Cifra de afaceri a pietei serviciilor de posta si curierat din Romania a avansat cu 16% fata de 2017 si a depasit cu aproape 90% nivelul din 2009, ajungand la aproape 4,8 miliarde de lei in 2018, potrivit celei mai recente analize KeysFin.
Analistii KeysFin estimeaza apropierea de pragul de 5,2 miliarde de lei in 2019, pentru ca, in anul curent, ritmul de crestere sa se dubleze cel putin, iar cifra de afaceri a companiilor care ofera servicii de posta si curierat sa atinga pragul de 6 miliarde de lei, ca urmare a cererii online crescute, generate de pandemia de Coronavirus.
"Odata cu modernizarea serviciilor si aparitia de jucatori noi, piata locala de posta si curierat a evoluat, iar rezultatele de business au fost pe masura. Maximul istoric al pietei din acest an vine ca o incununare a unui parcurs pozitiv, iar noi mizam pe faptul ca vor exista cresteri in continuare, desi poate nu atat de spectaculoase. Pandemia de Coronavirus i-a fortat pe multi consumatori locali sa treaca peste bariera psihologica a efectuarii de comenzi online. Odata convinsi de beneficiile e-commerce-ului, consumatorii vor continua sa aleaga aceasta alternativa si, indirect, serviciile de curierat. Totusi, vorbim despre un business concentrat: desi exista peste 2000 firme, primele 10 dintre acestea, in functie de cifra de afaceri, cumuleaza 76% din piata", a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanti furnizori de solutii de business information din... mai mult
Luni, 18 Mai 2020, ora 18:28
Bolt, platforma europeana de transport la cerere, a anuntat, marti, ca lanseaza serviciul Business Delivery in toate orasele in care activeaza in Romania, Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, care va pune in legatura companiile cu curierii, pentru a plasa online comenzi de livrare si sa expedieze produsele catre clientii lor, in aceeasi zi sau chiar in aceeasi ora.
Compania a lansat recent si o noua categorie in aplicatia Bolt, Delivery, care permite utilizatorilor sa trimita trimite pachete prietenilor si familiilor lor.
"Am lansat Bolt Business Delivery pentru a valorifica experienta noastra in materie de operatiuni si logistica, dar si pentru a ne folosi tehnologia si reteaua extinsa de soferi pe care o avem in Romania, intr-o perioada in care o multime de oameni sunt nevoiti sa ramana acasa", a spus Cristian Salceanu, operations manager la Bolt Romania.
Serviciul Business Delivery poate fi folosit de orice tip de companie, de la supermarketuri si librarii la magazine online, de oricine are nevoie de un serviciu de livrare imediata, care poate sa acopere mai multe zone si sa livreze comenzi multiple.
"Companiile pot incarca livrarile in loturi, dintr-un document in format CSV, sau le pot introduce manual, folosind un formular simplu. Comenzile pot fi preluate imediat sau programate pentru a fi preluate in cel mult 48 de ore", precizeaza compania.
La adaugarea comenzilor, companiile vor primi o estimare a pretului. Odata ce acestea confirma cererea pentru... mai mult
Marti, 07 Aprilie 2020, ora 15:54
Pe 18 octombrie 2019, BusinessMark va invita la BUSINESS CHALLENGE 2019, eveniment ce va avea loc la JW Marriott Bucharest Grand Hotel.
Ajunsa la a saptea editie, conferinta, dedicata antreprenorilor si managerilor din cadrul companiilor medii si mici, isi propune sa abordeze problemele specifice cu care ei se confrunta, dar si sa evidentieze potentialul imens ce sta in spatele business-urilor puse in miscare de mintile agile si creative.
Aveti ocazia sa va conectati cu alti peste 100 de partcipanti si speakeri, cu care sa discutati despre cum puteti face fata cu brio provocarilor din acest domeniu.
Take the challenge! Printre speakerii ce vor fi prezenti la eveniment se numara:
● IOAN COCAN, Managing Partner, Tremend;
● MARIANA CONSTANTINESCU-BRADESCU, Managing Partner & Co-Founder, Rock Star Construct - detinator al brandului PIATRAONLINE;
● ADRIAN COCAN, Manager, Laptaria cu Caimac;
● ION MATEI DUMITRESCU, Angel investor, Vice President Techangels Romania, Acceleration Expert Investment Ready Program Vienna;
● ALINA DONICI, Managing Partner, Artesana;
● NICOLETA CHIRICA, Founder si designer, IUTTA;
● STELA ANDREI, Director, People Advisory Services, EY Romania;
● MIHAI ZANT, Business Coach, HUMANISTIC
● CALIN PASCU, Fondator & Manager General, Agentia de Print.
Ei vor veni cu raspunsuri la intrebari ce sunt pe buzele tuturor antreprenorilor:
● Care este factorul ce aduce succesul in business?
