Grupul Chrysler a anuntat, miercuri, primul profit anual din ultimii sase ani, la nici doi ani dupa ce a declarat faliment, a fost salvata de guvern si a fost cumparata de producatorul auto italian Fiat.
Compania, care detine marcile Chrysler, Dodge si Jeep, a castigat 183 de milioane de dolari, in 2011, comparativ cu pierderea de 652 de milioane de dolari raportata in anul anterior, conform mai mult
Miercuri, 01 Februarie 2012, ora 18:14
Dupa doi ani de munca, fuziunea dintre Chrysler si Fiat a devenit realitate. La un pas de moarte, brandul a fost resuscitat de Sergio Marchionne, poate singurul om care a crezut intr-o cauza ce parea pierduta.Chrysler a renascut precum Pasarea Phoenix, devenind un partener vital pentru Fiat intr-o noua alianta globala care schimba fata industriei auto.
Vitalitatea si puterea celor doua companii este rezultatul viziunii si energiei unui singur om: Sergio Marchionne.
El este cel care a vazut beneficiile pe care le-ar aduce fuziunea, reusind sa treaca peste scepticismul tuturor legat de readucerea la viata a muribundului Chrysler, relateaza CNN.
Efortul sau este remarcabil, daca ne gandim ca, in urma cu doar doi ani, viata brandului era la hatarul presedintelui Statelor Unite.
Presedintele Obama nu a ascultat sfatul consilierilor economici si a ordonat ca Chrysler sa primeasca sumele necesare pentru a se pastra pe linia de plutire.
Datorita gestului presedintelui a fost impiedicata disparitia a 38.500 joburi directe la Chrysler si sute sau chiar mii de locuri de munca in cadrul dealerilor si furnizorilor.
Iar acest lucru s-a intamplat intr-o economie extrem de fragila.
Aceste locuri de munca ar fi putut fi redistribuite, dar procesul ar fi fost devastator.
De cand a aparut Merchionne, au fost create peste 2.000 de locuri de munca la Chrysler prin investitii de 3 miliarde de dolari in noi fabrici.
Compania si-a achitat datoriile guvernamentale, iar saptamana trecuta, sub... mai mult
Marti, 26 Iulie 2011, ora 17:31
General Motors Corp., odata un simbol al economiei americane, va depune astazi cererea pentru intrarea in faliment, iar pachetul majoritar de actiuni in noul grup restructurat va fi detinut de contribuabili, a anuntat guvernul Statelor Unite, scrie Bloomberg. Noul grup va primi 30,1 miliarde dolari ca finantare pentru faliment, din partea guvernului. Trezoreria estimeaza ca nu va mai oferi si alte ajutoare, conform unui comunicat al administratiei Obama.Guvernul SUA va detine 60% din grup, iar o participatie de 12% va apartine guvernului canadian, care imprumuta 9,5 miliarde dolari grupului.Cererea pentru intrarea in faliment, considerat imposibil de sefii grupului, anul trecut, marcheaza declinul unei companii care a fost timp de 77 de ani cel mai mare constructor auto mondial si care producea jumatate din masinile cumparate in SUA.GM a fost afectat grav de costurile ridicate de productie, comparativ cu cele ale concurentei. Grupul a produs masini cu un consum ridicat de carburant, in contextul in care benzina si motorina s-au scumpit. GM a inregistrat pierderi de circa 88 miliarde dolari, din 2004.Potrivit NewsIn, grupul vrea sa inchida 11 fabrici, insa administratia Obama nu a precizat cati angajati vor fi disponibilizati. Divizia europeana a GM, care produce marcile Vauxhall si Opel, nu va intra sub incidenta legii falimentului, dupa semnarea unui acord cu producatorul canadian de piese auto Magna, ce s-a angajat sa cumpere GM Europe.General Motors a esuat in... mai mult
Luni, 01 Iunie 2009, ora 09:30
Presedintele Fiat, Sergio Marchionne, va prelua conducerea constructorului auto american Chrysler dupa ce acesta va iesi din faliment, a anuntat astazi un purtator de cuvant al grupului italian, citat de AFP. "Marchionne va fi noul director general Chrysler dupa incheierea procedurii de faliment", a precizat purtatorul de cuvant, citat de NewsIn.Presedintele grupului american, Robert Nardelli, a anuntat saptamana trecuta ca va ramane in functie numai pe timpul procedurii de faliment si ca urmeaza sa fie inlocuit de un director ales de Fiat. La mijlocul lunii aprilie, Marchionne spusese ca este posibil sa conduca simultan Fiat si Chrysler."In definitiv, este posibil, insa