Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Black Friday - bilant provizoriu: 5 milioane de romani au cumparat de 300 de milioane de lei

Black Friday - bilant provizoriu: 5 milioane de romani au cumparat de 300 de milioane de lei


Aproape cinci milioane de romani au rotunjit conturile retailerilor in "Vinerea Neagra" din acest an, sesiunea de shopping indicand un bilant provizoriu al vanzarilor de peste 300 de milioane de lei. Pe lista de achizitii, cu reduceri de pana la 80%, s-au regasit atat autoturisme de lux, cat si aparatura electronica de ultima generatie sau cele mai renumite branduri de parfumuri si cele mai noi titluri de carti.

eMAG

eMAG, cel mai mare retailer online din Romania, a vandut, in primele noua ore ale zilei de vineri, 21 noiembrie, un numar de 420.000 de produse, in valoare totala de 146.157.200 lei. In afara de traditionalele produse electronice si electrocasnice, comerciantul a bifat si 44 de autoturisme, in valoare totala de 1,1 milioane de euro. De altfel, cel mai scump produs vandut vreodata online este un BMW X6, comercializat la pretul de 66.500 de euro, cu un discount de 20.000 de euro fata de tariful de lista. Pana vineri la ora 18,00, au fost vandute 4.000 de tichete pentru toate tipurile de carburanti (benzina, motorina, gaz petrolier lichefiat), oferite cu un discount de 10% fata de pretul la pompa, transmite Agerpres.

Cu sase ore inainte de finalul campaniei "Black Friday 2014", eMAG vanduse 30.000 de telefoane mobile, 20.000 de tablete, 12.000 de televizoare, 4.000 de parfumuri, 4.000 de anvelope, 8.000 de jucarii, 52 de tone de mancare pentru animale. Din suma totala a vanzarilor, peste 1,15 milioane de lei au reprezentat comenzi la 730 de produse resigilate care au avut afisate preturi gresite. Duminica, 23 noiembrie, in intervalul 20,30 - 22,59, din cauza unei erori la incarcarea preturilor, unele produse resigilate au avut tarife de vanzare cuprinse intre 1 leu si 8 lei pentru o gama larga de produse, cum a fost si cazul unui televizor LED Smart TV 3D Philips, 117 cm, Full HD, redus de la 4.246 de lei la 3 lei. Toate aceste comenzi vor fi onorate de catre comerciant.

Flanco

Campania derulata de Flanco in "Vinerea Neagra" timp de trei zile (de vineri pana duminica) a strans la final peste un milion de cumparatori in 87 de magazine din intreaga tara. Cele 400.000 de produse cu preturi reduse au adus in conturile retailerului peste 110 milioane lei, cu aproape 50 de milioane de lei mai mult decat in anul anterior. Reducerile maxime aplicate au fost de 80%, iar cele medii de 35-45%. Anul trecut, Flanco Retail a raportat vanzari de 72 milioane lei in 'Vinerea Neagra'.

Domo

Domo a adus la raft, dar si online, prin propria pagina de Internet, sute de produse cu reduceri de pana la 80% fata de pretul obisnuit, precum televizoare, home cinema, telefoane, laptopuri si periferice, aparate foto, electrocasnice mari si mici sau produse de ingrijire personala. Retailerul electroIT anticipa, pentru cele trei zile din week-endul 21 - 23 noiembrie, un bilant al vanzarilor de 22,6 milioane de euro, dupa ce, anul trecut, in cadrul "Black Friday', suma a fost de 15,1 milioane de euro. Campania "Black Friday' de la Domo continua pana pe 27 noiembrie sub sloganul "O Vaptamana de Vineri".

