Nokia inchide magazinul din Londra, dar deschide in India

Marti, 08 Decembrie 2009, ora 11:48
2543 citiri
Nokia inchide magazinul din Londra, dar deschide in India

Pina si magazinele de super-lux o iau pe urmele muncitorilor si a fabricilor din Occident: Nokia inchide super-magazinul de lux din Londra, Regent Street, si in schimb deschide un concept store in Gurgaon, in India.

Cel mai mare producator de telefoane mobile din lume isi revizuieste stategia de retail pentru a reduce costurile si pentru maximizarea profiturilor.

Nimeni din Europa de Vest nu ar fi anticipat o astfel de evolutie acum cativa ani cand se mutau primele locuri de munca din Anglia in India, pe segmentul suport tehnic, pentru reducerea costurilor.

Criza a accelerat insa si a amplificat tendinta de a muta cat mai multe locuri de munca in China si India, dar acum merg si retailerii dupa cei care au salariu sigur si in crestere de la an la an.

Magazinul din Regent Street al Nokia “nu a atins nivelurile de profitabilitate stabilite de companie”, a declarat un oficial al producatorului finlandez de terminale.

Deschis in februarie 2008, magazinul nu a rezistat foarte mult. Era realizat cu un aranjament similar cu un muzeu si cumparatorii puteau sa aleaga aici modele propuse la subsidie de operatori, telefoane promovate de retailerii GSM precum Carphone Warehouse si altii, dar si telefoane direct de la Nokia.

Spatiul era foarte mare, iar design-ul a fost creat astfel incat sa para “locul de intalnire al unei comunitati”. Magazinele de acest gen au fost create pentru a intari imaginea Nokia, dar ulterior, din cauza crizei, s-a pus accentul pe profitabilitate, pe vanzari.

Nokia are 12 magazine de nivelul celui din Regent Street la nivel mondial si nu va deschide un nou concept store in capitala Marii Britanii. In total, la nivel mondial compania finlandeza are 650,000 de magazine, fiind unul dintre cele mai mari lanturi de retail din domeniul telefoniei. Aproape 1.000 de magazine sunt in regim de franciza.

Magazinul deschis recent in India este de nivelul concept store, localizat intr-un Mall din  Gurgaon, un mic oras rezidential de langa Delhi, unde sunt localizate 43 de mall-uri la 200,000 de locuitori.

Magazinul Nokia are 2.000 de metri patrati, fiind realizat special pentru a prezenta fiecare serviciu si produs al companiei.

Astfel, un cumparator de terminale poate afla de serviciile suplimentare Nokia, cum ar fi Comes with Music, Ovi Store, Maps si toate celelalte. Serviciile sunt testate pe sisteme interactive cu ecran tactil, iar pe televizoare ruleaza in continuu promotii si demo-uri.

Astfel, Nokia targeteaza tot mai mult pietele in curs de dezvoltare, dar intra de asemenea cu produsele high-end, serviciile suplimentare si de aceea aduce aici magazinele flagship, pentru a cuceri antreprenorii, oamenii din business si profesionistii, precum si imbogatitii din India ultra-capitalista.

Probail ca urmeaza si China, o piata pe care anul acesta s-au lansat trei nume grele, Apple cu al sau iPhone, Research in Motion cu Blackberry si de asemenea Dell care a lansat aici primul sau smartphone.

#nokia, #store, #magazin, #londra, #india , #stiri Nokia