Volkswagen, cel mai mare producator auto european, a vandut peste 10 milioane de autovehicule anul trecut, pentru prima oara in istoria companiei, atingand acest obiectiv cu patru ani mai devreme decat planuise initial.
Vanzarile grupului german au urcat cu 4,2% in 2014 comparativ cu anul anterior, la 10,14 milioane de unitati, datorita cresterii livrarilor inregistrate de marcile de lux Audi si Porsche si a extinderii brandului Skoda.
Livrarile marcii cehe au depasit pentru prima oara 1 milioane de masini in 2014, relateaza The Wall Street , transmis de Mediafax.
Audi si-a mentinut locul al doilea pe piata auto premium in 2014, dupa ce a inregistrat o urcare a vanzarilor de 10,5% fata de 2013, atingand cifra record de 1,74 de milioane de masini comercializate intr-un an.
De asemenea, avansul livrarilor producatorului german a fost determinat de cresterea cererii in China, unde Volkswagen a vandut 3,68 de milioane de autovehicule, cu 12,4% mai multe decat in 2013.
Grupul a inregistrat o urcare cu 5,1% a livrarilor in Europa, la 3,95 de milioane de unitati, in timp ce in America de Nord si America Latina, vanzarile au scazut cu 2%, la 599.700 de unitati si, respectiv, cu 19,8%, la 795.700 de unitati.
Sub conducerea directorului general Martin Winterkorn, Volkswagen si-a propus sa devanse Toyota si sa devina cel mai mare producator auto la nivel mondial pana in 2018.
Grupul german a redus diferenta fata de Toyota la 72.000 de unitati la finalul lunii... mai mult
Luni, 12 Ianuarie 2015, ora 14:05
Volkswagen AG a redus decalajul fata de Toyota la vanzarile inregistrate in primele noua luni din 2014, cei mai mari producatori auto din lume intrand astfel in trimestrul patru intr-o cursa umar la umar pentru suprematia pe plan global, transmite Bloomberg.
In perioada ianuarie-septembrie 2014, livrarile grupului german Volkswagen (VW), care includ diviziile de lux Porsche si Audi precum si diviziile de camioane MAN si Scania au fost sub cele ale firmei nipone Toyota cu 72.000 de vehicule, fata de 227.000 in primele noua luni din 2013, conform calculelor Bloomberg, informeaza Agerpres.
Cresterea din China a ajutat vanzarile Volkswagen, in timp ce Toyota a profitat de majorarea cererii in SUA. Rechemarile la service din ultimele doua luni nu au afectat semnificativ vanzarile VW si Toyota sau ale grupului american General Motors (GM), care se afla pe locul trei in topul principalilor producatori auto din lume. Toyota si VW intentioneaza fiecare sa livreze anul acesta peste zece milioane de vehicule.
'Este o cursa stransa. Clasamentul va depinde de modul cum va evolua cresterea vanzarilor in China sau in SUA', a apreciat analistul Sascha Gommel, de la Commerzbank AG.
In perioada ianuarie-septembrie 2014, livrarile Volkswagen au urcat cu 5%, la aproximativ 7,54 milioane de masini si camioane, in timp ce vanzarile Toyota au crescut cu 2,8%, la 7,62 milioane de vehicule. Cifra anuntata de Toyota include si vanzarile realizate de diviziile sale Hino Motors si... mai mult
Miercuri, 29 Octombrie 2014, ora 09:44
Toyota a ramas si in primul semestru din 2014 lider al vanzarilor pe plan mondial, urmata de Volkswagen (VW), care a reusit sa urce pe locul doi, depasind General Motors (GM), afectat de rechemarile masive la service, transmit AP si Bloomberg.
In perioada ianuarie-iunie 2014, vanzarile producatorului auto nipon, care includ si diviziile Hino Motors si Daihatsu Motor, au urcat la 5,097 milioane de vehicule, in crestere cu aproape 4% fata de primul semestru din 2014, pe fondul majorarii livrarilor in Asia, SUA si Europa.
Toyota a raportat o crestere a vanzarilor de 12% in China, de 5% in America de Nord si de 8% in Europa.
Grupul auto german Volkswagen a vandut in primul semestru din acest an 4,97 milioane de vehicule, depasind producatorul auto american General Motors, ca a livrat 4,92 milioane de unitati. Vanzarile VW inregistreaza un ritm mai rapid de crestere decat cele al GM, afectata de rechemarile la service, care vor costa compania americana 1,2 miliarde de dolari.
Toyota a reusit ca in 2013 sa-si pastreze, pentru al doilea an la rand, titlul de cel mai mare producator auto din lume devansandu-si rivalii General Motors si Volkswagen AG dupa ce a vandut 9,98 milioane de vehicule. Livrarile General Motors au ajuns anul trecut la 9,71 milioane de vehicule, in timp ce Volkswagen, impreuna cu diviziile MAN si Scania, au vandut 9,73 milioane de unitati.
