Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a redus volumul de productie la fabricile care produc modelele marcilor Alfa Romeo si Maserati din cauza scaderii semnificative a vanzarilor pe piata chineza.
Numarul masinilor de pe stoc nu mai este impus de producator
Vanzarile Alfa Romeo si Maserati au scazut dramatic de cand autoritatile chineze au introdus noi reguli privind relatia dintre concesionarii chinezi si producatorii de automobile.
Noile reguli le interzic producatorilor de automobile sa impuna concesionarilor mentinerea unui anumit numar de automobile pe stoc.
Sursa foto: www.wkauto.ro
Modificarea regulilor vine dupa ce piata chineza a inceput sa stagneze la inceputul lui 2017 iar dealerii au constatat ca au acumulat stocuri imense de care nu pot scapa decat prin intermediul unor reduceri agresive care le-au erodat marja de profit.
Stocurile uriase au devenit o problema deoarece producatorii le impuneau dealerilor chinezi targeturi nerealiste de vanzari.
Cum acestia nu reuseau sa vanda cat ar fi dorit producatorul, ei erau obligati sa suporte costurile de mentinere in stoc a acestor automobile.
Solutii pentru stimularea pietei auto
Totodata, autoritatile chineze, le-au permis concesionarilor sa vanda modelele mai multor marci auto sau sa cedeze altor dealeri masini din stocurile lor.
Astfel chinezii spera sa stimuleze din nou o piata auto mamut care a devenit cea mai mare din lume dupa criza financiara din 2008.
Mai mult, piata din China... mai mult
Miercuri, 29 Noiembrie 2017, ora 11:27
In ciuda scandalului "Dieselgate" care era cat pe ce sa scufunde grupul auto Volkswagen, producatorul german da semne ca vrea sa recupereze teren pe o piata noua, unde imaginea nu i-a fost atat de serios afectata ca in SUA sau UE.
Producatorul auto german a semnat un contract preliminar cu Anhui Jianghuai Automobile (JAC Motors) in vederea construirii unor automobile electrice si hibrid destinate pietei din China, anunta CNN Money.
"Credem ca aceasta cooperare va servi nu doar intereselor celor doua companii, ci si clientilor, prin crearea unui mediu sanatos in societatea chineza", a afirmat presedintele Volkswagen, Matthias Mueller, intr-un comunicat al companiei.
In China, imaginea Volkswagen a ramas cat de cat nestirbita, doar 3.000 de automobile diesel fiind depistate cu probleme in ceea ce priveste nivelul noxelor emise.
Numarul pare infim fata de cifra de 480.000 de automobile descoperite in Statele Unite sau 8,5 milioane gasite pe piata europeana.
Este poate si unul din motivele pentru catre Volkswagen a decis sa incerce lansarea unor vehicule electrice pe o piata unde renumele sau nu este inca patat.
Alte considerente luate in calcul par a fi expansiunea pietei auto din China cu 6,9% in primele 6 luni ale acestui an si problemele de mediu din marile orase, fapt catre necesita o noua abordare a acestei piete.
Planurile grupului auto german includ dezvoltarea a 30 de vehicule 10% electrice in urmatorul deceniu, aceasta fiind o buna sansa de a... mai mult
Joi, 08 Septembrie 2016, ora 16:56
Vanzarile de autovehicule din China au urcat anul trecut cu 14%, la 21,98 milioane unitati, cu cresteri importante pentru Toyota, General Motors si Volkswagen, fiind pentru prima data cand livrarile auto dintr-o tara depasesc 20 de milioane in cursul unui an.
Vanzarile de autovehicule pentru pasageri, excluzand autobuzele si masinile comerciale, au urcat cu 16%, la 17,93 milioane, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor de Automobile din China, transmite Bloomberg.
Toti marii producatori auto straini au inregistrat recorduri de vanzari anul trecut in China.
General Motors a avut anul trecut in China vanzari in urcare cu 11%, la 3,16 milioane de autovehicule. China a devenit astfel cea mai mare piata pentru grupul american, care s-a bucurat timp de opt ani consecutivi de pozitia de cel mai mare producator auto strain din tara.
Volkswagen va deveni probabil principalul concern strain de pe piata chineza pe baza datelor pentru anul trecut, care vor fi prezentate de grupul german in urmatoarele saptamani. In primele 11 luni ale anului, Volkswagen a vandut 2,96 milioane de autovehicule in China in primele 11 luni ale anului trecut, depasind recordul anual stabilit in 2012.
