Grupul auto Renault se asteapta in acest an la o noua crestere a vanzarilor de automobile Dacia Logan, Sandero si Duster pe piata din Europa, a declarat directorul gamei Entry de la Renault, Arnaud Deboeuf, pentru cotidianul francez La Tribune.
Vanzarile de automobile din gama "Entry" (Logan, Sandero, Duster) au continuat sa creasca in lunile ianuarie si februarie. Anul trecut am vandut 1,08 milioane de unitati, in crestere cu 13% si vom avea o noua crestere in Europa in acest an', a declarat Arnaud Deboeuf. In ceea ce priveste planurile pentru pietele din afara Uniunii Europene, Arnaud Deboeuf a precizat ca anul acesta va fi introdusa noua versiune Logan pe piata din Rusia si va fi inaugurata o noua uzina in Algeria. De asemenea, compania va intra pe piata din Indonezia in 2014.
Vanzarile Renault au crescut anul trecut cu 3,1%
Vanzarile mondiale inregistrate anul trecut de grupul Renault au crescut cu 3,1% pana la 2,628 milioane vehicule insa aceasta crestere se datoreaza vehiculelor ieftine, vandute atat sub marca romaneasca Dacia cat si sub marca Renault, care au reprezentat 41,3% din volumul total de vanzari. Fara aceasta gama, vanzarile Renault ar fi scazut cu 3,2%.
'In Europa, aproape 38% dintre clientii nostri au avut inainte o masina second-hand, 18% au avut o masina noua dar cu o vechime de peste zece ani si doar 10% din cumparatorii de Dacia au avut inainte un Renault nou', a subliniat Arnaud Deboeuf.
Inmatricularile de autovehicule Dacia in... mai mult
Miercuri, 12 Martie 2014, ora 09:12
Dupa ce noul model Dacia Lodgy abia a intrat pe piata romaneasca, doua noi modele fabricate la Tanger vor ajunge in toamna in Romania: Dokker si Dokker Van.
Dacia Dokker este un combi cu cinci locuri destinat unei utilizari mixte, care dispune de un volum al portbagajului si de o modularitate la cel mai bun nivel din categorie. Ele vor fi comercializate incepand din iunie 2012 in Maroc si din toamna anului 2012 in Europa.
Numele "Dokker" este derivat din cuvantul englezesc "dockworker" care desemneaza muncitorii care se ocupa de incarcarea si descarcarea navelor in port. El subliniaza astfel capacitatea de incarcare a acestor doua vehicule, modularitatea si robustetea lor.
Dacia Dokker se adreseaza unei clientele aflate in cautarea unui vehicul polivalent care asigura in acelasi timp transportul obiectelor voluminoase si calatoria cu familia in conditii de confort. Prin rabatarea banchetei spate se obtine un volum de incarcare de trei metri cubi, adaptat utilizarii in scop profesional. Accesul la zona de incarcare sau la locurile din spate este facilitat de cele doua usi laterale culisante vitrate.
Versiunea utilitara, Dacia Dokker Van, este o furgoneta fiabila si robusta. Capacitatile sale de incarcare se situeaza la cel mai bun nivel din segment datorita modularitatii scaunului din dreapta (Optiunea Dacia Easy Seat). Incarcarea este facilitata datorita usii laterale largi, culisante. Pentru a raspunde cat mai bine asteptarilor utilizatorilor, Dokker Van... mai mult
Joi, 28 Iunie 2012, ora 17:00
Dupa Maroc, Renault a decis sa investeasca intr-o fabrica magrebiana, de data aceasta in Algeria. Angajatii Dacia Pitesti nu mai au motive de temere, pentru ca, spre deosebire de fabrica din Tanger, Maroc, noua unitate de productie din Algeria va fabrica modele destinate in special pietei locale.
Constructorul auto francez, Renault, a semnat in data de 25 mai un acord preliminar cu guvernul algerian privind constructia unei uzine in Algeria, informeaza un articol publicat vineri in cotidianul francez Le Figaro. Negocierile dintre cele doua parti continua pentru un acord definitiv.
Capacitate maxima de 150.000 unitati pe an
In prima faza, Renault vrea sa produca 25.000 de unitati pe an, urmand ca ulterior productia sa fie majorata in functie de dezvoltarea retelei de furnizori. In schimb, guvernul algerian mizeaza pe o capacitate de 75.000 de unitati pe an, care ar putea fi majorata la 150.000 de unitati pe an.
