Un antreprenor din Sibiu a reusit sa aplice in Romania o reteta de succes din Germania, insa numai dupa ce si-a antrenat angajatii sa fie "nemti". Afacerea ii merge acum "ceas" in toata tara, asa ca se va extinde in Marea Britanie si Spania.
Primul restaurant fast-food Dabo a fost deschis in 2013, la Sibiu, de omul de afaceri Dan Pastiu, cel care a construit si afacerile Naf-Naf, Cotton Club sau Union in orasul sau natal.
Proiectul Dabo s-a nascut in urma unei colaborari cu Atlantik Doner din Nuremberg, lantul care a obtinut trei ani la rand locul 1 in Germania pentru gust si calitate.
Cu un concept diferit de clasicul fast-food, Dabo a inceput sa capete popularitate pe piata romaneasca, extinzandu-si activitatea intr-un interval foarte scurt in multe orase importante din tara in sistem de franciza. In prezent, lantul Dabo numara 47 de restaurante in 30 de orase din Romania. Si face primii pasi peste hotare.
Romanii vor mancare sanatoasa, dar nu au timp de pierdut
Apetitul romanilor pentru fast-food nu s-a diminuat in ultimii ani, in ciuda interesului tot mai crescut penru un stil de viata echilibrat si activ. Studiile arata ca 50% dintre romani au consumat mancare "pe repede-nainte" cel putin o data in ultima luna, iar cele mai importante criterii dupa care isi aleg restaurantele sunt: diversitatea ofertei, gustul si calitatea produselor, precum si usurinta accesului, conform cercetarii realizate de Hospitality Culture Institute.
Acesta este motivul... mai mult
Joi, 14 Noiembrie 2019, ora 12:00
Peste 500 de companii in franciza opereaza, in prezent, in Romania si realizeaza anual afaceri estimate la 1,4 miliarde de euro, cele mai de succes business-uri 'la cheie' fiind cele din zona de fast-food si servicii, afirma expertii de la compania de business information si credit management KeysFin.
In 2013, valoarea pietei francizelor s-a ridicat la circa 1,3 miliarde de euro, iar anul acesta se estimeaza un avans de 100 de milioane de euro, pe fondul anticipatei reveniri a consumului, din a doua parte a anului. Pentru deschiderea unei afaceri in franciza este nevoie de o investitie medie de 10.000 de euro, conform specialistilor.
Francizele in domeniul serviciilor, in special HORECA, de la fast-food-uri la patiserii si home-delivering, sunt considerate ca avand cel mai mare potential de crestere, asta datorita numarului mare de potentiali clienti si rulajului financiar permanent. Cu o investitie minima si costuri de exploatare reduse, acestea pot aduce un profit substantial, in conditiile in care clientela va continua sa creasca, odata cu schimbarea obiceiurilor de consum.
Specialistii KeysFin spun ca succesul francizelor este dat, pe de o parte, de potentialul de dezvoltare, iar pe de alta de valoarea mica a investitiei - intre 5.000 si 20.000 de euro.
"In conditiile in care retailul este afectat de scaderea puterii de cumparare, dovada inchiderile masive de spatii comerciale din mall-uri, iar sectorul imobiliar este limitat de accesul dificil la... mai mult
Miercuri, 11 Iunie 2014, ora 08:35
Francizele sunt afaceri recomandate pentru antreprenorii fara experienta, datorita brandului puternic si al retetei testate.
Cu toate acestea, investirea banilor intr-o astfel de formula nu iti garanteaza succesul. Pentru a deveni profitabila, afacerea are nevoie de investitii, de timp si de o minte priceputa.
Criza economica a crescut apetitul pentru antreprenoriat, in urma scaderii numarului de locuri de munca, iar afacerile mai sigure, precum francizele, au avut intaietate, potrivit CNBC.
Numarul francizatilor a crescut in SUA cu 1,9% in 2012, la aproape 750 de mii, potrivit International Franchise Association. Chiar daca nu a atins inca nivelul de dinainte de criza, se asteapta o revenire pe acest sector.
"Chiar si o crestere modesta in acest sector reprezinta o veste buna pentru economie, in conditiile in care francizele sustin 12% in forta de munca a SUA", a declarat Steve Caldeira, presedinte IFA.
