Vanzarile de electronice, in scadere. Camerele foto si telefoanele raman produse vedeta

Joi, 16 August 2012, ora 11:50
1625 citiri
Vanzarile de electronice, in scadere. Camerele foto si telefoanele raman produse vedeta

Camerele foto si telefoanele mobile reprezinta bunurile de folosinta indelungata care s-au bucurat de cel mai mare succes intr-o piata in scadere in cel de-al doilea trimestru, comparativ cu aceeasi perioada din 2011.

Piata bunurilor de folosinta indelungata a scazut cu 2,5% in cel de-al doilea trimestru al acestui an, la 293 milioane de euro, comparativ cu primul trimestru din 2012.

Sectorul camerelor foto este singurul care a inregistrat o crestere de doua cifre in perioada martie-iunie, si anume de 19,2%.

Camerele cu lentile interschimbabile sunt cel mai de succes segment in acest moment. Valoarea generata de aceste dispozitive in ultimele trei luni a fost de aproximativ cinci milioane de euro.

Si vanzarile telecom si de telefoane au inregistrat o crestere usoara, de 0,7%, pe o piata care a insumat 43 milioane de euro in cel de-al doilea trimestru, fata de aceeasi perioada din 2011.

In ceea ce priveste smartphone-urile, consumatorii le prefera pe cele cu sistem de operare Android, camera foto mai mare de 5,5 MP si ecran tactil. Telefoanele mobile clasice, desi pierd cota in fata smartphone-urilor, reprezinta inca un segment ce domina in volum piata totala de telecom.

Per total, vanzarile de electronice au crescut cu 3%, la 58 milioane de euro. Cresteri semnificative ale vanzarilor s-au inregistrat pentru televizoarele cu ecran plat.

Piata de televizoare a reusit sa genereze valoare adaugata si prin trecerea de la LCD la LED. Astfel, mai mult de jumatate din totalul vanzarilor din acest an au fost facute cu modele LED.

Si piata de imprimante si multifunctionale ramane stabila in jurul valorii de sapte milioane de euro in al doilea trimestru al anului 2012, inregistrand o usoara scadere de 2,9% comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior. Aceasta performanta a fost asigurata de cresterea pietei de multifunctionale laser cu precadere in segmentul de consumatori casnici.

Piata electrocasnicelor, in picaj

Piata electrocasnicelor mici si mari a inregistrat scaderi de doua cifre in cel de-al doilea trimestru, cei mai multi romani orientandu-se catre produsele cu preturi mai mici de 100 de euro.

Cu o scadere in valoare de 9% in euro, piata electrocasnicelor mici a ajuns in al doilea trimestru al anului curent la 22 milioane de euro, fata de 24 milioane de euro in trimestrul doi din 2011.

In ciuda tendintelor descendente din categoria electrocasnicelor mici, au fost si segmente de piata cu o evolutie buna, precum aspiratoarele fara sac care au inregistrat o crestere usoara de 3%, sistemele de calcat au avut o ascensiune de doua cifre si storcatoarele de fructe si legume au reusit sa inregistreze o mica crestere de 2%.

Cu zece milioane de euro peste valoarea din trimestrul unu din 2012, dar cu 10% mai putin decat perioada corespunzatoare din 2011, sectorul electrocasnicelor mari ocupa in continuare a doua pozitie in categoria bunurilor de folosinta indelungata.

Vanzarile de electronice au crescut cu 3%, la 58 milioane de euro. Cresteri semnificative ale vanzarilor s-au inregistrat pentru televizoarele cu ecran plat.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#piata bunuri folosinta indelungata, #bunuri folosinta indelungata 2012, #vanzari bunuri folosinta indleungata, #vanzari televizoare Romania 2012, #vanzari telefoane Romania 2012, #vanzari electrocasnice 2012, #vanzari electronice 2012 , #Comert