Implementarea Renault in Algeria va incepe prin modelul cel mai vandut pe aceasta piata, Symbol, care va fi destinat numai pietei algeriene. Este vorba de o diferenta majora fata de uzina de la Tanger (Maroc), unde 85% din masinile produse sunt destinate a fi exportate in Europa.
Renault este interesat de productia in Algeria, o piata in crestere pe care grupul francez este lider cu un sfert din vanzari. In 2011 Renault a vandut 75.000 de autovehicule in Algeria, dintre care 28.000 au fost modelul Symbol, in crestere cu 18%. In ansamblu, piata auto... mai mult
Vineri, 01 Iunie 2012, ora 13:35
Renault si-a ales, probabil, cel mai prost moment pentru a-si inaugura fabrica din Tanger, in Maroc, iritarea francezilor fiind la cote maxime deoarece, dupa relocarea in Romania, compania a mai dus o mare parte a productiei in afara Frantei.
Cu trei luni inainte de alegeri, cand punctul central al campaniilor electorale este expresia "Fabricat in Franta", Carlos Ghosn, directorul general al Renault, si regele Mohammed VI au inaugurat uzina contructorului in Melloussa, la vreo 30 de kilometri de Tanger, unde se vor fabrica 340.000 de masini, pana in 2013, potentialul maxim fiind de 400.000, relateaza Francezii, suparati pe marocani si romani pentru ca le fura joburile de la Renault pe mai mult
Sambata, 11 Februarie 2012, ora 10:15
Dacia este "marca de cucerire" prin care Renault intra pe pietele emergente si pregateste lansarea autovehiculelor cu pret mai ridicat din gama grupului, a declarat, joi, seful producatorului auto francez, Carlos Ghosn, la deschiderea unei uzine in Maroc, care va produce masini low-cost.
Grupul Renault comercializeaza autovehicule low-cost sub brandul Dacia in Europa si sub marca proprie in alte regiuni ale lumii, potrivit portalului Europe1.
Ghosn a respins existenta unei competitii intre Renault si Dacia.
Dacia "este o marca de cucerire care ne permite sa intram in tarile emergente si sa pregatim venirea marcii Renault, intrucat permite persoanelor care nu au foarte multi bani sa cumpere un autovehicul Dacia, dupa care sa migreze catre Renault", a spus el.
Renault a inaugurat, joi, o fabrica in Maroc care va produce monovolumul Dacia Lodgy si un mic vehicul utilitar. Potrivit AFP, productia fabricii va fi completata cu un al treilea autovehicul, tinut inca secret. Capacitatea va ajunge la 400.000 de unitati pe an, dupa extinderea capacitatilor, situate la 150.000-170.000 de autovehicule, cu o a doua linie de productie.
"Fabrica din Pitesti functioneaza la capacitate maxima astazi. Am analizat o dublare a productiei, dar nu a fost posibil. Capacitatea suplimentara pentru productia Lodgy a fost localizata in Tanger".
"Capacitatea fabricii din Tanger va creste pentru a ajunge la nivelul celei din Pitesti (de circa 350.000 de unitati). Nu avem idei... mai mult
Joi, 09 Februarie 2012, ora 21:55
Constructorul francez de automobile Renault intentioneaza ca din 2013 sa produca circa 170.000 de vehicule Dacia la noua fabrica din Tanger, Maroc, a declarat vineri Arnaud Deboeuf, directorul programului Entry al grupului, pentru vehicule low cost.
"Speram ca anul viitor sa ajungem la capacitate maxima", a spus Deboeuf la o intalnire cu presa.
Fabrica din Tanger, care urmeaza sa fie inaugurata la jumatate lui februarie, va fi dotata in prima etapa cu o linie de asamblare cu o capacitate de 170.000 de automobile pe an, capacitate care urmeaza sa fie dublata in timp.
Vehiculele low cost ale grupului Renault sunt vandute sub marca Dacia in Europa si alte tari din regiunea mediteraneana si sub marca Renault in restul lumii.
In prezent, aceste vehicule sunt fabricate la uzina Dacia din Pitesti, dar si in alte uzine, precum cele din Rusia si Brazilia.
La Tanger va fi produs un monovolum, Lodgy, care va fi comercializat in Franta din primavara, un vehicul utilitar, precum si un al treilea model.
Fabrica din Maroc va avea initial 2.600 de angajati, numarul acestora urmand sa ajunga la 6.000 in 2015, potrivit Renault. mai mult
Vineri, 13 Ianuarie 2012, ora 20:35