Pentru prima data in istorie, bugetul alocat pentru publicitatea online in SUA in acest an il va depasi pe cel consacrat pentru media traditionale, iar tendinta se va accelera in urmatorii ani, arata un studiu publicat de firma de cercetare de piata eMarketer.
Potrivit acestui studiu, cheltuielile cu publicitatea online in SUA vor creste cu 19% in acest an, pana la 129 miliarde de dolari, in timp ce cheltuielile cu publicitatea pentru suporturile traditionale vor scadea cu 4%, pana la 109 miliarde dolari. In plus, eMarketer prognozeaza o crestere de 58% a cheltuielilor cu publicitatea digitala intre 2018 si 2021, fata de o scadere de 4% pentru suporturile traditionale (afisaj, presa, televiziune, radio), informeaza AFP.
"Tranzitia treptata a atentiei consumatorilor spre platformele digitale a ajuns la un punct de inflexiune pentru advertiseri, fortandu-i sa se indrepte spre digital", a declarat directorul de prognoze de la eMarketer, Monica Peart.
Potrivit eMarketer, in 2021 cheltuielile cu publicitatea online vor reprezenta doua treimi (62%) din bugetele publicitare.
O alta tendinta este cresterea ponderii Amazon in sectorul publicitatii. Astfel, in 2019, Amazon ar urma sa revendice 8,8% din cheltuielile cu publicitatea pe suport digital in SUA, fata de doar 1,5% in 2016. Progresia Amazon se va face, la fel ca si in anii precedenti, in detrimentul Google, care ar pierde un punct din cota de piata pana la 37,2%, a Microsoft si a Verizon (care controleaza in... mai mult
Joi, 21 Februarie 2019, ora 09:33
Pentru prima data in istorie, bugetul alocat pentru publicitatea online in SUA in acest an il va depasi pe cel consacrat pentru media traditionale, iar tendinta se va accelera in urmatorii ani, arata un studiu publicat miercuri de firma de cercetare de piata eMarketer, informeaza AFP.
Potrivit acestui studiu, cheltuielile cu publicitatea online in SUA vor creste cu 19% in acest an, pana la 129 miliarde de dolari, in timp ce cheltuielile cu publicitatea pentru suporturile traditionale vor scadea cu 4%, pana la 109 miliarde dolari. In plus, eMarketer prognozeaza o crestere de 58% a cheltuielilor cu publicitatea digitala intre 2018 si 2021, fata de o scadere de 4% pentru suporturile traditionale (afisaj, presa, televiziune, radio).
"Tranzitia treptata a atentiei consumatorilor spre platformele digitale a ajuns la un punct de inflexiune pentru advertiseri, fortandu-i sa se indrepte spre digital", a declarat directorul de prognoze de la eMarketer, Monica Peart.
Potrivit eMarketer, in 2021 cheltuielile cu publicitatea online vor reprezenta doua treimi (62%) din bugetele publicitare.
O alta tendinta este cresterea ponderii Amazon in sectorul publicitatii. Astfel, in 2019, Amazon ar urma sa revendice 8,8% din cheltuielile cu publicitatea pe suport digital in SUA, fata de doar 1,5% in 2016. Progresia Amazon se va face, la fel ca si in anii precedenti, in detrimentul Google, care ar pierde un punct din cota de piata pana la 37,2%, a Microsoft si a Verizon (care... mai mult
Miercuri, 20 Februarie 2019, ora 20:42
O noua batalie cu miza imensa se desfasoara in mediul online intre utilizatori si editorii site-urilor.
Peste 140 de milioane de persoane, aproape 5 procente din "populatia online" a lumii, folosesc constant programe de genul AdBlock Edge sau AdBlock Plus pentru a bloca aparitia reclamelor pe paginile de Internet.
Un studiu efectuat de Adobe si Page Fair arata ca, in ultimul an, numarul persoanelor care blocheaza reclamele de pe site-uri cu ajutorul acestor programe a crescut cu 70%.
O situatie deloc imbucuratoare pentru gigantii din media online, precum Google sau nemtii de la RTL, care ameninta cu represalii duse pana in instanta, relateaza reporterii Financial Times.
Miza de sute de miliarde
Industria publicitatii din mediul online este estimata la 120 de miliarde de dolari, iar editorii continutului de pe site-uri sunt decisi sa foloseasca orice mijloace, incluzand atat bani, cat si procese duse in instanta, pentru a-si proteja veniturile generate de vizualizarea spoturilor.
In acelasi timp, numarul site-urilor care pun la dispozitia utilizatorilor de Internet programe menite sa blocheze anunturile publicitare este in continua crestere.
