Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

La primele semne de revenire economica, romanii s-au grabit sa cumpere telefoane. Piata a explodat

La primele semne de revenire economica, romanii s-au grabit sa cumpere telefoane. Piata a explodat


Vanzarile de bunuri de folosinta indelungata au crescut in primele trei luni cu aproape 8% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 386 milioane euro, cel mai bun trimestru intai din ultimii patru ani, cu cea mai crestere pe segmentul telecom si cea mai mare scadere pe foto, potrivit GfK.

"Cea mai mare crestere in valoare (aproximativ 33%) a fost generata de sectorul Telecom care a atins 117 milioane euro, detinand astfel titlul de cel mai mare sector. De un bun inceput de an au avut parte si pietele de electronice, electrocasnice mici si mari, acestea inregistrand rate de crestere pozitive comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Pietele de echipamente foto, IT si imprimante, multifunctionale si consumabile sunt singurele care au inregistrat scaderi comparativ cu T1 2013, cea mai mare fiind pentru piata foto (aproape -40%)", arata rezultatele studiului GfK TEMAX pentru Romania.

Segmentul smartphones a continuat sa inregistreze cresteri considerabile de doua cifre, in timp ce telefoanele mobile clasice pierd in continuare mult teren. Produsele care au contribuit semnificativ la cresterea pietei de telecom au fost cele ce permit conexiuni 3G si chiar 4G, cele care incorporeaza o camera de minim 5MP si cu dimensiuni mari ale ecranelor (mai mari de 4 inch). Urmand aceasta tendinta, phablet-urile continua si ele sa lupte pentru a atrage atentia consumatorilor, arata sursa citata.

Electronicele si electrocasnicele sunt cautate

Piata electrocasnicelor mari a urcat cu aproape 11% in primul trimestru, fata de perioada similara a anului trecut, la 65 milioane euro, sustinuta de vanzarile de electrocasnice incorporabile, frigidere, congelatoare si masini de spalat. Frigiderele cu sistem No Frost si masinile de spalat cu incarcare frontala de 7kg+ au fost principalele produse ce au generat valoare in cadrul celor doua piete.

Vanzarile de electrocasnice mici a inregistrat inca un trimestru de crestere, cu o rata de 7,9%, la 26 milioane euro. Potrivit studiului, cu o rata de crestere de doua cifre, aparatele de tuns, cele de barbierit si epilatoarele au generat o evolutie pozitiva in segmentul de ingrijire personala. O performanta buna a fost consemnata si de storcatoarele de fructe si citrice si fiare de calcat.

Primul trimestru al anului a adus o crestere de aproape 4% in sectorul electronicelor, la 61 milioane euro. In cadrul acestui segment, atat televizoarele cu ecran plat, cat si consolele de jocuri au avut o evolutie buna, crescand cu o rata de doua cifre comparativ cu primul trimestru al anului trecut.

Desi multe sectoare din categoria electronicelor sunt in scadere, cele aflate pe crestere - precum televizoare cu diagonala mare, sisteme de andocare si soundbars - ofera o perspectiva buna pentru 2014, arata GfK.

Segmentul IT este in scadere

Pentru sectorul IT, trimestrul intai al lui 2014 a adus o scadere de mai bine de 6% in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent, acesta insumand 97 de milioane de euro. Cea mai importanta scadere s-a inregistrat pentru piata calculatoarelor portabile, urmata de cele pentru desktop PC, mausi si camere web. In cadrul calculatoarelor portabile, doar computing tablets si desktop replacement au inregistrat cresteri, insa ponderea lor in cadrul categoriei fiind mica, nu au reusit sa contrabalanseze scaderea segmentului.

Vanzarile de imprimante, multifunctionale si consumabile au inregistrat o scadere de 8% in perioada analizata, pana la 14 milioane de euro, toate categoriile inregistrand reduceri, cele mai semnificative, de doua cifre, fiind pentru segmentul de hardware inkjet, deopotriva multifunctionale si single function. Scaderile mai mici ale categoriilor hardware laser si consumabile (tonere si cartuse) au diminuat usor efectul segmentului inkjet, intregul sector experimentand in continuare situatii dificile.

Si piata foto a continuat sa scada, mentinand tendinta din 2013. Aceasta a atins o valoare totala de 5 milioane de euro in primul trimestru, o performanta cu aproape 40% mai slaba decat in aceeasi perioada a anului trecut. Atat camerele foto compacte cat si D-SRL-urile au inregistrat rate de scadere de doua cifre, marcand astfel primul declin serios al D-SRL-urilor din ultimele trimestre.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 1384 ori