Ministrul Transporturilor, Dan Sova, spune ca discutia despre taxarea autostrazilor este deocamdata una teoretica, iar taxele nu vor fi introduse in acest an sau in 2015.
"Este foarte greu de zis. Discutia despre taxarea autostrazilor deocamdata este o discutie teoretica. Momentan nu vom avea. Cu siguranta nu vom avea nici anul acesta, nici anul viitor, mi-e greu sa evaluez pentru 2016. Ca sa ai o autostrada taxata trebuie sa ai in primul rand un coridor continuu, insa noi nu avem deocamdata coridor continuu nici de la Nadlac pana la Sibiu. De asemenea, autostrada de la Nadlac la Sibiu este construita cu fonduri europene, deci va trebui sa vedem exact in ce conditii se pot pune taxe", a spus ministrul, intrebat de presa despre momentul introducerii taxelor pe autostrada.
Directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a declarat la finele lunii mai ca taxarea pe autostrazile Bucuresti-Pitesti (A1) si Bucuresti-Constanta (A2) ar putea fi introdusa din 2015, la inceputul lucrarilor de reabilitare, sau din anul urmator, dupa finalizarea acestora.
Ulterior, CNADNR a dezmintit informatiile aparute in mass-media potrivit carora circulatia pe autostrazile A1 si A2 va fi taxata din 2015 si a precizat ca declaratiile lui Neaga pe acest subiect au fost in fapt explicatii asupra mecanismului general de concesionare al unei autostrazi, el oferind drept model ipotetic autostrazile A1 si A2.
CNADNR a primit la finele lunii februarie 2013 candidaturi de la companii straine precum... mai mult
Marti, 10 Iunie 2014, ora 16:20
Ministrul Transporturilor, Dan Sova, spune ca a solicitat constructorilor loturilor de autostrada Timisoara-Lugoj si Lugoj-Deva sa urgenteze lucrarile, astfel incat proiectul sa nu se faca in 30 de luni, "ci mai repede".
"Am solicitat si constructorului Tirena Scavi (de pe lotul 2 al autostrazii Timisoara-Lugoj - n.r.) si constructorului Selina de pe Lugoj-Deva, lotul 2, sa urgenteze lucrarile in asa fel incat sa nu se faca proiectul in 30 de luni, ci mai repede. Daca nu vor reusi sa termine pana in decembrie 2015, in septembrie 2015 vom proceda la (in functie de stadiul lucrarilor la acea data - n.r.). Avem un memorandum deja aprobat in Guvern, Comisia Europeana a aprobat geologica propusa de noi, a proiectelor, in asa fel incat sa fie finantate si din alocarea 2007-2013 si din alocarea 2014-2020, dar in acelasi timp ne bazam pe forta de lucru a companiilor", a declarat Dan Sova, duminica, la Recas (Timis).
Ministrul a mai spus ca a discutat si cu omologul sau din Ungaria despre autostrada care va fi construita de tara vecina pana la granita cu Romania si ca aceasta va fi finalizata cu aproximativ noua luni mai depede decat cea din tara noastra.
"Ei vor ajunge cu autostrada la granita cu noua luni inaintea noastra. Am avut mai multe discutii. Ei nu au spatii de parcare a TIR-urilor pe perioada in care nu se trece la granita, facem totul la noi. A fost o discutie intreaga si sunt intalniri periodice cu colegii din Ungaria", a mai spus Sova.
Dan Sova a facut... mai mult
Luni, 19 Mai 2014, ora 08:45
Ministrul Transporturilor, Dan Sova, a declarat, vineri, dupa o vizita pe lotul trei al autostrazii Sibiu-Orastie, ca este "circumspect" ca lucrarea va fi terminata pana la termenul din 15 noiembrie si le-a cerut constructorilor "mai multa agitatie pe santier".
Ministrul Transporturilor, Dan Sova, a declarat, vineri, in judetul Sibiu, dupa o vizita efectuata pe lotul trei al autostrazii Sibiu-Orastie, ca nu este multumit de stadiul lucrarilor, afirmand ca nu vede o diferenta fata de decembrie 2013.
"Specialistii spun ca respecta calendarul care s-a stabilit de comun acord cu CNADR. Eu constructor nu sunt, nu pot decat sa cred, deocamdata, ca nu ne-au mintit niciodata. Eu sunt circumspect, dar nu sunt inginer constructor. Sa dea Dumnezeu sa fie bine", a declarat Sova.
Acesta a afirmat, dupa consultarea cu specialisti ai CNADR, ca termenul de finalizare, 15 noiembrie, nu va putea fi respectat decat daca va exista "mai multa agitatie pe santier".
