Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Francezii, suparati pe marocani si romani fiindca le fura joburile de la Renault

Francezii, suparati pe marocani si romani fiindca le fura joburile de la Renault


Renault si-a ales, probabil, cel mai prost moment pentru a-si inaugura fabrica din Tanger, in Maroc, iritarea francezilor fiind la cote maxime deoarece, dupa relocarea in Romania, compania a mai dus o mare parte a productiei in afara Frantei.

Cu trei luni inainte de alegeri, cand punctul central al campaniilor electorale este expresia "Fabricat in Franta", Carlos Ghosn, directorul general al Renault, si regele Mohammed VI au inaugurat uzina contructorului in Melloussa, la vreo 30 de kilometri de Tanger, unde se vor fabrica 340.000 de masini, pana in 2013, potentialul maxim fiind de 400.000, relateaza Ziare.com.

Dupa fabrica din Pitesti, grupul si-a facut, iata, o alta baza in afara Frantei, pentru constructia de masini low cost, vandute sub brandul Dacia in toata Europa.

"La inceput, am calculat ca 85 la suta din productia uzinei va fi exportata in Europa de Vest, noile produse fiind special concepute pentru clientii acestei regiuni. Dar aceasta cota ar putea scadea putin, daca cererea din pietele locale, din Egipt sau Orientul Mijlociu, vor depasi estimarile", a explicat un reprezentant al Renault.

In total, compania a investit 1,1 miliarde de euro in fabrica din Tanger. Aici se vor asambla trei tipuri de masini. Grupul mizeaza din plin pe monovolumul Lodgy, al saptelea vehicul din gama low-cost, care va vedea lumina zilei in aprilie - mai.

De asemenea, in Maroc se va fabrica si un vehicul utilitar de talia modelului Kangoo, ce va fi lansat patru luni dupa Lodgy, precum si masina care va inlocui Longan-ul, in 2013.

Ce reprosuri i se aduc producatorului

Tangerul ofera conditii de productie chiar si mai atractive decat Romania, pentru constructorul francez. Locatia are acces la portul Tanger Med, care ofera acces foarte facil in Europa: intr-o zi si jumatate, se poate ajunge in portul francez Sete, pe cand, din Pitesti, este nevoie de 6 - 15 zile pentru a livra o masina in Franta.

Un alt avantaj este costul fortei de munca: 250 de euro net pe luna, fata de 450 de euro, in Romania, si 1.800 de euro, in Franta.
Citeste mai multe despre Francezii, suparati pe marocani si romani pentru ca le fura joburile de la Renault pe Ziare.com.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2010 ori