Gigantii din online nu mai vor programe AdBlock: Ne distrug afacerile!

Luni, 30 Martie 2015, ora 17:11
2744 citiri
Gigantii din online nu mai vor programe AdBlock: Ne distrug afacerile!
Foto: Know Your Meme

O noua batalie cu miza imensa se desfasoara in mediul online intre utilizatori si editorii site-urilor.

Peste 140 de milioane de persoane, aproape 5 procente din "populatia online" a lumii, folosesc constant programe de genul AdBlock Edge sau AdBlock Plus pentru a bloca aparitia reclamelor pe paginile de Internet.

Un studiu efectuat de Adobe si Page Fair arata ca, in ultimul an, numarul persoanelor care blocheaza reclamele de pe site-uri cu ajutorul acestor programe a crescut cu 70%.

O situatie deloc imbucuratoare pentru gigantii din media online, precum Google sau nemtii de la RTL, care ameninta cu represalii duse pana in instanta, relateaza reporterii Financial Times.

Miza de sute de miliarde

Industria publicitatii din mediul online este estimata la 120 de miliarde de dolari, iar editorii continutului de pe site-uri sunt decisi sa foloseasca orice mijloace, incluzand atat bani, cat si procese duse in instanta, pentru a-si proteja veniturile generate de vizualizarea spoturilor.

In acelasi timp, numarul site-urilor care pun la dispozitia utilizatorilor de Internet programe menite sa blocheze anunturile publicitare este in continua crestere.

"Blocarea publicitatii pe internet incepe sa aiba efecte asupra incasarilor canalelor media online", sustine Mike Zaneis, consilier general la Interactive Advertising Bureau, o agentie de publicitate online de pe piata americana.

"Internetul liber pe care il cer utilizatorii nu poate coexista cu fenomenul de proliferare a programelor de blocare a reclamelor", crede acesta, avertizantd totodata ca editorii cauta solutii agresive pentru transarea conflictului.

Blocaj total

Andy Hart, reprezentantul Microsoft in publicitatea online din Europa, crede ca reactia utilizatorilor a fost accentuata de numarul mare de ferestre pop-up incluse in publicitatea de pe paginile web.

"Problema este ca aceste programe de blocare a publicitatii online sunt niste instrumente oarbe, care blocheaza in acelasi timp si anunturile care pot imbunatati experienta utilizatorilor de Internet", reclama acesta.

Tinerii au fost primii care au decis ca vor sa scape de sacaitoarele spoturi publicitare introduse in continutul paginilor web.

Asa ca, pierderile cele mai mari le inregistreaza companiile care au tintit direct acest public.

Steven Williamson, manager general al Play Station Universe din Marea Britanie, este constient ca 40% din clienti folosesc aceste programe de blocare a reclamelor.

"Am facut apel la comunitatea de pe site sa renunte la progamele de blocare a publicitatii. Nu a dat niciun rezultat.

In stilul acesta vom vedea foarte multe site-uri care se vor zbate sa reziste pe piata", spune Williamson.

Taxa de protectie

De la tineri la persoane de varsta a doua sau a treia, tot internautul s-a deprins in ultimele luni sa blocheze reclamele de pe site-uri.

Inclusiv pentru varianta mobila a aparut un soft numit Disconnect care are acelasi rol.

Deja Google, Amazon si Microsoft au renuntat sa mai faca apel la internauti, preferand in schimb sa verse pe tacute bani in conturile Eyeo, compania care a dezvoltat programul Adblock Plus.

Eyeo a intocmit, in schimb, o lista cu publicitatea acceptabila, menita sa razbata prin filtrele programului sau de blocare a reclamelor.

In timp ce seful Eyeo, Till Faida, sustine ca produsele companiei sale au rolul de a imbunatatii relatia dintre utilizator si site-uri, mai multe companii il acuza ca procedeaza la fel ca un colector de taxe de protectie.

Deja Pro Siben Sat.1 si RTL, doua canale media din Germania, au deschis procese in instanta impotriva Eyeo pentru comportament anti-concurential.

Cu aceeasi moneda

Alte companii incearca, in schimb, sa dezvolte un sistem impenetrabil la programele de blocare a publicitatii.

Britanicii de la ITV si Channel 4 refuza sa incarce clipurile in fereastra deschisa de un utilizator daca acesta foloseste programe de blocare a publicitatii.

Daca vrei sa urmaresti emisiunile lor esti obligat sa accepti si reclamele difuzate de acestia. Dar metoda nu este fara cusur.

Doar o parte din internauti dezactiveaza programele de blocare a reclamelor, majoritatea preferand sa evite aceste site-uri.

Ceea ce pana la urma se traduce intr-o pierdere a popularitatii si implicit a publicitatii contractate.

O alta cale folosita de editori este strecurarea anunturilor prin hatisul filtrelor de blocaj.

Iar ideea acesta a prins contur sub forma unei afaceri startup finantata de publicatiile online.

Compania americana Secret Media lucreaza inca de anul trecut la o aplicatie menita sa permita introducerea unor clipuri publicitare prin blocada programelor antireclama.

Arma secreta

Frederic Montagnon, co-fondator al Secret Media, sustine ca 5 companii europene folosesc deja sistemul creat de firma sa pentru a posta peste 10 milioane de reclame zilnic prin tot hatisul de programe anti-reclama.

"Bineinteles, anunturile publicitare sunt invazive. Dar tot ele sunt cele care au generat dezvoltarea extrem de rapida a Internetului. Vrem sa ajutam acest ecosistem sa isi continue dezvoltarea", explica Montagnon.

Insa, sistemul Secret Media se adreseaza numai editorilor care posteaza continut video ca reclama.

Iar cum majoritatea anunturilor publicitare sunt realizate in alte formate, firma lui Montagnon rezolva doar o parte a problemei.

Nu este insa unica arma secreta pe care canalele media online o au la dispozitie.

Yahoo a achizitionat inca de anul trecut startup-ul israelian Clarity Ray cu scopul de a gasi o solutie care sa anihileze filtrele blocajului catre utilizatorii de internet.

Alte firme similare lucreaza in mare secret la priecte asemanatoare.

Si, in ciuda victoriei de moment obtinuta de programele anti-reclama, batalia pe publicitatea online merge inainte.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#programe antireclama internet, #publicitate online, #piata publicitate online, #scandal publicitate internet , #Stiri publicitate online