functia nu este importanta. Ceea ce este important este sa ma asculte, in cadrul Chrysler. Este posibil sa imi impart timpul intre conducerea Fiat si conducerea Chrysler", declarase Marchionne pentru cotidianul canadian Globe and Mail.Consiliul de adminstratie al "noului" Chrysler, ce va fi compus din sase membri alesi de guvern si trei alesi de Fiat va trebui sa numeasca un presedinte, care, potrivit presei, urmeaza sa fie american.Prin aceasta masura, Marchionne va urma exemplul lui Carlos Ghosn, care este simultan liderul companiilor Renault si Nissan.Chrysler, care a intrat in faliment saptamana trecuta, a incheiat un acord cu Fiat, ce preluarea unei participatii de catre grupul italian, in schimbul accesului la tehnologie, ce va permite constructorului american sa produca autoturisme mai mici si mai... mai mult
Joi, 07 Mai 2009, ora 11:44
Discutiile dintre Departamentul Trezoreriei si creditori, in vederea evitarii unui faliment al Chrysler LLC, au esuat miercuri, producatorul auto urmand sa intre in faliment, au anuntat surse apropiate situatiei, scrie Wall Street Journal (WSJ). Oficialii administratiei Obama, care asteptau de mai mult timp falimentul Chrysler, au anuntat ca toate pregatirile au fost facute pentru ca acest proces sa dureze cat mai putin.Discutiile cu creditorii Chrysler au esuat, dupa ce echipa administratiei Obama, creata pentru salvarea sectorului auto, a incercat sa determine mai multe fonduri inchise de investitii si alti creditori sa accepte un acord pentru reducerea datoriilor, au declarat surse implicate in discutii, citate de NewsIn.Trezoreria a urcat miercuri cea mai recenta oferta cu 250 milioane dolari, la 2,25 miliarde dolari in numerar pentru ca bancile si fondurile inchise de investitii sa stearga datoriile de 6,9 miliarde dolari ale Chrysler.J.P. Morgan Chase & Co., liderul grupului de creditori, care a acordat companiei cel mai mare imprumut, le-a acordat celorlalte 45 de banci si fonduri inchise de investitii 90 de minute pentru a vota. Un numar mare al fondurilor au votat impotriva planului, falimentul fiind unica solutie a companiei, au mai spus sursele.Daca datele administratiei Obama sunt corecte, procesul ar putea facilita preluarea Chrysler de catre producatorul italian Fiat SpA. Bancilor, care au avut o pozitie transanta, refuzand sa acorde sprijin financiar... mai mult
Joi, 30 Aprilie 2009, ora 12:13
Chrysler a pregatit documentatia pentru procedura de faliment in eventualitatea ca negocierile pentru o alianta cu grupul Fiat vor esua pana la termenul limita de 30 aprilie impus de guvernul SUA. Conducerea companiei americane face eforturi pentru a ajunge la o intelegere. Guvernul Statelor Unite a impus Chrysler data de 30 aprilie ca termen limita pentru a incheia un acord cu Fiat . In caz contrar, Trezoreria va bloca finantarea constructorului auto, decizie care ar impinge compania catre faliment.Potrivit unor surse apropiate discutiilor, preluate de Mediafax, Chrysler se concentreaza pe discutiile cu Fiat si se bucura de sprijinul administratiei Obama, insa a pregatit, ca solutie secundara, documentele necesare pentru a solicita protectie sub legea falimentului.Grupul italian Fiat ar putea fi interesat sa preia, totodata, compania germana Opel, cea mai importanta divizie europeana a grupului american General Motors, potrivit unor surse apropiate negocierilor. Incheierea unei astfel de tranzactii ar transforma Fiat intr-un jucator major la nivel mondial, cu un rol important in restructurarea celor doi giganti auto din SUA aflati in dificultate.Ziarele The New York Times si The Wall Street Journal au publicat, anterior, informatii conform carora planurile de faliment pregatite de Chrysler ar putea implica o solicitare de protectie inca de saptamana viitoare, pentru a permite Fiat sa beneficieze de un parteneriat numai cu operatiunile si activele performante ale companiei... mai mult
Vineri, 24 Aprilie 2009, ora 10:31
Directorul executiv al producatorului auto italian Fiat a declarat miercuri ca este pregatit sa renunte la parteneriatul cu Chrysler LLC, daca sindicatele companiei americane refuza sa accepte reduceri substantiale ale cheltuielilor, informeaza Reuters.
