Constantin Axinia a fost revocat din functia de director general interimar al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA. Decizia a fost luata luni, dupa ce in weekend ministrul demis al Transporturilor, Razvan Cuc, s-a aratat nemultumit de managementul companiei.
Duminica, ministrul Razvan Cuc a afirmat ca este dezamagit de managementul companiei CFR SA pentru ca nu i s-a prezentat planul de restructurare, pentru care exista un termen.
In replica, Constantin Axinia sustine ca nu i-a fost data nicio dispozitie privind o restructurare a companiei.
"Nu am primit din partea Consiliului de Administratie nicio dispozitie referitor la restructurarea companiei. Mai mult decat atat, organigrama actuala a fost facuta cand era domnul director general Chiper (la CFR SA - n. r.), sub mandatul domnului ministru Cuc. Deci, cand a fost domnul ministru Cuc.
A fost acceptata de atunci si functioneaza de atunci si un lucru care functioneaza nu trebuie schimbat, mai ales ca CFR SA este cea mai stabila dintre toate companiilor din calea ferata, asa cu bani putini dati de Marfa, dati de Calatori. Aceasta organigrama a fost facuta si aprobata de domnul Cuc, cand a fost in primul mandat.
Deci, atunci a functionat si acum nu mai functioneaza? Nu am primit din partea Consiliului de Administratie, care este cel care imi da sarcini de a conduce societatea, o dispozitie in acest sens", a afirmat Constantin Axinia.
De asemenea, a continuat el, o dispozitie in acest sens nu a fost... mai mult
Marti, 15 Octombrie 2019, ora 10:41
Costin Mihalache a fost numit, in urma cu cateva zile, director general al CFR SA. Noul manager al societatii care administreaza calea ferata din tara noastra a fost consul al Romaniei la Beijing si nu e strain de interesul in crestere al chinezilor de a dezvolta proiecte de infrastructura feroviara in Romania.
In urma unei decizii a Consiliului de Administratie al CFR SA, Costin Mihalache i-a luat locul la conducerea societatii lui Ion Gavrila, care era director general din luna februarie 2018.
CFR SA nu a facut publice, pana la acest moment, informatii cu privire la motivele care au justificat aceasta schimbare la varful companiei. Stim, insa, ca fostul ministru al Transporturilor, Lucian Sova, anunta toamna trecuta ca e nemultumit de activitatea CFR in timpul mandatului fostului director. Astfel, in luna octombrie, spre exemplu, Sova spunea ca CFR are 23.000 de angajati care, in loc sa reabiliteze calea ferata, "pazesc macazuri" si "se uita dupa trenuri".
De fapt, Gavrila fusese numit la conducerea CFR SA cu titlu provizoriu, pana la finalizarea procedurii de selectie a noului manager.
Inainte de a fi numit in functie, noul director al CFR SA, Costin Mihalache, a fost consilier al premierului Viorica Dancila si a coordonat, ca secretar de stat, activitatea in Transelectrica si Transgaz.
In trecut, Mihalache a facut studii in China, a fost consul al Romaniei la Beijing si vorbeste fluent nu doar engleza si germana, ci si chineza.
Ramane de vazut daca... mai mult
Marti, 19 Februarie 2019, ora 11:00
CFR anunta ca, odata cu inaugurarea unui fir modernizat de cale ferata care face legatura dintre Sighisoara si comuna sibiana Atel, a dat in folosinta si tunelul feroviar Danes. Acesta se intinde pe 969 de metri si este cel mai lung construit in Romania de la caderea regimului comunist.
Potrivit companiei feroviare, incepand cu 25 iulie, se va putea circula mai rapid si mai confortabil, de la Sighisoara la Atel. Asta in condintiile in care un fir de cale ferata a fost modernizat. In plus, pe traseu s-au construit mai multe poduri care vor facilita deplasarea trenurilor.
"Lucrarile de modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pe noua varianta de traseu dintre Sighisoara si Danes, pe care au fost construite trei lucrari de arta importante - Podul in forma de Arc peste raul Tarnava Mare, in lungime de 134,6 m, Tunelul Sighisoara, in lungime de 401 m si Tunelul Danes, in lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferata construit in Romania dupa 1989 - vor permite atingerea vitezei maxime de circulatie de 160 km/h pe o lungime cat mai mare a traseului Sighisoara - Atel", informeaza CFR SA, prin intermediul unui comunicat de presa remis miercuri redactiei Ziare.com.