"Mi se pare ca daca nu vor face ce spune domnul director Cristian Andrei, adica daca nu vor munci in schimburi prelungite si nu vor avea utilaje serioase, nu cred ca vor termina. Dar, ma rog, vor avea si norocul unei veri lungi si secetoase din punct de vedere al precipitatiilor de pe zona asta, atunci ar trebui sa poata lucra. Va marturisesc ca nu imi place foarte mult mobilizarea care este, dar daca spun ca sunt in graficul de lucrari... Luni o sa verificam la CNADR, exact care este situatia, altfel nu imi place nici... mai mult
Vineri, 09 Mai 2014, ora 14:40
Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura, Dan Sova, a declarat, joi, la deschiderea centurii ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca, Valcele-Apahida, ca va cere o ancheta pentru a stabili de ce constructia a costat peste 140 de milioane euro si "a fost inaugurata de doua ori" de Emil Boc.
Ministrul Dan Sova a ajuns joi, la Cluj-Napoca, cu o intarziere de trei ore fata de ora anuntata, declarand la sosire ca nu a venit sa inaugureze centura municipiului, pentru ca "a facut-o Emil Boc de doua ori si apoi s-a daramat", ci doar pentru a deschide circulatia.
"Am o mare bucurie, pentru ca in februarie am spus ca vom termina, multi si-au exprimat indoiala, vreau sa-l felicit pe constructor in primul rand si echipa de la drumuri de la Cluj, e foarte bine ca s-a finalizat, nu am venit s-o inauguram. A inaugurat-o Boc de doua ori, doar o deschidem circulatiei si facem ce facem de un an si jumatate: reparam daramaturile lui Boc. Asa am patit si saptamana trecuta, tot asa in 2011, saracul Boc, cu saraca Boagiu, au inaugurat centura Ploiesti Vest si s-a surpat dupa aia, si a trebuit sa reconstruim trei poduri, un an de zile dupa ei. Cand indrepti daramaturile, nu mai inauguram si a treia oara. Le spun constructorilor, pe langa lada de bere a lui Boc, au termen de garantie trei ani de zile, pana in noiembrie 2016, le dam o apa minerala daca nu se mai surpa o data", a spus Sova.
El a adaugat ca nu stie de ce a costat atat de mult centura, dar ca va face o ancheta... mai mult
Joi, 21 Noiembrie 2013, ora 19:50
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, a declarat, joi, la Ionesti in judetul Dambovita, ca tentativa de mita, ce a avut loc la Beijing acum o luna si pentru care a sesizat DNA, a fost pentru un tronson de autostrada.
"E un denunt, cineva a incercat sa ne mituiasca pentru un tronson de autostrada. Am sesizat DNA si o sa vedem", a declarat Sova.
Intrebat de jurnalisti despre ce suma este vorba, Sova a raspuns ca nu a intrat in amanunte.
"Nu am intrat in amanunte. Am fost abordat direct. Reactia anchetatorilor cred ca e buna deocamdata, suntem oameni de meserie, in faza premergatoare dureaza putin mai mult, dar se vor misca", a precizat Dan Sova.
Acesta nu a dat numele celui care a vrut sa il mituiasca, spunand doar ca "e o companie mare care are lucrari cu CNADNR". mai mult
Joi, 10 Octombrie 2013, ora 09:40
Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura de interes national si investitii straine, Dan Sova, a depus plangere la Directia Nationala Anticoruptie (DNA) pentru disparitia contractului incheiat de statul roman cu americanii de la Bechtel.
"Nu avem de unde sa stim cine l-a furat. Noi in plangere nu spunem ca a fost furat de cineva anume, ci ca este furat, nu mai este de gasit. Sa afle Parchetul cine l-a furat. Sper sa il gaseasca procurorii. Numai doamna Boagiu poate sa-si imagineze ca l-am furat eu. Cu aceasta ocazie, sper ca nu ma va mai acuza nimeni ca l-am luat eu", a afirmat Dan Sova, citat de agentia de presa r/News.
Ministrul crede ca solutionarea cererii sale nu ar trebui sa dureze foarte mult. De asemenea, prin depunerea plangerii la DNA urmeaza sfatul premierului Victor Ponta, care ii spunea sa reclame la Parchet lipsa originalului, pentru a afla unde se afla.
"Este extrem de bizar ca in toti acesti ani, in care s-a tot renegociat acel contract, nimeni nu stia unde e contractul pana l-a cerut Sova. El, sigur, a avut copia legalizata, a avut toate celelalte cand a lucrat la reziliere. Primul exemplar, cel de la CNADNR de atunci, cum se numea, pur si simplu nu este in arhiva CNADNR", a declarat marti seara premierul Victor Ponta, intr-o emisiune la Romania TV.
