Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Lansare Dacia Lodgy: Tot ce trebuie sa stii despre noul model. Vezi poze

Lansare Dacia Lodgy: Tot ce trebuie sa stii despre noul model. Vezi poze


Lansarea Lodgy puncteaza doua premiere ale companiei Dacia: primul monovolum din istoria marcii, dar si prima Dacie care va fi asamblata in alta parte decat la Pitesti: mai precis, in fabrica Renault din Tanger, Maroc.

Dacia Lodgy, cel mai nou model al constructorului auto de la Mioveni, a fost lansat miercuri, in mod oficial, in Romania. Pana in prezent, aproape 200 de clienti din tara noastra au comandat deja masina, inainte chiar de a avea ocazia sa o vada in showroom.

Dacia Lodgy a fost prezentata, in premiera mondiala, in data de 6 martie, la Salonul Auto de la Geneva, in cadrul unei conferinte de presa sustinuta de catre Carlos Tavarez, seful Biroului de Operatiuni al Grupului Renault, si transmisa in direct pe site-ul Dacia.

In Romania de la 9.500 de euro

Modelul de serie Dacia Lodgy are o lungime de 4,5 metri, cu 0,5 metri mai lung decat modelul de competitie, si ofera un volum considerabil al portbagajului, inclusiv in varianta cu sapte locuri.



Numele masinii aminteste de englezescul "lodge" si reprezinta o trimitere directa la trasatura esentiala, respectiv capacitatea de a gazdui o intreaga familie si bagajele sale.

Lodgy este disponibil in Romania incepand de la pretul de 9.500 de euro, cu TVA inclus. Gama cuprinde trei nivele de echipare, Acces, Ambiance si Laureate si patru motorizari: doua propulsoare pe benzina, printre care noul motor TCe de 1,2 litri si 115 CP si doua motoare diesel de 90 CP si 110 CP.



Lodgy va sosi in toata reteaua comerciala Dacia cu ocazia operatiunii speciale de lansare care se va desfasura in perioada 7 - 10 iunie 2012. Timp de patru zile, toti cei care vor vizita showroom-urile Dacia vor avea ocazia de a descoperi si testa calitatile noului model de familie.

In plus, vizitatorii vor putea participa la concursul "Gaseste placuta castigatoare" in urma caruia pot fi castigate 3 masini Dacia Lodgy. Pentru acest concurs au fost distribuite 300 000 de pliante care contin placute de inmatriculare, acestea putand fi gasite in presa nationala si in showroom-urile Dacia.

Pentru a castiga una dintre cele trei Dacia Lodgy, participantii trebuie sa verifice placuta de inmatriculare in zona special amenajata in cadrul fiecarui showroom. Mai mult decat atat, prin participarea la tombola "Portret de familie", vizitatorii pot castiga unul din cele 100 de weekend-uri la volanul unei Dacia Lodgy.

Modelul a fost lansat oficial pentru presa romana miercuri, 6 iunie, in cadrul unui eveniment interactiv derulat cu ajutorul unei transmisiuni video in direct, in cinci mari orase din tara - Bucuresti, Constanta, Iasi, Cluj si Timisoara.

"Cu Lodgy, Dacia propune clientilor un vehicul de familie cu un spatiu interior generos, cu echipamente moderne, inedite la acest nivel de pret si care pastreaza atuurile de robustete si fiabilitate care au dus la succesul marcii noastre. Ne asteptam ca Lodgy sa devina un nou model de referinta in segmentul masinilor de familie", a declarat Thomas Dubruel, Director Comercial Dacia.



Dacia, un constructor global

Daca inainte de 1989, Dacia era cunoscuta doar in statele din fostul bloc comunist, in ultimii 10 ani, marca romaneasca a devenit una globala. Din Norvegia si pana in Spania, ori din Brazilia pana in Maroc, modelele care poarta emblema Dacia sunt apreciate de posesorii lor.

Dacia este un produs de export important pentru Romania. Modelele asamblate la Pitesti pleaca in lumea intreaga in diverse forme si sub toate marcile grupului Renault. Iata ce inseamna azi Dacia in lumea intreaga.



In Europa in special, Dacia s-a impus pe cateva piete unde pana acum cativa ani acest lucru ar fi fost considerat imposibil. Criza globala combinata cu strategia de marketing Dacia a fost un element castigator pentru producatorul roman aflat in portofoliul grupului Renault. Renault a vrut sa faca din Dacia o marca accesibila, low-cost, dar cu produse cinstite, de calitate. Si a reusit. Incepand cu modelul Logan, apoi Sandero si mai ales Duster, Dacia a cucerit peiete ca Franta, Germania sau Italia. Clientii de aici au apreciat simplitatea si raportul bun pret/ performante/ dotari oferit de masinile romanesti. Ba chiar, Renault nu se sfieste sa vanda aceste modele sub propria sigla pe pietele unde numele Dacia nu are suficienta putere si imagine.

Produsele Dacia sunt asamblat la uzina Dacia de la Mioveni, de langa Pitesti. De aici pleaca la export spre majoritatea pietelor europene. Tot pentru piata europeana, dar si pentru pietele din nordul Africii, Dacia foloseste doua uzine din Maroc pentru asamblarea modelelor Logan si Lodgy/Dokker. Dacia Lodgy si Dokker sunt asamblate doar in Maroc cu piese produse la Mioveni si vor fi importate de acolo in Romania. Cele doua uzine din Maroc sunt SOMACA Renault de la Casablanca (pentru modelul Logan) si noua uzina Renault din Tanger, o facilitate absolut noua, data in folosinta in acest an. Aceasta din urma va asambla doar modelele Lodgy si Dokker.

Pe langa cele doua uzine din Maroc, Dacia mai exporta modele in sistem CKD (pachete de piese preproduse) pentru a fi asamblate la urmatoare uzine: SOFASA - Envigado, Columbia; Avtoframos - Moscova, Rusia; Iran Khodro si Iran Pars, Iran ; Uzina Ayrton Senna - Curitiba, Brazilia; Mahindra Renault, India; Nissan South Africa; Africa de Sud.

Pietele pe care se comercializeaza marca Dacia sunt la aceasta ora in numar de 43. La aceste 43 de piete se vor adauga la finalul acestui an si Marea Britanie si Irlanda. Modelele Dacia mai sunt vandute pe anumite piete purtand sigla Renault. Acest lucru este valabil in Rusia si Ucraina, de exemplu, dar si pentru toata America de Sud.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3589 ori