Ford, care a intrat mai tarziu pe piata chineza, si-a consolidat semnificativ pozitia in 2013 datorita succesului modelului Focus. Astfel, vanzarile Ford in China au crescut cu 49% anul trecut, la 935.813 unitati, cea mai buna evolutie in randul producatorilor straini, compania americana... mai mult
Joi, 09 Ianuarie 2014, ora 13:56
Vanzarile producatorului auto american Ford Motor in China, cea mai mare piata auto din lume, au crescut luna trecuta cu 61%, ajungand la 96.111 vehicule, datorita majorarii cererii din partea firmelor, in urma lansarii de noi modele, transmite Reuters.
"Prin lansarea de noi modele, extinderea retelei de dealeri, cresterea numarului de angajati si a capacitatii de productie, Ford va continua sa livreze clientilor din China masini sigure, eficiente din punct de vedere energetic si de calitate ridicata", a declarat presedintele si directorul general al Ford China, John Lawler.
In primele noua luni din 2013, compania a vandut pe piata chineza 647.849 vehicule, in crestere cu 51% fata de perioada similara din 2012.
China este cea mai mare piata auto din lume in functie de numarul de autovehicule vandute.
Anul trecut, vanzarile de autovehicule in China au depasit 19 milioane de unitati, iar analistii se asteapta ca numarul sa ajunga la 32 de milioane in 2020, echivalentul pietelor auto din SUA si Europa combinate.
In Romania, Ford Motor a inceput anul trecut productia de serie a noului model de automobile Ford B-Max la fabrica din Craiova. Noua fabrica de productie a vehiculelor de la Craiova este rezultatul unei investitii de peste 500 de milioane de euro (aproape 650 de milioane de dolari) efectuate de Ford. mai mult
Miercuri, 09 Octombrie 2013, ora 12:54
Constructorul auto francez Renault SA si al doilea constructor auto chinez chinez, Dongfeng Motor, sunt pe punctul de a semna un acord care sa-i permita grupului francez sa produca vehicule in China pentru o investitie totala de 11 miliarde de yuani (1,4 miliarde de euro), informeaza un articol publicat luni in cotidianul China Business News.
Negociata de mai multi ani, crearea unei societati mixte a fost aprobata in sfarsit de autoritatile chineze in luna mai, astfel ca un acord intre Renault si Dongfeng Motor Group ar putea fi semnat pana la finele acestei luni, sustine China Business News. Potrivit acestei publicatii, viitoarea uzina ar urma sa fie amplasata la Wuhan (centrul Chinei), unde incepand din 2014 ar urma sa fie produse aproximativ 150.000 de vehicule pe an, preluat de AFP.
Noua societate ar urma sa fie formata pe baza restructurarii unui joint venture creat in 1993 de Renault si China Sanjiang Space Group pentru productia de utilitare (Traffic) si monovolume (Espace, Scenic), insa a carei activitate a fost oprita in 2003.
Parteneriatul cu Dongfeng va oferi Renault o sursa alternativa de venituri, in conditiile in care Europa Occidentala a fost responsabila in 2012 pentru 60% din vanzarile grupului auto francez. In luna mai a acestui an, vanzarile de autoturisme in Europa au atins cel mai scazut nivel din ultimii 20 de ani, in conditiile in care rata record a somajului a redus cererea de consum.
Toate companiile auto straine care produc vehicule... mai mult
Luni, 08 Iulie 2013, ora 14:00
Preturile masinilor de lux importate in China au inregistrat in aprilie cea mai mare scadere incepand de la sfarsitul anului trecut, un nou semn al temperarii cererii pentru produse scumpe, in contextul unei campanii a guvernului pentru limitarea cheltuielilor excesive in randul angajatilor statului.
Declinul a fost de 3,4% in aprilie, fata de aceeasi luna a anului anterior, a declarat Cheng Xiaodong, seful departamentului de monitorizare a preturilor auto din cadrul Comisiei pentru Dezvoltare Nationala si Reforma, principalul organism de planificare economica din China.