● La ce cocktail... mai mult
Sambata, 05 Octombrie 2019, ora 12:18
In contextul dinamicii economiei internationale, al progresului rapid al tehnologiei, al noilor valori si prioritati aduse de tinerele generatii, lumea de business se schimba. Adaption means survival - iar adaptarea, impreuna cu flexibilitatea si capacitatea de a anticipa tendintele, reprezinta o conditie existentiala pentru companii.
Anul acesta, BusinessMark organizeaza cea de-a cincea editie a evenimentului BUSINESS CHALLENGE si ofera tuturor antreprenorilor, managerilor din cadrul IMM-urilor, dar si persoanelor interesate de crearea unui business propriu, oportunitatea de a afla direct de la antreprenori si specialisti locali si internationali povesti de business de succes.
Va invitam sa discutam, sa invatam si sa ne inspiram din experientele unor lideri inovatori, ambitiosi, profesionisti in data de 27 septembrie 2018 la HOTEL RADISSON BLU.
- GUNITA KULIKOVSKA, Founder & CEO, Vividly (Letonia);
- JEAN-LUC SCHERER, Founder & CEO, Innoopolis (Emiratele Arabe Unite);
- YASEN RUSEV, Co- founder & CEO, Escreo (Bulgaria);
- DRAGOS HANCU, Fondator si CEO, Amber Studio;
- CORNELIU BODEA, Presedinte, Centrul Roman al Energiei (CRE), CEO, Adrem;
- LIVIU BULIGAN, Director Executiv, SoftOne Romania;
- BOGDAN OPREA, Fondator si Presedinte, BGS;
- MAMAS KOUTSOYIANNIS, CEO Romania & Moldova, Moore Stephens KSC;
- ALEXANDRU HOLICOV, Founder & CEO, Adservio;
- SORIN KERTESZ, Fondator si Director Executiv, Biciclop;
- RODICA LUPU, Fondator, Ingenius Hub;
- DORU... mai mult
Luni, 17 Septembrie 2018, ora 11:42
Agitata piata a serviciilor de curierat din Europa primeste un imbold puternic de a-si dezvolta viteza de reactie din partea noii platforme de comenzi Eurosender.
Aparitia startup-ului dezvoltat de cativa antreprenori sloveni este in masura sa amplifice competitia intre firmele de curierat din intreaga Europa, iar debutul firmei pe piata din Romania ofera o sansa imensa de dezvoltare pentru companiile locale din acest sector, ca si noi oportunitati de expeditie pentru clienti, fie ei persoane fizice sau reprezentanti ai mediului de afaceri.
Cum functioneaza sistemul Eurosender, ce inseamna curieratul door to door din Romania si ce beneficii are un client al platformei ne explica pe indelete Gabriela Buzoianu, Country Manager Eurosender Romania, intr-un interviu acordat Business 24.
Dupa aparitia Eurosender, multi au catalogat compania dumneavoastra ca un competitor direct al DHL pe piata europeana. Unde se pozitioneaza, de fapt, Eurosender din punct de vedere al cotei de piata?
Modelul nostru de business este diferit. Nu suntem un competitor direct pentru companiile de curierat, din moment ce noi nu avem o retea proprie de transport logistic.
Modelul de business pe care il promovam aduce beneficii atat companiilor de curierat cu care colaboram, pentru ca volumul comenzilor acestora creste exponential cu cresterea comenzilor pe care le primeste Eurosender, cat si pentru clienti care se bucura de preturi considerabile mai mici decat cele oferite direct de... mai mult
Sambata, 05 Martie 2016, ora 00:00
Lucian Aldescu, CEO DPD Romania, vorbeste despre primii pasi timizi pe care i-a facut in afaceri si ne arata cum, in 2015, are in plan sa devina liderul pietei de curierat din Balcani, pana in 2020.
"Am inceput cu un capital social de 10.000 dolari, cinci biciclisti, un controller, un specialist in customer service si doi antreprenori cu abilitati de vanzare si management", isi incepe omul de afaceri povestea.
Compania sa purta numele Pegasus Curier si a atras atentia chiar Postei Franceze prin know-how si profesionalism.
In urma achizitiei din 2008 de catre GeoPost, mica sa afacere devenea DPD Romania, o afacere ce a inregistrat o cifra de 75,5 milioane lei in 2014 si pentru care are in plan investitii de 15 milioane de euro.
"Am inceput anul concentrati pe obiectivul de a deveni lideri de piata in zona Balcanilor", spune Lucian Aldescu, intr-un interviu acordat Business24.
Spuneti-ne, pentru inceput, despre modul in care ati intrat in afaceri. Cum ati infiintat Pegasus Courier?
Povestea Pegasus Courier a inceput in septembrie 1997, cand prietenul meu britanic James Gray Cheape a venit in Romania cu o noua idee de business: curierat rapid, pe bicicleta!
Ideea era, intr-adevar, indrazneata la vremea respectiva, insa am crezut foarte mult in ea amandoi si iata ca s-a transformat intr-o companie de curierat matura, ajunsa astazi la 18 ani, varsta majoratului.
