Cele mai mari vanzari din piata de electronice din Romania, in trimestrul trei, le-au inregistrat sectoarele Telecom, Imprimante si Multifunctionale si Electronice, potrivit unui studiu GfK.
Piata de IT a fost relativ stabila, in timp ce sectorul Foto a inregistrat o scadere rapida. Atat electrocasnicele mici cat si electrocasnicele mari au avut inca un trimestru dificil, scazand cu 7%, respectiv 9.9%.
Studiul Gfk desfasurat pe domenii:
Telecom
Valoarea totala a pietei de telefoane mobile si smartphone-uri a inregistrat in al treilea trimestru al anului 2012 o crestere semnificativa de 12.3% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2011, insumand 53 milioane de euro.
Datorita portofoliului variat de produse, segmentul de telefoane smartphone a reusit sa determine o crestere a valorii pietei de telecom. Desi piata este dominata de telefoanele ce incorporeaza sistemul de operare Android, s-a constat o crestere si pentru cele cu Windows Phone.
Telefoanele de tipul mobilephones raman dominante in ceea ce priveste volumul pe piata totala de telecom si in trimestrul al treilea al anului 2012.
Imprimante
Piata de imprimante si multifunctionale ramane stabila in jurul valorii de 7 milioane de euro si in cel de-al treilea trimestru al anului 2012, inregistrand o crestere de 5.1% comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior. Cresterea a fost asigurata deopotriva de cresterea pietei de imprimante "single function" (+9%), dar si de cea a pietei de... mai mult
Vineri, 16 Noiembrie 2012, ora 12:43
Piata mondiala de telefoane mobile este de asteptat sa creasca in acest an in cel mai lent ritm dupa 2009, din cauza dificultatilor economice, potrivit unui studiu al firmei de cercetare americane IDC publicat miercuri.
Livrarile globale ale producatorilor de telefoane multifunctionale, smartphone-uri, ar urma sa creasca doar cu 4% in acest an, la aproape 1,8 miliarde de unitati, intrucat multi utilizatori amana pe mai tarziu inlocuirea aparatului lor, estimeaza studiul, citat de AFP.
El nu precizeaza care a fost rata de crestere a vanzarilor in anii anteriori. Pana la sfarsitul anului 2016, IDC estimeaza vanzari de 2,3 miliarde de telefoane mobile.
Firma de consultanta prevede de asemenea o scadere de 10% in vanzarile de telefoane clasice "text si voce" in acest an. Multi dintre detinatorii acestor telefoane se abtin sa le inlocuiasca cu cele mai noi aparate "in contextul actual de incertitudine privind locurile de munca si economia", adauga IDC.
In ciuda declinului asteptat in vanzarile de telefoane mobile clasice, ele reprezinta inca 61,6% din piata mondiala in acest an, remarca IDC.
In paralel, numarul de smartphone-uri vandute in acest an va creste cu 38,8%, la 686 milioane de unitati. mai mult
Joi, 07 Iunie 2012, ora 09:15
Ofertele promotionale la achizitionarea unui telefon mobil ar putea deveni lucruri de domeniul trecutului in Europa, in conditiile in care companiile de telecomunicatii isi regandesc strategiile de piata si pun in balanta costurile si profitul.
Operatorii de telefonie au inceput sa renunte la promotii, pe fondul competitiei stranse si sub presiunea reglementarilor din domeniu.
Doi dintre cei mai mari operatori de telecomunicatii din Europa, Vodafone si Telefonica, aplica deja acest nou model de business in Spania, in timp ce in Franta un nou jucator in acest domeniu, Iliad, care ofera telefoane la costuri foarte scazute, castiga clienti fara sa acorde nici o reducere la achizitionarea aparatelor, potrivit Reuters.
Cresterea preturilor la cumpararea unui telefon nou ar putea duce la pierderea clientilor companiilor de telecomunicatii, intr-o Europa atinsa de recesiune. Este foarte probabil ca producatorii de telefoane mobile sa se confrunte cu scaderea vanzarilor in cazul in care clientii nu vor mai cumpara cele mai recente smartphone-uri. Aceste smartphone-uri, cu preturi de peste 600 de euro, valoreaza mai mult decat un televizor.
Promotiile, vazute ca factori ce diminueaza profitul
In Europa, costurile implicate de realizarea telefoanelor s-au dublat anul trecut, ajungand la 13 miliarde de euro, ceea ce inseamna ca s-a cheltuit mai mult pentru aceste dispozitive decat pentru upgradarea retelelor mobile, conform Benstein Research. La nivel global,... mai mult
Sambata, 26 Mai 2012, ora 16:00