Desi este cel mai lung construit in ultimii 28 de ani, tunelul Danes nu este, totusi, nici pe departe, cel mai lung din Romania. Acest titlu ii revine, in continuare, tunelului Teliu din Brasov, de pe calea ferata Harman - Intorsura Buzaului. Acesta are 4.369 metri si a fost construit... mai mult
Miercuri, 25 Iulie 2018, ora 15:45
Marius Chiper a preluat conducerea Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, fiind desemnat, de Consiliul de Administratie, director general interimar, informeaza, marti, compania.
Chiper (46 de ani) va coordona activitatea CFR SA, compania nationala care administreaza si gestioneaza infrastructura feroviara publica, pana la finalizarea procedurii de selectie, conform prevederilor OUG 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice.
Doi administratori CFR SA renunta la functie, dupa o saptamana ...citeste mai departe despre "CFR SA are un nou director general - Ii calca pe urme actualului ministru al Transportului" pe Ziare.com mai mult
Marti, 08 Decembrie 2015, ora 18:12
Noua conducere a CFR SA a dispus reevaluarea tuturor terenurilor si a cladirilor administrate de sucursalele din tara. In acest sens, compania a incheiat mai multe contracte cu o singura firma, Romlider Evaluari Imobiliare SRL.
La 13 mai, CFR SA a atribuit mai multe contracte de consultanta, avand ca obiect "reevaluarea terenurilor si constructiilor apartinand domeniului privat al companiei". Firma castigataoare, Romlider Evaluari Imobiliare SRL, va trebui ca la 31 mai sa prezinte un Raport de reevaluare preliminary, urmand ca cel final sa fie predate la 14.06.2013.
Valoarea totala finala a contractului sau a contractelor este de 62.000 de lei (14.000 de euro.
Reevaluarile se vor face asupra imobilelor si terenurilor administrate de cinci sucursale: Bucuresti , Craiova, Timisoara, Cluj, Brasov, Iasi, Galati si Constanta. mai mult
Marti, 14 Mai 2013, ora 13:47
Ministerul Finantelor imprumuta CFR SA pentru plata datoriilor catre furnizorii de electricitate, prevederea fiind prezenta si in acordul cu FMI.
Ministerul Transporturilor propune alocarea in bugetul companiei CFR SA a sumei de 770 milioane lei pentru achitarea datoriilor catre furnizorii de energie electrica, potrivit unui proiect de act normativ publicat pe site-ul ministerului.
Proiectul de Hotarare prevede modificarea anexei la Hotararea de Guvern 345/2012 privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2012 al companiei pe 2012 prin introducerea suplimentar a sumei de 769,78 milioane lei reprezentand valoarea unui imprumut necesar achitarii datoriilor companiei catre furnizorii de energie electrica.
Compania Nationala de Cai Ferate - CFR SA a inregistrat un profit de 120,74 milioane lei in primul semestru al anului 2012, dupa ce in perioada similara a anului 2011 inregistra o pierdere de 229,02 milioane lei.
Cifra de afaceri a crescut, in primele sase luni din 2012, la 883 milioane lei, fata de 500,11 milioane lei, valoare inregistrata in semestrul I 2011, iar valoarea cheltuielilor s-a redus cu 32%, in semestrul I 2012, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2011, de la 1,15 miliarde lei, la 782 milioane lei.
Datoriilor totale inregistrate de CFR SA au scazut cu 62% in primele sase luni ale anului 2012, fata de semestrul I 2011, ajungand la 2,30 miliarde lei. mai mult
Marti, 28 August 2012, ora 13:55
Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a obtinut in primul semestru un profit net de 120,74 milioane lei, fata de o pierdere de 229,02 milioane lei inregistrata in perioada similara din 2011, arata datele transmise de reprezentantii companiei.
In 2011, pierderile companiei au fost de 708,45 milioane lei.
Cifra de afaceri s-a ridicat in primele sase luni la 506,50 milioane lei, in usoara crestere fata de 500,11 milioane lei in acelasi interval al anului trecut.
Totodata, cheltuielile totale ale companiei au fost in primul semestru de 782,65 milioane lei, in scadere cu 31,9% fata de intervalul similar din 2011, cand s-au cifrat la 1,15 miliarde lei.