"Blocarea publicitatii pe internet incepe sa aiba efecte asupra incasarilor canalelor media online", sustine Mike Zaneis, consilier general la Interactive Advertising Bureau, o agentie de publicitate online de pe piata americana.
"Internetul liber pe care il cer utilizatorii nu poate coexista cu fenomenul de... mai mult
Luni, 30 Martie 2015, ora 17:11
Microsoft, Apple, Google si Facebook pregatesc noi sisteme pentru monitorizarea si controlul informatiei pe internet, care vor inlocui asa-numitele "cookies" - micile secvente de soft utilizate in publicitate pentru a afisa spoturi "la tinta" si pentru a aduna date despre utilizatori, potrivit WSJ.
Gigantii industriei de IT au anuntat recent proiecte prin care vor ocoli miile de companii specializate in plasarea de cookie-uri pe site-uri, in prezent intermediari intre agentiile de publicitate si publicul tinta.
Mutarea anunta un transfer masiv de putere in industria globala a publicitatii digitale, estimata la 120 miliarde de dolari pe an.
"Se pregateste o mare batalie. Cel care controleaza accesul la informatie o poate inchiria si are un avantaj urias", comenteaza pentru Wall Street Journal Scott Meyer, director general la Evidon, companie specializata in cookies.
Totodata, sistemele pregatite de Microsoft, Apple, Google si Facebook vor fi mai eficiente decat cookie-urile: companiile vor putea aduna informatii mai exacte si relevante despre activitatile si comportamentul utilizatorilor.
Schimbarea vine odata cu adoptarea la scara larga a smartphone-urilor si tabletelor. Cookie-urile nu sunt in totalitate compatibile cu sistemele de operare si browserele acestor dispozitive, iar advertiserii cer tot mai multe informatii despre comportamentul consumatorilor atunci cand nu sunt in fata unui PC.
Ce sisteme introduc Microsoft, Apple, Google si Facebook... mai mult
Marti, 29 Octombrie 2013, ora 14:53
Facebook se afla in negocieri cu Microsoft pentru achizitionarea Atlas Solutions, care ofera servicii de gestionare a reclamelor online.
In cazul in care tranzactia se va finaliza, Facebook va fi in competitie directa cu Google in domeniul publicitatii online si ar putea schimba definitiv aceasta piata.
Atlas Solutions face parte din aQuantive, companie pe care Microsoft a preluat-o in 2007 pentru sase miliarde de dolari, anunta Business Insider.
Pretul pe care Facebook il va plati va fi, cel mai probabil, cu mult sub acest nivel, ultimele oferte pe care Microsoft le-a primit recent pentru Atlas cifrandu-se in jurul a 30 de milioane de dolari. Microsoft a amortizat deja cea mai mare parte a valorii de achizitie aQuantive.
Dezvoltarea sau achizitionarea de tehnologii de ad-serving (solutii tehnologice care selecteaza, distribuie si monitorizeaza anunturile publicitare electronice) este una din ultimele etape pe care Facebook trebuie sa le indeplineasca pentru a realiza propria sa retea de publicitate pe site-uri externe.
Google a achizitionat, din aceleasi motive, solutiile DoubleClick in 2007, pentru trei miliarde de dolari. mai mult
Vineri, 07 Decembrie 2012, ora 13:09
Asociatia industriei de publicitate online din Romania va organiza in data de 16 octombrie IAB Forum Romania, eveniment in cadrul caruia va fi comunicata valoarea pietei de publicitate online din Romania si vor fi dezbatute subiecte de actualitate care privesc aceasta piata.
PWC Romania va anunta in cadrul IAB Forum valoarea pietei de publicitate online la nivelul primului semestru din 2012, potrivit studiului Romanian Online Advertising Study (ROADS).
Valoarea raportata a pietei de publicitate online din Romania in anul 2011 a fost de 91,8 milioane de lei (21,7 milioane de euro), potrivit studiului ROADS.
Protectia datelor cu caracter personal este unul dintre subiectele care vor fi dezbatute in cadrul IAB Forum Romania. Specialistii online vor discuta in cadrul acestui eveniment despre tendinte in prezenta brandurilor in mediul online - atat in mediul local cat si international, instrumente si strategii de online branding si importanta in demersurile de crestere a pietei, tendinte in comunicare digitala, importanta prezentei pe zona de mobile pentru un brand, tendinte in masurare,ce inseamna campaniile virale pentru un brand si ce rezerva viitorul pentru media.