"Bineinteles ca suntem pregatiti sa renuntam. Nu ne putem lua angajamente fata de Chrysler decat daca vom avea de castigat in final", a declarat Sergio Marchionne, directorul executiv al Fiat, intr-un interviu publicat pe pagina de internet a cotidianului canadian Globe and Mail.
Marchionne a mai spus ca exista sanse de 50% ca parteneriatul sa fie format, din cauza lipsei progresului in ceea ce priveste negocierile cu sindicatele, mai ales cu cele canadiene.
Oficialii Fiat au confirmat cele spuse de Marchionne. Compania italiana Fiat si Chrysler incearca sa finalizeze un parteneriat pana la finalul lui aprilie, care i-ar permite constructorului american sa evite falimentul.
Presedintele Statelor Unite, Barack Obama, a spus la sfarsitul lunii martie ca intrarea rapida a General Motors si Chrysler in faliment este cea mai buna solutie pentru restructurarea acestora.
Grupului Chrysler, detinut de compania cu capital privat Cerberus Capital Management, i-au fost acordate in martie 30 de zile pentru a ajunge la o intelegere cu Fiat.
In caz contrar, compania nu va mai avea acces la fondurile oferite de guvernul american. GM are la dispozitie 60 de zile pentru a prezenta planuri viabile de restructurare.
mai mult
Miercuri, 15 Aprilie 2009, ora 10:31
Circa 76% dintre americani considera ca autoritatile ar trebui sa lase constructorii de automobile cu grave probleme financiare General Motors si Chrysler sa falimenteze, in loc sa salveze companiile, potrivit unui sondaj realizat de CNN. Guvernul SUA a cheltuit peste 17 miliarde dolari in ultimele luni pentru a permite constructorilor auto sa supravietuiasca, insa, in ciuda ajutorului financiar, situatia celor doua companii a ramas incerta.Acordarea unor noi imprumuturi guvernamentale a fost conditionata de prezentarea unor programe de restructurare viabile, dar planurile prezentate de GM si Chrysler au fost respinse, in martie, de administratia presedintelui SUA, Barack Obama.Sondajul, realizat telefonic de CNN si Opinion Research Corporation pe un esantion de 1.023 de persoane, intre 3 si 5 aprilie, a indicat, totodata, ca doar 37% dintre cetatenii SUA sunt dispusi sa cumpere o masina construita de o companie in faliment.
Potrivit Mediafax, in SUA, unul din zece locuri de munca depinde de companiile din sectorul auto, care au 250.000 de angajati directi si sustin alte patru milioane de slujbe la furnizori, dealeri, companii de inchirieri auto. mai mult
Vineri, 10 Aprilie 2009, ora 10:45
Consilieri externi ai Trezoreriei Statelor Unite analizeaza noi optiuni de finantare pentru General Motors Corp si Chrysler LLC, a spus un reprezentant al institutiei, citat de Reuters. Declaratiile acestuia vin dupa ce Wall Street Journal a scris ca mai multi consilieri externi ai Trezoreriei au purtat discutii cu banci despre o finantare de minim 40 miliarde dolari pentru cele doua companii, daca acestea vor avea nevoie de fonduri.Persoane apropiate situatiei au declarat pentru WSJ ca inalti oficiali ai Trezoreriei cred ca o cerere de intrare in faliment din partea celor doi producatori auto trebuie luata serios in coniderare.
”Totul este pe masa acum”, a spus una din persoanele citate, adaugand ca presedintele Barack Obama nu vrea sa asiste la concedieri masive in acest sector.Recent, consilieri guvernamentali au curtat agresiv mari creditori precum Citigroup Inc si J.P. Morgan Chase & Co, pentru ca acestia sa participe la finantarea unui eventual faliment al celor doi producatori, arata WSJ.General Motors a cerut saptamana trecuta guvernului american un credit suplimentar de 16,6 miliarde dolari, dubland ajutorul oferit pana in prezent, si a anuntat ca are nevoie de o parte din bani luna viitoare pentru a supravietui, in contextul in care va mai disponibiliza 47.000 angajati.Chrysler LLC, sustinut ca si General Motors de ajutoare guvernamentale, a anuntat ca are nevoie de un credit suplimentar de 5 miliarde dolari si ca va mai face 3.000 de... mai mult
Luni, 23 Februarie 2009, ora 10:59