Oficialii Ministerului Transporturilor au efectuat o vizită în teren pentru a inspecta lucrările începute în forță la cea mai spectaculoasă intersecție din "arealul" autostrăzilor din România.
Potrivit imaginilor postate pe contul de Facebook a secretarului de stat Irinel Scrioșteanu, lucrările derulate de consorțiul antreprenorului Dorinel Umbrărescu înaintează în ritm extrem de alert.
Lucrările au loc la limita județelor Iași și Neamț, la intersecția autostrăzilor A7 și A8. Constructorul lucrează la nivelul lotului 3 (Mircești - Pașcani, 28,09 km), din tronsonul V (Bacău-Pașcani) al autostrăzii A7.
Se ridică acolo cel mai mare și primul nod rutier turbion din România.
"La acest moment se efectuează, în principal, următoarele lucrări:
✅️ se află în curs de finalizare lucrările de decopertare vegetală pe traseul autostrăzii și al bretelelor de legătură aferente nodurilor rutiere (80%)
✅️ se execută lucrări de umpluturi la corpul autostrăzii
✅️ se execută lucrări de îmbunătățire a terenului de fundare
✅️ se execută lucrări de forare piloți pentru structuri (viaducte, poduri și pasaje)
✅️ se execută lucrări de relocare a rețelelor de utilități publice.
Iar constructorul a mobilizat, în această zi de sâmbătă, 1.050 muncitori și 345 utilaje pe toate cele 3 loturi aferente Autostrăzii Bacău - Pașcani.
Nodul rutier dintre cele 2 autostrăzi este localizat la sud de Pașcani, mai exact pe raza U.A.T.-urilor Stolniceni-Prăjescu și Pașcani, se va întinde pe o lungime de cca 2 km și o suprafață de 220 hectare și va cuprinde, în principal:
✅️ 8 bretele, proiectate la viteza de 80 km/h
✅️ 12 pasaje (8 pasaje aferente A7 și 4 pasaje aferente A8)
✅️ 5 podețe.
Lucrările acestui nod rutier de tip turbion fac parte din Lotul 3: Mirceşti (jud.Iaşi)- Paşcani (jud.Iaşi), care are o lungime de 28,09 km și prevede construcția 3 noduri rutiere, 7 poduri, 2 pasaje și 32 de podețe.
Valoarea contractului este de 1,76 miliarde lei, fără TVA, finanțare asigurată din fonduri europene nerambursabile prin PNRR, iar durata contractului este de 30 luni.
Autostrada Moldovei #A7 este prima autostradă a României aflată integral în execuție, pe toți cei 320 km, 13 din 13 loturi, iar la final, va lega Moldova de Muntenia și prin infrastructură rutieră", arată Scrioșteanu.
Nodul rutier gigantic între autostrăzile A7 și A8: proiectat să mute un drum județean. "Va fi o realizare inginerească de amploare"
...citeste mai departe despre "Primul nod rutier turbion și cel mai mare din România a fost "desenat" în teren. Mobilizare uriașă pe șantier într-o zi de sâmbătă VIDEO" pe Ziare.com