Unul din sfaturile pe care Joel Libava le ofera in cartea sa, "Cum sa isi deschizi o franciza", este ca persoanele interesate sa intre intr-o astfel de afacere trebuie sa petreaca cel putin o zi in compania proprietarului francizei cu care doreste sa colaboreze, pentru a afla daca este intr-adevar ceea ce i se potriveste si daca in cele din urma, corespunde asteptarilor sale.
Iata cateva tipuri de franciza care se vor bucura de succes:
Francize de resurse umane
Deocamdata, nimeni nu face ingajari, insa criza economica se va termina la un moment... mai mult
Miercuri, 29 Februarie 2012, ora 08:05
McDonald's a inregistrat, in ultimul trimestru al anului trecut, un profit peste asteptarile analistilor, de 1,38 de miliarde de dolari. Vanzarile lantului de fast-food in Europa au crescut cu 10%, in decembrie.
Rezultale financiare ale companiei se datoreaza si faptului ca McDonald's si francizele sale au investit bani in restaurante intr-o perioada in care lanturile mai mici au taiat din cheltuieli, conform mai mult
Marti, 24 Ianuarie 2012, ora 18:07
Cele mai cautate francize sunt cele din domeniul fast-food, in pofida faptului ca sunt printre cele mai scumpe. Presedintele Asociatiei Romane a Francizelor, Anton Constantin, sustine ca francizele din domeniul alimentar sunt urmate de cele din domeniul serviciilor."O mare greseala a oamenilor cu bani este ca nu stiu sa investeasca. Cand vrei sa cumperi o franciza trebuie sa intelegi tot conceptul. Pe de alta parte, nu stiu sa negocieze contractul de franciza.
Investitorii trebuie sa stie ca francizorul trebuie sa-i garanteze un minim de venit", mai precizeaza Anton Constantin.KingKebab, Chipstix, NewYork Pizza, Broaster Chicken, Grande Gaufre sau Mr. Kumpir ocupa primele pozitii in clasamentul celor mai bine vandute francize.KingKebab are o taxa de franciza de 5.000 de euro, in timp ce Chipstix solicita o taxa de 2.000 euro. Pentru achizitia unei francize Broaster Chicken trebuie sa achitati o taxa de 12.000 euro.
Puteti afla mai multe despre francize aici. mai mult
Joi, 12 August 2010, ora 10:29
Lantul american de restaurante de tip fast-food Subway a anuntat ca intentioneaza sa intre pe piata din Romania si sa dezvolte afacerile din Croatia in 2010, pentru a extinde prezenta companiei in Europa Centrala si de Est, precizeaza Mediafax.In plus, Subway considera ca exista oportunitati pentru deschiderea a cel putin 16 restaurante in Slovenia, potrivit portalului Planet Retail.
Compania a intrat pe piata din Slovenia in 2005 printr-un acord de franciza, dar a renuntat in acelasi an, din cauza lipsei de succes a afacerilor.
Lantul de restaurante Subway, fondat in 1965, include include 32.691 de unitati in 91 de tari, din care peste 31.000 operate in regim de franciza, potrivit site-ului companiei.
Printre principalii concurenti ai Subway se numara McDonald's, Burger King, Taco Bell sau KFC.
In Europa Centrala si de Est, Subway este prezent in Polonia (34 de restaurante), Ungaria (16), Cehia (11), Turcia (zece), Bulgaria (opt), Slovacia (sase) si Croatia (unu).
mai mult
Miercuri, 14 Aprilie 2010, ora 17:07
Restaurant Shanghai s-a deschis in Cluj-Napoca, in aprilie 1998.