In 2014 Toyota intentioneaza sa vanda 10,32 milioane vehicule la nivel global, devenind prima companie... mai mult
Miercuri, 30 Iulie 2014, ora 14:29
Constructorul auto german Mercedes-Benz a anuntat vineri ca in 2013 vanzarile sale au crescut cu 10,7% pana la o cifra record de 1,46 milioane de vehicule, recuperand decalajul care il separa de rivalul Audi, al doilea mare producator mondial de automobile de lux, transmite Bloomberg.
"Ne uitam in urma la cel mai bun an pentru brandul Mercedes-Benz in conditiile in care am depasit vanzarile din anul precedent cu peste zece procente. Strategia noastra de crestere functioneaza avand in vedere cresterea cotei de piata in Europa si SUA si cresterea cu doua cifre a vanzarilor in China", a declarat directorul general de la Daimler, Dieter Zetsche.
Anul trecut vanzarile Mercedes-Benz au crescut pe toate continentele, in special in SUA, cea mai mare piata a sa, unde a inregistrat o crestere de 14% pana la 312.534 vehicule. De asemenea, Mercedes-Benz a livrat 218.045 vehicule in China, in crestere cu 11,1% comparativ cu 2012. In plus, in pofida mediului dificil de anul trecut, Mercedes-Benz a reusit sa castige noi clienti in Europa. Constructorul german a vandut 660.566 vehicule in Europa, cu 5,9% mai mult decat in 2012.
Cresterea vanzarilor cu 10,7% inregistrata de Mercedes-Benz a permis companiei sa reduca decalajul care o separa de Audi, divizie a Volkswagen, care in 2013 a vandut 1,58 milioane vehicule, in crestere cu 8,3% comparativ cu 2012. Diferenta dintre cele doua firme s-a redus anul trecut la aproximativ 113.800 vehicule de la 135.026 vehicule in 2012.
Cel... mai mult
Vineri, 10 Ianuarie 2014, ora 12:46
Producatorii de masini de lux Audi si Porsche, membri ai grupului german Volkswagen, au inregistrat anul trecut vanzari record si vizeaza pentru 2014 cresterea in continuare a livrarilor, sustinute de cererea puternica din afara Europei si de noi modele.
Cresterile puternice din SUA si China, printre cele mai mari trei piete pentru Audi si Porsche, au sustinut vanzarile celor doua divizii Volkswagen, noteaza Reuters.
Porsche a avut in 2013 un avans al vanzarilor de 15%
Porsche a raportat un avans al vanzarilor de 15%, la 162.145 de unitati, si se asteapta ca noul SUV compact Macan, care va ajunge in showroom-urile din Germania in aprilie, sa sustina rezultatele in acest an.
"Intram in noul an foarte increzatori. Nu am epuizat, in niciun caz, ofensiva de produse anul trecut", a declarat directorul de vanzari, Bernhard Maier.
Obiectivul Porsche pentru 2018, de a depasi 200.000 de unitati comercializate, ar putea fi atins in acest an, estimeaza firma de cercetare IHS Automotive, invocand cererea ridicata pentru Macan. Porsche intentioneaza sa produca 50.000 de autovehicule Macan in acest an.
Audi a avut in 2013 o crestere a vanzarilor de 8.3%
Vanzarile Audi, al doilea mare producator de masini de lux la nivel global, au crescut cu 8,3%, la 1,57 milioane, dupa ce livrarile din decembrie au urcat cu 18,4%.
Audi, care impreuna cu Porsche a generat doua treimi din profitul de 8,6 miliarde de euro al Volkswagen la noua luni, vrea sa detroneze BMW pentru... mai mult
Vineri, 10 Ianuarie 2014, ora 07:30
Vanzarile de autovehicule noi pe piata romaneasca s-au cifrat la 8.028 de unitati in luna iulie, un maxim al ultimelor 14 luni, potrivit datelor publicate vineri de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
"Din decembrie 2011 si pana in iulie 2013, doar luna mai 2012 a inregistrat un volum mai mare de autovehicule vandute de catre operatorii din piata auto. Totusi, pe ansamblul pietei, livrarile totale (autoturisme plus vehicule comerciale) inregistreaza dupa 7 luni din 2013 o scadere de 14% comparativ cu aceeasi perioada din anul trecut. In interiorul acestei scaderi, remarcam autoturismele, care au un declin al vanzarilor de 13,2%, scaderea fiind totusi atenuata fata de procentul inregistrat luna trecuta, cand acesta era de peste -19%", se arata intr-un comunicat al APIA.
Vanzarile la 7 luni au insumat 42.996 unitati comparativ cu 50.003 unitati in ianuarie-iulie 2012.