A fost prima companie de curierat Same Day din Bucuresti. Ce v-a inspirat sa mergeti in... mai mult
Sambata, 18 Iulie 2015, ora 00:00
1Forumul Roman de Curierat si Servicii Postale, singurul eveniment dedicat exclusiv sectorului de curierat si servicii postale din Romania, revine cu a doua editie care va avea loc vineri, 27 martie 2015, la Hotel InterContinental Bucuresti.
Conferinta va aduce in prim plan aspectele ce ar putea face domeniul sa functioneze mai bine, precum si provocarile unuia dintre cele mai dinamice sectoare de business din Romania, ce inregistreaza cresteri anuale de peste 20% pe fondul dezvoltarii accelerate a comertului online.
Forumul Roman de Curierat si Servicii Postale este conceput ca o platforma interactiva de prezentari si discutii libere intre reprezentanti la cel mai inalt nivel ai companiilor de curierat si servicii postale prezente pe piata din Romania, ai celor mai importanti clienti, furnizori de servicii ori tehnologii pentru industrie, ai autoritatilor reglementatoare, precum si ai institutiilor care ofera solutii de finantare.
Astfel, printre temele care vor fi dezbatute se vor regasi aspecte ce tin de eficientizarea fluxului operational, optimizarea timpilor de livrare, solutii pentru a reduce costurile implicate de plata la livrare, tendinte noi in industrie in contextul modificarii comportamentului consumatorului final, dar si oportunitati de a atrage finantare din surse alternative.
Mai multe informatii despre eveniment si agenda Forumului, pe govnet.ro. mai mult
Marti, 24 Martie 2015, ora 14:52
Singura companie romaneasca specializata in livrarile in aceeasi zi atat in tara, cat si in strainatate, Sameday Courier, a inregistrat o crestere cu 50% a cifrei de afaceri pentru anul 2014, pana la aproximativ 1.7 milioane de euro.
Iar profitul estimat de companie este de 10%.
Pentru anul 2015, Sameday Courier estimeaza o cifra de afaceri cuprinsa intre 2 - 2.5 milioane de euro si o rata a profitului de doua cifre.
Principalele servicii care au dus la aceasta crestere au fost: livaririle instant (in interval de o ora), livrarile in aceeasi zi, divizia de food delivery, precum si livrarile de tip postal, spun reprezentantii companiei.
"Cresterea a fost constanta pe tot parcursul anului 2014, insa a fost influentata si de perioade precum sarbatorile de Paste, cele de iarna si momentul Black Friday", se arata intr-un comunicat de presa.
"Ne bucura cresterea din 2014 - cea mai mare din istoria companiei noastre. Mai mult decat atat, analizand piata de curierat a anului trecut, estimez ca suntem si compania de curierat cu cea mai mare crestere procentuala a cifrei de afaceri din intreaga industrie locala.
Acest lucru imi confirma ca directia in care ne indreptam este cea potrivita. Ne vom axa in continuare pe performanta in nisa de livrari rapide, ultra-rapide si programate", a declarat Octavian Badescu, antreprenor si fondator Sameday Courier.
"Anul 2014 a fost si anul in care am facut cateva investitii importante pentru consolidarea companiei.... mai mult
Marti, 13 Ianuarie 2015, ora 10:59
3Compania de curierat rapid Fastius Curier, cu experienta de peste 10 ani pe segmentul de curierat premium business in Bucuresti si judetul Ilfov, promoveaza in aceasta perioada oferta speciala dedicata magazinelor online.
Companiile ce activeaza in sfera comertului online pot beneficia de toate avantajele Fastius Curier: livrare rapida si in siguranta, pachetele putand fi livrate in Bucuresti si Ilfov chiar si in aceeasi zi, prin serviciul Prioritar, in maxim 2 ore. Clientii-companii ai Fastius Curier beneficiaza de preturi foarte mici, fara a se face compromisuri in privinta calitatii serviciilor. Magazinele online interesate de serviciile Fastius Curier pot solicita o oferta dedicata, vizitand www.fastiuscurier.ro.
Fiecare companie incearca sa-si optimizeze permanent costurile, cautand in acelasi timp sa pastreze sau - ideal - sa creasca nivelul de calitate al serviciilor / produselor contractate. Pe piata exista chiar firme care ofera servicii de consultanta pentru optimizarea costurilor, acestea fiind platite pentru a analiza, negocia si eficientiza procesele de business. Cea mai mare problema intervine atunci cand exista riscul de a primi servicii de mai slaba calitate atunci cand tai din cheltuieli. Totusi, piata extrem de concurentiala pe anumite domenii determina posibilitatea de a obtine servicii de calitate foarte buna la preturi mici.
Fie ca este vorba despre servicii bancare, servicii de telefonie si internet sau servicii de curierat rapid,... mai mult
Luni, 04 August 2014, ora 15:09