Membrii Asociației Pro Infrastructura au analizat ritmul de lucru pe lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud.
Concluzia, la capătul filmării tuturor celor 17,965 kilometri dintre A1 și DN6, este că șantierul "înaintează greu, foarte greu și deloc".
Teoretic, dacă sectorul investigat ar fi realizat în ritm normal, partea sudică a autostrăzii Bucureștiului ar putea fi inaugurată integral în 2023, fapt care ar duce la premiera istorică de a avea o șosea de mare viteză care să evite Capitala și să lege, în același timp, A1 de A2.
Pro Infrastructura a realizat o hartă interactivă în care se poate observa progresul tuturor segmentelor și, în același timp, termenele estimate pentru finalizare.
"Constructorul grec (Aktor) pur și simplu nu reușește să se mobilizeze corespunzător, lucrând haotic, cu mari sincope în aprovizionarea cu materiale.
Nici din birou nu s-a descurcat bine: are ordin de începere aferent proiectării din 23.05.2019, dar a acumulat întârzieri majore de aproximativ un an și a încasat penalizări, proiectul pentru eliberarea autorizației de construire (PAC) fiind aprobat abia în 11.06.2021 pe baza căruia a primit AC în 01.07.2021.
Nu e de mirare că șantierul a ajuns la un stadiu fizic de 15-18% la un an de la emiterea ordinului de începere lucrări din 25 octombrie 2021.
Noi tot sperăm ca antreprenorul să se trezească, să-și aducă aminte că are termen contractual 30 de luni să pună... mai mult
Marti, 04 Octombrie 2022, ora 14:54
Lotul 1 al autostrazii Sebes - Turda (A10) va fi deschis partial circulatiei joi, 3 decembrie, intre bretelele scurte ale nodului Sebes si nodul Alba Iulia Nord. Circulatia se va inaugura pe circa 15 kilometri din cei 17 kilometri ai tronsonului.
Lotul are 17 kilometri, dar deschiderea circulatie rutiere se va face pe 14,8 kilometri, intre nodul rutier Sebes (legatura cu Drumul National 1 si A1 prin bretelele 5 si 6), nodul rutier Alba Iulia Sud (complet) si nodul rutier Alba Iulia Nord (bretelele 1, 2 si 3).
"Este o veste foarte buna pentru soferii care nu vor mai fi nevoiti sa astepte in ambuteiajele interminabile de pe DN1 dintre Sebes si Alba Iulia", scrie Pro Infrastructura.
Contractul de proiectare si executie a fost semnat in anul 2014 si ar fi trebuit sa circulam pe aceasta autostrada doi ani mai tarziu. Nenumaratele blocaje si intarzierile cu realizarea exproprierilor, relocarile de utilitati, aprobarile proiectelor tehnice sau autorizatiilor de construire, eliberarea gropii de gunoi de la Alba Iulia Sud, precum si ritmul dezamagitor de lucru al constructorului italian Pizzarotti au amanat acest termen cu peste patru ani, spun specialistii in infrastructura.
Constructorul Pizzarotti va continua lucrarile la autostrada si la nodul rutier Alba Iulia.
"Deschiderea circulatiei a fost posibila in acest an doar printr-o mobilizare surprinzatoare de ultim moment a celor de la Pizzarotti, cu asfaltari zi si noapte. Constructorul va mai executa lucrari in... mai mult
Joi, 03 Decembrie 2020, ora 10:41