"Este o perioada speciala, intrucat cererea pentru masini de lux importate este limitata (de masurile statului, n.r.). Preturile masinilor importate ar putea sa scada in continuare, iar cererea in viitor va veni mai ales din partea cumparatorilor privati", a declarat Cheng, intr-un interviu telefonic.
Cererea pentru masini produse in afara Chinei - de obicei autovehicule de lux, din cauza unei taxe de import de 25% - a incetinit dupa ce presedintele Xi Jinping a inceput o campanie pentru reducerea cheltuielilor extravagante ale angajatilor publici si companiilor de stat. Preturile altor bunuri de lux, precum lichiorul Moutai si ceaiul Longjing, au scazut de asemenea in acest an.
Comisia Militara Centrala a Chinei a interzis, incepand din mai, cumpararea de masini de lux.
Importurile excesive de anul trecut au pus, de asemenea, presiune asupra preturilor, a declarat secretarul general al... mai mult
Vineri, 24 Mai 2013, ora 08:24
Vanzarile inregistrate pe piata auto din China au incetinit, anul trecut, pentru prima data in ultimii 14 ani, fiind depasita de cererile de pe piata auto din America.
Dupa ce guvernul de la Beijing a pus capat masurilor de stimulare si dupa ce expansiunea economica a natiunii a aratat semne de relaxare, vanzarile de pe piata auto din China au scazut, puncteaza Bloomberg.
In total, anul trecut au fost comercializate 18,5 milioane de autovehicule, inclusiv automobile, camioane si autobuze, potrivit datelor publicate de Asociatia Chineza a Producatorilor de Automobile. In 2011 vanzarile de pe piata auto din China au crescut, totusi, cu 2,5% in raport cu 2010.
China a ramas cea mai mare piata auto din lume, pentru cel de-al treilea an consecutiv. Livrarile de masini au incetinit, anul trecut, pe piata chineza, dupa ce guvernul de la Beijing a retras un pachet de facilitati fiscale care durau de doi ani. mai mult
Joi, 12 Ianuarie 2012, ora 09:25
Renault va produce, in urmatorii doi-patru ani, vehicule in China, piata de pe care lipseste in acest moment, urmand sa colaboreze cu partenerul nipon Nissan, anunta presedintele grupului francez, Carlos Ghosn, precizand ca masinile produse in China vor fi destinate exclusiv pietei chineze.
"Cu siguranta, vom ajunge la aplicarea acestui plan, probabil in 2014 - 2016", a declarat Ghosn, cu ocazia salonului auto de la Detroit, precizand ca "orice proiect al Renault in China va fi in parteneriat cu Dongfeng".
"Renault deja comercializeaza masini in China, dar in numar limitat. Acum, Renault, pentru a juca un rol mai important in aceasta tara, trebuie sa produca acolo", a explicat Ghosn, citat de AFP.
Grupul auto francez este unul dintre putinele companii mari care inca nu produc in China. Renault are 80 de concesionari in China si spera sa aiba 130 pana in 2013. In prezent, Renault vinde pe piata chineza vehicule de teren Koleos si berline precum Laguna si Megane.
Nissan produce deja in China, a reamintit Ghosn, subliniind ca vehiculele pe care Renault le va produce in China nu vor fi exportate. "Avem nevoie de masinile fabricate in China pentru piata chineza. Ramanem foarte optimisti in privinta Chinei", a subliniat Ghosn. mai mult
Marti, 10 Ianuarie 2012, ora 08:16
Piata auto din China a inregistrat o crestere sustenabila, tocmai de aceea Ford intentioneaza sa isi lanseze 15 noi modele in tara, a declarat Allan Mullay, CEO-ul companiei.Seful Ford este de parere ca piata din China este sustenabila, mai ales in conditiile in care conducerea tarii fac toate eforturile pentru a tine in grau inflatia, fara sa afecteze cresterea economica, potrivit Boston.com.Ford si-a revenit anul trecut, inregistrand un profit de 6.6 milioane de dolari, cea mai mare valoare din ultimii 11 ani. Acum, compania isi face planuri de investitii in Asia.Saptamana trecuta a inceput constructia unei fabrici de componente in valoare de 350 milioane de dolari in orasul chinez Chongqing.China reprezinta cea mai mare piata auto din lume. Anul trecut, vanzarile de vehicule mici din china au depasit cifra de 13.7 milioane de bucati. mai mult
Luni, 26 Septembrie 2011, ora 14:36