Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Alianta Daimler-Nissan-Renault, viitorul industriei auto mondiale?

Alianta Daimler-Nissan-Renault, viitorul industriei auto mondiale?

Dupa un lung mariaj alaturi de Chrysler, care s-a incheiat in urma cu trei ani, Daimler se afla din nou la altar, gata sa incerce sa-si uneasca fortele, insa de aceasta data, nu cu o singura companie, ci cu doua: cu francezii de la Renault si cu producatorul japonez Nissan.

Marea intrebare este daca Daimler, Nissan si Renault ar putea reprezenta viitorul industriei auto mondiale? Daca unii analisti sustin aceasta ipoteza, altii cred ca istoria esecului colaborarilor marca Daimler se va repeta.

Cand Daimler si Chrysler s-au aliat, in 1998, s-a dovedit un singur lucru: ce era bun in teorie, niciodata nu a iesit cum a fost planificat, drept pentru care, noua ani mai tarziu, au hotarat sa mearga pe drumuri separate.

Pentru Chrysler, separarea a pus in miscare un lant de evenimente nedorite care, in cele din urma, au condus la faliment si la preluarea de catre Fiat. Daimler a reusit, insa, sa se mentina pe linia de plutire, dar cu mult sub obiectivele pre-fuziune, si a continuat sa piarda in continuare teren, iar noile norme privind noxele si consumul de combustibil au facut ca afacerile sa isi schimbe directia.

Acest nou parteneriat nu vizeaza, insa, doar o incrucisare de responsabilitate (Renault detine 44 la suta din Nissan, care, la randul sau, detine 15 la suta din producatorul francez), ci reprezinta un program extis de dezvoltare si cooperare. Obiectivul este acela de a introduce mai usor noi produse pe piata, potrivit MSNBC.

"Lectia pe care criza din industria auto din 2008 si 2009 a dat-o este aceea ca este bine sa actionezi la nivel global, iar acest lucru nu il poti face singur, ci doar daca ai prieteni", este de parere Carlos Ghosn, presedinte si CEO al aliantei Renault-Nissan.

In ultimii ani, succesul aliantei euro-asiatice Renault-Nissan a facut ca aceasta sa fie "curtata" de mari companii precum General Motors, Chrysler sau Ford.

Pentru Nissan si Renault, intelegerea cu Daimler, care este mai limitata decat cea avuta de primii doi separat, va ajuta la promovarea marcii Infiniti, la extinderea Renault si la asigurarea accesului la o parte din tehnologia Mercedes privind sistemul de propulsie.

La randul sau, producatorul german va primi ajutor constant in prinvinta vanzarilor marcii auto Smart. Renault va dezvolta o noua versiune de Smart cu patru locuri. Mercedes va avea acces la tehnologia privind sistemul de propulsie al Nissan-Renault, cu accent asupra eficientei consumului de combustibil.

Gaetan Toulemonde, analist auto la Deutsche Bank, este de parere ca noul parteneriat "este per total o afacere buna, care ar putea fi inceputul unei aliante cu potential mult mai mare".

Nu trebuie insa neglijat nici faptul ca exista posibilitatea sa existe unele probleme grave culturale la nivel national, dar si la nivelul intreprinderilor. Temeri exista si din directia Daimler, care are deja un parteneriat esuat.

In ciuda acestui optimism, noii parteneri sunt un pic mai precauti cu privire la acest parteneriat, comparativ cu atitudinea lor din ultimii ani.

Daca lucrurile nu functioneaza cum au fost planificate, analistii din industria auto sustin ca, data fiind situatia, va fi mai usor sa-si spun la "Adieu, Sayonara sau auf Wiedersehn". Pe de alta parte, daca lucrurile merg mai bine decat era de asteptat, s-ar putea constitui o sansa pentru o alianta de durata.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2421 ori
Citeste mai multe desprealianta daimler nissan renault industrie auto