EvoMAG

EvoMAG a vandut, intre 21 si 23 noiembrie, de doua milioane de euro, un element special pentru acest an fiind faptul ca oferta a cuprins si autoturisme din gama Volkswagen si Audi, cu reduceri de 25%. Clientii care si-au dorit un autoturism trebuiau sa plateasca o taxa de rezervare, in valoare de 1.000 de euro. Potrivit datelor companiei, in "Vinerea neagra' au fost finalizate aproape 20.000 de comenzi.

F64

F64 Studio, cel mai mare retailer foto din tara, a raportat in cele trei zile de reduceri de "Black Friday" vanzari de aproape 13 milioane de lei, cu trei milioane de lei mai mari decat in campania anterioara. Intre 21 si 23 noiembrie 2014, au fost puse in vanzare 25.000 de produse, dintre care 3.500 de aparate foto DSLR si 4.000 de obiective foto.

Oktal.ro

Magazinul Oktal.ro a demarat campania de Black Friday 2014 in noaptea de joi spre vineri, la ora 00,00, iar din primele estimari ale companiei vanzarile au depasit un milion de euro, cu 300.000 de euro peste valoarea din 2013. Cele mai cautate produse de catre clientii Oktal.ro au fost telefoanele, televizoarele si laptopurile. In primele noua ore ale campaniei, magazinul online a vandut 1.500 de telefoane mobile, 800 de televizoare si 1.000 de laptopuri.

FashionDays.ro

FashionDays.ro, cel mai mare magazin online de moda din Romania, a inregistrat 30.000 de comenzi in primele zece ore de 'Black Friday' si o valoare a produselor vandute cu reducere de doua milioane de euro. Pentru aceasta editie din campania de reduceri, Fashion Days a oferit discounturi totale in valoare de 9,6 milioane de euro la 500.000 de produse de la peste 1.000 de branduri internationale.

Okazii.ro

Site-ul Okazii.ro a intrat in campania ''Vinerea Neagra'' prin intermediul initiativei ''Black November'', ce a debutat pe 3 noiembrie si se va incheia in data de 30 noiembrie, cu reduceri de preturi de pana la 60% la peste 200.000 de produse din principalele categorii: Fashion& Beauty, Telefoane mobile, Auto-moto, Computere si electronice, Jocuri video si muzica, Universul copiilor, Librarie, Sport, Arta si obiecte de colectie, Casa si gradina. Dupa ce anul trecut vanzarile raportate de site-ul comercial au fost de un milion de euro, in 2014 "Vinerea Neagra' a dublat aceasta suma.

Autovit.ro

Pe data de 21 noiembrie, in intervalul orar 7,00 - 18,00, cel mai mare site de anunturi auto din Romania, Autovit.ro, a organizat, in premiera, ''Black Friday'', timp in care au fost puse in vanzare autoturisme noi si second-hand cu reduceri substantiale, de pana la 15.000 de euro. Cea mai mare reducere a fost la un autoturism nou Mercedes CLS 350, ce a putut fi cumparat cu 49.600 euro, de la 84.460 euro. Prima masina vanduta in vinerea reducerilor a fost un Chevrolet Cruze care si-a gasit cumparator in primele doua ore de la postarea anuntului. Acesta a scos din buzunar 7.500 de euro, in loc de 15.170 de euro, cat costa masina la pret intreg. La proiectul "Black Friday', demarat de Autovit.ro, au participat dealeri auto din toata tara, iar clientii au putut contacta firma prin telefon sau email pentru rezervarea masinii in baza unor conditii prestabilite. Potentialii clienti au intrat pe lista de asteptare a furnizorilor in ordinea in care si-au aratat interesul pentru achizitia unui autoturism.

