Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cafenelele si restaurantele fast-food cele mai cautate francize din Romania

Cafenelele si restaurantele fast-food cele mai cautate francize din Romania


Cele mai cautate, dar si cele mai de succes francize de pe piata din Romania sunt restaurantele de tip fast-food si cafenelele. Investitia medie in asemenea afaceri este cuprinsa intre 50.000 si 70.000 de euro si poate ajunge si pana la 600.000 de euro.

Ca sa devii antreprenor, proprietar de franciza, nu trebuie doar sa ai bani, ci si pregatire in domeniul respectiv si mai ales mult timp. Pentru incepatorii intr-ale afacerilor, recomandabila ar fi achizitia unei francize. Asa, nu-ti mai bati capul cu tot felul de planuri de afaceri, ci ti se ofera modelul de-a gata.

Reprezentantii Franciza.ro au declarat pentru Business24 ca nu este greu sa obtii acordul sa operezi o franciza, insa asta depinde foarte mult si de marca pe care o vizezi.

Un drum lung pana la antreprenoriat

In primul rand, trebuie sa infiintezi o societate comerciala noua sau sa o folosesti pe cea veche, dar sa schimbi obiectul de activitate. Un alt punct important in obtinerea unei francize o reprezinta nivelul de experienta in domeniul in care vrei sa activezi, iar in functie de asta se stabileste un training.

Dupa aceasta etapa, urmeaza achizitia sau inchirierea spatiului necesat desfasurarii activitatii, cu tot ce inseamna aprobari de la municipalitate. Urmatoarea etapa consta in implementarea locatiei si in deschiderea propriu-zisa.

Uitati de celebrul lant de patiserii Fornetti, pentru ca aproape ca a disparut de pe piata. Acum, la moda este franciza Chipsticks. Chipstix este ultima noutate in materie de cartofi prajiti, fiind singura franciza din domeniul alimentar care nu impune exclusivitatea produselor vandute. Investitia initiala pentru cumpararea licentei si demararea afacerii este cuprinsa intre 1.000 si 6.000 de euro, in functie de produsele cumparate.

Cafenelele si restaurantele fast-food, castig sigur

Reprezentantii Franciza.ro sustin ca cele mai cautate francize sunt, cel putin in marile orase, cafenele Gloria Jeans, Segafredo si Lavazza, iar cele mai de succes sunt, conform raportului incasari-investitii, Gloria Jeans, King Kebab si Broasted Cicken.

Investitia minima necesara pentru cea mai ieftina franciza ajunge la 5-6.000 de euro, din care 1.000 de euro costa taxa de franciza (in functie de localitate si in urma negocierilor cu master-francizorul), iar restul banilor reprezinta investitia generala.

La o franciza de mici dimensiuni, investitia initiala se recupereaza in cel mult un an de zile, iar pentru o franciza de mari dimensiuni recuperarea banilor investiti se intinde pe o perioada cuprinsa intre 2 si 4 ani.

Investitia minima intr-o franciza - 6.000 de euro

Daca investitia minima intr-o franciza de mici dimensiuni ajunge la 5-6.000 de euro, in cazul uneia mari nu exista o limita superioara. De exemplu, spun reprezentantii Franciza.ro, exista cafenele unde valoarea investitiei a ajuns deja la 300.000 de euro si poate continua sa creasca.

Investitia medie intr-o franciza de dimensiuni mijlocii este cuprinsa intre 50.000 de euro si 70.000 de euro, pe segmentul de cafenele, iar la restaurante fast-food valoarea oscileaza intre 30.000 de euro si 50.000 de euro.

Cele mai scumpe francize sunt cele ale retelelor de restaurante fast-food KFC si MCDonald's, care pot pleca de la 300.000 de euro si ajung pana la 600.000 de euro.

La o franciza mare, princpalul impediment ar fi suma necesara demararii afacerii si mai ales cea necesara pentru derularea ei.

Sebastian Sighinas, de la Franciza.ro, spune ca este imperios necesar sa ai bani "pusi de-o parte" pentru "zile negre". "Daca locatia nu are profit din prima luna, atunci ar trebuie sa ai macar banii necesari pentru plata chiriei pe sase luni, aceasta fiind perioada de maturitate pentru orice fel de magazin", sustine specialistul de la Franciza.ro.

Chiria, cea mai mare cheltuiala

Specialistii spun ca, la o franciza, cea mai mare parte a cheltuielilor, cam 20-30%, este reprezentata de banii de chirie, cel putin la nivelul Capitalei. Restul de 10-15% inseamna banii de salarii, iar aproximatvi 30% materia prima. Evident, aceste procentele pot inregistra oscilatii in functie de localitate si dimensiunea investitiei.

Media marjei de profit la o franciza este cuprinsa intre 6% si 12%, in functie de oras, zona, franciza sau vad comercial. Principala provocare pentru un antreprenor care cumpara o franciza este sa reuseasa sa scape de spectrul falimentului, pentru ca, pe piata de francize din Romania rata de faliment este de 10-15%.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 14584 ori