Printre vorbitorii acestei editii se anunta nume importante precum: Alain Heureux ( President & CEO IAB Europe), Catalin Marinescu (Presedinte ANCOM), Ionel Naftanaila ( OBA Project Manager IAB Europe), Chris Sherwood (Director, Public Policy, Yahoo!), Ruxandra Bandila (Marketing & Business... mai mult
Joi, 04 Octombrie 2012, ora 11:00
Google a preluat locul intai de la Facebook pe piata americana a anunturilor publicitare afisate online, intarindu-si astfel rolul deja dominant de pe piata.
In acest an Google va avea o cota de piata de 15,4%, reprezentand 2,31 miliarde de dolari, fata de cei 14,4% detinuti de Facebook, conform eMarketer, o companie de cercetare in publicitatea digitala, citata de Reuters.
Urmatoarele firme din acest clasament sunt Yahoo, Microsoft si AOL. Castigurile au fost insa reduse de cererea in scadere pentru campanii publicitare on-line a marilor branduri, pe fondul crizei economice.
Youtube, respectiv Admob in cazul telefoniei mobile, au fost serviciile care au ajutat Google sa castige locul intai.
Google va avea insa de recuperat in alte sectoare, dupa ce Apple a renuntat sa utilizeze Google Maps la iPhone5, iar aplicatia Youtube nu mai este preinstalata pe acest telefon. mai mult
Joi, 20 Septembrie 2012, ora 16:40
Google a genenerat venituri din publicitate in valoare de 26,3 miliarde de euro in primele noua luni din 2011, dintre care 18,8 miliarde de dolari au provenit dinspre site-urile Google. Vezi care sunt firmele care au cheltuit cele mai mari sume pentru publicitatea afisata in paginile rezultate in urma cautarilor pe Google.
Clasamentul se refera doar la cheltuielile pe publicitate de la Google din Statele Unite si a fost realizat de catre Kantar Media, potrivit AdAge Digital.
Compania care a cheltuit cel mai mult pentru publicitatea afisata in motorul de cautare Google este IAC/InterActiveCorp, care detine, printre altele, Ask.com, Match.com sau Citysearch. Compania a cheltuit 174,231 milioane de dolari pentru publicitatea Google.
Pe locul doi se afla Amazon, cu 118,501 milioane de dolari cheltuiti pentru publicitatea in Google Search.
Locurile urmtoarea sunt ocupate de catre AT&T (115 milioane de dolari), Expedia (92 milioane de dolari), Experian Group (79 milioane de dolari), Microsoft (70 milioane de dolari), eBay (70 milioane de dolari), Priceline.com (67 milioane dolari), Capital One (57 milioane dolari) si State Farm (54 milioane de dolari). In top mai apar companii precum General Motors (49 milioane de dolari) sau Bank of America (41 milioane de dolari).
Cifrele furnizate de catre Kantar Media nu includ trimestrul patru, care de obicei este trimestrul in care se cheltuie cei mai multi bani pe publicitatea online. mai mult
Miercuri, 14 Decembrie 2011, ora 12:52
Google a fost avertizata, marti, de autoritatea de reglementare din Franta sa nu abuzeze de pozitia dominanta pe piata publicitatii prin intermediul serviciilor de cautare online, potrivit Mediafax. Avertismentul se adauga presiunilor exercitate asupra Google de Comisia Europeana, in acelasi domeniu.
Autoritatea franceza antitrust a precizat ca puterea detinuta de Google pe piata nu este, in principiu, rea sau ilegala, dar practicile sale trebui monitorizate atent pentru a se evita un impact anticoncurential.
Comisia Europeana a lansat recent o investigatie oficiala impotriva Google, in timp ce Parlamentul francez discuta introducerea unei taxe de 1% pe veniturile din publicitatea online, numita "taxa Google".
Compania sustine ca nu este o companie dominanta, iar analiza efectuata de autoritatea de reglementare este prea ingusta.
"Publicitatea aosociata cautarii online este doar una dintre optiuni. Daca creste pretul acestei publicitati, furnizorii de publicitate pot cauta alte formate, atat online cat si offline.
Acesta este semnul unei industrii competitive si dinamice", se arata intr-un comunicat al Google. Guy Lougher, avocat la compania de avocatura Pinsent Masons, considera ca pozitia autoritatii franceze antitrust ar putea incuraja companii rivale sa reclame Google ca abuzeaza de pozitia dominanta.
"Google este avertizata oficial ca ar putea fi vulnerabila, in functie de ce actiuni va intreprinde. Incepe sa arate oribil, ca o reluare a cazurilor impotriva... mai mult
Miercuri, 15 Decembrie 2010, ora 01:27