In continuare, vanzarile sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (76% din totalul la 7 luni). Astfel, pe fondul demararii tarzii a Programului "Rabla", dar si a accesului dificil la credite, vanzarile catre persoanele fizice reprezinta la 7 luni doar 24% din total (in primele 6 luni procentajul era mai mic, de 19%).
"In luna iulie, acest raport a fost mult mai echilibrat - 47% persoane fizice vs. 53% persoane juridice, aceasta situatie fiind datorata faptului ca Programul "Rabla" a inceput sa functioneze efectiv", precizeaza APIA.
Cum... mai mult
Vineri, 23 August 2013, ora 16:50
Grupul auto german Volkswagen a anuntat joi ca va inceta productia legendarului sau model de furgoneta Kombi, care in prezent mai este asamblat doar la o uzina din Brazilia, cu o ultima serie de 600 de unitati.
Volkswagen a precizat ca versiunea "Last Edition Kombi" va fi comercializata la un pret de 85.000 de reais (aproximativ 27.000 de euro).
Lansat in 1950, in perioada reconstructiei Germaniei, furgoneta Kombi este cea mai longeviva din industria auto. In anii 1970 Volkswagen producea 287.000 de unitati pe an din acest vehicul, dintre care un sfert erau destinate SUA. Vehiculul a fost fabricat in trei versiuni de caroserie (1950, 1967 si 1979).
In Brazilia, intre 1957 si iulie 2013 Volkswagen a produs 1,5 milioane de furgonete Kombi la uzina de la Bernardo do Campo, o suburbie a orasului Sao Paulo. Furgonetele Kombi produse in Brazilia au fost exportate in tari precum Algeria, Argentina, Chile, Peru, Nigeria, Mexic,Venezuela si Uruguay. mai mult
Duminica, 18 August 2013, ora 14:01
Vanzarile diviziei Mercedes-Benz a grupului Daimler au urcat cu 20% in iulie, fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 116.790 de autovehicule, peste cresterea de 14% raportata de BMW si de 9,8% in cazul Audi, datorita cererii pentru versiunile din clasa E si a modelelor compacte.
In primele sapte luni, livrarile Mercedes-Benz au crescut cu 8,1%, la 811.227 de autoturisme si SUV-uri, potrivit Bloomberg.
Daimler lanseaza noi modele, precum ultima versiune a sedanului clasa S intrata pe piata luna trecuta, pentru a readuce Mercedes pe pozitia de lider al pietei masinilor de lux, pana in 2020.
Vanzarile din iulie ale modelelor Mercedes clasa A, clasa B si CLA aproape s-au dublat, iar cererea pentru Mercedes clasa E a urcat cu 26%, potrivit companiei.
Automobilul Mercedes clasa S nou intrat pe piata are un pret de pornire, inclusiv taxele, de 79.790 de euro.
Mercedes-Benz are pentru acest an o tinta de vanzari de 1,4 milioane de vehicule.
Producatorii de masini de lux au avut in ultimii ani rezultate mai bune decat ceilalti constructori, datorita interesului in crestere pentru modele premium din China si Statele Unite, care a compensat declinul cererii in Europa marcata de recesiune.
Livrarile BMW au crescut in luna iulie cu 14%, la 128.594 unitati, sustinute de noile versiuni ale modelului serie 3 si cererea pentru SUV-uri. La sapte luni, livrarile celui mai mare brand auto de lux din lume au avansat cu 8,4%, la 932.848 de unitati.
Vanzarile Audi,... mai mult
Vineri, 09 August 2013, ora 09:23
Volkswagen a avut in trimestrul al doilea un profit operational de 3,44 miliarde euro, in urcare usoara fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, si vanzari de 52,1 miliarde euro, in crestere cu 8,5%, depasind estimarile analistilor in pofida crizei din Europa.
Succesul noilor modele si reducerea cheltuielilor au ajutat cel mai mare producator auto european sa acopere efectele crizei economice din zona euro, unde vanzarile de automobile sunt aproape de minimul ultimilor 20 de ani.
Profitul operational a urcat de la 3,38 miliarde euro in al doilea trimestru al anului trecut la 3,44 miliarde euro in perioada aprilie-iunie din acest an, potrivit rezultatelor preliminare prezentate de companie. Analistii anticipau scaderea indicatorului la 3,07 miliarde euro, potrivit Bloomberg.
Profitul operational al Volkswagen a scazut cu 26% in primul trimestru, insa a revenit in urmatoarele trei luni datorita cererii solide la nivel mondial pentru modelele Audi si Porsche, care a acoperit scaderea din Europa.
In prima jumatate a anului, profitul operational al Volkswagen a scazut cu 12%, la 5,78 miliarde euro.
Grupul german a reiterat ca profitul operational din acest an se va plasa la un nivel similar cu cel din 2012, datorita cererii de masini de lux. Compania estimeaza venituri in urcare pentru acest an, generate de cresterea vanzarilor de autovehicule. mai mult
Miercuri, 31 Iulie 2013, ora 10:24