Anca Boagiu a depus plangere la DNA impotriva lui Sova
Prim-vicepresedintele PDL Anca Boagiu a anuntat, la inceputul lunii august ca a depus o plangere penala impotriva ministrului... mai mult
Miercuri, 21 August 2013, ora 11:30
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) are in buget pentru investitii in jur de 520 de milioane de euro si va trebui sa ceara Ministerului de Finante, la rectificare, banii necesari pentru a acoperi cei 15% cofinantarea pentru proiectele europene, a declarat, duminica, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National, Dan Sova.
Acesta a explicat, intr-o emisiune televizata, ca, la finele anului trecut, CNADNR avea datorii de 680 de milioane de lei si un buget de 1,2 miliarde de lei pentru investitii. In contextul in care Romania s-a angajat fata de Fondul International Monetar sa-si reduca arieratele din economie, CNADNR a trebuit sa-si plateasca datoriile, ramanand in prezent cu 520 de milioane de euro in bugetul pentru investitii.
"Care sunt obligatiile la 31 decembrie 2012 ale CNADNR? 680 de milioane de euro datorii. La un buget de 1,2 miliarde de euro pentru investitii, 680 de milioane de euro sunt datorii. Am ramas acum cu diferenta de suma pentru care va trebui sa mai cerem Ministerului Finantelor Publice, in iunie, la rectificare, alti bani ca sa ne acoperim cei 15% la fonduri europene", a precizat Sova. mai mult
Duminica, 12 Mai 2013, ora 11:41
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine, Dan Sova, anunta intr-un interviu acordat Business24 ca va cere o ancheta in cazul semnarii contractului Bechtel si ca va sesiza Parchetul daca vor fi descoperite nereguli de natura penala.
Contractul cu americanii de la Bechtel a fost semnat in 2004, cand premier era Adrian Nastase. Au trecut aproape 9 ani. Rezilierea contractului se face tot sub un mandat PSD, in urma unor negocieri dure. Statul roman tocmai a achitat 50 de milioane de euro, o datorie din 2011, "mostenita" de la cabinetul Boc, dupa cum spune ministrul Dan Sova. Acelasi ministru recunoaste in interviul acordat Business24 ca statul roman va plati o despagubire pentru incetarea contractului, dar ca "nu va fi una de domeniul fantasticului, asa cum s-a vehiculat in presa".
In cadrul aceluiasi interviu, ministrul Dan Sova anunta ca sunt foarte multi investitori interesati de Romania si ca va incerca sa elimine bariera "imobilismului administrativ". In ceea ce priveste gropile din "Autostrada USL", Dan Sova sustine ca sunt "pure speculatii"...
Care este lista top priority a marilor proiecte pentru 2013 ?
Proiectele pe care noi le avem, in acest moment, sunt autostrazile. Proiectele mari sunt legate de autostrazile date in concesiune, respectiv Comarnic-Brasov, Craiova-Pitesti si Centura de Sud a Bucurestiului. Mai avem ca proiect finalizarea portiunii Nadlac-Sibiu, din coridorul IV, pana in vara sau cel... mai mult
Joi, 04 Aprilie 2013, ora 07:01
In luna octombrie vor incepe lucrarile la Autostrada Comarnic-Brasov, promite ministrul pentru proiecte in infrastructura, Dan Sova, care a mai precizat ca autostrada Craiova-Pitesti va fi facuta in concesiune. Referitor la situatia CNADRN, ministrul nu exclude posibilitatea restructurarilor.
In aproximativ 30 de zile vor fi lansate precalificarile pentru Pitesti - Craiova, acesta fiind al treilea proiect in concesiune pe care ministrul isi propune sa il finalizeze in 2013.
"La anul vom incerca sa trecem deja pe o treapta superioara. Stiti ca se creeaza acum, in 2013, pentru exercitiul financiar 2014 - 2020 un nou instrument, acela de a combina fondurile europene cu parteneriatul public privat (PPP)", mentioneaza Sova, intr-un interviu acordat Agerpres.
Acesta nu a mentionat care vor fi proiectele, dar spune ca 85% dintre obiectivele pe care si le-a propus vor fi construite cu fonduri europene.
CNADNR are 500 de milioane de euro datorii
Ministrul a mai spus ca arieratele, in mod concret, CNADNR are 500 de milioane de euro datorii, care trebuie platite la firme daca sunt receptionate lucrarile, pentru ca intra in economia romaneasca. "Pana la finele lunii mai se vor plati toti banii, ca sa inchidem odata capitolul datoriilor", mai mentioneaza Sova.
Ministrul adauga ca vor fi facute restructurari la CNADNR, in cazul in care, in urma controalelor se va impune acest lucuru. In acest moment, la CNADNR a fost facut unul pe activitate si unul pe fonduri... mai mult
Joi, 14 Martie 2013, ora 14:12