elefant.ro

In acest an, de "Black Friday", elefant.ro a inregistrat peste 35.000 de comenzi, cele mai cerute produse fiind din categoriile: ceasuri, parfumuri, produse home-deco si jucarii. Traficul magazinului online a crescut de peste sase ori fata de 2013, cand, in aceeasi perioada, s-au inregistrat aproximativ 300.000 de vizite. Doar in ziua de 21 noiembrie, in cele 24 de ore de "Black Friday' s-au vandut peste 5.000 de ceasuri, mii de parfumuri in toate variantele de gramaj la preturi mai mici de 100 de lei, mai mult de 100 de canapele, mii de accesorii de bucatarie, iar in fiecare minut s-au comandat peste 1.000 de caramizi LEGO. De asemenea, in aceeasi zi, pe elefant.ro s-au vandut peste 100.000 de carti tiparite si digitale. Campania "Vinerea Neagra' va continua pana pe 30 noiembrie, astfel incat mai mult de 10.000 de produse mai pot fi gasite in continuare la reducere.

Inainte de inceperea campaniei "Black Friday' din acest an, studiile de specialitate aratau faptul ca numarul celor care aveau in intentie sa cumpere cel putin un produs cu acest prilej era in crestere cu peste un milion de persoane fata de anul 2013.

Datele MillwardBrown Romania, publicate cu o zi inaintea 'isteriei' cumparaturilor, aratau ca numarul romanilor care au auzit de reducerile din cadrul 'Black Friday' a ajuns, anul acesta, la 63% in randul persoanelor cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani.

De asemenea, numarul celor care planuiesc sa cumpere ceva cu aceasta ocazie a crescut, in 2014, cu 1,3 milioane de persoane. Cu alte cuvinte, 38% dintre romanii cu varsta intre 18 si 65 de ani (aproximativ 4,75 milioane) doresc sa cumpere ceva de Black Friday ('probabil voi cumpara' sau 'sigur voi cumpara').

La "Black Friday' din acest an, studiul arata ca printre cele mai cautate produse erau electrocasnicele mici (36%), televizoarele (30%) si telefoanele mobile (20%).

In ceea ce priveste platile realizate cu aceasta ocazie, PayU, principalul integrator de plati online din Romania, se astepta ca peste 5 milioane de romani sa profite de 'Black Friday' in acest an, adica aproape unul din doi romani care au acces la Internet.

Pe de alta parte, conform Netopia mobilPay, suma medie ce se estima ca o vor cheltui romanii anul acesta pe produsele pregatite de comerciantii romani era de circa 340 de lei, de aproape doua ori mai mare fata de suma medie tranzactionata online cu cardul in restul anului, in valoare de circa 180 lei.

Utilizarea sintagmei 'Black Friday' este regasita in articole publicistice ale vremii inca din secolul XIX, in Statele Unite ale Americii /SUA/. Asocierea sarbatorii promotiilor se face, la acel moment, cu criza financiara din 1869. Cea mai veche invocare cunoscuta sub numele de 'Vinerea Neagra', care se refera la cumparaturile facute in cea de-a doua zi dupa Ziua Recunostintei, a fost facuta intr-un buletin de relatii publice din anul 1961. Numele si originea sarbatorii sunt impamantenite in Philadelphia.

In ianuarie 1966, se stabileste definitiv titulatura de 'Black Friday', prin care se deschide oficial sezonul de cumparaturi de Craciun in centrul orasului. Este momentul in care blocajele din trafic sunt masive, iar trotuarele devin neincapatoare.

In Romania, primele tentative 'Black Friday' s-au manifestat in anul 2010, dar abia un an mai tarziu principalii retailerii autohtoni s-au implicat in promovarea acestui gen de campanie comerciala.

Anul trecut, sute de promotii au facut ca mai mult de patru milioane de romani sa cumpere cel putin un produs in 'Vinerea Neagra' atat din magazinele traditionale, cat si online, vanzarile totale depasind 200 de milioane de euro, dublu fata de estimarile initiale.

In cadrul editiei Black Friday 2013, suma medie platita online cu cardul s-a ridicat la circa 260 de lei, in timp ce tranzactia medie procesata online s-a ridicat la circa 150 de lei.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1754 ori
Citeste mai multe desprevanzari black friday Black Friday eMAG