Primul Fast-Food Shanghai s-a deschis in 2006, in zona ultracentrala a orasului Cluj-Napoca. De atunci s-au mai deschis 7 unitati.Concept: Fast Food cu specific ChinezescZona vizata: Centre Comerciale sau Stradal cu vad mareTip locatie: Fast-FoodSpatiu locatie: 50-70 mpTaxa franciza: 5000 EuroInvestitie totala: 18000 EuroTaxa: 4% + 1% MKTara origina: RomaniaNumar locatii: 7Tip contract: 5 aniDe ce Franciza Shanghai? - Ve?i înv??a cum s? servi?i clien?ii francizei Dvs. cu mâncare chinezeasc? gustoas?, s?n?toas? - preparat? pe loc- Ve?i înv??a cum s? lucra?i cu stocuri mici - cu un rulaj al stocurilor mare - Ve?i înv??a cum s? v? motiva?i angaja?ii pentru a lucra la un randament ridicat- Ve?i înv??a s? v? administra?i ?i s? v? monitoriza?i afacerea chiar ?i de acas? - prin implementarea unui sistem informatic de vânzare-gestiune, prin care ve?i avea rapoarte de vânzare la minut ?i o gestiune a stocului de marf? corect?- Ve?i fi asistat pe tot parcursul derul?rii contractului de Franciz? în rezolvarea eventualelor probleme- Ve?i fi asistat în promovarea afacerii Dvs-Ve?i avea o afacere unic?, deosebit?, care v? va aduce mari satisfac?ii Dvs., angaja?ilor ?i clien?ilor Dvs.
Oferta noastr? de franciz? pentru Fast - Food cu specific chinezesc este urm?toarea:- preg?tirea buc?tarilor ?i a personalului de vânz?ri - oferirea re?etelor ?i alc?tuirea... mai mult
Joi, 04 Februarie 2010, ora 16:50
Alegerea locatiei depide de tipul de franciza cumparata. Aceasta poate fi una stradala pentru o cafeanea, restaurant sau fast-food sau poate sa fie o locatie de tip office buiding, a declarat in emisiunea B2B Guide, Bogdan Alexandrescu Manging Partner AV Franchise Consulting.In cele mai multe cazuri, locatia este sfatuita si aprobata de catre masterfrancizorul de la care este cumparata.
De asemenea, alegerea locatiei depinde foarte mult de publicul tinta urmarit.
De exemplu, exista francize care merg intr-un vad foarte mare insa depinde de segmentul de public.
In functie de pret, francizatul poate alege o locatie cu chirie mica care, in cazul unor francize de tip fast-food aduc un vad mai mic.
In functie de locatie, trebuie facute anumite studii demografice, studii de trafic pentru cuantificarea vadului si studiile referitoare la competitia locala.
In cazul unor francize de servicii, precum brokerii de asigurari sau o firma de intermedieri imobiliare, locatia va fi un office building sau un apartament intr-o zona centrala.
mai mult
Vineri, 15 Ianuarie 2010, ora 17:24
In anul de criza 2009 investitorii au preferat afaceri la cheie, cu o investitie de minim 5.000 de euro si maxim 50.000 euro, in domeniul alimentar.Suprafata minima pentru deschiderea unei unitati fast-food in regime franciza este de 30-50 de metri patrati, iar orasele vizate sunt cele cu peste 50.000 de locuitori, scrie Ziarul Financiar.Taxa de franciza variaza intre 2.000 de euro, si poate depasi chiar si 12.000 euro pentru locatiile deschise in spatii comerciale."In anii anteriori erau antreprenori dispusi sa deschida francize de peste 150.000 euro pe suprafete de 200-250 de metri patrati in orase de prim rang: Bucuresti, Cluj, Timisoara, Constanta, Sibiu.
Anul acesta se orienteaza catre afaceri de format mic si mediu, de pana la o suprafata de 100 de metri patrati, cu un capital initial necesar mai redus deoarece parte din echipamentele necesare inceperii activitatii erau cumparate in leasing sau pe credit, iar acum astfel de forme de finantare sunt scumpe sau inaccesibile", spune Adrian Gheorghe, business development manager al companiei de consultanta ThinkBig International, pentru cotidianul amintit.Cofetariile Ana Pan, lantul de pizza american, New York Pizza precum si Broaster Chicken sunt cateva exemple de fast-fooduri ce pot fi deschise in regim franciza.Costul la cheie pentru o cofetarie Ana Pan este de 40.000 de euro, din care 5.000 de euro reprezinta taxa de franciza, restul investitiei fiind reprezentat de dotarea locatiei cu echipamentele necesare... mai mult
Luni, 23 Noiembrie 2009, ora 10:47