Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Renault inagureaza noua sa uzina de la Tanger

Renault inagureaza noua sa uzina de la Tanger


Constructorul auto francez Renault inaugureaza joi in Maroc noua sa uzina de la Tanger, care va fi al doilea cap de pod pentru a dezvolta autovehicule 'low cost' la portile Europei, transmite AFP. Presedintele director general de la Renault, Carlos Ghosn si regele Marocului, Mohammed VI, sunt asteptati sa participe la ceremonie.

Pentru a atrage aceasta investitie importanta autoritatile de la Rabat au scutit grupul francez de impozitul pe societati timp de cinci ani precum si de taxele pe export. De asemenea, statul marocan a pus la dispozitie infrastructuri (rutiere si feroviare) si a finantat un centru de formare pentru personal.

Pentru Renault, uzina de la Tanger este prima inaugurare dupa uzina de la Curitiba, Brazilia, inaugurata in 1988. Grupul francez a investit aproximativ un miliard de euro in noua sa uzina destinata sa joace un rol central in dezvoltarea sa.

Amplasta pe o un teren de 300 de hectare situat la 30 de kilometri de noul port Tanger Med, la noua uzina ar urma sa fie produse, intr-o prima faza, intre 150.000 si 170.000 de vehicule . O a doua linie de productie ar urma sa demareze activitatea in 2013, astfel ca productia anuala va ajunge la 340.000 de unitati si chiar 400.000 daca se lucreaza in week-end-uri. In teremni de capacitate, uzina de la Tanger va fi comparabila cu cele de la Flins si Douai din Franta.

Primul model iesit de pe liniile de montaj va fi monovolumul Lodgy ce va fi comercializat sub marca Dacia. Vor urma o utilitara si un alt vehicul, tinut deocamdata secret. Toate aceste vehicule vor veni sa completeze gama 'low cost' a grupului Renault, care in prezent este compusa din berlina Logan, derivatele sale, Sandero si modelul 4x4 Duster. In prezent aceste modelele sunt fabricate la Pitesti (Romania) pentru Europa, dar dupa 2013 vor putea fi asamblate si in Maroc.

In urma cu cinci ani, directorul general de la Renault, Carlos Ghosn, a explicat ca 90% din productia uzinei de la Tanger va fi destinata exportului pe piata mondiala si nu doar pe cea european si doar 10% pentru piata marocana, Africa de Nord si Orientul Mijlociu.

Insa sindicatele franceze se tem ca viitoarele monovolume si utilitare produse la Tanger vor concura cu mrodelele Scenic si Kangoo produse in Franta.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1167 ori