Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Renault vrea sa cucereasca continentul african cu Dacia

Renault vrea sa cucereasca continentul african cu Dacia


Strategia de afaceri a grupului Renault include o dezvoltare a capacitatii de productie din Africa, unde se asteapta ca vanzarile marcii Dacia sa creasca vertiginos, pe fondul indepartarii populatiei de autobuze si masini vechi.

Producatorul auto francez si Nissan Motor, partenerul sau japonez, investesc un miliard de euro la fabrica din Tanger, Maroc, extinzand masiv productia. Fabrica Renault de la Tanger este cea de-a doua deschisa pe continent, dupa cea de la Casablanca, in functiune de 50 de ani.

Dupa extindere, unitatea din Tanger va avea o capacitate de productie de 400.000 de autovehicule pe an. Fabrica va avea doua linii de asamblare pentru modelele Dacia Lodgy si Dokker.

Totodata, Renault se pregateste sa construiasca o fabrica in Algeria, insa nu a stabilit inca termene pentru realizarea acestui proiect.

Renault vrea sa promoveze marca Dacia i Africa pentru a compensa contractia puternica a pietei europene.

Intre timp, companiile asiatice care produc automobile low-cost ataca agresiv Europa, in timp ce producatorii de autoturisme premium, precum BMW sau Mercedes-Benz, introduc tot mai multe modele de mici dimensiuni.

Piata auto europeana este in contractie pentru cel de-al cincilea an consecutiv si va atinge in 2012 cel mai redus volum din 1995, estimeaza Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile.

Piata auto din Europa nu da semne de revitalizare

Cota de piata a Renault in UE a scazut in prima jumatate a anului la 8,5%, de la 9,5% in perioada corespunzatoare a anului trecut, in timp ce companiile sud-coreene Hyundai si Kia si-au extins amprenta de la 4,7% la 5,9%.

Renault: Profit in scadere cu aproape 40%. Loganul, cea mai vanduta masina

BMW, care a lansat o noua versiune a Seriei 1 si a extins propunerile marcii Mini, si-a consolidat pozitia de la 5,7% la 6,1%.

Renault merge insa mai bine decat rivalul francez PSA Peugeot Citroen, deoarece s-a extins mai devreme pe pietele emergente si datorita aliantei cu Nissan, care dateaza din 1999. Renault genereaza 47% din afaceri in afara Europei, fata de 39% in cazul Peugeot.

Peugeot: pierderi de 662 milioane de euro in primul semestru

Renault a obtinut in primul semestru un profit net de 786 milioane euro, datorita cresterii livrarilor cu 20% in America Latina si cu 29% in Rusia. Nissan, unde Renault detine 43% din actiuni, a contribuit cu 230 milioane euro la rezultat.

Marca Dacia se afla in centrul activitatii de extindere a companiei Renault pe pietele emergente, in conditiile in care companiile rivale nu pot concura cu acest model din punct de vedere al preturilor. Astfel, pretul modelului Sandero porneste de la 6.790 euro in Germania, fata de 9.850 euro pentru modelul Volkswagen Up, de mai mici dimensiuni.

Renault: Piata masinilor din Africa va avea o evolutie similara celei din America Latina

Oficialii Renault anticipeaza ca evolutia Africii in deceniul urmator va fi similara celei din America Latina.

Vanzarile de automobile noi din America de Sud vor creste in acest an la 5,75 milioane de unitati, dublu fata de nivelul din 2005, estimeaza IHS Automotive.

Vanzarile din Africa de Sud vor totaliza aproximativ un milion de autoturisme in acest an, reprezentand peste jumatate din piata de pe intreg continentul. Astfel, in 2012, piata auto africana va reprezenta o masina noua vanduta la fiecare 1.000 de persoane, fata de 15 la 1.000 in America Latina.

Daimler si BMW au fabrici in Africa de Sud, producand aproximativ 50.000 de automobile pe an fiecare, in timp ce Volkswagen asambleaza aproximativ 100.000 de unitati pe an.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 1558 ori