Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Sova: Contractul privind modernizarea DN 18 risca a fi reziliat

Sova: Contractul privind modernizarea DN 18 risca a fi reziliat


Contractul intre CNADNR si firma de constructii Shapir Structures din Israel privind modernizarea unui tronson al DN 18 va fi reziliat si va fi reluata procedura de atribuire a lucrarii daca pana vineri nu se va intampla o minune, a declarat, joi, la Suceava, ministrul Transporturilor, Dan Sova.

Sova a spus, intr-o conferinta de presa, ca pe tronsonul contractat cu firma Shapir nu s-a lucrat, iar vineri este termenul de reziliere.

"Din pacate nu au lucrat, au existat neintelegeri permanente cu ei. Maine (vineri, n.r.) Shapir se va prezenta la o ultima negociere cu CNADNR pentru ca maine este si termenul pentru reziliere", a spus ministrul.

El a aratat ca firmei israeliene i s-a propus un memorandum in temeiul caruia CNADNR isi ia angajamentul de plata a lucrarilor pe baza caruia firma ar putea obtine credit de la orice banca.

"Nu am inteles exact de ce nu vor, de ce au refuzat de ce considera ca e neimportant. Daca maine nu se intampla o minune, contractul cu Shapir va fi reziliat si vom relua licitatiile de la zero pentru DN 18", a declarat Sova.

El a mentionat ca pana la atribuirea contractului, daca se va produce rezilierea, CNADNR va face intretinerea portiunilor de drum distruse.

"Asta e. Imi pare rau ca este inca un constructor care dezamageste foarte tare. Asta este situatia, indreptam lucrurile", a mai spus Sova, care a subliniat ca acest drum, care face legatura in Bucovina si Maramures, este foarte important atat din punct de vedere turistic, dar si ca este o importanta cale de acces spre vest pentru toti locuitorii din Suceava.

Presedintele CJ Suceava, Catalin Nechifor, a propus, inca din octombrie 2013, conducerii CNADNR rezilierea contractului cu firma Shapir Structures din Israel pentru ca a executat doar cinci la suta din lucrarile de modernizare a DN 18 in judetul Suceava.

Lucrarile de modernizare la tronsonul Iacobeni-Moisei, de 89 de kilometri, au inceput in data de 1 septembrie 2011, iar acestea aveau ca termen de finalizare data de 31 august 2013. Contractul cu Shapir Structures este in valoare de 81 de milioane de euro, finantarea fiind asigurata prin BEI.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Mediafax
Articol citit de 2218 ori