"In acest an, Ministerul Finantelor Publice a acordat companiei un imprumut in valoare de 769,78 milioane lei, cu scadenta la 30 noiembrie 2012, in scopul achitarii obligatiilor de plata datorate la furnizorii de energie electrica. In prezent se poarta discutii in vederea obtinerii unui credit BERD pentru rambursarea imprumutului(sus-mentionat) acordat de MFP", au precizat reprezentantii CFR SA.
Compania a semnat in anul 2011 contracte pentru modernizarea a opt gari, iar in acest an, pana in prezent, a semnat contracte pentru modernizarea a inca sase statii de cale ferata. Investitiile alocate in primul semestru al acestui an pentru proiectele de modernizare a statiilor de cale ferata se ridica la 55,371 milioane lei.
CFR SA are inchiriate proprietati private (spatii/terenuri) in 790 de statii de cale ferata, iar... mai mult
Miercuri, 22 August 2012, ora 16:40
CFR SA, prin Electrificare CFR SA, are datorii la stat de peste 224 milioane lei, din care 152 de milioane lei reprezinta penalitati, a declarat miercuri presedintele sindicatului DEF Romania, Alexandru Rascol."La SC Electrificare CFR, in ultimii ani, prin masurile de restructurare si reorganizare s-a redus considerabil numarul de salariati, de la 3.537 in 2005 la 2.815 in prezent.
Cu toate ca in ultimul program de restructurare se arata ca numarul salariatilor necesari pentru desfasurarea activitatii la interventii este de 2.950, ceea ce au spus reprezentantii Ministerului Transporturilor nu s-a intamplat.
Sub 2.950 de salariati la interventii devine vulnerabila activitatea in acest domeniu", a spus seful Sindicatului Liber al Dispecerilor Energetic Feroviar din Romania (DEF).Acesta a precizat ca daca, inainte, erau 40 de salariati la un district, acum sunt 25, deci insuficienti.
"La SC Interventii Feroviare, din 341 de salariati in 2008, in prezent au ramas 310, din care urmeaza sa fie disponibilizati peste 30. Datoriile catre stat sunt de 224 milioane lei, din care 152 milioane lei reprezinta penalitati. Ramura Interventii are de incasat de la clientul principal, CFR SA, 89 de milioane de lei.
Totodata, au fost acumulate datorii de peste 52 milioane lei, bani pe care Electrificare SA ii are de platit catre terti. De aici se poate trage concluzia ca nu prin disponibilizare se redreseaza soicietatea, in prezent vorbindu-se de 250 de disponibilizati", a adaugat Alexandru... mai mult
Miercuri, 18 Mai 2011, ora 12:08
CFR SA va primi in 2011 de la bugetul de stat 118,56 milioane lei, fara TVA, pentru lucrari de reparatii la infrastructura feroviara, din care 59 milioane lei pentru reparatii capitale si 62,56 milioane lei pentru reparatii curente, se arata intr-un proiect de act normativ elaborat de MTI, anunta NewsIn.Astfel, vor fi finantate de la stat in acest an, printre altele, lucrarile de reparatie a 63,5 km de linie, cu 6,48 milioane lei, a doua poduri, cu 11,7 milioane lei, a patru tuneluri, cu 2,75 milioane lei, precum si lucrarile de "securizare PTF spatiul Schengen", cu 21,77 milioane lei.Potrivit Hotararii privind "aprobarea Actului aditional pe anul 2011 la Contractul de activitate a Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. pentru perioada 2008-2011", principalele lucrari de reparatii la infrastructura feroviara necesare in anul 2011 ar costa 871,31 milioane lei, din care 457,85 milioane lei pentru reparatia a 268 de km de linie, 124,51 milioane lei pentru reparatia a 28 de poduri sau 35,93 milioane lei pentru reparatia a 10 tuneluri.Totodata, actul normativ cuprinde si 22 de programe prioritare de dezvoltare, modernizare si investitii ale infrastructurii feroviare publice pentru anul 2011.
Printre aceste programe prioritate se numara reabilitarea si modernizarea coridorului transeuropean IV, modernizarea statiilor de cale ferata, realizarea instalatiilor de centralizare electronica ale statiilor de cale ferata, realizarea infrastructurii de acces a noului pod... mai mult
Vineri, 18 Februarie 2011, ora 17:42