi pentru a nu depasi bugetul planificat initial, iar orice cheltuiala in plus va fi impartita intre constructori si Ministerul Apararii din Marea Britanie, dupa cum anunta oficialii de la Londra.

"Programul a fost aprobat cu un cost de 6,2 miliarde de lire. Acesta este bugetul si intentionam sa ne tinem de el", au declarat surse din minister.

Constructorii portavioanelor sustin ca si-au diminuat deja marja de profit pe anul in curs cu 60 de milioane de lire sterline, pentru a reusi sa se incadreze in buget.

In schimb, ar putea recupera din pierderi exportand tehnologia special creata pentru acest vas. Radarele, sistemul de armament si tehnologia de control a vasului ar putea fi exportate, Thales si BAE avand deja un renume pe piata internationala de tehnica militara.

O incadrare in bugetul stabilit de guvernul britanic s-ar putea dovedi un adevarat succes pentru consortiul format din cele trei firme, mai ales ca ministerul Apararii i-a incredintat directorului Babcock, John Parker, sarcina de a evalua starea de uzura a navelor din flota regala pentru a stabili ce nave ar mai trebui inlocuite.

Raportul lui Parker ar trebui sa fie prezentat la sfarsitul acestui an si un eventual succes cu portavioanele ar deschide calea pentru alte contracte.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#flota marina regala Marea Britanie, #cost portavioane britanice, #buget investitii aparare , #Stiri International